Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door Milco »

Ik wet niet wat de exacte route zou kosten met de OV-chipkaart, eventueel rekening houdend met overstappen binnen 35 minuten. Er bestaat een Familiedagkaart die geldig is op alle lijnen en die je volgens mij ook voor één persoon mag gebruiken. Deze kost € 14,- en dat is wellicht een alternatief als de totale ritprijs hoger uitkomt. Echter, lijn 650 wordt niet door Connexxion uitgevoerd, maar door GEBO Tours en ik betwijfel heel erg of de chauffeur dan kaartjes bij zich zal hebben. Ik weet niet hoe dat geregeld is met onderaannemers.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Stadsbus
Berichten: 1123
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door Stadsbus »

Niet dat het hoort, maar je zou eventueel het stuk met de 650 (Lelystad - Wevershoof) wel kunnen inchecken, maar dan vervolgens niet uitchecken. Dat kost dan 4,- i.p.v. 8,10. :P
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door Milco »

Ja, of in die bus vragen om een kaartje en als de chauffeur ze niet heeft en zegt dat je dan maar mag zitten profiteren van een gratis rit...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door cassie127 »

Laatste keer dat ik dit jaar de 650 heb gebruikt zag ik niet iets van een pinapparaat in de bus... Dus dat zou je ook nog kunnen proberen. Smit Reizen (Gebo) voert de ritten uit.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door julsteren »

bys1 schreef:Even een vraagje. Ik ben in Noord-Holland niet erg bekend.
Ik wil misschien eind dit jaar van Lelystad naar Middenmeer Alkmaarseweg met de 650, 132 en 134/135 via Andijk/Wervershoof en Hoorn. Wat is de goedkoopste manier om dit te doen?
Je mist niet super veel van die halte in Middenmeer, er is daar niks :') ik spreek uit ervaring.
cassie127 schreef:Laatste keer dat ik dit jaar de 650 heb gebruikt zag ik niet iets van een pinapparaat in de bus... Dus dat zou je ook nog kunnen proberen. Smit Reizen (Gebo) voert de ritten uit.
De 650 en de aan vast gekoppelde IJsselmond-lijn 663 worden gereden door een chauffeur die in Lelystad woont en zijn eigen bus mee heeft van Gebo (dus als ie ziek is komt er een vervanger), gezien het een scholierenlijn is is de kans niet enorm groot dat deze chauffeur een kaartjesplank heeft in de bus, toen ik hem in Juni dit jaar nam zat er geen pinapparaat in, en een verdacht lege verkooptafel met Qbuzz stickers erop :') het is daar inchecken of die chauffeur even lief aankijken.

Het goedkoopst is inderdaad een familiedagkaart, als de chauffeur op de 650 die niet heeft is een Reiskaart Streek Ver van 6,04 de goedkoopste optie, met dat kaartje mag je ook overstappen binnen 2 uur tijd.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door bys1 »

Ik wil alleen maar naar Middenmeer om over te stappen op de 350 :)
Dank voor de info tot nu toe.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door Frank93 »

Na een testperiode zijn de elektrische bussen op lijn 316 tussen Edam en Amsterdam nu echt in dienst:
https://wijnemenjemee.nl/divers/nieuws/ ... -waterland
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door Durashift »

:pos:
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door Frank93 »

Ik sta nu bij station Noord in Amsterdam en ik moet zeggen dat dit een prima eindpunt is voor bussen van EBS die normaal doorrijden naar het Centraal Station, wat dit weekend niet kan door de afsluiting van de IJtunnel. Op de digitale borden op de haltes staat aangegeven waar de CS lijnen stoppen.

De bussen wachten hun tijd af op de Waddenweg (halte Buikslotermeerplein) zodat ze op station Noord niet in de weg staan.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door Durashift »

Een TCR dubedekker (...-1141)
was vanmiddag van zuideijk NH naar het noord-westelijk puntje van NH gereden. Dacht ff dat ie de boot op wilde.. maar sloeg toch rechtsaf richting Marinemuseum.
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door bartjemestrom »

Die bussen worden ook voor tourwerk ingezet.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door Frank93 »

De provincie heeft het jaarverslag Concessies Openbaar Vervoer Noord-Holland 2017 online gezet:
https://www.noord-holland.nl/Actueel/Ar ... nd_stabiel
CSA2
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 13 sep 2013, 19:17

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door CSA2 »

Volgens de rapportage reizen steeds meer mensen met de buurtbus... Rara hoe zou dat nou toch komen?
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door Frank93 »

Even een klein dingetje tussendoor wat mij opviel gister. Ze zijn in Dirkshorn echt heel lang bezig geweest met het herinrichten van de Dorpsstraat. Voor mijn gevoel heeft dit zeker 9 maanden geduurd. Ik reed er gister weer doorheen met lijn 156 sinds de opening en er wilde iemand uitstappen bij de halte De Horn. Ze zijn alleen iets vergeten: de bushaltes :').

Waar eerst de bushalte was richting Tuitjenhorn/Warmenhuizen zijn nu parkeerplekken. Ook richting Schagen is er geen halte te bekennen en de stoep is ook nergens verhoogd. De halteborden die er hingen zijn waarschijnlijk meegenomen door de werklui en niet teruggeplaatst. Erg slordig van de gemeente om dit te vergeten.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door diederickx »

Aan het ontwerp te zien is de halte De Horn in beide richtingen welbewust vervallen. Er is een bushalte richting Schagen ingetekend op de Voorpolderweg tussen de Raadhuisstraat en de Damstraat. Daartegenover ligt een suggestie van een halte de andere kant op.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door Frank93 »

Oja ik zie het nu inderdaad. Zal er de volgende keer eens op letten of daar iets van een halte te zien is. In ieder geval zijn ze dat dan wel vergeten te communiceren.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door Frank93 »

Ik reed gister als lijn 165 terug naar Alkmaar en toen ik net Egmond aan Zee verlaten had stopte de stuurbekrachtiging er opeens mee. Nog even een stukje doorgereden zodat ik de bus ergens veilig neer kon zetten en toen maar het ROV opgeroepen. Het advies was om gewoon door te rijden, de bus kon ook in Alkmaar niet gewisseld worden omdat er geen reservebussen meer waren. Ik had nog nooit zoiets eerder meegemaakt en heb niet zoveel verstand van de technische kant dus dat ik door kon rijden geloofde ik dan maar. Het sturen ging natuurlijk wel wat lastiger.

Op station Alkmaar ging ik verder als lijn 4 naar Daalmeer, en toen ik bijna op het eindpunt was ging de luchtdruk naar beneden. Gelijk maar weer een oproepje gedaan en op het eindpunt nog verschillende dingen geprobeerd wat ik als advies meekreeg. Een half uurtje later was de monteur aanwezig maar die kon ook weinig meer doen. De bus is daar achtergelaten en zou later die avond opgehaald worden door een sleepbedrijf. Ik was een half uurtje eerder klaar met mijn dienst.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door waldo79 »

Vervelend, maar op een winterse ondergrond zou het lichter sturen moeten zijn (A)
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door nvdw »

Frank93 schreef:Gelijk maar weer een oproepje gedaan en op het eindpunt nog verschillende dingen geprobeerd wat ik als advies meekreeg.
"Heb je de bus al helemaal gereset?"

"IK HEB EEN LEKKE BÁHÁÁÁND!!"
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door Frank93 »

Het resetten was een van die dingen ja :lol:.
Maakt niet uit wat voor probleem je hebt, die krijg je altijd wel te horen.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door Durashift »

Wat voor bus was het? Een BYD of een.conventionele?

Misschien heeft de BYD al wel.elektrisch aangedreven stuurbekrachtiging?
Anders zal het, bij een.hydraulisch systeem de pomp.of.de aandrijving ervan kunnen wezen..

Maar.ehm.. wel respect voor het.doorrijden.ermee. Vroeger deed men.niet anders, onbekrachtigd sturen, alleen waren.toen de overbrengingsverhoudingen iets gunstiger.daarvoor..

~~~~
Ik had vanmiddag een VW Polo met lege accu.. Opgestart.en.doordat zo'n modern.ding ook.elektronisch aangestuurde bekrachtiging heeeft, viel.die ook.uit door gebrek.aan.spanning.. Stuurt best zwaar, moet ik zeggen.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door Frank93 »

Het was een ambassador.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door nvdw »

Heb het zelf eens in een Volvo 7700 Hybrid gehad. Dat had een elektrische oorzaak (het 24V-boordnet kreeg geen prik meer, dynamo kapot) maar aangezien de bekrachtiging meestal elektronisch aangestuurd wordt, hield die er ook vrolijk mee op - in een haakse bocht naar links.
Durashift schreef:Maar.ehm.. wel respect voor het.doorrijden.ermee. Vroeger deed men.niet anders, onbekrachtigd sturen, alleen waren.toen de overbrengingsverhoudingen iets gunstiger.daarvoor..
Dat, en je mag ook nog eens tegen de extra weerstand in sturen van de olie die anders door een hogedrukpomp door het systeem wordt geperst.

Aangezien ook de luchtcompressor er mee ophield zal er wel meer aan de hand zijn geweest (als in: meer dan alleen een multiriem eraf gelopen).
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door Jef400 »

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/239206/v ... us-in-edam

Bus vliegt in de brand tijdens het laden.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Roeland
Berichten: 2247
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door Roeland »

Jef400 schreef:https://www.nhnieuws.nl/nieuws/239206/v ... us-in-edam
Bus vliegt in de brand tijdens het laden.
Volgens mij leidt deze elektro-bus tot beduidend meer schadelijke uitstoot dan een gemiddelde dieselbus...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten