Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door wouter15 »

In rekken is hun collega anders ook goed in.

Weet iemand eigenlijk hoe het nu gaat met het bezwaar van Connexxion tegen de concessie Provincie Utrecht? Ik hoor er helemaal niks meer over.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door regenmaker »

Zelfde met Haarlem-IJmond, daarover heb ik ook niet veel meer gehoord sinds maart.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door wouter15 »

wouter15 schreef:In rekken is hun collega anders ook goed in.

Weet iemand eigenlijk hoe het nu gaat met het bezwaar van Connexxion tegen de concessie Provincie Utrecht? Ik hoor er helemaal niks meer over.
Toch best apart dat er op 24 augustus 2015 is aangekondigd dat Connexxion in bezwaar gaat en dat je daar 2 maanden later nog niks van hebt gehoord. Zolang duurt een bezwaar behandelen toch niet?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Hainje »

Is allemaal juridisch. Dat betekent dat - bij wijze van spreken - een verkeerd geplaatste komma al het verschil kan maken. Er moet dus heel goed gekeken worden naar hoe en wat voordat er een besluit kan worden genomen. Zoiets kost nu eenmaal tijd.
🍉
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

En dat is precies waarom het in connexxions voordeel is.
Ik heb geen onderschrift
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door matti93 »

Het is in het voordeel van de klant: de overheid of de reiziger. Een belangrijke reden van aanbesteden is het krijgen van de beste kwaliteit voor de laagste prijs. Als de aanbesteding niet eerlijk zou zijn verlopen, dan is de klant daar in principe de dupe van.
Connexxion zou alleen in het voordeel zijn als de provincie heeft geblunderd door te weinig tijd voor bezwaren uit te trekken. De regels van het spel zijn al lang bekend, als je (te) laat begint met aanbesteden dan vraag je om problemen. Bovendien, als Connexxion uiteindelijk gelijk blijkt te hebben, zou Syntus zonder deze procedure juist in het voordeel zijn - het is maar net hoe je het bekijkt.

Los hiervan kan je je afvragen of aanbesteden wel echt leidt tot de beste kwaliteit voor de laagste prijs. Dat is echter een discussie die hier niet gevoerd hoeft te worden - dat er aanbesteed moet worden voor deze concessie staat immers buiten kijf. Een ander argument dat wat mij betreft niet gebruikt zou moeten worden is dat de reiziger met een foute aanbesteding meer krijgt voor minder geld (bijv. Limburg). Als we de wet niet zouden volgen om goedkoper uit te zijn dan is het hek toch echt van de dam.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Maar er is op het moment totaal geen prikkel dat de aanklachten daadwerkelijk een basis moet hebben. Als ik kijk naar waar Connexxion over klaagt (en vooral als je meeneemt dat ze meestal zelf de zittende vervoerder zijn) is het gewoon puur om te rekken. Eigenlijk zal als de klacht van de vervoerder onterecht is er een boete tegenover moeten staan.
Bovendien is het in een bureaucratisch rechtzaakklimaat lastig in te schatten hoe lang een rechtszaak zal duren door de concessieverleners, dit varieert gigantisch.
Ik heb geen onderschrift
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door matti93 »

Binnen het systeem van aanbesteden is er een moment waarop over gigantisch veel geld (de inkomsten over de hele concessieperiode) besloten wordt. Elke prikkel is te verwaarlozen in vergelijking met het bedrag dat op het spel staat. Naar mijn idee is dat inherent aan het systeem van aanbesteden... :(
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Maar een zittende vervoerder die een ongegronde aanklacht indient tegen een winnende vervoerder die wint toch de aanbesteding niet en dat weet hij zelf ook goed. Dat geld van die aanbesteding zal hij toch nooit krijgen en dat heeft dus geen invloed.
Echter kost een ongegronde klacht alleen maar onnodige romslomp, die door de concessieverlener betaald moet worden.
Het zal niet zo moeten zijn dat klachten standaard moeten zijn bij elke aanbesteding zoals nu het geval is in Nederland, zeker niet als aangetoond wordt dat maar een handjevol gegrond is.
Ik heb geen onderschrift
Buzzer
Berichten: 61
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 11:56

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Buzzer »

Gaan we straks rode bussen zien in Amersfoort en omgeving?

Zie: http://www.syntusutrecht.nl
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Blegh. Ik hoop het niet! Dan nog liever geel.
Ik heb geen onderschrift
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Mike »

Is het bezwaar van connexxion al van tafel?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Milco »

Buzzer schreef:Gaan we straks rode bussen zien in Amersfoort en omgeving?

Zie: http://www.syntusutrecht.nl
Als het goed is krijgen de bussen dezelfde kleuren als U-OV dat heeft. Rood is de kleur van Syntus Twente.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Suus »

Die verplichting is volgens mij komen te vervallen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Dat iets niet verplicht is betekend natuurlijk niet dat het niet mag :wink:

Wat het bezwaar betreft: volgens een artikel in het AD/Amersfoortse Courant vandaag zou er in januari duidelijkheid moeten zijn. De gemeente zit daar ook op te wachten om met de nieuwe vervoerder in overleg te treden of tegemoet gekomen kan worden aan een petitie om de bussen van de Zuidsingel in Amersfoort af te halen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Globetrotter »

Daniel schreef:Dat iets niet verplicht is betekend natuurlijk niet dat het niet mag :wink:

Wat het bezwaar betreft: volgens een artikel in het AD/Amersfoortse Courant vandaag zou er in januari duidelijkheid moeten zijn. De gemeente zit daar ook op te wachten om met de nieuwe vervoerder in overleg te treden of tegemoet gekomen kan worden aan een petitie om de bussen van de Zuidsingel in Amersfoort af te halen.
Ik zocht het artikel, maar kon hem nergens vinden.

Vond tijdens het zoeken naar dit artikel wel een ander interessant artikel over een extra bus die ingezet gaat worden tussen Station Ede- Wageningen en het Van Lodensteincollege in Amersfoort om de overige passagiers in deze trein iets meer lucht te geven.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Veel artikelen staan niet zomaar openbaar op internet. Die journalisten moeten ook hun brood verdienen ;)
Voor dat artikel wat jij noemde is trouwens al een ander draadje geopend.
Ik heb geen onderschrift
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Globetrotter »

sirvinniei schreef:Veel artikelen staan niet zomaar openbaar op internet. Die journalisten moeten ook hun brood verdienen ;)
Voor dat artikel wat jij noemde is trouwens al een ander draadje geopend.
Heeft u een linkje naar het betreffende draadje?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Ezra schreef:Ik zocht het artikel, maar kon hem nergens vinden.
'tis zo'n korte dat er amper valt te citeren, dus bij deze...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Ezra schreef:
sirvinniei schreef:Veel artikelen staan niet zomaar openbaar op internet. Die journalisten moeten ook hun brood verdienen ;)
Voor dat artikel wat jij noemde is trouwens al een ander draadje geopend.
Heeft u een linkje naar het betreffende draadje?
viewtopic.php?f=35&t=12303
alstenblaft
Ik heb geen onderschrift
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door wouter15 »

Over het bezwaar van CXX heb ik een e-mail gestuurd aan de provincie. In het antwoord daarop geeft de provincie aan dat de bezwaren van CXX ongegrond zijn verklaard en dat er nu alleen nog een wettelijke bezwaartermijn is van 6 weken tot medio januari 2016. Het is dus even afwachten wat CXX gaat doen.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Hebben ze heb exacte datum genoemd?
Ik heb geen onderschrift
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Etienne »

Syntus presenteert plannen aan Provincie Utrecht

p 11 december 2016 start de nieuwe concessieperiode voor openbaar busvervoer in de provincie Utrecht. Vandaag, maandag 11 januari, presenteerde Syntus haar aanbod voor de busconcessie ‘Streekvervoer provincie Utrecht en stadsvervoer Amersfoort’ voor Provinciale Staten. Cees Anker, algemeen directeur van Syntus: “We hebben met veel enthousiasme en inzet gewerkt aan een scherp en compleet voorstel voor dit gebied, waar de reiziger zeker van gaat profiteren. We gaan op dezelfde wijze verder met de voorbereiding.”

Gedeputeerde Verbeek-Nijhof van de provincie Utrecht is erg blij met het aanbod: “Syntus heeft in de plannen een hoog ambitieniveau neergelegd. Bereikbare kernen, veilig en schoon vervoer zijn hierbij belangrijke uitgangspunten. Ik heb er alle vertrouwen in dat Syntus dit ook waar gaat maken in onze provincie.”

Alle kernen die nu openbaar vervoer hebben, behouden dat ook in de nieuwe situatie. Maar er is meer én het is beter. Zo gaat het aantal ritten in de spits beduidend omhoog, tot een verdubbeling van het aanbod op bepaalde lijnen. Ook het nachtvervoer wordt verder uitgebreid. Bovendien zijn toeristische trekpleisters zoals het Nationaal Militair Museum en het Henschotermeer straks prima per OV te bereiken.

Lees meer
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door NG²7²™ »

Onder 'Reisinformatie' op http://www.syntusutrecht.nl staat meer informatie over de lijnvoering. Met een beetje handigheid kan je heel het concessiegebied in een lijnnetkaart intekenen...
Groeten,
Nick
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door wouter15 »

Op https://www.provincie-utrecht.nl/actuee ... esenteert/ is een plaatje te zien van hoe de nieuwe bussen eruit gaan zien.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten