Heb je ze ooit gezien? Die Setra's lijken in weinig tot geen enkele opzicht op een Citaro. Het front van een Citaro is bijvoorbeeld gebogen van bumper tot dak, terwijl dat bij de Setra S 415 NF gewoon bijna kaarsrecht is. Daarnaast hebben ze ook een geheel andere achterkant en interieur. En zo zijn er nog wel meer dingen. Enige overeenkomsten die er zijn is dat beide merken van hetzelfde concern zijn (Evobus).OmniLezer schreef:Die S415NF is meer een Citaro-achtig iets.Michael 1988 schreef:Vergeet de Setra S 415 NF niet die nog steeds door Juijn Rossum wordt ingezet in Rivierenland. Dat is bij lange na geen touringcarachtige bus. Maar op grotere schaal hebben inderdaad in weinig concessies Setra bussen gereden in het OV in Nederland.
Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Wel iets meer dan dat Michael: juist omdat Setra en Mercedes samen onder een dak wonen, wordt er heel veel techniek gedeeld. Een S 415 NF is technisch gelijk aan een Citaro: chassis en motor komen gewoon van Mercedes. Omdat het om een carrosserie op een apart chassis gaat, zijn er natuurlijk diverse afwijkingen mogelijk, zoals het Setra-front dat inderdaad in niets lijkt op dat van de Citaro.
Maar ook de Syntus-Setra (S 416 LE) is natuurlijk te herleiden tot de Citaro LE, al is het koetswerk grotendeels anders.
Maar ook de Syntus-Setra (S 416 LE) is natuurlijk te herleiden tot de Citaro LE, al is het koetswerk grotendeels anders.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Er is begonnen met de bouw van de remise in Mijdrecht https://0297.nl/nieuws/63777/syntus-rem ... -mijdrecht
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 6189
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
De setera's die Syntus in gaat zitten niet dan?OmniLezer schreef:Die S415NF is meer een Citaro-achtig iets.Michael 1988 schreef:Vergeet de Setra S 415 NF niet die nog steeds door Juijn Rossum wordt ingezet in Rivierenland. Dat is bij lange na geen touringcarachtige bus. Maar op grotere schaal hebben inderdaad in weinig concessies Setra bussen gereden in het OV in Nederland.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Setra's zijn chassistechnisch gewoon Mercedes-Benz, alleen de opbouw is anders.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Weet iemand hier al wat over? Of is de informatie vertrouwelijk?HJDrost schreef:9 en 10 november organiseert Syntus bijeenkomsten voor de chauffeurs
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Kort geding update:
Syntus heeft het kort geding gewonnen rond de overdracht van de personeelslijsten voor de concessie PU. De rechtbank heeft daar gistermiddag uitspraak over gedaan. Connexxion zal binnen een aantal werkdagen de personeelslijst van de niet-herleidbare indirecte medewerkers moeten overdragen aan Syntus.
Bron:Cxx intranet
Syntus heeft het kort geding gewonnen rond de overdracht van de personeelslijsten voor de concessie PU. De rechtbank heeft daar gistermiddag uitspraak over gedaan. Connexxion zal binnen een aantal werkdagen de personeelslijst van de niet-herleidbare indirecte medewerkers moeten overdragen aan Syntus.
Bron:Cxx intranet
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Heb gelezen dat het tijdelijke materieel voor Syntus Utrecht o.a. zal bestaan uit de ex-Veolia Volvo 7700 stadsbussen van Maastricht, ex-Qbuzz Citaro's GD, ex-Qbuzz Lions City TU/CNG Friesland en materieel vanuit Evobus en VDL (bron: reacties in de OV bussen in de Benelux-facebook; dus niet geverifieerd).
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Een S415NF en Citaro Ü Facelift zijn technisch grotendeels gelijk aan elkaar, alleen de carrosserie delen zijn anders en aan de voorzijde missen wat stijlen. Het zelfdragende gedeelte komt van beide bussen uit Mannheim, in Neu-Ulm werden ze voorzien van beplating en gespoten. De Citaro ging meestal terug naar Mannheim en de S415NF werd in Neu-Ulm afgebouwd.Michael 1988 schreef: Heb je ze ooit gezien? Die Setra's lijken in weinig tot geen enkele opzicht op een Citaro.
Voor de S415LE Business geldt in het geval van Syntus hetzelfde, alhoewel de Business modellen bedacht zijn om in Turkije gebouwd te worden. De S415LE Business stamt af van de S415UL, alleen dan met een badkuip voorin.
Groeten,
Nick
Nick
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8721
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Hoe zit dat in zo'n geval als deze? Door deze uitspraak mag Syntus het nieuwe materieel nog niet bestellen dan wel in gebruik nemen, dus moeten zij de concessie (deels) beginnen met tweedehands bussen. Ik neem aan dat Syntus niet opdraait voor de kosten van deze tijdelijke bussen? Hoe wordt hiermee omgegaan eigenlijk? Betaalt de provincie deze (eigenlijk extra) kosten?Jurre schreef:Heb gelezen dat het tijdelijke materieel voor Syntus Utrecht o.a. zal bestaan uit de ex-Veolia Volvo 7700 stadsbussen van Maastricht, ex-Qbuzz Citaro's GD, ex-Qbuzz Lions City TU/CNG Friesland en materieel vanuit Evobus en VDL (bron: reacties in de OV bussen in de Benelux-facebook; dus niet geverifieerd).
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ze mogen wel nieuwe bussen bestellen, maar kiezen hier niet voor door het risico van de rechtszaak. Dit is dus een tussenoplossing voor henzelf
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik geloof dat dit onder bedrijfsrisico wordt gerekend door de provincie. Ze zullen er ieder geval geen extra geld voor krijgen geloof ik. Kan zijn dat het toch anders wordt, al verwacht ik dat Connexxion misschien voor de meerkosten van de rechtszaak wordt gezet.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Badkuip? :?NG²7²™ schreef:De S415LE Business stamt af van de S415UL, alleen dan met een badkuip voorin.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Weet iemand of de uitsprak van de rechter echt pas na 6 weken komt (21 nov dus) of kan het ook zijn dat er eerder een uitspraak kan komen?
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
De uitspraak staat 7 posts boven jouw post. :o
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 6189
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
die gaat niet over de gunning van de concessie.ArrivaBas schreef:De uitspraak staat 7 posts boven jouw post. :o
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
De uitspraak komt na uiterlijk 6 weken, dus die kan ook eerder komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Hij heeft het over de rechtszaak, niet het kort geding
Ik heb geen onderschrift
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Lees eens terug, want er staat echt kort geding... (A)sirvinniei schreef:Hij heeft het over de rechtszaak, niet het kort geding
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik refereerde met hij dan ook op Wouter. Wouter had het over de zaak bij het CbB, jij hebt het over het kort geding in deze comment
ArrivaBas schreef:De uitspraak staat 7 posts boven jouw post. :o
Ik heb geen onderschrift
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Zie het maar als een Low Entry Integro/Intouro. Dat werkt het best.Meltrain schreef:Badkuip? :?NG²7²™ schreef:De S415LE Business stamt af van de S415UL, alleen dan met een badkuip voorin.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Oke, we zijn nu exact 1 maand voor de start van de concessie en er is nog steeds geen duidelijkheid. Ik ben bang dat dit een dramatische overgang gaat worden. Ook weten volgens mij maar een aantal reizigers dat het vanaf december Syntus wordt, (als we even ervan uitgaan dat de gunning definitief is) als Syntus alle reizigers op de hoogte wil brengen dan mogen ze wel opschieten. Al helemaal als het CBb pas op 21 november uitspraak doet, dan heeft Syntus iets meer dan 2 weken om alles op orde te krijgen. :?
Laatst gewijzigd door noahjo3 op vr 11 nov 2016, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 6189
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Je zou kunnen zeggen dat het Pay-back is voor wat Syntus in Zeeland heeft gedaan. Want ook daar ging de overgang van veolia naar connexxion nogal stroef door het bezwaar van Syntus.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik zou de problemen in Zeeland niet in de schoenen van Syntus schuiven. Daar deed de gedeputeerde een paar boute uitspraken die een schijn van partijdigheid deed uitstralen wat gewoon niet kan bij zo'n aanbesteding.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Misschien had de provincie Utrecht het ook slimmer kunnen aanpakken. De concessie van Connexxion loopt onherroepelijk af in december. Dan moet er iets voor in de plaats komen. In vrijwel alle eerdere situaties waar rechtszaken speelden, heeft de provincie/stadsregio een overgangsconcessie uitgeschreven. De wet biedt die mogelijkheid ook. Er staat echter nergens dat het per se aan de zittende vervoerder moet. Dus de provincie had best met Syntus in zee gekund voor een overgangsconcessie om de periode te overbruggen. In het slechtste scenario zou Syntus na afloop van die overgangsconcessie weer het veld ruimen voor Connexxion. In de praktijk krijgen de klagende partijen bijna nooit gelijk, dus zou Syntus na de overgansconcessie alsnog kunnen blijven zitten. Het voordeel van zo'n overgangsconcessie is dat het zonder aanbesteden kan. En je kan het oudste materieel inzetten wat je wil. Er zijn vast nog wel ergens wat Amba's te vinden. *bus*
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 145 gasten