Almere en 't Gooi: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
OVNL
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 29 aug 2008, 10:50
Contacteer:

Almere en 't Gooi: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door OVNL »

In dit topic staan de alledaagse belevenissen van het openbaar vervoer in de omgeving van Hilversum en Almere.
Voor meer informatie zijn er ook aparte topics en Wiki-pagina's:
* Almere (Forum | Wiki)
* Gooi- en Vechtstreek (Forum | Wiki)
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Jurre »

Waarom deze nieuwe topics? Alledaagse gebeurtenissen worden niet op grote schaal gemeld en anders gebeurt dat wel in het Reiservaringen-topic. Nu moet je veel meer topics lezen voor kwalitatief minder informatie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Wubbo »

Het is heel wisselend per gebied of deze dingen massaal gemeld worden of niet. Voor bijvoorbeeld Groningen/Drenthe is zo'n topic er al lang, en met zo'n 2 berichten per dag gemiddeld lijkt het ook wel in een behoefte te voorzien. De bedoeling van dit soort topics is in ieder geval om de zaken die nu gebeuren te scheiden van de zaken die nog gaan gebeuren, omdat de ervaring leert dat dat soort zaken nogal eens door elkaar gaan lopen. Zie ook hier.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Jurre »

Laat ik hier maar wat in plaatsen dan. Noem geen exact tijdstip maar ''een'' bus 1 naar Kerkelanden vertrok gister 10 minuten later, terwijl het materieel en de chauffeur wel gewoon op tijd aanwezig waren. Echter stond de bus op de buffer en daar had de wachtende chauffeur geen rekening mee gehouden. Pas na 10 minuten wachten ging hij een rondje lopen om te kijken of de bus toevallig op de buffer stond, en warempel.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door isadora »

Moeten we ook een item over DRIS- en PIS-palen gaan openen, en over elke opgelichte tegel gaan berichten? :X
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Jurre »

Ik probeer enkel dit topic een beetje tot leven te houden :wink:.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door isadora »

Begrijp ik. ;)
Je hebt in ieder geval één volger.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Jurre »

Topickaap: deze week zijn er asfalteringswerkzaamheden bij de busbaan naast station Hilversum. Daarnaast komt er een nieuwe busbaan voor bussen vanaf het Achterom naar het station. Echter is er iets misgegaan in de communicatie tussen Connexxion en de aannemer, want Connexxion was ervan overtuigd dat er gisteravond nog een baan openbleef om het station te bereiken. De verkeersregelaars besloten echter anders en toen kon het station enkel nog vanaf de ''kleine spoorbomen'' bereikt worden.

Alleen de enige manier waarop de ''kleine spoorbomen'' bereikt kunnen worden voor de betreffende lijnen (alles behalve de 107) is om de hele stad door te rijden. Dit weten chauffeurs van buitenlijnen, zoals lijn 70, niet en die hebben dus ergens in Hilversum maar straatje gekeerd om zonder de eindbestemming aangedaan te hebben weer terug te keren naar het vertrekpunt. Daarnaast was de situatie eerder die dag ook niet wenselijk. De bussen moesten tegen het verkeer inrijden om het station af te komen, vervolgens diende er midden op het kruispunt gestoken te worden om de weg te vervolgen.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door isadora »

Ik zie de chaos al voor me.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Almere: Bus vliegt uit bocht, één gewonde

Bericht door Daniel »

Almere: Bus vliegt uit bocht, één gewonde
Geplaatst op: maandag 23 maart 2015 23:02
Laatst bijgewerkt: maandag 23 maart 2015 23:03


ALMERE - Een lijnbus is zaterdag ter hoogte van de Tuinderswerf uit de bocht gevlogen en in de bosjes terechtgekomen. Eén passagier raakte daarbij gewond.
De passagier is overgebracht naar het ziekenhuis met nekklachten. Het is nu nog onduidelijk waarom de bus uit de flauwe bocht vloog.
Lees verder | Dossier Connexxion | Meer nieuws over Connexxion | Dossier Ongevallen in het verkeer | Meer nieuws over Ongevallen in het verkeer
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Jelmer »

betrof bus 5703
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door isadora »

Vandaag rijdt lijn 320 (Amsterdam-Hilversum v.v.) de hele dag door mijn straat, Gemeenlandslaan in Huizen.
Eindelijk is 320 weer een beetje meer HOV, nu er vier haltes minder hoeven worden aangedaan.

Ja, het levert aan tijdwinst natuurlijk niets op. Want ik zie ze nu geregeld recht tegenover mijn huis, op de halte Weideweg tijd wachten.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Bluearrow »

Ja, ik zag de R-net bussen na het boodschappen doen (bij de Kostmand) inderdaad over de Gemeenlandslaan karren. Wonen we dus redelijk bij elkaar in de buurt :)
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door isadora »

:Y
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Jurre »

http://www.dichtbij.nl/t-gooi/112/artik ... uveld.aspx

Vanavond toevallig langsgelopen, zeker 3 ruiten gesneuveld. Je schrikt je rot als bewoner.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Milco »

Toen ik vanochtend aan kwam lopen op mijn stage, stond er een Rnet Volvo onder het overdekte deel van busgarage De Vaart geparkeerd met de voorste deur open. Rnet-bussen staan normaal alleen bij De Steiger gestald. Misschien tijdelijk in Almere Buiten als extra bus op lijn 153?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Jurre »

Gisteren reden vrijwel alle bussen rondom Hilversum, inclusief buitenlijnen, met vertragingen variërend tussen +10 en +30. Reden onbekend.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Milco »

Zowel OVradar als OVzoeker melden dat bus 8866 op lijn 6 in Almere rijdt, alleen ik betwijfel het, want dat is een MAN Lion's City T.

Verder rijdt lijn 320 deze avond ook pendelritten tussen Amsterdam Amstel en Muiden, deze rijden met Almeerse Rnet Volvo's, sowieso de 5702 en 5724.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door isadora »

Jurre schreef:Gisteren reden vrijwel alle bussen rondom Hilversum, inclusief buitenlijnen, met vertragingen variërend tussen +10 en +30. Reden onbekend.
Ongeval op de A27.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Jurre »

Er zijn redelijk wat ontwikkelingen in het Gooi de laatste tijd. Ten eerste is er een enorm chauffeurstekort. Dit is in allerijl opgelost door chauffeurs uit Amersfoort, Almere en Utrecht in te vliegen. Daarnaast wordt er non-stop een beroep gedaan op uitzendkrachten en flexchauffeurs. Het schijnt zelfs dat er tijdelijk chauffeurs van Qbuzz zijn overgekomen, wat daar precies van waar is weet ik niet. Oorzaak van het chauffeurstekort mag niet naar buiten gebracht worden.

Verder gaat het chauffeursverblijf in Hilversum verhuizen naar de locatie direct naast de bushaltes. Dit scheelt tonnen per jaar aan loopkosten. Tot slot is de halte-inrichting wat aangepast. Streeklijn 104 vertrekt nu niet meer van de stadshalte.
Zonnig
Berichten: 537
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door Zonnig »

Zag ik het goed (van buiten af) dat de gordels uit de R-Net Citea's zijn verwijderd?
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door isadora »

Al sinds de castratie.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door isadora »

Jurre; tonnen aan loopkosten?
Daar wil ik iets meer van weten.
Wat zijn loopkosten, en hoe komen die zo hoog?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door nvdw »

De tijd die een chauffeur nodig heeft om naar de pauzelocatie te lopen is in zijn dienst opgenomen als 'looptijd'. Als je daar terug kan gaan van bijvoorbeeld vier minuten naar één is dat per pauze zes minuten, die je kunt gebruiken om de dienst in te korten of ritten anders/efficiënter te plannen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Bericht door isadora »

Goed en wel, maar naar de nieuwe locatie moet ook gelopen worden.
Scheelt misschien een handvol meters, maar dan vind ik tonnen besparen nog hoog klinken.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 35 gasten