Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Littlebusdriver »

sirvinniei schreef:De halte "centrum" in Veenendaal voor lijn 80 en 280 moet lijkt mij de halte "politiebureau" zijn
Vorig jaar is de naam van deze halte veranderd van Centrum naar Politiebureau om verwarring met de halte Centrum - Wolweg te voorkomen. Lijn 80 stopte daar niet bij Connexxion. Bij Syntus straks wel, maar de halte heet inderdaad Politiebureau. Buurtbus 505 en lijn 85 (beide Syntus) stoppen er wel en daar heet de halte in het Syntus systeem wel Politiebureau, blijkbaar heeft Syntus 2 haltes op één plaats in het systeem staan.

Centrum - Wolweg heet bij Connexxion overigens Centrum/ Wolweg. Bij Syntus Centrum - Wolweg en vanaf december voor lijn 80 weer Centrum/Wolweg en voor de lijnen 85 en 505 Centrum - Wolweg. Het lijkt dus over bestanden over elkaar zijn geplakt in plaats van geïntegreerd.
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Littlebusdriver »

In de Amersfoortse wijk Nieuwland hangen nu Syntus peilen op de route van lijn 2 en 276, straks X2 en 202 dus. Wordt er voor de spitslijnen extern ingehuurd? Of worden alle nieuwe routes gewoon uitgepijld?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Littlebusdriver schreef:Vorig jaar is de naam van deze halte veranderd van Centrum naar Politiebureau om verwarring met de halte Centrum - Wolweg te voorkomen. Lijn 80 stopte daar niet bij Connexxion. Bij Syntus straks wel, maar de halte heet inderdaad Politiebureau.
Zo staat 'ie ook in OVinfo trouwens, als halte Politiebureau, en daar is de routestrip op de wiki weer op gebaseerd.
Littlebusdriver schreef:Centrum - Wolweg heet bij Connexxion overigens Centrum/ Wolweg. Bij Syntus Centrum - Wolweg en vanaf december voor lijn 80 weer Centrum/Wolweg en voor de lijnen 85 en 505 Centrum - Wolweg.
In OV-info staat die halte gewoon als Centrum - Wolweg, ook voor lijn 80.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Littlebusdriver schreef:
sirvinniei schreef:De halte "centrum" in Veenendaal voor lijn 80 en 280 moet lijkt mij de halte "politiebureau" zijn
Vorig jaar is de naam van deze halte veranderd van Centrum naar Politiebureau om verwarring met de halte Centrum - Wolweg te voorkomen. Lijn 80 stopte daar niet bij Connexxion. Bij Syntus straks wel, maar de halte heet inderdaad Politiebureau. Buurtbus 505 en lijn 85 (beide Syntus) stoppen er wel en daar heet de halte in het Syntus systeem wel Politiebureau, blijkbaar heeft Syntus 2 haltes op één plaats in het systeem staan.

Centrum - Wolweg heet bij Connexxion overigens Centrum/ Wolweg. Bij Syntus Centrum - Wolweg en vanaf december voor lijn 80 weer Centrum/Wolweg en voor de lijnen 85 en 505 Centrum - Wolweg. Het lijkt dus over bestanden over elkaar zijn geplakt in plaats van geïntegreerd.
Ik dacht dat centrum en politiebureau 2 verschillende haltes vlak bij elkaar waren. op kaarten waren (zo ook nu de kaart van syntus) ze iig afzonderlijk. Iig is er op de kaart nu zowel een halte politiebureau (voor het boompjesgoed) en een halte centrum (bij de kruising) waarvan er aangegeven staat dat de halte centrum aangedaan wordt terwijl dit politiebureau zou moeten zijn.

Ik ben iig blij dat de andere lijnen nu ook de halte politiebureau gaan aandoen, de afstand tussen de grote pekken en wolweg is wel aardig groot
Littlebusdriver schreef:In de Amersfoortse wijk Nieuwland hangen nu Syntus peilen op de route van lijn 2 en 276, straks X2 en 202 dus. Wordt er voor de spitslijnen extern ingehuurd? Of worden alle nieuwe routes gewoon uitgepijld?
Wat ik eerder las worden de uithoflijnen met 15 m setras gereden
Ik heb geen onderschrift
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door wouter15 »

Op OVPro las ik dat er 28 Setra 418 LE business bussen komen en 143 Setra 415 LE business bussen. Weet iemand eigenlijk of Syntus alle buslijnen zelf gaat rijden? Of gaan CXX Tours en Pouw Vervoer wat ritten rijden zoals nu?
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door busfanNL »

Las eerder hier dat alle school en nachtlijnen uitbesteed worden. Of het waar is weet ik niet. Zoja. Geen idee wie. Dat is me een raadsel.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Heeft er iemand eigenlijk foto's van de definitieve bussen van Syntus? Ik heb er wel een aantal gezien, maar kreeg hieruit geen goede/juiste indruk.
Als ik erop Google kom ik alleen een schets tegen en low-res afbeeldingen.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door OmniLezer »

dnmw2705 schreef:Heeft er iemand eigenlijk foto's van de definitieve bussen van Syntus? Ik heb er wel een aantal gezien, maar kreeg hieruit geen goede/juiste indruk.
Als ik erop Google kom ik alleen een schets tegen en low-res afbeeldingen.
Zo´n beetje elke foto van een Setra hier is een foto van de definitieve bus voor Utrecht. Er komt een versie met bij de achter deur 1/deur en 2/deuren. Je kan ook enkelblad of dubbelblad in de plaats zetten. Vanaf pagina 48 staat er wel een foto van de interieur van de bus. Jammer is wel dat ze de bagagerekken bij het hogevloersdeel hebben weggehaald. Nederlanders zijn lang, maar ik heb een gevoel dat ze daar geen last van gaan hebben.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
HJDrost
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 20 apr 2016, 15:30

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door HJDrost »

Littlebusdriver schreef:In de Amersfoortse wijk Nieuwland hangen nu Syntus peilen op de route van lijn 2 en 276, straks X2 en 202 dus. Wordt er voor de spitslijnen extern ingehuurd? Of worden alle nieuwe routes gewoon uitgepijld?
Van een Pouw chauffeur hoorde ik dat de firma Pouw, Besseling en nog een derde partij in de running zijn voor de spitslijnen te mogen rijden.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door busfanNL »

Besseling had ik wel gedacht. Die deden dit ook voor SVN en daarnaast doet syntus ook zaken met ze op de veluwe. Pouw verbaasr me ook niks want die hebben ook al een aantal jaren dit werk. Is de derde partij de Renessense taxiboer (TCR)? *bus* *O*
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Littlebusdriver »

Daniel schreef:
Littlebusdriver schreef:Vorig jaar is de naam van deze halte veranderd van Centrum naar Politiebureau om verwarring met de halte Centrum - Wolweg te voorkomen. Lijn 80 stopte daar niet bij Connexxion. Bij Syntus straks wel, maar de halte heet inderdaad Politiebureau.
Zo staat 'ie ook in OVinfo trouwens, als halte Politiebureau, en daar is de routestrip op de wiki weer op gebaseerd.
Littlebusdriver schreef:Centrum - Wolweg heet bij Connexxion overigens Centrum/ Wolweg. Bij Syntus Centrum - Wolweg en vanaf december voor lijn 80 weer Centrum/Wolweg en voor de lijnen 85 en 505 Centrum - Wolweg.
In OV-info staat die halte gewoon als Centrum - Wolweg, ook voor lijn 80.
Sorry maar ik had het over de nieuwe online kaart en lijnenoverzicht op de website van Syntus. In de OVinfo app staat het wel allemaal correct.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Nou ook niet helemaal. Sommige lijnen komen er overal consequent hetzelfde uit, andere willen nog wel verschillen.

Maar gezien ik uit eerdere berichten hier het idee had dat er iemand van Syntus meeleest: lijn 572 staat zowel in OVinfo als in de lijnenapplicatie op de site met "Amersfoort, De Brand" als eindpunt i.p.v. "Amersfoort, Station Vathorst".
Daarnaast hebben we nog een quizvraag hoe de nieuwe halte op de Valutaboulevard voor o.a. lijn 7 en 572 heet. Volgens OVinfo is het "Bornberg", volgens de dienstregeling en de lijnenapplicatie is het "Finse Mark". Nou liggen de Bornberg en Finse Mark letterlijk aan weerszijden van de rotonde waarbij de halte ligt, maar toch, zo'n halte kan maar één naam hebben :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

OmniLezer schreef:
dnmw2705 schreef:Heeft er iemand eigenlijk foto's van de definitieve bussen van Syntus? Ik heb er wel een aantal gezien, maar kreeg hieruit geen goede/juiste indruk.
Als ik erop Google kom ik alleen een schets tegen en low-res afbeeldingen.
Zo´n beetje elke foto van een Setra hier is een foto van de definitieve bus voor Utrecht. Er komt een versie met bij de achter deur 1/deur en 2/deuren. Je kan ook enkelblad of dubbelblad in de plaats zetten. Vanaf pagina 48 staat er wel een foto van de interieur van de bus. Jammer is wel dat ze de bagagerekken bij het hogevloersdeel hebben weggehaald. Nederlanders zijn lang, maar ik heb een gevoel dat ze daar geen last van gaan hebben.
Ik denk dat dat hier mee te maken heeft, uit het schouw document van rocov utrecht
RocovUtrecht schreef:De hoogte van het achterste deel is vrij laag voor passagiers die moeten staan. De
achterste rij plaatsen (5 zitplaatsen!) is alleen voor kleinere mensen goed bereikbaar.
Ik heb geen onderschrift
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door busfanNL »

Kan iemand een linkje geven van de Syntus lijnennet kaart?
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Zugführer »

Staat een beetje verstopt op de website, onder folders en brochures.
https://www.syntusutrecht.nl/Syntus/Syn ... 17-web.pdf
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door busfanNL »

Thanks. :wink: :pos:
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Jurre »

busfanNL schreef:Is de derde partij de Renessense taxiboer (TCR)? *bus* *O*
Vergeet Kassing ook niet...
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Remco1989 »

Tcr rijd nu de schoollijnen van mijdrecht/Uithoorn naar Gouda/woerden. En hoorde (dus "roddel") van een tcr chauffeur dat zij idd ook in de race zijn voor de school en nachtlijnen.
Bushobby
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 20:00

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Bushobby »

Remco1989 schreef:Tcr rijd nu de schoollijnen van mijdrecht/Uithoorn naar Gouda/woerden. En hoorde (dus "roddel") van een tcr chauffeur dat zij idd ook in de race zijn voor de school en nachtlijnen.
TCR gaat niet mee rijden voor Synthus. Bussen gaan door naar Brabant en Limburg.
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Maxim »

Dank jullie wel voor al het speurwerk :) Niet alles zal meteen opgelost zijn (eerst maar zorgen dat alles rijdt 11 december), maar ook haltenamen e.d. neem ik mee!

572 is bekend, die wordt niet goed doorgegeven. Er wordt aan een oplossing gewerkt!
flipje
Berichten: 1257
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door flipje »

Wat is eigenlijk de reden dat lijn 50 niet uit 2 afzonderlijke lijnen bestaat (bijv. lijn 50 Utrecht <> Wageningen en lijn 54 of 57 Utrecht <> Veenendaal), maar onder één lijnnummer 2 verschillende eindbestemmingen heeft?
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

flipje schreef:Wat is eigenlijk de reden dat lijn 50 niet uit 2 afzonderlijke lijnen bestaat (bijv. lijn 50 Utrecht <> Wageningen en lijn 54 of 57 Utrecht <> Veenendaal), maar onder één lijnnummer 2 verschillende eindbestemmingen heeft?
Ja, dat vroeg ik mij ook al af. Ben ook wel benieuwd wat de reden er achter is.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Omdat een groot deel van de route gelijk is. Ik vind dit logischer dan de wildgroei van lijnen en vooral spitslijnen tussen Utrecht en Zeist
Ik heb geen onderschrift
flipje
Berichten: 1257
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door flipje »

Dit is niet zo maar een 'spitslijn', het is een lijn die de gehele week (avond en weekend) 2 compleet andere eindbestemmingen heeft. Voor de reiziger zou het logischer zijn om deze lijn op te splitsen in 2 lijnen desnoods maak je er lijn 50 en lijn X50 van.
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Meerderedere eindbestemmingen komen best vaak voor, kijk naar groningen.

Op lijn 50 is de belangrijkste relatie Utrecht-Zeist-Heuvelrug en is het voor deze reizigers duidelijker om te weten dat ze lijn 50 moeten dan dat ze bijvoorbeeld òf lijn 50, òf lijn 54, òf lijn 250 moeten nemen om alle eindhaltes een ander nummer te geven.
Ik heb geen onderschrift
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten