Utrecht: > 100 mensen blokkeren Vleutenseweg tijdens protest

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Utrecht: > 100 mensen blokkeren Vleutenseweg tijdens protest

Bericht door Daniel »

Utrecht: > 100 mensen blokkeren Vleutenseweg tijdens protest
Geplaatst op: vrijdag 28 november 2014 22:59
Laatst bijgewerkt: vrijdag 28 november 2014 23:02


Meer dan honderd kinderen en ouders hebben vanmiddag de busbaan op de Vleutenseweg bezet. Zij deden dit uit protest tegen de in hun ogen onveilige verkeerssituatie aldaar.
De initiatiefnemers van de actie menen dat de weg zeer onveilig is. Ze hebben een lijst verzameld van alle ongelukken die hier zijn gebeurd, het laatste ongeluk was enkele weken geleden. Een 14-jarig meisje kwam toen onder de bus terecht en raakte zwaar gewond.
Lees verder | Dossier Qbuzz | Meer nieuws over Qbuzz
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3032
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Utrecht: > 100 mensen blokkeren Vleutenseweg tijdens pro

Bericht door nvdw »

Mijn ervaring met klagende Utrechters is dat ze een verkeerssituatie al gauw onveilig vinden als ze niet zonder kleerscheuren door rood kunnen lopen of fietsen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Utrecht: > 100 mensen blokkeren Vleutenseweg tijdens pro

Bericht door Aking »

Ik heb als Utrechter in deze stad een keer kleerscheuren (en een hersenschudding en een blauw lijf) opgelopen in het verkeer, en dat was toen ik door het groene verkeerslicht liep maar een auto het nodig vond om door rood te rijden en mij daarmee te lanceren.

Toch zijn er hier in de stad genoeg onveilige wegen/kruispunten, en dan heb ik het dus niet over de plekken waar ik probleemloos door rood kan scheuren, die zijn juist bovengemiddeld veilig. *O* (want hoe kan ik anders door rood scheuren op mijn fietsmobiel? :') )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 gasten