Pagina 3 van 13

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Geplaatst: za 31 okt 2015, 21:34
door Michael
Het slachtoffer is inderdaad de 4640.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Geplaatst: za 31 okt 2015, 22:05
door Klaasje
Wanneer is de begravenis?

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Geplaatst: za 31 okt 2015, 22:21
door MdJ
Crematie, zou ik zeggen... :X

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Geplaatst: zo 01 nov 2015, 11:18
door OmniLezer
Ik switch even naar een ander onderwerp in het Gooi. Is er een verschil tussen T90 en T100, want de Citea's gingen eerst van T100 naar T90 en toen T80.

Heb je ook gordels nodig in een T90 bus? Zijn er staanplaatsen in een T90 bus?

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Geplaatst: zo 01 nov 2015, 18:41
door Stefan
T90 bestaat niet. Als de bus niet gekeurd is als T100, is de maximum snelheid maximaal 80 km/h en zijn de voorwaarden gelijk aan een 'standaard bus'. De begrenzer mag, volgens een EU-richtlijn, echter wel op (maximaal) 90 km/h gezet worden.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Geplaatst: zo 01 nov 2015, 18:48
door regenmaker
Begrenzing staat op 85 km/h als geen T100 is.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Geplaatst: ma 02 nov 2015, 21:08
door Globetrotter
regenmaker schreef:Begrenzing staat op 85 km/h als geen T100 is.

O, ik dacht dat bijvoorbeeld de Amba's in Utrecht 96 km/h liepen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Geplaatst: ma 02 nov 2015, 21:57
door Gekko123
Als ik het goed heb oorspronkelijk wel, maar die begrenzingssnelheid is later door Connexxion verlaagd naar de huidige 86 km/h.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Geplaatst: di 03 nov 2015, 23:21
door Milco
Ik vraag me iets af over deze concessie. In de huidige concessie, die in juli 2011 is gestart en nog tot december 2019 loopt, is het wagenpark (behalve de Citea’s dan en ik laat de Procity's ook even buiten beschouwing) maar liefst twee keer vernieuwd. Weliswaar niet met nieuwe bussen, maar dat even ter zijde.

In de beginperiode van deze concessie reden er nog MAN Lion’s Cty T bussen van de vorige concessie, die van december 2005 tot en met juli 2011 liep. Na een aantal jaar in de huidige concessie werden de MAN’s, bouwjaar 2006, vervangen door Ambassadors uit Zuid-Holland van een jaar ouder! Nu heb ik wel eens gehoord en/of gelezen dat de MAN’s nogal konden zuipen, dus waarschijnlijk is dat een reden om bussen van 2006 te vervangen voor bussen uit 2005.

Nu net nog geen jaar terug zijn de Ambassadors uit 2005, op vier bussen na, vervangen door ex-Veolia Ambassadors die uit 2007 komen en iets meer luxe hebben. Dat klinkt allemaal wel mooi, maar volgens mijn waarneming hebben ze alleen wat luxere stoelen en zijn ze twee jaar nieuwer.

Kan iemand mij vertellen waarom in deze concessie al twee keer het wagenpark is vervangen, waarbij de tweede keer zelfs voor bussen van een andere vervoerder die zelfs nog de Connexxion-kleuren en apparatuur moesten krijgen en dat allemaal voor de huidige concessie die nog vier jaar duurt?

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Geplaatst: di 03 nov 2015, 23:33
door Meltrain
De eerste vervanging is al eerder vermeld (volgens mij zelfs in dit topic): na het verlies van Zuid-Holland Noord (toen nog Duin- en Bollenstreek/Leiden Rijnstreek/Midden-Holland) had Connexxion Ambassadors over. Omdat MAN Lion's City's in het buitenland veel beter verkoopbaar zijn dan Ambassadors, kwamen de Ambassadors naar deze concessie en werden de MAN's verkocht.

De tweede vervanging zal wel te maken hebben met leeftijdseisen, daar is Connexxion (en Arriva trouwens ook) erg creatief mee.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Geplaatst: di 03 nov 2015, 23:53
door Suus
De voornaamste reden zal de afschrijving zijn.

Stel, Connexxion koopt een bus waarvan men weet dat deze tien jaar mee gaat, dan zal Connexxion de initiële aanschafwaarde van deze bus in een periode van tien jaar van de bedrijfsbalans afschrijven. Op het moment dat het voertuig niet meer nodig is en je hebt geen andere mogelijkheid om het voertuig in te zetten, dan is het idee dat de verkoop ervan in ieder geval gelijk is aan de waarde van het voertuig op de balans. Wordt de bus voor meer verkocht dan de balanswaarde, dan maakt het bedrijf winst. Wordt de bus voor minder dan de balanswaarde verkocht, dan maakt de vervoerder verlies.

MAN's hebben een hogere verkoopwaarde omdat ze ook buiten de Nederlandse markt erg interessant zijn, dus Connexxion zal eerst de bussen met de hoogste verkoopprijs in de markt geplaatst hebben omdat het risico op verlies hierbij het kleinste zal zijn.

Daarna zal Connexxion, dat met grote hoeveelheden overtollige bussen kampt, eerst de oudste voertuigen (die grotendeels afgeschreven zijn en dus de minste balanswaarde hebben) van de balans hebben willen verwijderen, zodat het eventuele verlies hierop zo min mogelijk is. De nieuwste voertuigen worden dan waar mogelijk in het bedrijf ingezet.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Geplaatst: wo 04 nov 2015, 00:01
door Milco
Super, nu begrijp ik het. Bedankt allebei voor de duidelijke verhalen! :pos:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Geplaatst: zo 15 nov 2015, 16:45
door ArrivaBas
*stoft topic af met slecht nieuws *
Tussen Almere en Lelystad rijden geen treinen meer na een aanrijding tussen 2 treinen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Geplaatst: zo 15 nov 2015, 16:48
door Wubbo
Bron? Ik zie geen storingen op rijdendetreinen.nl of ns.nl

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Geplaatst: zo 15 nov 2015, 16:49
door ArrivaBas
nufoto.nl
/edit: dit was op vrijdag (de 13e)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Geplaatst: zo 15 nov 2015, 16:52
door Milco
Er is nu geen aanrijding, als dat zo was, zou het echt wel op www.ns.nl en www.omroepflevoland.nl moeten staan.

De aanrijding van vrijdag was niet tussen twee treinen, maar een aanrijding met een persoon: http://www.omroepflevoland.nl/nieuws/12 ... ijden-weer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Geplaatst: zo 15 nov 2015, 17:09
door ArrivaBas
Het leek er op.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Geplaatst: zo 15 nov 2015, 17:12
door Z2N
Sowiezo is iets wat Nu.nl-gerelateerd is geen geschikte bron, voor niets, zonder uitzondering. (A)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Geplaatst: za 30 jan 2016, 12:19
door Jurre
Gister viel me in Hilversum op dat er net na het middaguur een 109 vertrok met als eindbestemming 'Baarn Zandheuvelweg'. Wist niet dat er zo'n dergelijke tussenrit bestond.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Geplaatst: za 30 jan 2016, 12:28
door Daniel
Is ook vrij nieuw, hij is in december pas op onze wiki toegevoegd die rit.

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Geplaatst: za 30 jan 2016, 23:18
door Milco
Volgens mij bestaat die korte rit al langer, maar is hij nooit op de wiki toegevoegd. ;)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Geplaatst: zo 31 jan 2016, 03:12
door Bluearrow
Ik wist ook niet dat die rit er (weer) is. Vroeger (zeg maar in de jaren '90 en '00) was dit heel normaal op lijn 136. Zal hoogstwaarschijnlijk te maken hebben met de afslostijden van personeel van Eemeroord (zoals wij dat hier nog gewoon noemen)...:)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Geplaatst: zo 31 jan 2016, 16:10
door Milco
Op dit moment zie ik op ovzoeker dat Connexxion 5645 (Volvo 8700 van 14,5m) op lijn 160 rijdt, een lijn die voornamelijk met Ambassadors gereden wordt. Tijdens de afgelopen dagen zag ik op ovzoeker op verschillende dagen diverse ritten Volvo 8700's van 14,5m rijden op lijn 160 en een enkele keer ook op lijn 156. (Deze twee lijnen zijn regelmatig gekoppeld aan elkaar.)

Waarom zou men dit doen? Ik kan me niet voorstellen dat lijn 160 te druk is voor een 12 meter bus en zeker tijdens de avonduren lijkt een 14,5 meter bus me niet nodig. Ook kan ik me niet voorstellen dat er geen 12 meter bus beschikbaar is, zeker buiten de spitsuren lijkt me dat deze volop in de remise staan om ingezet te kunnen worden. Zou de inzet van Volvo's op lijn 160 te maken kunnen hebben om de kilometerstand op te hogen zo tegen het einde van de concessie Almere? De groene Volvo's worden doorgaans enkel in de spitsuren ingezet (lijnen 153 en 155).

Nog even een vraag hierover: waarom is een hoge kilometerstand zo belangrijk dan? Puur om te zorgen dat de bussen niet te weinig hebben gereden als ze uit dienst gaan?

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Geplaatst: do 02 jun 2016, 19:47
door Frank93
Regionale omroep NH heeft een document in handen waaruit blijkt dat de HOV-busbaan tussen Hilversum en Huizen opnieuw met een jaar vertraagd is. Zonder de vertragingen zou de eerste bus er in 2017 overheen moeten rijden, dat is nu 2021.

Hele bericht is hier te lezen:
http://www.rtvnh.nl/nieuws/186179/aanleg-snelle-busbaan-hov-gooi-opnieuw-vertraagd

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Almere en 't Gooi

Geplaatst: do 02 jun 2016, 23:09
door TreinenFreak
Grootste geldverspilling, niemand zit er op te wachten en dan ook nog vertraging :pos:
Laten we eerst beginnen te kijken met wat de burger wil en niet wat ze in Haarlem willen.