Ontwikkelingen Texelhopper

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Durashift »

sirvinniei schreef: (..)

De 33 keerde bij mij niet op de 34, hij reed ook met het texelhopper uiterlijk. Dit is ook meer iets specifieks van connexxion en niet zozeer de texelhopper.

(..).
Is volgens mij ook alleen tijdens (zomer)vakantie dienstregeling.
Ik kan wel begrijpen dat de 33 in zo'n geval en keer leeg vertrekt vanaf de boot.
Was dit misschien tijdens de kermis omleiding? De route is dan al wat langer.. en het rondje 34 moet ook op tijd beginnen.. anders is men weer niet op tijd terug voor een volgende rondje 33.. Je wilt ook geen bus vol passagiers hebben die de boot missen.. nietwaar. Zeker niet als dat bij het einde van de reis is.. zijn mensen vaak nog meer gefrustreerd.. :| :twisted:
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door huibf »

Probleem is simpel op te lossen door lijn 33 gewoon los te koppelen en de bus op de rit continue in te zetten.
Reizigers komen niet op plaats 1,2 en 3.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Durashift »

Dat gebeurt volgens mij ook tijdens de reguliere dienstregeling.
Staat de bus een dik half uur 'uit z'n neus te vreten'.. per dienstregelingsuur.. (A)
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Ronald »

Als je die bus ook gewoon fatsoenlijk op de "tussenboten" laat rijden is dat probleem ook deels opgelost. Het blijft zeer vreemd dat op de drukste momenten de helft van de afvaarten geen OV-aansluiting heeft.
BusFreakRotterdam
Berichten: 949
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door BusFreakRotterdam »

Er wordt gesteld dat de kosten niet hoger zijn dan in de oude situatie maar dat is pure onzin, gezien het geld wat bovenop het beschikbare budget moet worden bijgesoupleerd. Lijn 28 reed met 1 bus, lijn 29 reed met 2 bussen en in de zomer werd lijn 29 aan lijn 827 gekoppeld met een extra bus. Nu worden er 2 bussen ingezet op lijn 28 + 828 waarvan 1 gelede bus, 5 busjes op de Texelhopper met vaak extra inzet van TBO uit de eigen vloot en 1 gelede bus met een Texelhopper logo op lijn 33, dus mensen die beweren dat dit goedkoper is dan in de oude situatie heeft het mis.

Daarnaast wordt er gezegd dat Eur. 3,- goedkoop is. Nou dat is natuurlijk ook niet waar. Voor de reizigers van De Cocksdorp naar de Veerhaven is het goedkoper geworden, maar reizigers van Den Burg naar de boot is het duurder zelfs als het natransport op lijn 33 gratis is. Verder is de heenweg van Den Helder Station naar bijv. De Koog een stuk duurder geworden. Lijn 33 Den Helder Station naar Veerhaven moet gewoon betaald worden met de OV-chipkaart, dan een duur kaartje van 3 euro enkele reis ongeacht bestemming dus ook van de Veerhaven naar Den Burg.

De busjes rijden gewoon in een lijndienst, want er zijn vaste vertrektijden. Men praat over flexibel vervoer, maar het is gewoon een belbus in lijndienst ook al wordt dat vanaf het begin ontkent.

Ik kom iedere maand op Texel en er wordt nog steeds over een gedrocht van een vervoersoplossing gesproken, er is inmiddels in bijna 2 jaar tijd voor 3 jaar geld ingestopt... en dan wordt iedere rit van Eur. 3,- per reiziger ook nog is met Eur. 4,- subsidie aangevuld... dus wat was goedkoper?
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door sirvinniei »

Leuk verhaal, lekker kort.
Misschien de volgende keer laten zien waarop je precies reageert in plaats van simpelweg een betoog te schrijven op basis van "Er wordt gesteld"
Ik heb geen onderschrift
BusFreakRotterdam
Berichten: 949
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door BusFreakRotterdam »

sirvinniei schreef:Leuk verhaal, lekker kort.
Misschien de volgende keer laten zien waarop je precies reageert in plaats van simpelweg een betoog te schrijven op basis van "Er wordt gesteld"
Zeker een goed verhaal. Klopt namelijk als een bus. Graag volgende keer reageren op de inhoud van het betoog ipv iemand afkraken op 1 klein minpuntje. Zie je reactie op de inhoud tegemoet! 8-)
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door sirvinniei »

Klein puntje? Als je wilt dat mensen je serieus nemen is het toch erg belangrijk om een bron/citaat te nemen als context. Dat is een forum namelijk voor: over onderwerpen discussieren, niet uit het niks een eenzijdig betoog geven.
Ik heb geen onderschrift
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Durashift »

sirvinniei schreef: (..). Dat is een forum namelijk voor: over onderwerpen discussieren, niet uit het niks een eenzijdig betoog geven.
Eh, voor jou misschien. Wat mij betreft mag iemand best een heel betoog schrijven over hoe hij of zij de wereld in elkaar vind steken.
Of ik het dan geheel lees én beoordeel op de mate van 'serieusheid' is dan aan mij. :wink:
Laatst gewijzigd door Durashift op di 20 sep 2016, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Durashift »

In ieder geval gaat de Texelhopper door in de nieuwe concessie... :D
uit artikel op OVmagazine schreef: De provincie vindt het ook belangrijk dat de reizigers in ieder geval hetzelfde niveau van openbaar vervoer behouden, al worden de inschrijvers wel gestimuleerd om kleinschalige mobiliteitsoplossingen te zoeken voor gebieden waar nog maar weinig vraag is. Voor deze concessie is in totaal jaarlijks 19,1 miljoen euro exploitatie beschikbaar.

Een dergelijk kleinschalig systeem bestaat al binnen deze concessie in de vorm van de Texelhopper. Noord-Holland wil dat dit systeem ook in de nieuwe concessie blijft bestaan, al mag een nieuwe concessiehouder wel verbeteropties aanbieden voor de Texelhopper. Die mogen echter niet leiden tot een hogere exploitatiebijdrage van de provincie en duidelijk een verbetering opleveren. De concessiehouder zal bovendien vanaf 1 januari 2020 volledig verantwoordelijk zijn voor de aansturing van de Texelhopper.

Bron: http://www.ovpro.nl/bus/2016/09/15/aanb ... d-gestart/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Daniel »

Durashift schreef:Die mogen echter niet leiden tot een hogere exploitatiebijdrage van de provincie en duidelijk een verbetering opleveren.
Ah, de provincie verbiedt dus expliciet beter OV op Texel? :P Zo lees ik 't in die zin althans, voor het gemak maar even het daarbij niet relevante punt klein gemaakt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Durashift »

Daniel schreef:
Durashift schreef:Die mogen echter niet leiden tot een hogere exploitatiebijdrage van de provincie en duidelijk een verbetering opleveren.
Ah, de provincie verbiedt dus expliciet beter OV op Texel? :P Zo lees ik 't in die zin althans, voor het gemak maar even het daarbij niet relevante punt klein gemaakt.
Zo lees ik het niet.. de 'en' in die zin moet je echt als 'komma' lezen, vind ik.

Dus, zonder een verhoogde bijdrage (€) van de Provincie dient een eventueel verbeteroptie voor de Texelhopper een duidelijke (meetbare?) verbetering op te leveren. Of, althans, een prognose daarop, denk ik dan, want achteraf kan je pas beoordelen of de optie daadwerkelijk gewerkt heeft zoals in de aanbesteding bedacht/bedoeld werd..
BusFreakRotterdam
Berichten: 949
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door BusFreakRotterdam »

sirvinniei schreef:Klein puntje? Als je wilt dat mensen je serieus nemen is het toch erg belangrijk om een bron/citaat te nemen als context. Dat is een forum namelijk voor: over onderwerpen discussieren, niet uit het niks een eenzijdig betoog geven.
Jij neemt het leven wel heel erg serieus! Ik zou er niet te zwaar aan tillen. Graag een antwoord op de inhoud van mijn reactie of betoog zoals jij wilt! Muggenzifters zijn er al genoeg op de wereld! Terug naar het onderwerp de Texelhopper.
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door sirvinniei »

Ach ja, in de aanbesteding verbetert er al heel veel met de texelhoppers.
Ik heb geen onderschrift
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door ICE105 »

Ja echt? Vertel, vertel, vertel. Hoe dan? :wink:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Hainje »

Vertel! Vertel! Niet te snel! We schrijven meeeeee!!!
🍉
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Chrysa »

Ik dacht dat de OV-chipkaart en dus studenten-ov geldig zou zijn op Texel inmiddels? Vorige donderdag werd ik gewoon geweigerd in bus 28 met mijn ov-chipkaart tenzij ik een kaartje kocht. :X
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door busfanNL »

De verbeteringen:
de regiecentrale en twitter etc. wordt van de vervoerder inclusief de busjes.
Een partij is veel handiger.
Ik hoop dat het net als brengflex ook met vast tarief via de ov-chipkaart op de kleine busjes. Ook hoop ik dat je met een app kan bestellen. *bus*
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Hainje »

Chrysa schreef:Ik dacht dat de OV-chipkaart en dus studenten-ov geldig zou zijn op Texel inmiddels? Vorige donderdag werd ik gewoon geweigerd in bus 28 met mijn ov-chipkaart tenzij ik een kaartje kocht. :X
Bij de FAQ:
Kan ik met mijn Studenten OV abonnement gratis mee?
Thuiswonende studenten of studenten met ouders wonend op Texel krijgen zonder bijbetaling een Texelhopper maandabonnement. Met dit abonnement kan onbeperkt gebruik gemaakt worden van lijn 28. Dit abonnement geeft maandelijks recht op 50 ritten met de kleinere busjes die gereserveerd moeten worden. Niet gebruikte ritten, komen aan het einde van de maand te vervallen en worden niet meegenomen naar de volgende maand. Een student met een Studenten OV abonnement registreert zich hiervoor bij de klantenservice.
In jouw geval is de SOV dus niet geldig op lijn 28.
🍉
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door busfanNL »

Binnenkort als in April de OV-Chipkaart komt volgens mij wel.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Chrysa »

Hainje schreef:In jouw geval is de SOV dus niet geldig op lijn 28.
Tja, daar kwam ik toen ook achter. :p
Op de wiki staat van wel, maar volgens mij klopt er van die hele pagina niks meer.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Ronald »

busfanNL schreef:Binnenkort als in April de OV-Chipkaart komt volgens mij wel.
Is dat nu nog niet geregeld, is daar werkelijk 2,5 jaar voor nodig? Trouwens was het vanaf dag één al duidelijk dat de proef kostte wat het kost moest slagen, dus deze uitkomst verbaast me niets.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door busfanNL »

Nee tuurlijk niet. Nu nog de ov-chipkaart op de kleine busjes. *bus*
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Chrysa »

Ik snap ook niet waarom dat zo lang moet duren... Die automaten zitten nog altijd in de bussen, ze laten alleen "buiten dienst" zien. Zou niet meer dan een dagje moeten kosten om alles werkend te krijgen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 51 gasten