Pagina 2 van 3

Re: Treinverkeer rondom Utrecht en Gouda plat

Geplaatst: ma 02 feb 2015, 13:47
door deadlock
Bee schreef:Dat zou in dit geval niets uitmaken. Als ik de berichtgeving goed begrijp is de stroomvoorziening in het datacentrum de vermoedelijke oorzaak. Ook eventuele lokale seinposten zullen als ze nu gebouwd worden gebruik maken van computersystemen en dus dezelfde problemen hebben. De tijd dat er met trektraden en belletjes seinen en wissels bediend werden is in Nederland al lang verleden tijd.
Dus je gaat er dan vanuit dat het datacentrum dan nog wel gecentraliseerd is maar alleen de VL niet? Dat vind ik raar. Als je VL gaat scheiden dan moet dit ook gescheiden worden.

Maar waarom is er niet naar het OCCR gefailoverd, dát is een veel betere vraag.

Re: Treinverkeer rondom Utrecht en Gouda plat

Geplaatst: ma 02 feb 2015, 13:48
door deadlock
Alargule schreef:Semioverheids dan. Maar het bekt zoveel lekkerder en past veel beter in mijn argumentatie...
Ook niet.

Re: Treinverkeer rondom Utrecht en Gouda plat

Geplaatst: ma 02 feb 2015, 13:55
door Alargule
deadlock schreef:Ook niet.
Nou, dan heb je wat aan te passen...

Re: Treinverkeer rondom Utrecht en Gouda plat

Geplaatst: ma 02 feb 2015, 14:04
door deadlock
Voormalig gezien daar?

Re: Treinverkeer rondom Utrecht en Gouda plat

Geplaatst: ma 02 feb 2015, 14:05
door Alargule
Oh, je verkeerde in de veronderstelling dat ik het over de huidige NS had...

:lol:

Re: Treinverkeer rondom Utrecht en Gouda plat

Geplaatst: ma 02 feb 2015, 14:10
door Thom91
deadlock schreef:
Bee schreef:Dat zou in dit geval niets uitmaken. Als ik de berichtgeving goed begrijp is de stroomvoorziening in het datacentrum de vermoedelijke oorzaak. Ook eventuele lokale seinposten zullen als ze nu gebouwd worden gebruik maken van computersystemen en dus dezelfde problemen hebben. De tijd dat er met trektraden en belletjes seinen en wissels bediend werden is in Nederland al lang verleden tijd.
Dus je gaat er dan vanuit dat het datacentrum dan nog wel gecentraliseerd is maar alleen de VL niet? Dat vind ik raar. Als je VL gaat scheiden dan moet dit ook gescheiden worden.

Maar waarom is er niet naar het OCCR gefailoverd, dát is een veel betere vraag.
Wie zegt dat ze daar nu niet zitten?

Re: Treinverkeer rondom Utrecht en Gouda plat

Geplaatst: ma 02 feb 2015, 14:36
door deadlock
Vanochtend. Gelijk.

Re: Treinverkeer rondom Utrecht en Gouda plat

Geplaatst: ma 02 feb 2015, 14:40
door huibf
Wordt het niet een tijd voor.

FORMAT C:
FORMAT D:\BACKUP

nieuwe ict-ers aanstellen in de zaak opnieuw programmeren

Re: Treinverkeer rondom Utrecht en Gouda plat

Geplaatst: ma 02 feb 2015, 14:56
door deadlock
Lijkt me inderdaad een prima plan om alle peperdure systemen die er zijn te vervangen door nog duurdere systemen terwijl er eigenlijk al geen geld is om de huidige systemen op orde te krijgen.

En dan gaan we de ICT'ers de schuld geven van het niet bereikbaar zijn van buienradar terwijl die website zelf plat ligt.

Kom op jongens, je gaat een automonteur toch ook niet de schuld geven van een constructiefout in het systeem....

Re: Treinverkeer rondom Utrecht en Gouda plat

Geplaatst: ma 02 feb 2015, 15:03
door ODRAIL
Bee schreef:
KM46 schreef:Wordt het niet eens tijd dat de lokale en regionale seinposten die een aantal jaren geleden afgebroken zijn herbouwd worden? Zodat in geval van nood het treinverkeer lokaal (dus van station naar station) geregeld kan worden.
Dat zou in dit geval niets uitmaken. Als ik de berichtgeving goed begrijp is de stroomvoorziening in het datacentrum de vermoedelijke oorzaak. Ook eventuele lokale seinposten zullen als ze nu gebouwd worden gebruik maken van computersystemen en dus dezelfde problemen hebben. De tijd dat er met trektraden en belletjes seinen en wissels bediend werden is in Nederland al lang verleden tijd.
Je zou dan wel een database voor de lokale situatie op de lokale seinposten moeten hebben. Maar dat is niet zo moeilijk.
Spoiler: show
En dan zou je in geval van winterse omstandigheden gewoon kunnen blijven rijden. Maar dit is terzijde.

Re: Treinverkeer rondom Utrecht en Gouda plat

Geplaatst: ma 02 feb 2015, 15:03
door huibf
Ik bedoel de hele infrastructuur rondom Utrecht.
Gewoon alles weghalen en opnieuw beginnen.
Kwestie van een dagje ff doortrekken.

Weet er iemand wat nu eigenlijk elke keer het probleem is.
Ik krijg zolangzamerhand het idee dat ze elke keer maar wat oplappen met een kabeltje hier, boutje daar, en waar een bypass softwarestukje daar om het maar ff te fixen.

De pest is dat ik nu ook trajectvrij heb en mijn GTBV een stuk minder zal worden.

Re: Treinverkeer rondom Utrecht en Gouda plat

Geplaatst: ma 02 feb 2015, 15:54
door Geert
KM46 schreef:Je zou dan wel een database voor de lokale situatie op de lokale seinposten moeten hebben. Maar dat is niet zo moeilijk.
Een database? De software van de post bestaat uit wel iets meer dan alleen een database...

Re: Treinverkeer rondom Utrecht en Gouda plat

Geplaatst: ma 02 feb 2015, 15:58
door deadlock
KM46 schreef:Je zou dan wel een database voor de lokale situatie op de lokale seinposten moeten hebben. Maar dat is niet zo moeilijk.
Spoiler: show
En dan zou je in geval van winterse omstandigheden gewoon kunnen blijven rijden. Maar dit is terzijde.
Want dat lost het probleem van vastgevroren wissels op ofzo?

Re: Treinverkeer rondom Utrecht en Gouda plat

Geplaatst: ma 02 feb 2015, 16:19
door Aking
Wel als je er het volgende inzet:

Code: Selecteer alles

IF "wissels" are "frozen" THEN "ontdooien" ELSE output=Text"blaadjes op de rails"
:Y

Re: Treinverkeer rondom Utrecht en Gouda plat

Geplaatst: ma 02 feb 2015, 16:25
door Alargule
Kunnen we die hele treinenzooi niet gewoon in de Matrix gooien? Kunnen we alles via de database oplossen :Y

Offeuh...?

Re: Treinverkeer rondom Utrecht en Gouda plat

Geplaatst: ma 02 feb 2015, 16:38
door Alargule
En ook de alternatieve reisoptie tussen Amsterdam en Brabant/Limburg via de IC Direct is even niet mogelijk, vanwege een defecte trein... :')

Re: Treinverkeer rondom Utrecht en Gouda plat

Geplaatst: ma 02 feb 2015, 16:43
door isadora
Alargule schreef:En ook de alternatieve reisoptie tussen Amsterdam en Brabant/Limburg via de IC Direct is even niet mogelijk, vanwege een defecte trein... :')
Komt Maastricht Airport ook weer eens aan een paar klanten.

Re: Treinverkeer rondom Utrecht en Gouda plat

Geplaatst: ma 02 feb 2015, 16:59
door Zugführer
"Rest van de dag minder treinen"
Door een storing die om 9.15 uur al verholpen was, als ik de eerste post mag geloven.
Ik snap werkelijk waar niet waar het mis gaat :N

s3500 stopt inmiddels ook in Geldermalsen en Zaltbommel, s3000 stopt ook in Driebergen-Zeist. De eerste weer rijdende 3000 waar ik vanmiddag in zat reed daar gewoon voorbij.

Re: Treinverkeer rondom Utrecht en Gouda plat

Geplaatst: ma 02 feb 2015, 17:08
door AppleMoose
Als ik de NOS mag geloven zijn de technische problemen nog steeds niet 100% opgelost. Dat maakt het opstarten/in gang houden van een normale dienstregeling ook wel moeilijk natuurlijk.

Re: Treinverkeer rondom Utrecht en Gouda plat

Geplaatst: ma 02 feb 2015, 17:33
door huibf
En ook al is het dadelijk wel opgelost. Het zal wel weer een lapmiddel zijn en het probleem is er nog steeds...
Ik zeg gewoon opnieuw beginnen.

Eigenlijk net zo met de chipkaart. Format c:/ en opnieuw beginnen met alle kennis die we nu hebben ipv steeds weer nieuwe programmaregels toevoegen om bugs te elimineren...

Re: Treinverkeer rondom Utrecht en Gouda plat

Geplaatst: ma 02 feb 2015, 17:35
door Ofyles2
huibf schreef:Wordt het niet een tijd voor.

FORMAT C:
FORMAT D:\BACKUP

nieuwe ict-ers aanstellen in de zaak opnieuw programmeren
Het kan ook zo zijn dat NS en ProRail zich ook laten trakteren door Ordina(ir), Sogeti of welk ander corrupt, megalomaan IT-bedrijf.

Zelf werkzaam als autodidactische softwareontwikkelaar, maar misschien moet ik me bij mijn leest (lees: ontwikkelomgeving) houden.

Re: Treinverkeer rondom Utrecht en Gouda plat

Geplaatst: ma 02 feb 2015, 17:48
door AppleMoose
huibf schreef:En ook al is het dadelijk wel opgelost. Het zal wel weer een lapmiddel zijn en het probleem is er nog steeds...
Ik zeg gewoon opnieuw beginnen.
Op dit moment heb je ook niet veel keus. Prioriteit is nu om de boel weer op gang te krijgen en te houden. Daarna kun je weer verder kijken.

Re: Treinverkeer rondom Utrecht en Gouda plat

Geplaatst: ma 02 feb 2015, 17:59
door dylanwild94
Ronaldussen schreef:
huibf schreef:En ook al is het dadelijk wel opgelost. Het zal wel weer een lapmiddel zijn en het probleem is er nog steeds...
Ik zeg gewoon opnieuw beginnen.
Op dit moment heb je ook niet veel keus. Prioriteit is nu om de boel weer op gang te krijgen en te houden. Daarna kun je weer verder kijken.
En dat gebeurt vaak niet. :X

Re: Treinverkeer rondom Utrecht en Gouda plat

Geplaatst: ma 02 feb 2015, 18:05
door deadlock
Ofyles2 schreef:
huibf schreef:Wordt het niet een tijd voor.

FORMAT C:
FORMAT D:\BACKUP

nieuwe ict-ers aanstellen in de zaak opnieuw programmeren
Het kan ook zo zijn dat NS en ProRail zich ook laten trakteren door Ordina(ir), Sogeti of welk ander corrupt, megalomaan IT-bedrijf.

Zelf werkzaam als autodidactische softwareontwikkelaar, maar misschien moet ik me bij mijn leest (lees: ontwikkelomgeving) houden.
Bij NS is het aanbesteed en gegund aan KPN.

Re: Treinverkeer rondom Utrecht en Gouda plat

Geplaatst: ma 02 feb 2015, 18:27
door waldo79
isadora schreef:
Alargule schreef:En ook de alternatieve reisoptie tussen Amsterdam en Brabant/Limburg via de IC Direct is even niet mogelijk, vanwege een defecte trein... :')
Komt Maastricht Airport ook weer eens aan een paar klanten.
Wordt er dan nog gevlogen tussen Mt en Shl?