Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen kop van Noord-Holland

Bericht door ArrivaBas »

Oei. Bus 3299 lijkt de betrokkene.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen kop van Noord-Holland

Bericht door Frank93 »

EBS 1013 is betrokken geweest bij een dodelijk ongeluk in de buurt van Broek in Waterland (tussen Amsterdam en Volendam). De omgekomen personen zijn 2 inzittenden van een personenauto die frontaal tegen de bus is geklapt.

Foto komt van HFV Photo Services / RTVNH.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen kop van Noord-Holland

Bericht door Z2N »

Voor een frontale klap heeft de bus zich nog aardig gehouden, maar desondanks een vreselijk ongeval.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen kop van Noord-Holland

Bericht door Etienne »

Kennelijk gaat per 10 juli een nieuwe dienstregeling in voor Noord-Holland Noord. Daarin zie ik namelijk een nieuwe lijn 9 Alkmaar - Oudkarspel en een nieuwe lijn 10 Alkmaar - Oudkarspel - Heerhugowaard naar voren komen, waar lijn 210 dan ook meteen verdwijnt.

EDIT: Ook een nieuwe lijn 11 Hoorn - Oostwoud, lijn 155 Alkmaar - Sint Maartenszee. Lijn 158 wordt ingekort tot Hippolytushoef
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen kop van Noord-Holland

Bericht door Frank93 »

Lijn 155 is al een tijdje zichtbaar op de haltes, deze gaat alleen in Schoorl een andere route dan 151. Winkeliers in het centrum van Schoorl vroegen om een busverbinding heb ik gehoord. 151 komt niet langs het centrum namelijk.

Wel goed denk ik dat er nu een verbinding komt tussen Heerhugowaard en Langedijk.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen kop van Noord-Holland

Bericht door Frank93 »

Ik heb van Connexxion een lijst gekregen met alle wijzigingen vanaf 10 juli in Noord-Holland Noord. Ik moet er wel bij zeggen dat nog niet alles 100% definitief is.

[8] Alkmaar Station - Beverkoog
- Opgeheven, lijn 150 neemt dit over

[9] Alkmaar - Oudkarspel
- Was lijn 210
- Halte Woudmeerweg vervalt
- Rijdt in Oudkarspel ronde via Kasteelstraat - Westelijke Rondweg - Haagwinde

[10] Alkmaar - Broek op Langedijk - Heerhugowaard
- Huidige route lijn 10 tot Broekerveiling, dan ronde Westelijke Rondweg-Geestweg-Voorburggracht en weer Broekerveiling, vervolgens naar eindpunt Heerhugowaard station

[11] Hoorn - Oostwoud
- Route Oostwoud - Abbekerk vervalt
- Rijdt ronde Nibbixwoud - Hauwert - Oostwoud - Nibbixwoud, in beide richtingen

[135] Hoorn - Den Helder
- Halte Quelderduin in Den Helder wordt toegevoegd

[150] Alkmaar - Schagen
- Rijdt tussen Alkmaar en Beverkoog via de route van lijn 8, dan via Berenkoog en Westtangent naar Heerhugowaard en verder huidige route

[155] Alkmaar - Sint Maartenszee
- Dezelfde route als lijn 151 tussen Alkmaar en Sint Maartenszee (Goudvis), met een uitzondering:
- Rijdt in Schoorl via Laanweg - Sportlaan - Heereweg

[158] Den Helder - Hippolytushoef
- Deel Hippolytushoef (N99) - Den Oever vervalt

[210] Alkmaar - Oudkarspel
- Lijn vervalt

[228] 't Horntje - Den Burg
- Nieuw nummer voor ritten lijn 28 naar/van Den Burg. Rijdt in Den Burg de ronde door het dorp.

[415] Hoorn - Medemblik
- Route door Oostwoud vervalt
- Rijdt in Wervershoof ronde Europasingel - Kagerdijk - Dorpsstraat - S. Koopmansstraat

[438] Enkhuizen - Andijk
- Wordt verlengd van Andijk, Kuin naar Wervershoof, Kagerbos

[658] Schagen - Den Oever
- Route door Anna Paulowna vervalt, behalve halte Van Ewijckskade
- Neemt traject Hippolytushoef (N99) - Den Oever over van lijn 158
CSA2
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 13 sep 2013, 19:17

Re: Alledaagse gebeurtenissen kop van Noord-Holland

Bericht door CSA2 »

Met lijn 9 gaan de inwoners van Langedijk (gemeente waar de dorpen onder vallen) er aardig op vooruit qua dienstregeling. Overdag weer iedere 30 minuten een bus ipv.de huidige uurdienst Daarintegen gaan de inwoners van Sint Pancras er op achteruit want lijn 10 rijd straks 's avonds niet verder dan Oudorp. 155 vind ik een goede zet aangezien het nog best een eind lopen is vanaf de haltes van lijn 151 naar Schoorl centrum.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen kop van Noord-Holland

Bericht door Jef400 »

Misschien compleet irrelevant. Maar wat ik niet begrijp is dat de lijn 123 niet hernummerd wordt naar lijn 7/8. Deze nummers blijven over voor de stadslijnen in Groot-Alkmaar en aangezien lijn 123 geheel in de gemeente Alkmaar blijft en 2 ronde's heeft lijkt mij lijn 7 voor de ochtendroute en lijn 8 voor de middagroute meer dan passend.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
CSA2
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 13 sep 2013, 19:17

Re: Alledaagse gebeurtenissen kop van Noord-Holland

Bericht door CSA2 »

Vind het geen slecht idee... Maar de 160 mag wat mij betreft ook wel wat omlaag aangzien die ook in de regio blijft. Misschien de 123 net als nu 1 nummer geven, 8. En de 160 dan omnummeren naar 7. Dan is het wat logischer in mijn optiek.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen kop van Noord-Holland

Bericht door Meltrain »

Ik weet niet of het al ergens geplaatst is (ik kon het in elk geval niet vinden), maar de RAR heeft (al geruime tijd geleden) advies uitgebracht over het Vervoerplan 2017 van EBS: http://www.rar-stadsregioamsterdam.nl/b ... erland.pdf

Veel schokkends staat er niet in:
  • Lijn 103 gaat een kortere route via de Purmer rijden. Hierdoor krijgt de lijn een frequentieverhoging, maar gaat niet meer op zaterdag rijden. Een nieuwe (teruggekeerde?) lijn 101 gaat de wijken de Gors en Purmer-Zuid met het centrum en station van Purmerend verbinden.
  • Lijn 110 gaat in Edam niet meer via de Keetzijde rijden na klachten van omwonenden.
  • Lijn 375 en 376 krijgen enkele niet ader toegelichte wijzigingen. Wel staat er dat lijn 376 wordt versneld door het schrappen van twee lussen in Purmerend. Ook adviseert de RAR om lijn 376 af te waarderen tot "gewone" R-netlijn.
  • Lijn 419 wordt ingekort tot Ilpendam in een poging de lijn rendabeler te maken.
  • Er komt een proef met een toeristenlijn tussen Zaanse Schans en Volendam.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen kop van Noord-Holland

Bericht door Frank93 »

De proef tussen Zaanse Schans en Volendam start morgen al volgens de website van EBS.
Op 1 juli starten Connexxion en EBS gezamenlijk een pilot met een nieuwe toeristische lijn,
Old Holland Tour, tussen Zaanse Schans en Volendam/Edam. De pilot loopt tot en met 31 augustus 2016. De nieuwe buslijn wordt door EBS gereden en krijgt als lijnnummer 817.
Hij stopt bij de haltes Zaanse Schans, Hotel Volendam, Marinapark, Julianaweg/Centrum en Edam Busstation. Deze lijn gaat alleen tussen 11:00 en 15:30 rijden.

Er is ook een website: http://oldhollandtour.com/
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen kop van Noord-Holland

Bericht door Jef400 »

Meltrain schreef:Ik weet niet of het al ergens geplaatst is (ik kon het in elk geval niet vinden), maar de RAR heeft (al geruime tijd geleden) advies uitgebracht over het Vervoerplan 2017 van EBS: http://www.rar-stadsregioamsterdam.nl/b ... erland.pdf

Veel schokkends staat er niet in:
  • Lijn 103 gaat een kortere route via de Purmer rijden. Hierdoor krijgt de lijn een frequentieverhoging, maar gaat niet meer op zaterdag rijden. Een nieuwe (teruggekeerde?) lijn 101 gaat de wijken de Gors en Purmer-Zuid met het centrum en station van Purmerend verbinden.
  • Lijn 110 gaat in Edam niet meer via de Keetzijde rijden na klachten van omwonenden.
  • Lijn 375 en 376 krijgen enkele niet ader toegelichte wijzigingen. Wel staat er dat lijn 376 wordt versneld door het schrappen van twee lussen in Purmerend. Ook adviseert de RAR om lijn 376 af te waarderen tot "gewone" R-netlijn.
  • Lijn 419 wordt ingekort tot Ilpendam in een poging de lijn rendabeler te maken.
  • Er komt een proef met een toeristenlijn tussen Zaanse Schans en Volendam.
Wat ik mij afvraag: Gaat de lijn 103 een kortere route door de wijk rijden. Of gaat hij dwars door de purmer rijden? De lijn 101 neemt de huidige route van de 103 over neem ik aan?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen kop van Noord-Holland

Bericht door CamilleKreemers »

Hoezo is het omvormen van een R-net Bizzliner naar een R-net ..... een degradatie? Het is beide R-net.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen kop van Noord-Holland

Bericht door Jef400 »

Zijn minder luxe bussen. Dus het comfort gaat naar beneden.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen kop van Noord-Holland

Bericht door Suus »

Maar R-NET is wel weer goedkoper voor de reiziger dan een Bizzliner :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen kop van Noord-Holland

Bericht door Milco »

Dan zou ik wel het lijnnummer aanpassen naar 303 bijvoorbeeld, anders zit lijn 376 qua lijnnummer tussen de Bizzliners in.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen kop van Noord-Holland

Bericht door VIRM »

De EBS/Connexxion-ticket heeft gewoon ook een gecombineerde dagkaart. Er lijkt dus gewoon over na te zijn gedacht?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen kop van Noord-Holland

Bericht door Vinny »

Kan er niet gewoon een eind gemaakt worden aan die verschrikkelijke overlappende productformules?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen kop van Noord-Holland

Bericht door cassie127 »

Vorige week lijnfolders voor Noord Holland Noord telefonisch aangevraagd. Wel handig als de medewerker aan de lijn zegt dat ze de folders ingang 10 juli op sturen maar vervolgens een week later de oude folders van december op de mat liggen -o- :N

Zelfde ook voor lijnfolders 702 & 703
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
CSA2
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 13 sep 2013, 19:17

Re: Alledaagse gebeurtenissen kop van Noord-Holland

Bericht door CSA2 »

Op dit moment staat er een Volvo van de concessie IJsselmond op de stalling in Hoorn, heb het wagennummer niet kunnen zien.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen kop van Noord-Holland

Bericht door Frank93 »

Zag hem vanochtend nog staan bij een tankstation in Egmond a/d Hoef, een paar weken geleden stond deze bij stalling Alkmaar. Ik zag dat er een L achterop zit dus waarschijnlijk voor routekennis/instructieritten voor nieuwe chauffeurs.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Alledaagse gebeurtenissen kop van Noord-Holland

Bericht door mijack1985 »

Frank93 schreef:Zag hem vanochtend nog staan bij een tankstation in Egmond a/d Hoef, een paar weken geleden stond deze bij stalling Alkmaar. Ik zag dat er een L achterop zit dus waarschijnlijk voor routekennis/instructieritten voor nieuwe chauffeurs.

Allemaal voor de code 95. Bus is van Academy en zwerft rond hier in Noord Holland. Dan staat hij in Zaandam, dan weer Haarlem, Almere, enz....
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen kop van Noord-Holland

Bericht door VIRM »

Even nieuwsgierig: hoe verloopt de Old Holland Tours pilot?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen kop van Noord-Holland

Bericht door Frank93 »

De definitieve wijzigingen voor Waterland vanaf 11 december zijn bekend en komen voor het grootste deel overeen met het vervoersplan.

- Nieuwe lijn 101 tussen Tramplein en De Purmer Zuid.
- Lijn 103 gaat een kortere route in Purmerend rijden waardoor de rit zo'n 10 minuten korter is. Er komen nieuwe haltes op de Monnickerdammerweg, Oosterweg en Purmerweg.
- Lijn 110 rijdt tussen 20:00 en 22:00 ieder half uur in plaats van ieder uur.
- De haltes Keetzijde en Broekgouwstraat in Volendam worden opgeheven.
- Lijn 301 rijdt tot 19:00 door naar Edam in plaats van 18:00.
- De eindhalte van lijn 308 verhuist eindelijk naar de nieuwe halte Neckerstraat.
- Lijn 314 gaat in de middagspits vaker rijden.
- Lijn 375 start niet meer bij de M.L. Kingweg maar bij de nieuwe halte Neckerstraat.
- Lijn 376 rijdt niet meer via de Albert Schweitzerlaan en maakt een extra stop bij station Overwhere.
- Lijn 419 rijdt niet meer tussen Ilpendam en Purmerend, de frequentie gaat wel omhoog naar 1x per anderhalf uur

http://www.ebs-ov.nl/fileadmin/user_upl ... emaakt.pdf
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen kop van Noord-Holland

Bericht door Daniel »

Frank93 schreef:- Lijn 103 gaat een kortere route in Purmerend rijden waardoor de rit zo'n 10 minuten korter is. Er komen nieuwe haltes op de Monnickerdammerweg, Oosterweg en Purmerweg.
Als ik 't goed lees is dat niet een kortere route in Purmerend, maar een kortere route naar Purmerend. Niet meer via N247 en N235 dus, maar via Kloosterweg, Oosterweg en Purmerenderweg aan de haltes te zien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten