Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
slingermonyet
Berichten: 104
Lid geworden op: Di 19 Mei 2015, 11:43

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor slingermonyet » Do 17 Nov 2016, 15:29

ziet er goed uit maar vraag me paar dingen af. reizigers vanuit Kattenbroek die naar Schothorst NS willen en andersom kunnen geen gebruik meer maken met de 4. Lijn 7 een goed bereikbaar voor emiclear en vathorst last ik maar krijg de 7 een halte Emiclear? en buurtbus 509 neemt deels 77 over maar was het niet beter geweest om heel route 77 te nemen tot postlaan dacht ik en via groene zoom, biezenkamp en zwartweg waar 78 rijdt door richting stoutenburg.

sandertjo
Berichten: 101
Lid geworden op: Do 11 Sep 2014, 18:28

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor sandertjo » Do 17 Nov 2016, 17:29

Er van uit gaande dat Syntus gewoon het boeltje mag gaan overnemen, wordt ik steeds nieuwsgieriger hoe de eerste periode gast lopen gezien het materieel. Grootste gedeelte zal al gaan bestaan uit setra.
Maar. Er wordt genoeg gediscussieerd over mogelijk materieel wat tijdelijk komt om te gaan versterken. Nu kom ik in verschillende Posts dingen tegen. Maar er is vast wel iemand die alles op een rijtje wilt gaan zetten? Of vraag ik nu heel erg veel?

Ronald
Berichten: 3325
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:55

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Ronald » Do 17 Nov 2016, 18:35

slingermonyet schreef:ziet er goed uit maar vraag me paar dingen af. reizigers vanuit Kattenbroek die naar Schothorst NS willen en andersom kunnen geen gebruik meer maken met de 4.

Het omleggen van lijn 4 vind ik dan ook een van de zwakkere punten uit de nieuwe dienstregeling.

slingermonyet schreef: krijg de 7 een halte Emiclear

Nee, hij rijdt er alleen enigszins langs. Er liggen straks drie ongebruikte haltes rondom dat winkelcentrum.

Durashift
Berichten: 3215
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Durashift » Do 17 Nov 2016, 19:33

sandertjo schreef:Er van uit gaande dat Syntus gewoon het boeltje mag gaan overnemen, wordt ik steeds nieuwsgieriger hoe de eerste periode gast lopen gezien het materieel. Grootste gedeelte zal al gaan bestaan uit setra.
(..) Maar er is vast wel iemand die alles op een rijtje wilt gaan zetten? Of vraag ik nu heel erg veel?


Ik kwam vanochtend door Nijkerk heen. Ik zag aldaar, op een parking van (ik neem aan) EVO bus (daar aan de waterkant) een heel (dubbel) rijtje Setra's in de Syntus Utrecht bestickering. '-BHT- kentekenplaten erop.

In de achtergrond zag ik nog wat donkerrode Citaro's in Qbuzz outfit (GD bedoel ik dus).

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 31672
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Daniel » Do 17 Nov 2016, 19:50

Het AD en deze concessie blijft toch een ongelukkige combinatie... weliswaar klopte de informatie over de lijnen wel in het Amersfoortse regiokatern vandaag (hoewel: lijn 7 zou via de IKEA gaan, da's in de praktijk nog 'n stukje wandelen want hij stopt een halte verder).
Maar het bijzondere was het materieel, jawel... de "Mercedes Setra" gaat er volgens AD/Amersfoortse Courant rijden :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Ronald
Berichten: 3325
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:55

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Ronald » Do 17 Nov 2016, 19:56


noahjo3
Berichten: 87
Lid geworden op: Vr 05 Aug 2016, 20:08

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor noahjo3 » Do 17 Nov 2016, 20:03

De omlegging van lijn 4 is best wel apart idd, vooral om de halte Emiclaer te schrappen . Deze halte ligt pal voor het bejaardentehuis, dus de ouderen zullen het wel fijn vinden om nu verder te moeten lopen naar hun halte. :Y

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 5216
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor ArrivaBas » Do 17 Nov 2016, 20:04

Daniel schreef:Maar het bijzondere was het materieel, jawel... de "Mercedes Setra" gaat er volgens AD/Amersfoortse Courant rijden :mrgreen:

Nou zijn Setra's onderhuids gewoon Mercedes-bussen... (A)
27-04-2019: Trein 239,8 km, Bus 0 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!

Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1, Mercedes-Benz Citaro C2 en Solaris Urbino III en IV. Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3, NPZ en Talent 3

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 31672
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Daniel » Do 17 Nov 2016, 20:10

noahjo3 schreef:De omlegging van lijn 4 is best wel apart idd, vooral om de halte Emiclaer te schrappen . Deze halte ligt pal voor het bejaardentehuis, dus de ouderen zullen het wel fijn vinden om nu verder te moeten lopen naar hun halte. :Y

Als ik op de kaart kijk zie ik toch echt gewoon een mooie nieuwe halte voor lijn 4 direct om de hoek bij halte Emiclaer, gelegen aan de Laan der Hoven. Vooral op lijn 7 mist een halte dichterbij het winkelcentrum. Op de kaart lijkt die er wel te zijn, maar qua verkeerssituatie lijkt het niet waarschijnlijk dat halte De Brand daadwerkelijk de hoek om verplaatst wordt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 5585
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Etienne » Do 17 Nov 2016, 20:15

sandertjo schreef:Er van uit gaande dat Syntus gewoon het boeltje mag gaan overnemen, wordt ik steeds nieuwsgieriger hoe de eerste periode gast lopen gezien het materieel. Grootste gedeelte zal al gaan bestaan uit setra.
Maar. Er wordt genoeg gediscussieerd over mogelijk materieel wat tijdelijk komt om te gaan versterken. Nu kom ik in verschillende Posts dingen tegen. Maar er is vast wel iemand die alles op een rijtje wilt gaan zetten? Of vraag ik nu heel erg veel?

Als Syntus wint, maar die kans lijkt me vrij groot, dan zal slechts een deel van de bussen uit Setra bestaan. Daarentegen komen vele tijdelijke bussen van diverse allooi, die stap voor stap vervangen worden door nieuwe Setra's.
Elke dag van Pijnacker Centrum naar Spijkenisse Centrum en terug.

Kijk ook eens op mijn wandelwebsite voor wandelverslagen en bijbehorende foto's of kijk op mijn wandelblog over het wandelen op de GR5 (Grande Randonee 5)

Ronald
Berichten: 3325
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:55

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Ronald » Do 17 Nov 2016, 20:18

@lijn 7: Er was een aantal jaar geleden een halte op de hoek van de Laan naar Emiclaer/De Beurs. Dit was rond 2002/2003 aanvankelijk een eindpunt, later reed de bus van/naar Vathorst een eindje door op de Laan naar Emiclaer en keerde bij deze kruising.
In de beginjaren was dit een eindpunt van drie lijnen (waarvan twee reden met een taxibus), echter ontbrak er een haltekom. Dit betekende dat de bussen óf op de stoep moesten bufferen of op de inrit van het bevoorradingsverkeer van het winkelcentrum, wat niet echt ideaal was. Een aantal jaar later is een haltekom en abri aangelegd, waarna de halte vrij snel geschrapt werd. De haltekom is er nog steeds en zou in principe nog gebruikt kunnen worden, alleen kost dit wat extra rijtijd omdat de verkeerssituatie niet ideaal is daar.
Voor wat betreft de omlegging van lijn 4 is het best zonde dat er vier complete opgehoogde haltes met abri in onbruik raken, en ik niet verwacht dat de nieuwe halte bij Emiclaer direct deze voorzieningen krijgt. Verder zal de bus hier waarschijnlijk op de rijbaan stoppen bij een al vrij drukke kruising. Als de plaats op de lijnenkaart klopt is dit echt een beroerde plek.

noahjo3
Berichten: 87
Lid geworden op: Vr 05 Aug 2016, 20:08

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor noahjo3 » Do 17 Nov 2016, 20:31

Ronald schreef:Voor wat betreft de omlegging van lijn 4 is het best zonde dat er vier complete opgehoogde haltes met abri in onbruik raken, en ik niet verwacht dat de nieuwe halte bij Emiclaer direct deze voorzieningen krijgt. Verder zal de bus hier waarschijnlijk op de rijbaan stoppen bij een al vrij drukke kruising.

Toen het busstation bij station Schothorst werd verbouwd hadden ze paar abri's weggehaald bij bestaande halte's om daar neer te zetten (o.a. bij de halte Bovist). Dus ik denk dat de gemeente ze wel ergens gaat neerzetten.

Speedmaster
Berichten: 108
Lid geworden op: Ma 07 Nov 2016, 11:27

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Speedmaster » Ma 21 Nov 2016, 10:11

Als ik het snel en goed gelezen heb is de uitspraak in het voordeel van Syntus:

http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraa ... B:2016:348

Edit:

En: http://www.ovpro.nl/bus/2016/11/21/synt ... e-utrecht/
Laatst gewijzigd door Speedmaster op Ma 21 Nov 2016, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.

sneltram
Berichten: 201
Lid geworden op: Wo 18 Mar 2015, 11:00

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor sneltram » Ma 21 Nov 2016, 10:21

Inderdaad in het voordeel van Syntus.

Maar deze passage vind ik wel opvallend:

"Het College ziet in de onder 1.3 geciteerde tekst van de aanhef van bijlage 2 bij het programma van eisen, uitgelegd naar objectieve maatstaven, geen aanknopingspunt voor het oordeel dat de opsomming van lijnen/verbindingen buiten het concessiegebied in die bijlage als limitatief dient te worden aangemerkt"

Kortom, we maken een lijstje van toegestane lijnen buiten de concessie, maar eigenlijk heeft dat lijstje geen waarde. Je mag toch meer bieden. :P

Speedmaster
Berichten: 108
Lid geworden op: Ma 07 Nov 2016, 11:27

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Speedmaster » Ma 21 Nov 2016, 10:34

Ik schat in dat er bij een aantal mensen nu de druk vol erop gaat om de start over 3 weken goed te laten verlopen. Ben benieuwd of het een nette start gaat worden of dat er nog losse eindjes zijn na de start. Materieel zal denk ik het grootste zorgenkindje zijn.

sirvinniei
Berichten: 2131
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor sirvinniei » Ma 21 Nov 2016, 11:32

Ik vind de uitspraak ook zo precies en secuur *kuch* *kuch*
Partijen hebben zich laten vertegenwoordigen door hun gemachtigden. Voor Connexxion zijn verder verschenen [naam 1] en de heer [naam 2] . Voor GS zijn verder verschenen [naam 3] , [naam 4] en de heer [naam 5] . Voor Syntus zijn verder verschenen [naam 6] en de heer [naam 7] .

Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3066
Lid geworden op: Di 04 Dec 2012, 22:52
Locatie: Maarssen-Dorp

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Zugführer » Ma 21 Nov 2016, 11:38

Ze hebben er dan ook maar een paar maanden voor uit getrokken :')
OV-kilometers 2015: 21.564 km | 2016: 17.865 km | 2017:15.751 km | 2018: 31.044 km
2019 (12-5): trein 9934 km - bus 657 km - boot 212 km - tram 94 km - metro 44 km

Speedmaster
Berichten: 108
Lid geworden op: Ma 07 Nov 2016, 11:27

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Speedmaster » Ma 21 Nov 2016, 11:41

sirvinniei schreef:Ik vind de uitspraak ook zo precies en secuur *kuch* *kuch*
Partijen hebben zich laten vertegenwoordigen door hun gemachtigden. Voor Connexxion zijn verder verschenen [naam 1] en de heer [naam 2] . Voor GS zijn verder verschenen [naam 3] , [naam 4] en de heer [naam 5] . Voor Syntus zijn verder verschenen [naam 6] en de heer [naam 7] .


Namen worden altijd verwijderd bij publicatie

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 1166
Lid geworden op: Di 02 Nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor flipje » Ma 21 Nov 2016, 12:01

Speedmaster schreef: Materieel zal denk ik het grootste zorgenkindje zijn.

Mwah, Syntus heeft al aardig wat materieel bij elkaar verzameld. In Zwolle is het behoorlijk druk met diverse oude amba's en ex-Qbuzz Citaro's.
Overigens staan er ook al aardig wat Setra's in Nijkerk (met een enkele en dubbele achterdeur).

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 588
Lid geworden op: Ma 01 Aug 2011, 19:03

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Tristan » Ma 21 Nov 2016, 12:09

sirvinniei schreef:Ik vind de uitspraak ook zo precies en secuur *kuch* *kuch*
Partijen hebben zich laten vertegenwoordigen door hun gemachtigden. Voor Connexxion zijn verder verschenen [naam 1] en de heer [naam 2] . Voor GS zijn verder verschenen [naam 3] , [naam 4] en de heer [naam 5] . Voor Syntus zijn verder verschenen [naam 6] en de heer [naam 7] .

Verrassend misschien, maar er zijn organisaties die zich wel aan de Wet Bescherming Persoonsgegevens houden ;)
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 5323
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor Chrysa » Ma 21 Nov 2016, 12:26

Heb jij nou echt niets beters te doen? :')

nvdw
Berichten: 1912
Lid geworden op: Zo 10 Jun 2012, 14:12

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor nvdw » Ma 21 Nov 2016, 12:33

sneltram schreef:Maar deze passage vind ik wel opvallend:

"Het College ziet in de onder 1.3 geciteerde tekst van de aanhef van bijlage 2 bij het programma van eisen, uitgelegd naar objectieve maatstaven, geen aanknopingspunt voor het oordeel dat de opsomming van lijnen/verbindingen buiten het concessiegebied in die bijlage als limitatief dient te worden aangemerkt"

Kortom, we maken een lijstje van toegestane lijnen buiten de concessie, maar eigenlijk heeft dat lijstje geen waarde. Je mag toch meer bieden. :P


Het College interpreteert de lijst in de bijlage als een niet-limitatieve opsomming. Het is dus geheel toegestaan om meerdere lijnen aan te bieden die deels buiten het concessiegebied vallen. Voor de lijnen die in de lijst staan, bestaan al afspraken over het gedogen van die verbinding. In deze concessie is dat natuurlijk logisch omdat er alleen al de nodige lijnen zijn die naar Utrecht Centraal rijden en dus door U-OV/Qbuzz gedoogd moeten worden.
“Uiteindelijk ga je je altijd interesseren voor de afrekening van de servicekosten” ~ Houellebecq

wouter15
Berichten: 1061
Lid geworden op: Di 24 Jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor wouter15 » Ma 21 Nov 2016, 13:33

weet iemand of Syntus ook in het servicepunt op Utrecht CS komt (samen met Qbuzz en NS)?

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 6061
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor dylanwild94 » Ma 21 Nov 2016, 13:36

Zit connexxion daar ook nu?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

wouter15
Berichten: 1061
Lid geworden op: Di 24 Jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Berichtdoor wouter15 » Ma 21 Nov 2016, 13:37

Nee, maar dat hoeft niet te betekenen dat Syntus daar niet kan komen toch?


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 9 gasten