Nieuw Haltemeubilair in Den Haag, Delft en Westland

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Nieuw Haltemeubilair in Den Haag, Delft en Westland

Bericht door n-evo »

verfmeer schreef:Hij staat daar recht tegen een muur aan, dus dan is dat glas nutteloos. En aangezien glas breekbaarder is dan plastic, begrijp ik dat ze daar voor hebben gekozen. Bovendien kan ook op glas graffiti spuiten.
Als je de muur er doorheen ziet gaat zo'n halte wel mooier op in de omgeving. Vind bakstenen ook wel mooier ogen dan wat die halte nu als achterkant heeft.
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: Nieuw Haltemeubilair in Den Haag, Delft en Westland

Bericht door matti93 »

Aan de andere kant is het schoonmaken tussen de achterwand en de muur misschien wat lastig, het is maar de vraag of glas er daarom ook op de wat langere termijn mooi uit blijft zien.

Ik snap eerlijk gezegd weinig van de verschillende kleuren bordjes, waar komt die blauwe kleur vandaan? De indeling daarentegen kan ik me wel iets bij voorstellen, de gemiddelde stadsbushalte zal door meer lijnen bediend worden dan een streekbushalte.
PAV
Berichten: 18
Lid geworden op: za 22 nov 2014, 22:03

Re: Nieuw Haltemeubilair in Den Haag, Delft en Westland

Bericht door PAV »

Ik had eigenlijk ook op iets meer uniformiteit gehoopt. Was een mooie gelegenheid geweest om gewoon één standaard haltebord overal te plaatsen.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Nieuw Haltemeubilair in Den Haag, Delft en Westland

Bericht door Gekko123 »

Tja, ooit was er een redelijke landelijke uniforme haltepaal, maar dat is eigenlijk al jaren losgelaten.

Overigens zag ik vandaag dat ze de haltepalen bij de halte De Bieslandhof in Delft verkeerdom hebben opgehangen. Het bord voor lijn 60 richting Nootdorp hangt bij de halte richting station en Tanthof en andersom.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Nieuw Haltemeubilair in Den Haag, Delft en Westland

Bericht door Ardan »

Ik merk wel dat HTM het lettertype Arial Rounded van GVB heeft gejat, ik zie het overal opduiken in Den Haag :P
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuw Haltemeubilair in Den Haag, Delft en Westland

Bericht door Geert »

Helaas wel, lelijk... :N
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Nieuw Haltemeubilair in Den Haag, Delft en Westland

Bericht door n-evo »

Ardan schreef:Ik merk wel dat HTM het lettertype Arial Rounded van GVB heeft gejat, ik zie het overal opduiken in Den Haag :P
Uggg! Ik snap echt niet hoe een vormgever met beetje zelfrespect zoiets kan uitvoeren. Het ziet er zo onprofessioneel / huis-tuin-en-keuken uit. Alsof tante Bep van hiernaast voor het eerst met Word aan de slag is gegaan voor de nieuwsbrief van de bridgeclub. Neem dan Profile van R-net over.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 112 gasten