Pagina 30 van 160

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: wo 30 sep 2015, 12:41
door OVFlakkee
marvinkok schreef:Hier in Twente zijn ook alle stallingen buiten (met uitzondering van Goor). Daarom staat er in de winter een sproeier met ruitontdooier. Even spuiten en op pad...
Slimme oplossing!

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: wo 30 sep 2015, 13:14
door Pim-AllianceB95
OVFlakkee schreef:Een chauffeur van TCR vertelde mij dat Connexxion vanaf 2016 / 2017 30% moet bezuinigen.
Als je dan ziet hoe weinig passagiers er op zaterdag en zondag op de Kop van Goeree met OV reizen: maak daarvan maar een Belbus, dat is ook een besparing.
Mwa, een belangrijke doorgaande verbinding verbelbussen is ze denk ik toch nog net iets té rigoreus. Zullen we de aansluitende 133 dan ook maar Verhaltetaxiën? :mrgreen:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: wo 30 sep 2015, 13:19
door OVFlakkee
Pim-AllianceB95 schreef:
OVFlakkee schreef:Een chauffeur van TCR vertelde mij dat Connexxion vanaf 2016 / 2017 30% moet bezuinigen.
Als je dan ziet hoe weinig passagiers er op zaterdag en zondag op de Kop van Goeree met OV reizen: maak daarvan maar een Belbus, dat is ook een besparing.
Mwa, een belangrijke doorgaande verbinding verbelbussen is ze denk ik toch nog net iets té rigoreus. Zullen we de aansluitende 133 dan ook maar Verhaltetaxiën? :mrgreen:
Het laatste eindje van lijn 136 (dus Stellendam - Ouddorp en v.v.) zou dat goed mogelijk zijn.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: wo 30 sep 2015, 13:49
door Meltrain
De enige keer dat lijn 136 op dat traject rijdt is wanneer 104 in een uurdienst rijdt.
Als je dan wilt bezuinigen, kun je beter 136 helemaal niet meer op dat traject laten rijden en alleen 104 nog maar laten rijden. Dat zorgt er ook voor dat er weer een aansluiting tussen 104 en 136 komt.
Een belbus heeft geen enkel nut als een half uur later een reguliere bus komt.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: wo 30 sep 2015, 17:51
door Roeland
Het schrappen van het "staartje" van de 136 is helemaal geen bezuiniging.
Wanneer de 136 uurdienst rijdt, zou deze anders 35 minuten moeten wachten in Stellendam, èn niet goed kunnen aansluiten op de 104 in beide richtingen (Ouddorp en Hellevoetsluis). Daarom rijdt de 136 op die tijden door naar Ouddorp, zodat de chauffeur niet 35 minuten hoeft te neuspeuteren in Stellendam, waardoor Ouddorp ook 's avonds een fatsoenlijke verbinding met de rest van het eiland houdt. En er is geen enkele reden om dit te veranderen.
Zelfs al zouden er maar 3 reizigers in het "staartje" van de 136 zitten, dan zou je die reizigers op het hele traject (Rotterdam - Ouddorp) kwijtraken, wanneer je die 3 reizigers trakteert op een wachttijd van 35 minuten in Stellendam. Dus het schrappen van dat staartje leidt nagenoeg niet tot een bezuiniging, maar leidt wel tot een flinke inkomstenderving.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: wo 30 sep 2015, 18:55
door OmniLezer
Roeland schreef:Het schrappen van het "staartje" van de 136 is helemaal geen bezuiniging.
Wanneer de 136 uurdienst rijdt, zou deze anders 35 minuten moeten wachten in Stellendam, èn niet goed kunnen aansluiten op de 104 in beide richtingen (Ouddorp en Hellevoetsluis). Daarom rijdt de 136 op die tijden door naar Ouddorp, zodat de chauffeur niet 35 minuten hoeft te neuspeuteren in Stellendam, waardoor Ouddorp ook 's avonds een fatsoenlijke verbinding met de rest van het eiland houdt. En er is geen enkele reden om dit te veranderen.
Zelfs al zouden er maar 3 reizigers in het "staartje" van de 136 zitten, dan zou je die reizigers op het hele traject (Rotterdam - Ouddorp) kwijtraken, wanneer je die 3 reizigers trakteert op een wachttijd van 35 minuten in Stellendam. Dus het schrappen van dat staartje leidt nagenoeg niet tot een bezuiniging, maar leidt wel tot een flinke inkomstenderving.
Het grappige is dus dat dit staartje een avond verbinding van 2x per uur i.p.v. 1x per uur gaat krijgen.

Want R-net hé...

En het is een beetje laat om te zeggen, maar waarom laat je dan of lijn 104 niet later rijden of ook gewoon 2x per uur in de avond tussen Stellendam en Ouddorp.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: wo 30 sep 2015, 19:27
door CamilleKreemers
Waarom R-net niet 2x/uur laten rijden met eind-spitsritten (die verdichten) laten beginnen in Ouddorp via Stellendam. Hiermee realiseer je toch dat de drukste richting in de belangrijkste periode 4x/uur rijdt.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: wo 30 sep 2015, 19:37
door Meltrain
Roeland schreef:Het schrappen van het "staartje" van de 136 is helemaal geen bezuiniging.
Wanneer de 136 uurdienst rijdt, zou deze anders 35 minuten moeten wachten in Stellendam, èn niet goed kunnen aansluiten op de 104 in beide richtingen (Ouddorp en Hellevoetsluis). Daarom rijdt de 136 op die tijden door naar Ouddorp, zodat de chauffeur niet 35 minuten hoeft te neuspeuteren in Stellendam, waardoor Ouddorp ook 's avonds een fatsoenlijke verbinding met de rest van het eiland houdt. En er is geen enkele reden om dit te veranderen.
Zelfs al zouden er maar 3 reizigers in het "staartje" van de 136 zitten, dan zou je die reizigers op het hele traject (Rotterdam - Ouddorp) kwijtraken, wanneer je die 3 reizigers trakteert op een wachttijd van 35 minuten in Stellendam. Dus het schrappen van dat staartje leidt nagenoeg niet tot een bezuiniging, maar leidt wel tot een flinke inkomstenderving.
Oke, dat wist ik niet. Weer wat geleerd. :)
CamilleKreemers schreef:Waarom R-net niet 2x/uur laten rijden met eind-spitsritten (die verdichten) laten beginnen in Ouddorp via Stellendam. Hiermee realiseer je toch dat de drukste richting in de belangrijkste periode 4x/uur rijdt.
Ik zou voor zijn, maar waarschijnlijk zal het wel niet gedaan worden wegens de kosten enzo...
Het aanbieden van directe spitsritten Ouddorp - Middelharnis als aparte buslijn (639), zorgt er bovendien voor dat er minder R-net bussen nodig zijn. Het zou me niks verbazen als dit echt een reden is.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: wo 30 sep 2015, 20:23
door OV Hoekschewaard
OmniLezer schreef: En het is een beetje laat om te zeggen, maar waarom laat je dan of lijn 104 niet later rijden of ook gewoon 2x per uur in de avond tussen Stellendam en Ouddorp.
Wat maakt het uit of het stukje tussen Stellendam en Ouddorp s'avonds gereden word door de lijnen 104 en 436 of 2x 104?
CamilleKreemers schreef:Waarom R-net niet 2x/uur laten rijden met eind-spitsritten (die verdichten) laten beginnen in Ouddorp via Stellendam. Hiermee realiseer je toch dat de drukste richting in de belangrijkste periode 4x/uur rijdt.
Zoveel mensen reizen er niet tussen Ouddorp en Rotterdam Zuidplein. De meeste mensen uit Ouddorp reizen naar Hellevoetsluis om vervolgens via Spijkenisse naar Rotterdam te gaan of ze reizen naar Middelharnis voor de scholen. En de paar reizigers die wel via Middelharnis naar Rotterdam willen kunnen makkelijk vanuit de 639 overstappen op het R-Net.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: wo 30 sep 2015, 21:44
door Pim-AllianceB95
Hetgeen uitmaakt is denk ik dat lijn 104 's avonds maar één keer per uur rijdt.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: do 01 okt 2015, 09:28
door OVFlakkee
CamilleKreemers schreef:Waarom R-net niet 2x/uur laten rijden met eind-spitsritten (die verdichten) laten beginnen in Ouddorp via Stellendam. Hiermee realiseer je toch dat de drukste richting in de belangrijkste periode 4x/uur rijdt.
De 639 is een gigantisch overbezette lijn en geeft daarom meer reizigers op het traject Middelharnis / Ouddorp v.v. in de 136 (+/- 40 overstappers in Stellendam). Bij halte Middelharnis Gemeentehuis is de laatste 639 op maandagmiddag en woensdagmiddag al tjokvol richting Ouddorp. Daarom zou het een welkome aanvulling zijn om R-Net 436 in de spits door te trekken naar Ouddorp. Lijn 630 is geen goed alternatief voor scholieren uit Goedereede en Ouddorp.
Voor alsnog vertikt Arriva het om de 639 van voldoende versterking te voorzien. Er rijdt soms een gelede bus, vaak op het verkeerde tijdstip (onvoldoende afgestemd op de scholen in Middelharnis).

Wat wordt er bedoeld met de term "matrit"?
Inderdaad is het vreemd dat de 639 gaat doorrijden naar Renesse.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: do 01 okt 2015, 09:30
door ArrivaBas
OVFlakkee schreef:Wat wordt er bedoeld met de term "matrit"?
Leeg materieelrit

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: do 01 okt 2015, 09:36
door OVFlakkee
OV Hoekschewaard schreef:
OmniLezer schreef: En het is een beetje laat om te zeggen, maar waarom laat je dan of lijn 104 niet later rijden of ook gewoon 2x per uur in de avond tussen Stellendam en Ouddorp.
Wat maakt het uit of het stukje tussen Stellendam en Ouddorp s'avonds gereden word door de lijnen 104 en 436 of 2x 104?
CamilleKreemers schreef:Waarom R-net niet 2x/uur laten rijden met eind-spitsritten (die verdichten) laten beginnen in Ouddorp via Stellendam. Hiermee realiseer je toch dat de drukste richting in de belangrijkste periode 4x/uur rijdt.
Zoveel mensen reizen er niet tussen Ouddorp en Rotterdam Zuidplein. De meeste mensen uit Ouddorp reizen naar Hellevoetsluis om vervolgens via Spijkenisse naar Rotterdam te gaan of ze reizen naar Middelharnis voor de scholen. En de paar reizigers die wel via Middelharnis naar Rotterdam willen kunnen makkelijk vanuit de 639 overstappen op het R-Net.
Het probleem is de slechte aansluiting Arriva / Connexxion bij Hellevoetsluis Amnesty Internationallaan. Daarom kiezen reizigers richting Rotterdam de variant via Middelharnis.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: do 01 okt 2015, 09:37
door OVFlakkee
ArrivaBas schreef:
OVFlakkee schreef:Wat wordt er bedoeld met de term "matrit"?
Leeg materieelrit
Oké, vanwege de TCR stalling Renesse?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: do 01 okt 2015, 09:42
door ArrivaBas
Dat kan best eens zo zijn.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: do 01 okt 2015, 10:11
door OVFlakkee
Op de Plaatweg / Eendrachtsdijk te Stellendam geldt binnenkort een maximum snelheid van 60 km/u, zie https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 26646.html
Er komen ook een 6-tal wegversmallingen.
Niet echt handig voor de lijnen 136 en 630 :neg:
Zou Arriva of Connexxion dit gaan aanpakken om de route in Stellendam te wijzigen? =>> Via de Voorstraat naar de N215, heb je gelijk een extra halte voor Stellendam-Zuid (huidige halte N215 Stellendam).

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: do 01 okt 2015, 10:18
door Hendrik
Wijziging van de route bij Stellendam is niet de bedoeling. De wijziging van de maximumsnelheid was al eerder doorgevoerd, maar is toen ongedaan gemaakt omdat de inrichting van de weg niet aan de eisen voor 60 km/h voldeed.
Uit de FAQ van de Provincie Zuid-Holland:
Bij de inrichting wordt zoveel mogelijk rekening gehouden met rijgedrag van de fietsers, landbouwvoertuigen en het busverkeer van Arriva

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: do 01 okt 2015, 10:50
door OVFlakkee
Ook de maximumsnelheid op de Vrijheidsweg in Ouddorp wordt gefaseerd verlaagd naar 50 km/u.
Dit zou (volgens lokale media) in overleg gebeuren met Connexxion i.v.m. lijn 104.

Jammer maar wel begrijpelijk (vanwege weinig passagiers) dat lijn 802 wordt opgeheven. De TCR 40 en TCR 46 zijn één van de laatste MB200's in Nederland die nog (in de zomermaanden) volledig werden ingezet. Heb deze zomer nog foto's ervan gemaakt.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: do 01 okt 2015, 10:51
door OVFlakkee
Hendrik schreef:Wijziging van de route bij Stellendam is niet de bedoeling. De wijziging van de maximumsnelheid was al eerder doorgevoerd, maar is toen ongedaan gemaakt omdat de inrichting van de weg niet aan de eisen voor 60 km/h voldeed.
Uit de FAQ van de Provincie Zuid-Holland:
Bij de inrichting wordt zoveel mogelijk rekening gehouden met rijgedrag van de fietsers, landbouwvoertuigen en het busverkeer van Arriva
Laten we het hopen...

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: do 01 okt 2015, 12:05
door OVFlakkee
OVFlakkee schreef:
OV Hoekschewaard schreef:
OmniLezer schreef: En het is een beetje laat om te zeggen, maar waarom laat je dan of lijn 104 niet later rijden of ook gewoon 2x per uur in de avond tussen Stellendam en Ouddorp.
Wat maakt het uit of het stukje tussen Stellendam en Ouddorp s'avonds gereden word door de lijnen 104 en 436 of 2x 104?
CamilleKreemers schreef:Waarom R-net niet 2x/uur laten rijden met eind-spitsritten (die verdichten) laten beginnen in Ouddorp via Stellendam. Hiermee realiseer je toch dat de drukste richting in de belangrijkste periode 4x/uur rijdt.
Zoveel mensen reizen er niet tussen Ouddorp en Rotterdam Zuidplein. De meeste mensen uit Ouddorp reizen naar Hellevoetsluis om vervolgens via Spijkenisse naar Rotterdam te gaan of ze reizen naar Middelharnis voor de scholen. En de paar reizigers die wel via Middelharnis naar Rotterdam willen kunnen makkelijk vanuit de 639 overstappen op het R-Net.
Het probleem is de slechte aansluiting Arriva / Connexxion bij Hellevoetsluis Amnesty Internationallaan. Daarom kiezen reizigers richting Rotterdam de variant via Middelharnis.
Ook scholieren van het Albeda College te Oude-Tonge en forenzen hebben baat bij een fatsoenlijke oost-west verbinding 8-)

Re: Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: do 01 okt 2015, 12:36
door OVFlakkee
OV Hoekschewaard schreef:Op het traject tussen Renesse en Ouddorp is de 104 inderdaad wat minder bezet maar tussen Ouddorp, Stellendam en Hellevoetsluis is hij altijd wel redelijk gevuld hoor. Alleen in de zomervakantie kan het druk zijn tussen Renesse en Ouddorp en dan is het zelfs mogelijk dat TCR een gelede bus inzet.

De 104 had echt wel elk uur gereden met als aanvulling de 136 tussen Stellendam en Ouddorp als het stukje tussen Hellevoetsluis en Stellendam niet rendabel genoeg was voor een halfuursdienst.
Lijn 104 is in feite bedoeld om voornamelijk reizigers uit Ouddorp en Goedereede naar Stellendam Busstation te laten reizen. Aanvullend rijdt in de spits de 604 voor de schooljeugd van/naar Hellevoetsluis, dat is wel een noodzakelijke verbinding, evenals de 639 naar Middelharnis.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: zo 04 okt 2015, 12:13
door mb90
OVFlakkee schreef:
OV Hoekschewaard schreef:Dat was waarschijnlijk de TCR 426 die alvast een Connexxion jasje aan heeft. Ik heb vanochtend nog minstens 2 TCR amba's gespot die geschuurd en wel rond rijden. Dus die zullen binnenkort ook wel groen wit zijn.
Ja, dat is inderdaad de 426 van TCR, heb 'm vandaag nog van dichtbij gezien.
Gisteren reed de hierboven genoemde 426 op het treinvervangend vervoer als sneldienst tussen Roosendaal en Vlissingen. Hier te zien met de nieuwe kleuren in Goes:
Afbeelding

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: zo 04 okt 2015, 16:56
door Etienne
Ook de 421 en 423 hebben deze kleuren al. :pos:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: ma 05 okt 2015, 10:07
door OVFlakkee
Vanmorgen zowel de 426 als de 423 gezien op Goeree-Overflakkee.
Zelfs het TCR logo staat er (nog) niet op, alleen aan de voor- en achterzijde het voertuignummer.

De bussen uit de serie 419 - 435 hebben allemaal een kilometerstand van ongeveer 6+ ton en zullen waarschijnlijk halverwege de komende HWGO concessie vervangen moeten worden.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Geplaatst: ma 05 okt 2015, 11:59
door OV Hoekschewaard
Van de TCR 395-399 dachten we ook altijd dat ze maar tijdelijk waren en halverwege wel vervangen zouden worden, maar die gelede roestbakken zijn toch tot het einde van de concessie gebleven.

Overigens krijgt TCR de overige 7 Veolia Citea's met de Connexxion nummers 5891-5897. De TCR nummers weet ik niet.