Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door Daniel »

Maak ik speciaal vanuit een ander deel van DAV een ommetje via Dordrecht voor de TCR rit op lijn 8, rijdt Arriva 'm vandaag zelf. Ook uniek natuurlijk en een Amba op 8 had ik ook nog geen foto van, maar was niet helemaal m'n bedoeling :p
De TCR Amba was kennelijk vertraagd want die kwam zo'n 10 minuten later leeg langs.

Maargoed, op weg daarheen wel nog een andere Rosero op de 10 kunnen vastleggen. Heb op dit forum weleens twijfels over de Ebusco's waarmee Qbuzz in Dordt gaat rijden gelezen, maar zou toch eerder vrezen voor lijn 10 gezien Arriva er nu al amper in slaagt om meer dan één Rosero rijdend te hebben (en doordat die aan de stekker in de stalling moeten ook nog nieteens een hele dag).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door ArrivaBas »

Toevallig moest ik afgelopen zaterdag in de Dordrechtse binnenstad zijn om mijn MacBook voor een batterijvervanging af te leveren bij Amac. Toen zag ik ook zo'n hok van een Irisbus op lijn 10. De Ebusco's zullen trouwens gewoon gaan laden middels laadpalen en op de stalling. Mijn oma wist al te vertellen dat de Ontmoetingskerk het niet eens is met de paal bij de Slangenburg. :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door Daniel »

Tja, ik ben dit jaar toch al aardig wat keren in Dordrecht geweest. De eerste keren reden de elektrische Rosero's überhaupt niet, vorige en deze maandag was er één actief. Dan lijkt het in Gorinchem beter te gaan met de Citea's, al rijden die alleen in de spits. Maargoed, Gorinchem heeft twee e-bussen voor twee omlopen terwijl Dordrecht er drie voor evenveel omlopen heeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door nvdw »

Daniel schreef:Maak ik speciaal vanuit een ander deel van DAV een ommetje via Dordrecht voor de TCR rit op lijn 8, rijdt Arriva 'm vandaag zelf. Ook uniek natuurlijk en een Amba op 8 had ik ook nog geen foto van, maar was niet helemaal m'n bedoeling :p
De TCR Amba was kennelijk vertraagd want die kwam zo'n 10 minuten later leeg langs.
De ‘TCR-rit’ is gewoon een rit uitgevoerd door Arriva zelf (v. 16.36 vanaf Drechtwerk, net voor de reguliere lijn 8 ). TCR versterkt weliswaar op of rond dit tijdstip maar wat in de dienstregeling staat is Arriva’s eigen werk. De rit zit dan ook vast opgenomen in een dienst (de Amba in kwestie rijdt vanaf station Dordrecht nog een slag 88 naar Kralingse Zoom).
Laatst gewijzigd door nvdw op di 04 sep 2018, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door Daniel »

Apart, want eerdere keren (waarbij ik niet tijdig in de buurt was) heb ik die bewuste rit van 16.36 met een TCR wagen in de actuele info gezien (herkenbaar aan het driecijferige nummer). Dat zou niet moeten kunnen als Arriva die rit zelf al rijdt, dan heb je meerdere bussen op dezelfde rit aangemeld zitten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door nvdw »

Arriva’s Albatros geeft de mogelijkheid om een versterkingsrit te selecteren. Dat kan door de omloop in te voeren zoals normaal, de juiste rit uit te zoeken en dan ‘versterking’ te kiezen, of door het lijn- en ritnummer in te voeren (da’s handig als je het omloopnummer niet hebt). Hoe dat vervolgens in de reisinfo verwerkt wordt, lijkt me een mooie vraag voor Somoht.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door Frank93 »

Is Connexxion de eigenaar van de Arriva standplaats in Leiden? Volgens dit document wat gedeeld is via Twitter heeft de gemeente interesse in het pand:

https://leiden.notubiz.nl/document/6870 ... on_locatie
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door Suus »

Klinkt aannemelijk. Connexxion was toen ze nog in Leiden reden voornemens de garage te verhuizen en de grond te verkopen, maar Arriva heeft de locatie uiteindelijk toch overgenomen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door Daniel »

Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stadsbus
Berichten: 1123
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door Stadsbus »

Niet heel moeilijk als de plaats onder de foto staat :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door Daniel »

Wilde er niet een al te groot raadsel van maken, maar kom op dan, wat is de fout :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stadsbus
Berichten: 1123
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door Stadsbus »

Ik zou het echt niet weten, misschien iets met Dordrecht stickers op de bus en Gorinchem? :)
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door Lijn 45 »

En lijn 3 ipv 9. :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door Daniel »

En dan negeren we nog maar even dat het een Irisbus met stadsindeling is die oorspronkelijk alleen voor Dordrecht waren geleverd. En dat deze wagen op kenteken een ontheffing voor de binnenstad van Dordrecht heeft dus daar sowieso beter van pas komt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door nvdw »

En de linker koplamp is stuk, maar dat heb ik hedenavond nog gerectificeerd ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door Suus »

De klassieke "Gorinchemse Stadstractor". <3

Met een chauffeur die zwaait naar de man op de krantenredactie en naar de loempiatent op het Doctor Herman Bernard Wiardi Beckmanplein. Zit er inmiddels al weer iets in het pand van de V&D, waar de bus aan drie kanten voorbij rijdt?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door nvdw »

Er is een hoop gewerkt aan het V&D-pand maar er zit nog niets in. Het Wiardi Beckmanplein is ook opgeknapt en nu staat de loempiakar er niet meer :cry:
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door Lijn 45 »

Op de webcam op het stationsplein van Leiden heb ik vandaag al meerdere keren een gelede Citaro voorbij zien komen. Hij leek op de 227, al heb ik het idee dat die uit dienst is, aangezien ik hem eerder deze zomer met een afgeplakte nummerplaat trof. Weet iemand of dit de 227 is en waarvoor deze rijdt?
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door Daelea »

Geen idee of het de 227 is, hij stond volgens mij sinds gisteren in de stalling van Leiden. Waarschijnlijk rijdt hij voor de open dag van Esa-Estec in Noordwijk.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 803
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door The Greyhound »

Daniel schreef:Zoek de fout :wink:
Afbeelding
Arriva 6042 - Gorinchem, Korenbrug by Daniël Bleumink, on Flickr
Volgens mij is er in dit geval niks fout, hooguit een bus op een plek waar je hem niet direct verwacht. Busje is soms ook ter vinden op 73,74 of 75.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 803
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door The Greyhound »

Suus schreef:De klassieke "Gorinchemse Stadstractor". <3

Met een chauffeur die zwaait naar de man op de krantenredactie en naar de loempiatent op het Doctor Herman Bernard Wiardi Beckmanplein. Zit er inmiddels al weer iets in het pand van de V&D, waar de bus aan drie kanten voorbij rijdt?
In het V&D pand komen appartementen. De roltrappen zijn er recentelijk uitgetakeld.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door Daniel »

The Greyhound schreef:Volgens mij is er in dit geval niks fout, hooguit een bus op een plek waar je hem niet direct verwacht. Busje is soms ook ter vinden op 73,74 of 75.
Dat is dus wel degelijk fout aangezien er destijds twee afzonderlijke deelseries ingestroomd zijn met afzonderlijk doel: een serie met streekinterieur (meer zitplaatsen) voor de omgeving van Gorinchem en een serie met stadsinterieur voor Dordrecht.
Nou is dat al direct vanaf de dag dat die wagens instroomden door elkaar gaan lopen, want voor Dordrecht waren er oorspronkelijk 6 in stadsuitvoering besteld. Het dienstrooster waarin lijn 1 losliggend van de rest met een Irisbus gereden werd is echter nooit goedgekeurd, waardoor slechts de 6041-6045 naar Dordrecht gingen en de 6040 (in stadsuitvoering) als extra bus in Gorinchem belandde.

De 6041-6045 zijn op een zeker moment zelfs nog voorzien van een sticker "Stadsdienst" voorop om ze weer in Dordt terug te krijgen na onderhoud bij Iveco in Alblasserdam, mede omdat de Dordtse exemplaren een ontheffing op kenteken hebben om de binnenstad in te mogen. Met de rest van de serie kan je dus niet zomaar lijn 10 in Dordrecht gaan rijden, wat gezien de geweldige *kuch* betrouwbaarheid van de elektrische Rosero's nog hard nodig is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door nvdw »

Dat ‘kan’ best, en dat gebeurt ook. Het zal officieel wel alleen met dat kromgetrokken bidprentje achter het raam mogen, maar de zakpalen op lijn 10 gaan ook met een andere bus gewoon naar beneden hoor ;)

We hebben de Irisbusjes wat vervloekt met z’n allen maar gelukkig zijn er nu de Rosero’s om aan te tonen dat het nog veel erger kan.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door Daniel »

Tja die palen gaan gewoon op KAR omlaag dus dat zou met een op lijn 10 aangemelde Citaro G ook lukken. Echter mag een voertuig van meer dan 6 meter alleen met ontheffing de binnenstad in. Is iets van de laatste tijd overigens want jaren terug zijn er nog weleens Citaro's ingezet op de 10 bij de boekenmarkt bijvoorbeeld.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zuid-Holland

Bericht door Frank93 »

Connexxion is niet zo blij met de gemeente Leiden:
https://www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20 ... connexxion
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten