Forse investeringen in OV in plaats van RijnGouweLijn

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Forse investeringen in OV in plaats van RijnGouweLijn

Bericht door Thom91 »

Forse investeringen in OV in plaats van RijnGouweLijn

REGIO - Het openbaar vervoer in Zuid-Holland-Noord kan rekenen op een rijksbijdrage van € 200 miljoen. Samen met de investeringen van de provincie Zuid-Holland en gemeenten komt er nu zo’n 400 miljoen euro beschikbaar voor extra treinen en nieuwe snelle buslijnen in de regio Katwijk-Noordwijk-Leiden-Gouda-Alphen aan den Rijn.

Door de gezamenlijke investering van Rijk, provincie en gemeenten –in goed overleg met reizigersorganisaties– ziet SP-Statenlid Harre van der Nat zijn plannen voor een beter openbaar vervoer in de regio Zuid-Holland-Noord werkelijkheid worden.

bron en meer

Per 2018 ieder kwartier een trein Utrecht - Leiden, delen worden verdubbeld en er worden nog drie stations geopend.
Komt wel goed schatje.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Forse investeringen in OV in plaats van RijnGouweLijn

Bericht door Bakpapier »

In feite is de enige blijvende investering dan de uitbreiding aan het spoor (de nieuwe stations plus een verdubbeling). Ik mis overigens Waddinxveen Coenecoop in het lijstje. De snelle buslijnen die worden genoemd zijn er voor een deel al, bijvoorbeeld de sneldienst naar Lisse, de qliner naar leiderdorp-schiphol, sneldienst naar katwijk, bus naar zoetermeer... hooguit wordt die boel hierbij een beetje geoptimaliseerd maar veel stelt het niet voor. Volgens mij bedoelt men met de buslijn die al gaat rijden de lijn 400 naar Zoetermeer. Hier verandert feiteijk niks aan, behalve het nummer en wat haltenamen.

Lammenschans wordt overigens wel een aantrekkelijker station met 4 treinen naar utrecht per uur, dat is wel mooi, al zal de sprinter denk ik niet heel populair worden voor de lange afstand. Naar alphen is de sprinter echter wel een optie die niet veel langzamer is dan de IC. Ik hoop dat de IC ook Bodegraven gaat overslaan, want 2x per uur bediening door een sprinter is echt meer dan voldoende voor dit station. Dan zal de sprinter hier wel langer moeten stoppen zodat de IC er kan passeren (of je laat de ICs elkaar hier passeren).
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Forse investeringen in OV in plaats van RijnGouweLijn

Bericht door WSM »

Er zijn voor veel geld mooie haltes volgens het RNET-design geplaatst. En de bussen zijn nu rood ipv blauw.
Frequenties en rijtijden blijven gelijk aan lijn 365.
Het mag wat kosten...
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 79 gasten