Ontwikkelingen Texelhopper

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door BusFreakRotterdam »

Vanaf volgende week zondag 6 maart verdwijnt de gelede Hopperbus weer van de boot af en wordt lijn 28 op Texel weer zoals het was voor 14 december 2014 en komt lijn 33 in Den Helder weer terug.

Echter ik heb de website van vervoerder Connexxion er even op na geslagen en wat blijkt er zijn 4 verschillende dienstregeling voor lijn 28:

1) voor alleen maandag en vrijdag -
2) voor dinsdag-woensdag-donderdag-
3) zaterdag -
4) zondag

Allemaal met afwijkende vertrektijden! Verder doet de op alle dagen de laatste bus vanaf de Koog Nikadel 22:19 uur vertrek nog maar 3 haltes aan namelijk De Koog Nikadel - De Koog Brink en dan direct naar Den Burg Elemert... waarom weet niemand maar dat terzijde. De laatste bus nu van lijn 28 doet wel alle haltes tot Den Burg Elemert aan!

Nee, je moet een goede wiskundige zijn om uit deze fantastische dienstregeling te komen want alle dagen van de week is er een afwijkend rijschema! Chapeu Connexxion!
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door CamilleKreemers »

denk dat het omlooptechnisch is.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Daniel »

@BusFreakRotterdam: met de verschillende vertrektijden valt het nog mee, het zijn vooral verschillende routevarianten. Waarbij me vooral opvalt dat de bus uit De Koog, die geen rondje Den Burg doet, bij de Elemert aansluiting biedt op de pendelbus Den Burg - Veerhaven die vervolgens het rondje Den Burg maakt maar verrassend genoeg wel weer tegelijk met de bus uit De Koog bij de Veerhaven aan zou moeten komen???
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door BusFreakRotterdam »

CamilleKreemers schreef:denk dat het omlooptechnisch is.
Denk het niet, de oude lijn 28 (voor dat het Texelhopper project begon) werd ook binnen het uur met maar 1 12 meter bus gereden...
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door BusFreakRotterdam »

Daniel schreef:@BusFreakRotterdam: met de verschillende vertrektijden valt het nog mee, het zijn vooral verschillende routevarianten. Waarbij me vooral opvalt dat de bus uit De Koog, die geen rondje Den Burg doet, bij de Elemert aansluiting biedt op de pendelbus Den Burg - Veerhaven die vervolgens het rondje Den Burg maakt maar verrassend genoeg wel weer tegelijk met de bus uit De Koog bij de Veerhaven aan zou moeten komen???
Daar begrijp ik ook niets van, de oude lijn 28 werd maar met 1 bus gereden en haalde het ook binnen de tijd. Dus waarom er nu 2 bussen
rijden waarvan 1 het rondje Den Burg doet en de andere direct naar de Veerhaven rijdt na de Elemert komend vanaf de Koog en en ook nog tegelijk aankomen is mij een raadsel.

Waarom de laatste bus van lijn 28 nu maar 3 haltes aan doet naar Den Burg Elemert is ook een heel raar verhaal omdat de laatste bus van nu alle haltes aan doet.

Verder rijdt de extra bus om maandagen en vrijdagen van 10 tot 21 uur en de andere dagen van 10 tot 19 uur. Waarom dat is begrijp ik ook niet.

Kortom een hoop veranderingen waar geen touw aan vast te knopen is....
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Jef400 »

Zou het niet zo zijn dat Maandag en Vrijdag reisdagen zijn voor de texeltoeristen?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Hainje »

En anders wel studenten die in het weekend naar de ouders gaan.
🍉
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door BusFreakRotterdam »

Dat begrijp ik ook wel... :wink: mijn punt is waarom er vroeger maar 1 bus reed op lijn 28, die zowel heen als terug dezelfde route reed en waarom er nu ineens 2 bussen rijden op lijn 28 met afwijkende tijden en route. Beide bussen komen ook nog is tegelijk aan op de Veerhaven en leggen vanaf de Veerhaven naar Den Burg Elemert dezelde route en tijden af. 2 bussen achter elkaar, lijkt me redelijk overdreven als het vroeger nooit zo was en er geen klachten waren.

Betekend dus 2 half volle bussen waarvan er 1 door rijdt naar De Koog Nikadel en 1 bus 20 minuten stil staat op Den Burg Elemert om te wachten op de bus komend vanaf De Koog om het rondje Den Burg te rijden. De bus uit De Koog rijdt vervolgens naar de Veerhaven en beide bussen komen tegelijk aan.... ergens gaat het mis!

De enige reden die ik kan bedenken is dat het tijd kost om al die kaartjes contact af te rekenen, geld te wisselen, de kaartjes te stempelen en te scannen. Want de OV-Chipkaart doet het nog steeds niet!
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door ICE105 »

Als je als busboer de opdrachtgever/provincie zo gek krijgt om te betalen voor 2 bussen, altijd doen 8-)

Oh wacht, het hele Texelhopper project was er ooit gekomen om slurpsidie te besparen :roll:
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Milco »

Ik noem het al niet voor niets de Texelflopper. :')

Diegene die de nieuwe lijnen 28 en 33 gaat invoeren op de wiki (bij lijn 33 kan je gewoon zijn oude pagina hergebruiken) wens ik veel succes. Ik heb totaal geen in om ook maar enig moeite te doen die complexe dienstregeling van lijn 28 op één pagina te proppen. :N
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Wubbo »

Ik ga volgende week naar Texel. Ik neem de fiets wel mee op de boot ;-)
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Ronald »

Daniel schreef:@BusFreakRotterdam: met de verschillende vertrektijden valt het nog mee, het zijn vooral verschillende routevarianten. Waarbij me vooral opvalt dat de bus uit De Koog, die geen rondje Den Burg doet, bij de Elemert aansluiting biedt op de pendelbus Den Burg - Veerhaven die vervolgens het rondje Den Burg maakt maar verrassend genoeg wel weer tegelijk met de bus uit De Koog bij de Veerhaven aan zou moeten komen???
Ik verwacht dan ook niet dat de bus uit De Koog in Den Burg in de praktijk aansluiting geeft op de "korte" ritten (dat ook niet een bepaald nuttige aansluiting is). De rijtijd van de ritten uit De Koog richting de veerhaven lijken mij extra lang gemaakt om vertraging in te kunnen lopen.
De haltetijdeninfo op de Connexxion-site kan trouwens niet met deze opzet overweg. Kijk maar eens bij de halte 't Horntje Veerhaven richting De Koog.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Vroeger kon men de personeelsdiensten afwisselen met lijn 29 en wisselen op de Elemert. De nieuwe dienstregeling komt waarschijnlijk voort uit een wens van Connexxion om toch redelijk veel DRU's te vangen voor de twee chauffeurs die tegelijk op het eiland aan het werk zijn. Daarom heb je de eerste vier uur ook geen tussenritten: de eerste 4,5 uur voldoet één chauffeur. Het overslaan van haltes op de laatste rit zal ook wel een soortgelijke reden hebben. De laatste rit vertrekt ook twee minuten eerder vanuit de haven, wat het aannemelijk maakt dat de dienst precies 4,5 uur na de laatste pauze eindigt.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door BusFreakRotterdam »

Een nieuwe episode in de gebrekkige Texelhoppercommunicatie!

Het korte rondje (of ondersteuningsbus) tot Den Burg heeft een ander lijnnummer gekregen per maandag 10 juli jl, om het makkelijker te maken voor de reizigers welke bus tot Den Burg gaat en welke bus naar De Koog door rijdt. Lijn 28 gaat van T Horntje naar De Koog en lijn 828 gaat van T Horntje tot Den Burg maar maakt ook het rondje door het centrum van Den Burg. Maar wat denk je.... nergens iets gecommuniceerd door de Texelhopper organisatie!

http://connexxion.nl/reizen/1190/nieuwe ... noord/4434

NIEUW: Lijn 828 Texel ’t Horntje – Den Burg
Lijn 828 is een nieuw lijnnummer voor de korte ritten van lijn 28 naar Den Burg. De bus rijdt in Den Burg een ronde door het dorp.

Ach, we zijn het inmiddels wel gewend.... Texel zo gastvrij... vooral met de auto!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Daniel »

Ik was zondag nog op Texel, waar dus heel die lijn 828 ook op geenenkele haltepaal voorkomt. Alleen lijn 28 staat erop, ook op het rondje Den Burg dat richting Veerhaven uitsluitend door lijn 828 gereden wordt.
Om het nog mooier te maken: volgens de dienstregeling maakt lijn 828 twee keer een rondje Den Burg, namelijk zowel als 'ie van de Veerhaven komt als wanneer hij daar juist heen gaat. In de praktijk bleek vanaf de Veerhaven echter alleen lijn 28 het rondje te maken en ging 828 slechts tot de Elemert om daar de terugrit af te wachten. De rijtijden zijn blijkbaar niet aangepast op 28 trouwens, vrijwel elke rit reed met iets van +10 in De Koog.

In Den Helder reed lijn 33 zondag trouwens ook weer om wegens de kermis waarbij de omleiding dit jaar nog wat groter leek te zijn dan voorgaande jaren: ook de halte bij de pont richting station is vervallen, in plaats daarvan werd bij de halte naast de kassa van de TESO gebruik gemaakt. Kennelijk reed die lijn nu via de N250 om waar 'ie vorig jaar nog via de Dijkweg ging. Dat werd overigens op de veerboot wel weer keurig aangekondigd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1248
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Frank93 »

Eind dit jaar of begin volgend jaar is het mogelijk om de OV-chipkaart te gebruiken op lijn 28 en 828.
Het zal niet meer lang duren voordat reizigers hun OV-chipkaart weer kunnen gebruiken op de vaste lijnbussen van Connexxion die op lijn 28 en 828 in Texel rijden. De provincie Noord-Holland meldt dat de kaart eind dit jaar of anders begin 2017 gebruikt zal kunnen worden. Bovendien zal de Texelhopper in ieder geval op de huidige manier blijven bestaan tot 2018. Dan gaat er een nieuwe concessie in.


Het hele bericht is te lezen op ovpro.nl >>
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door sirvinniei »

Gisteren met de texelhopper gereden. Was erg tervreden, alle busjes kwamen op tijd en vooral de klantenservice was zeer vriendelijk en erg meedenkend.
Wat ik trouwens aan de cijfers wel bijzonder vind is dat de gemiddelde bezetting, zelf buiten de zomer rond de 5 ligt. Lijkt me erg hoog, veel reguliere buslijnen hebben gelijke aantallen.
Ik heb geen onderschrift
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door BusFreakRotterdam »

Er is ook nooit gezegd hier op dit forum dat de klantenservice niet vriendelijk is of de busjes niet op tijd komen, het pijnpunt zit in de grote lijnen 28 en 828. De OV chipkaart is nog steeds niet geldig, ondanks eerdere belofte. Er verdwijnt geld in een bodemloze put. Getuige het feit dat gedurende de pilot er elke keer, keer op keer, geld gedaan moet worden gelegd. Er is geen transparanten helderheid omtrent de reizigers aantallen. Men zegt keer op keer de reizigers aantallen zijn gestegen van de kleine busjes ten opzichte van vorig jaar. Er wordt alleen niet bijgezegd dat scholierenlijn 629 Den Burg - De Cocksdorp in lijndienst met 2 ochtendritten en 4 middagritten is komen te vervallen en men zegt ook niet hoeveel reizigers deze 6 ritten per dag gebruikte. Er is keer op keer een communicatieprobleem. Connexxion communiceert niet met de gemeente, de gemeente niet met de reizigers en de reizigers klagen steen en been. Er is een extra bus nodig in de drukke periodes in de vorm van lijn 828 omdat de reguliere lijn 28 met zoveel vertraging rijdt door de verkoop van losse kaartjes als gevolg van het afschaffen van de ovchipkaart dat deze nooit de boot haalt als op de terugweg uit de Koog de lus Den Burg nog gemaakt moet worden... er worden in de late avond ineens ritten geschrapt van lijn 28... en of haltes overgeslagen... zonder communicatie.
De kleine busjes mogen geen reizigers accepteren op de Veerhaven ook als ze niet vol zijn, want deze hebben niet 1 uur van te voren geboekt...

Daarnaast is Eur. 3,- per rit belachelijk duur, ongeacht je reis. Leed wordt iets verzacht door de dag- en gezinskaarten.

Lijn 33 wacht bij vertraging van de boot niet in Den Helder op de reizigers, omdat Connexxion deze aan lijn 34 heeft gekoppeld. Lijn 34 moet op tijd vertrekken vanaf Den Helder station anders volgt er een boete van de opdrachtgever. Iemand had dit op Twitter geplaatst. Boot komt aan, bus 33 rijdt weg... leeg!

Ik raad je aan om eens te kijken op de 3 facebookpaginas van Texelhopper, wat daar opgeschreven wordt door de gewone reiziger die dagelijks met dit OV gedrocht wordt geconfronteerd. Recensies zijn niet mals. Via de Google recensies scoort Texelhopper 1 ster... 2 zeer treurige recensies.

Nee ik kan niet zeggen dat ik heel enthousiast ben over de Texelhopper, ondanks dat de klantenservice en de chauffeurs op de kleine busjes hun uiterste best doen en altijd vriendelijk blijven.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door CamilleKreemers »

Waarom moet dat dan zo lang duren? Het is mogelijk een vaste prijs op de OV-Chipkaart te zetten voor een rit. Dat doet Arriva ook in Lelystad.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Vinny »

Wat is er mis met een kilometertarief? :X
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door sirvinniei »

Elke pilot heeft zijn kinderziektes. Het gaat er vooral om dat er een efficiënter product wordt geboden dat toekomstbestendig is. Qua kosten is de texelhopper dat veel meer dan lijn 29. Zelfs met alle bijkomende kosten (zie rapporten).
828 is overigens geen extra bus in drukke momenten, maar onderhand een standaardbus die vast in de dienstregeling staat. Eigenlijk is het de stadsbus van den Burg die standaard het stadstraject rijdt wat lijn 28 nog maar een paar keer per dag doet.

Het is maar goed dat dat reserveren consequent is, want bij je reservering krijg je een tijd aangewezen. Stel nou dat je door andere mensen die niet gereserveerd hebben plots 5 of 10 minuten later bij een afspraak aankomt, of nog erger: de vertraging doorloopt naar de volgende reserveringen. Dan krijgt je daar weer klachten over. Alles moet van te voren georganiseerd zijn zodat ze bij de regiecentrale ook weten of er extra bussen nodig zijn om de dienstregeling uit te voeren.

Die 3 euro is niet gigantisch veel als je je beseft dat dat voor elke afstand is en je daarnaast ook voor/navervoer in den Helder geeft, wat je op de andere eilanden niet hebt.

De 33 keerde bij mij niet op de 34, hij reed ook met het texelhopper uiterlijk. Dit is ook meer iets specifieks van connexxion en niet zozeer de texelhopper.

Ik heb de facebookpaginas gelezen, en ik lees daar ook heel veel positieve reacties zelfs van texelaars zelf, alleen de prijs zijn lichte klachten over. Maarja, de negatieve toon overheerst altijd, vooral bij iets nieuws. Als ik een beeld moest creeeren van de ns op basis van wat mensen erover zeggen zou ik ook de indruk krijgen dat het het slechtste treinsysteem ter wereld is.
Laatst gewijzigd door sirvinniei op wo 14 sep 2016, 07:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Meltrain »

BusFreakRotterdam schreef:Er is ook nooit gezegd hier op dit forum dat de klantenservice niet vriendelijk is <knip>

ondanks dat de klantenservice en de chauffeurs op de kleine busjes hun uiterste best doen en altijd vriendelijk blijven.
Is de klantenservice nu wel of niet vriendelijk? :?
sirvinniei schreef:
Stel nou dat je door andere mensen die bier gereserveerd hebben plots 5 of 10 minuten later bij een afspraak aankomt,
Kun je op Texel bier reserveren? :D
En doordat het bier dan op is, kom je te laat bij je afspraak?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door sirvinniei »

Ik wist wel dat ik geen lange berichten moest typen op mijn telefoon

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door isadora »

Precies, de berichten niet langer laten worden dan de handtekening.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door sirvinniei »

In het nieuwe pve van Noord Holland zitten meerdere kritiekpunten als eisen meegenomen.
-ov chipkaart moet geldig zijn op de texelhopper
-Als de bus niet vol zit bij de haven moet hij ook andere mensen meenemen, zolang gereserveerde reizigers maar voor gaan.
Ik heb geen onderschrift
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], steveng en 106 gasten