Gezocht Reizigers: Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utrecht
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 18:02
Gezocht Reizigers: Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utrecht
Beste allemaal,
Voor mijn onderzoek ben ik opzoek naar reizigers van metro, tram en trein in de regio Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utrecht.
Woon/reis jij in een van de bovenstaande regio’s vul dan alstublieft de enquête in http://www.thesistools.com/web/?id=435353, deze neemt max 5 min van uw tijd in beslag.
Gegevens worden vertrouwelijk behandeld en uitsluitend gebruikt voor het onderzoek.
Uw hulp wordt gewaardeerd en u helpt mij bij het afronden van mijn studie.
Iedereen alvast ontzettend bedankt!
Link: http://www.thesistools.com/web/?id=435353
Voor mijn onderzoek ben ik opzoek naar reizigers van metro, tram en trein in de regio Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utrecht.
Woon/reis jij in een van de bovenstaande regio’s vul dan alstublieft de enquête in http://www.thesistools.com/web/?id=435353, deze neemt max 5 min van uw tijd in beslag.
Gegevens worden vertrouwelijk behandeld en uitsluitend gebruikt voor het onderzoek.
Uw hulp wordt gewaardeerd en u helpt mij bij het afronden van mijn studie.
Iedereen alvast ontzettend bedankt!
Link: http://www.thesistools.com/web/?id=435353
Re: Gezocht Reizigers: Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utr
Hoi, een kleine opmerking:
Bij vraag 5 staan er vier mogelijkheden, maar wel vijf vakjes.
Bij vraag 5 staan er vier mogelijkheden, maar wel vijf vakjes.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Gezocht Reizigers: Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utr
Ingevuld!
Wil je ons nog vertellen waar je in afstudeert (krijg zo'n vermoeden, maar goed), en wat je onderzoeksvraag is - zolang dat andere forumleden niet mogelijk biast? Ik word er wel nieuwsgierig van namelijk :D
Wil je ons nog vertellen waar je in afstudeert (krijg zo'n vermoeden, maar goed), en wat je onderzoeksvraag is - zolang dat andere forumleden niet mogelijk biast? Ik word er wel nieuwsgierig van namelijk :D
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00
Re: Gezocht Reizigers: Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utr
Ik heb hem ook ingevuld.
Het is dat ik als chauffeur iets weet over leveranciers, maar zou de gemiddelde passagier zich ook maar 1 seconde afvragen/interesseren wie de leverancier van hun voertuig is?
Het is dat ik als chauffeur iets weet over leveranciers, maar zou de gemiddelde passagier zich ook maar 1 seconde afvragen/interesseren wie de leverancier van hun voertuig is?
Re: Gezocht Reizigers: Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utr
Dat bedacht ik me ook. Voor ons als hobbyisten, geïnteresseerden of medewerkers is het relevant omdat voor ons een bepaalde leverancier iets zegt over de betrouwbaarheid of bekendheid, en ervaringen met ander materieel van hen, maar voor Jan met de Pet? Nou heeft elk voertuig wel een logo van de fabrikant erop zitten, maar als je die op een papiertje laat zien aan voorbijgangers in een winkelstraat zal denk ik niemand ze herkennen.
Ik doe ook maar wat
Re: Gezocht Reizigers: Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utr
Heb je geholpen heb hem ingevuld :)
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Gezocht Reizigers: Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utr
Ik ook, maar je moet je inderdaad realiseren dat je hier met hobbyisten te maken hebt die veel sterker dan normale reizigers in de leverancier van hun voertuig geïnteresseerd zijn. Je hebt dus niet echt een representatief beeld van ov-reizigers in het algemeen straks.
Re: Gezocht Reizigers: Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utr
Ingevuld. :)
Wel even een opmerking over vraag 17 (wat geef je een veilig gevoel in het vervoersmiddel): heb je doelbewust factoren meegenomen van het materieel zelf? Want de bestuurder en interactie met andere weggebruikers spelen ook een rol.
Daarnaast kan reputatie van een materieeltype/vervoerder en incidenten die al dan niet in de media komen ook een rol spelen.
Wel even een opmerking over vraag 17 (wat geef je een veilig gevoel in het vervoersmiddel): heb je doelbewust factoren meegenomen van het materieel zelf? Want de bestuurder en interactie met andere weggebruikers spelen ook een rol.
Daarnaast kan reputatie van een materieeltype/vervoerder en incidenten die al dan niet in de media komen ook een rol spelen.
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 18:02
Re: Gezocht Reizigers: Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utr
Hallo bedankt voor uw reactie, ik zie het dit klopt inderdaad niet helemaal.Meltrain schreef:Hoi, een kleine opmerking:
Bij vraag 5 staan er vier mogelijkheden, maar wel vijf vakjes.
Ik zal het aan het einde moeten aan passen.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 18:02
Re: Gezocht Reizigers: Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utr
Thom69 schreef:Ingevuld!
Wil je ons nog vertellen waar je in afstudeert (krijg zo'n vermoeden, maar goed), en wat je onderzoeksvraag is - zolang dat andere forumleden niet mogelijk biast? Ik word er wel nieuwsgierig van namelijk :D
Ontzettend bedankt voor het invullen.
Ik volg de studie communicatie en kijk wat de mogelijkheden zijn om meer merkbeleving te creëren.
Mijn hoofdvraag is als volgt: “Met behulp van welke communicatiestrategie kan een transportbedrijf inspelen op de merkbeleving van reizigers?”
Ik merk zelf dat het nog best lastig is.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Gezocht Reizigers: Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utr
Bij bussen zal Jan met de Pet het merk vaak nog wel herkennen (merken als Mercedes, Volvo, Scania zijn bij het grote publiek wel bekend).Ardan schreef:Dat bedacht ik me ook. Voor ons als hobbyisten, geïnteresseerden of medewerkers is het relevant omdat voor ons een bepaalde leverancier iets zegt over de betrouwbaarheid of bekendheid, en ervaringen met ander materieel van hen, maar voor Jan met de Pet? Nou heeft elk voertuig wel een logo van de fabrikant erop zitten, maar als je die op een papiertje laat zien aan voorbijgangers in een winkelstraat zal denk ik niemand ze herkennen.
Bij railvoeruigen is het veel lastiger, die zijn vaak niet zo herkenbaar als afkomstig van een bepaalde fabrikant.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 18:02
Re: Gezocht Reizigers: Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utr
Allemaal ontzettend bedankt voor het invullen en de reacties, ik vind het leuk om te zien dat jullie geïnteresseerd zijn.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik tijdens het plaatsen van mijn oproep, ik nog niet helemaal door dat het hier ging om hobbyisten, geïnteresseerde en chauffeurs ging.
Ik wil vooral kijken op welke manier er meer aan de bekendheid gedaan kan worden en hoe de merkbeleving vergroot kan worden. Op het moment speelt dit natuurlijk geen rol bij de reizigers. Maar wie weet is dit wel op te wekken.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik tijdens het plaatsen van mijn oproep, ik nog niet helemaal door dat het hier ging om hobbyisten, geïnteresseerde en chauffeurs ging.
Ik wil vooral kijken op welke manier er meer aan de bekendheid gedaan kan worden en hoe de merkbeleving vergroot kan worden. Op het moment speelt dit natuurlijk geen rol bij de reizigers. Maar wie weet is dit wel op te wekken.
Re: Gezocht Reizigers: Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utr
Het zal in een zin een rol spelen dat als je in Almere vervelende ervaringen hebt met Connexion je dat ook zal associëren in het Gooi bijvoorbeeld. In die zin is er natuurlijk merkbeleving, dat merk je ook aan de NS. Komt negatief in het nieuws en daar trekken de meeste mensen direct een oordeel over dat ze liever niet met de NS reizen bijvoorbeeld.
Komt wel goed schatje.
Re: Gezocht Reizigers: Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utr
Nouja, en daarbij denk ik dat de meesten AnsaldoBreda ook wel bekend voor zal komen...
Ik zie het niet zo snel voor me dat Jan met de pet tegen mij gaat vertellen dat die treinen van Bombardier nou zo veel fijner zijn dan die van CAF, dus dat hij het jammer vindt dat CAF de SNG mag gaan maken. Wanneer er merkbeleving over railvoertuigen is, komt dat denk ik vooral door een negatief mediacircus, als ik dat zo stellig mag zeggen. :)
Ik zie het niet zo snel voor me dat Jan met de pet tegen mij gaat vertellen dat die treinen van Bombardier nou zo veel fijner zijn dan die van CAF, dus dat hij het jammer vindt dat CAF de SNG mag gaan maken. Wanneer er merkbeleving over railvoertuigen is, komt dat denk ik vooral door een negatief mediacircus, als ik dat zo stellig mag zeggen. :)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten