Juich maar niet te vroeg, het CBb heeft nog geen uitspraak gedaan aldus Connexxion: https://www.connexxion.nl/reizen/1190/n ... recht/4587sirvinniei schreef:Wat ben ik blij met de nieuwe dienstregeling! *bus*
Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Scherp! Wordt aangepast :pos:sirvinniei schreef:Overigens is de lijnennetfolder van Woerden leeg.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Oeeeeeh, we hebben een vervoerskundige van Syntus bij ons op het forum.
Weten we bij wie we moeten zijn voor onze klachten en vage dienstregelingsideeën
Weten we bij wie we moeten zijn voor onze klachten en vage dienstregelingsideeën
Ik heb geen onderschrift
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ideeën zijn altijd welkom!
Moet wel bijgezegd worden dat eventuele reacties hier op het forum natuurlijk op persoonlijke titel zijn en niet namens het bedrijf.
Moet wel bijgezegd worden dat eventuele reacties hier op het forum natuurlijk op persoonlijke titel zijn en niet namens het bedrijf.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
regenmaker schreef:Ik ben benieuwd wanneer de nieuwe site van syntus de lucht in gaat.
Mijn vermoeden klopt inmiddels...cassie127 schreef:Ik heb het vermoeden dat die online komt te staan als Syntus de dientregelingen op de site publiceert (zoals de vorige keer).
syntusutrecht.nl schreef:In de tweede helft van november lanceert Syntus Utrecht een nieuwe website, met daarop een handige interactieve reisplanner en lijnenapplicatie waarmee reizigers een visueel, begrijpelijk en actueel overzicht krijgen van hun reismogelijkheden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Niet alles is zo geweldig trouwens: de spitsbussen naar De Uithof/Rijnsweerd beginnen bijvoorbeeld zo'n 20 minuten later met rijden. Nu zijn er nog de eerste ritten rond 6.50 uur op het samenlooptraject door het Leusderkwartier, dat wordt de eerste om 7.07 uur.
Kunnen nog wel wat reizigers onaangenaam door verrast worden want dat zijn nu twee bussen kort na elkaar die wel beide vol zitten. Vanuit Kattenbroek/Nieuwland is het eerst mogelijke vertrek trouwens zelfs nog wat later want de eerst vertrekkende in het Leusderkwartier is een 203 vanuit Vathorst.
Ook is nu eens duidelijk hoe Austerlitz bediend gaat worden: met iets lager dan 3,6 meter in elk geval, want de bus gaat over de Traaij van Driebergen naar Austerlitz toe en eindigt daar op de rotonde net voorbij de KNVB. Op momenten dat het museum dicht is bestaat er ook een spitsbediening Zeist Busstation - Zeist Woudschoten via Driebergen - Austerlitz (enkele ritten rijden tot Driebergen-Zeist) en op maandag wordt verrassend genoeg nog tot Soesterberg gereden, waarmee Zeist - Soesterberg 1x/uur extra een bus krijgt. Op zaterdag rijdt er geen bus door Austerlitz meer, behalve in de zomervakantie wanneer er ook een weekendbediening op 381 is.
Kunnen nog wel wat reizigers onaangenaam door verrast worden want dat zijn nu twee bussen kort na elkaar die wel beide vol zitten. Vanuit Kattenbroek/Nieuwland is het eerst mogelijke vertrek trouwens zelfs nog wat later want de eerst vertrekkende in het Leusderkwartier is een 203 vanuit Vathorst.
Ook is nu eens duidelijk hoe Austerlitz bediend gaat worden: met iets lager dan 3,6 meter in elk geval, want de bus gaat over de Traaij van Driebergen naar Austerlitz toe en eindigt daar op de rotonde net voorbij de KNVB. Op momenten dat het museum dicht is bestaat er ook een spitsbediening Zeist Busstation - Zeist Woudschoten via Driebergen - Austerlitz (enkele ritten rijden tot Driebergen-Zeist) en op maandag wordt verrassend genoeg nog tot Soesterberg gereden, waarmee Zeist - Soesterberg 1x/uur extra een bus krijgt. Op zaterdag rijdt er geen bus door Austerlitz meer, behalve in de zomervakantie wanneer er ook een weekendbediening op 381 is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 184
- Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Hoe zit dat met de Standplaats Montfoort. Komt er een stalling in Montfoort of wordt de huidig CXX stalling in Woerden straks gebruikt?Maxim schreef:Ideeën zijn altijd welkom!
Moet wel bijgezegd worden dat eventuele reacties hier op het forum natuurlijk op persoonlijke titel zijn en niet namens het bedrijf.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
De 575 Soesterberg - Driebergen-Zeist - St. Hubertuslaan, de vervanging van de huidige 75, gaat slechts 1x per uur rijden en begint na de ochtendspits.
De huidige 75 tussen Driebergen-Zeist een St. Hubertuslaan rijdt de hele dag 2x per uur.
Ik vrees dat de 575 ook nog met een 8-pers busje gaat rijden.
Dan kan je net zo goed niet doorrijden tot St. Hubertuslaan.
1x Per uur een halte bedienen die op 8-15 min lopen ligt van een hoogfrequente halte zet niet veel zoden aan de dijk..
Zou mij niets verbazen als het staartje Driebergen-Zeist - St. Hubertuslaan over een jaar niet meer bediend wordt wegens onderbezetting.
De huidige 75 tussen Driebergen-Zeist een St. Hubertuslaan rijdt de hele dag 2x per uur.
Ik vrees dat de 575 ook nog met een 8-pers busje gaat rijden.
Dan kan je net zo goed niet doorrijden tot St. Hubertuslaan.
1x Per uur een halte bedienen die op 8-15 min lopen ligt van een hoogfrequente halte zet niet veel zoden aan de dijk..
Zou mij niets verbazen als het staartje Driebergen-Zeist - St. Hubertuslaan over een jaar niet meer bediend wordt wegens onderbezetting.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dit was al bekend vanuit het vervoersplan van u-ov. De frequentieverhoging van lijn 50 werd inderdaad als reden gegeven.
Ik denk overigens niet dat ze buurtbussen gaan opheffen.
Ik denk overigens niet dat ze buurtbussen gaan opheffen.
Laatst gewijzigd door sirvinniei op ma 14 nov 2016, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb geen onderschrift
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Maxim schreef:Ideeën zijn altijd welkom!
Die kaartjes in de folders zijn leuk voor het algemene beeld, voor de details heb je er geen klop aan. Wat schematischer weergave vind ik prima, deze weergave slaat daar weer in door. Als er een CartoStudio-achtige kaart online gezet kan worden zou dat heel fijn zijn. :pos:Hainje schreef:Kan alleen de algemene lijnnnetkaart niet vinden, iemand van jullie wel?
Edit: Ik dacht dat ik een kaartje in een lijnfolders zag, maar die kan ik niet zo snel meer vinden. Voor het overzicht is het misschien ook wel handig om op de kaft van elke folder een aantal plaatsen welke de betreffende lijn aandoet te vermelden.
Laatst gewijzigd door Hainje op ma 14 nov 2016, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
🍉
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik vraag me wel af waarom Syntus nu alles online zet terwijl er nog geen uitspraak van het CBB is. Of is die er al maar weten wij dat gewoon nog niet?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Uitspraak is online in elk geval nog niet terug te vinden, maar binnen een week zou 'ie er wel moeten zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Wat mij opvalt is dat op sommige lijnen duidelijk onrendabele ritten in worden gezet om de bedieningsperiode te verlengen (bijv. avondritten Leersum-Veenendaal op lijn 50) en op andere plekken onrendabele ritten weer geschrapt worden (bijv. Zaterdagritten lijn 82 of zondag- en avondritten lijn 74)
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Erg jammer inderdaad; de meeste diensten beginnen in het UMCU om 07:30 uur. Met geen enkele spitsbus kun je er nu op tijd zijn. Met lijn 276 kan ik er nu om 07:12 uur zijn. Veel mensen zullen nu wel met de auto moéten, jammer dat Syntus en de provincie en het ROCOV hier niet aan gedacht hebben.Daniel schreef:Niet alles is zo geweldig trouwens: de spitsbussen naar De Uithof/Rijnsweerd beginnen bijvoorbeeld zo'n 20 minuten later met rijden.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Utrecht De Uithof is niet als knooppunt beschreven in het PvE. Bij knooppunten is wel omschreven dat de eerste bus om 07:00 moet aankomen. De provincie schrijft voor over de spitslijnen:
Concessie openbaar vervoer provincie Utrecht 2016 - 2023 -Provincie Utrecht schreef: Vanuit de volgende woonkernen/ wijken dient Inschrijver rechtstreekse
spitslijnen aan te bieden (op vervoerkundig zinvolle wijze gecombineerd) naar
Utrecht De Uithof en Rijnsweerd:
Amersfoort Nieuwland, Hoogland, Kattenbroek, Schothorst, Zielhorst,
Leusderkwartier;
Leusden.
2. De bedieningsperiode van de spitslijnen is minimaal 07.00-09.00 uur en
minimaal 16.00 -18.00 uur, op werkdagen.
3. De frequentie is minimaal twee ritten per uur in de spitsrichting (in de ochtend
naar Utrecht, in de middag vanaf Utrecht), in de tegenspitsrichting hoeven
geen ritten te rijden.
4. Tussen de middag rijdt op iedere spitslijn in beide richtingen minimaal één rit
met een aankomst in De Uithof tussen 12.00 en 13.00 uur en minimaal één rit
met een vertrek uit De Uithof tussen 12.00 en 13.00 uur.
5. De Inschrijver biedt een hogere frequentie, langere bedieningsperiode en/ of
meer spitslijnen.indien hij dit in een reële verhouding vindt staan tot het
aantal reizigers. De Inschrijver licht dit in zijn Vervoerplan toe. Hij houdt
rekening met de bepalingen uit hoofdstuk 4,12 over inzetnormen
Laatst gewijzigd door ovforens op ma 14 nov 2016, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Verschillende ritten van lijn 102 (vanuit Utrecht en Woerden) eindigen bij Harmelen, Kalverstraat (kan je daar keren dan?). Vraag me af waarom ze niet doorrijden naar Utrecht en Woerden. Lijkt me veel handiger (in de middagspits is er bijv. een halfuursdienst tussen Woerden en Harmelen en een kwartierdienst tussen Utrecht en Harmelen.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik vermoed dat je met je bus dan snel de A12 op kan en exact 60 minuten na vertrek uit Utrecht Centraal daar weer terugbent voor een nieuwe rit.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dat zijn alle bussen van Syntus, dus dat zegt nog nietsDaniel schreef: Ook is nu eens duidelijk hoe Austerlitz bediend gaat worden: met iets lager dan 3,6 meter in elk geval, want de bus gaat over de Traaij van Driebergen naar Austerlitz toe en eindigt daar op de rotonde net voorbij de KNVB.
Groeten,
Nick
Nick
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8684
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik heb de lijnvoering en de dienstregeling even vluchtig bekeken, maar ziet er netjes uit zo op het eerste gezicht!
Alleen jammer dat Syntus geen haltelijsten heeft volgens mij; welke haltes doen de buslijnen precies aan? :?
Alleen jammer dat Syntus geen haltelijsten heeft volgens mij; welke haltes doen de buslijnen precies aan? :?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Herstel, ik zie dat Syntus voor de andere concessies ook geen volledige haltelijsten heeft.
De kwartierdienst tussen Utrecht en Breukelen op lijn 120 is beperkt tot 4 extra ritten in ochtend- en middagspits. Tot zover wat voor mij persoonlijk van belang isWebsite Syntus schreef:N.B. Niet alle haltes zijn opgenomen in de tabellen. Check de reisplanner voor specifieke vertrek- en aankomsthaltes
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Paar dingen die me zo gauw opvielen:
- Lijn 17 gaat 's avonds en op zondag om de 20 minuten rijden.
- Lijn 70 gaat voortaan te allen tijde om het halfuur naar Hilversum rijden. Dus ook op de momenten waar nu nog 1x per uur wordt gereden (elke avond en zondag de gehele dag). Flinke frequentieverhoging!
- Lijn 121 Hilversum-Loenen a/d Vecht lijkt op zaterdag in Hilversum over te lopen in lijn 70, anders zou de lijn een onwaarschijnlijke kering op zichzelf hebben van 57 minuten en zou het een eilandlijn zijn.
- Lijn 17 gaat 's avonds en op zondag om de 20 minuten rijden.
- Lijn 70 gaat voortaan te allen tijde om het halfuur naar Hilversum rijden. Dus ook op de momenten waar nu nog 1x per uur wordt gereden (elke avond en zondag de gehele dag). Flinke frequentieverhoging!
- Lijn 121 Hilversum-Loenen a/d Vecht lijkt op zaterdag in Hilversum over te lopen in lijn 70, anders zou de lijn een onwaarschijnlijke kering op zichzelf hebben van 57 minuten en zou het een eilandlijn zijn.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
De lijnen zitten ook al in de Ovinfo-app, dus daar zijn sowieso alle haltes te vinden.Zugführer schreef:Dat zal straks wel gewoon op de website te zien zijn, neem aan dat de volledige dienstregeling daar nog wel zal verschijnen.
Herstel, ik zie dat Syntus voor de andere concessies ook geen volledige haltelijsten heeft.Website Syntus schreef:N.B. Niet alle haltes zijn opgenomen in de tabellen. Check de reisplanner voor specifieke vertrek- en aankomsthaltes
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik had trouwens niet verwacht dat Syntus dat idee om enkele lijnnummers een X te geven echt zou doorzetten. Ik dacht dat die letters alleen in het promotiepraatje gebruikt zouden worden om aan te geven dat de lijnen sneller worden dan ze nu zijn.
Bij X80 kan ik het nog enigszins voorstellen omdat soms lijn 80 op die route rijdt (al had ik verwacht dat "X80" dan "180" zou worden), maar bij X2 en X4 ontgaat het nut me echt.
En verder krijgt Mijdrecht een eigen stadslijn: M1. :')
Bij X80 kan ik het nog enigszins voorstellen omdat soms lijn 80 op die route rijdt (al had ik verwacht dat "X80" dan "180" zou worden), maar bij X2 en X4 ontgaat het nut me echt.
En verder krijgt Mijdrecht een eigen stadslijn: M1. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Lijn 17 gaat overigens alleen in de spitsrichting 8x per uur rijden: In de ochtend naar Amersfoort en in de middag naar Leusden. In de andere richting 4x per uur. De overige 4x per uur wordt gereden als lijn 217.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Inmiddels staat hij goed op de site.sirvinniei schreef:Overigens is de lijnennetfolder van Woerden leeg.
Ik vraag me wel af waarom de Woerdense stadslijnen 3 en 5 tijdens de zomervakantie (latere) avondritten hebben en ook op zondag rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 194 gasten