Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
sirvinniei schreef:De halte "centrum" in Veenendaal voor lijn 80 en 280 moet lijkt mij de halte "politiebureau" zijn
Vorig jaar is de naam van deze halte veranderd van Centrum naar Politiebureau om verwarring met de halte Centrum - Wolweg te voorkomen. Lijn 80 stopte daar niet bij Connexxion. Bij Syntus straks wel, maar de halte heet inderdaad Politiebureau. Buurtbus 505 en lijn 85 (beide Syntus) stoppen er wel en daar heet de halte in het Syntus systeem wel Politiebureau, blijkbaar heeft Syntus 2 haltes op één plaats in het systeem staan.
Centrum - Wolweg heet bij Connexxion overigens Centrum/ Wolweg. Bij Syntus Centrum - Wolweg en vanaf december voor lijn 80 weer Centrum/Wolweg en voor de lijnen 85 en 505 Centrum - Wolweg. Het lijkt dus over bestanden over elkaar zijn geplakt in plaats van geïntegreerd.
In de Amersfoortse wijk Nieuwland hangen nu Syntus peilen op de route van lijn 2 en 276, straks X2 en 202 dus. Wordt er voor de spitslijnen extern ingehuurd? Of worden alle nieuwe routes gewoon uitgepijld?
Littlebusdriver schreef:Vorig jaar is de naam van deze halte veranderd van Centrum naar Politiebureau om verwarring met de halte Centrum - Wolweg te voorkomen. Lijn 80 stopte daar niet bij Connexxion. Bij Syntus straks wel, maar de halte heet inderdaad Politiebureau.
Zo staat 'ie ook in OVinfo trouwens, als halte Politiebureau, en daar is de routestrip op de wiki weer op gebaseerd.
Littlebusdriver schreef:Centrum - Wolweg heet bij Connexxion overigens Centrum/ Wolweg. Bij Syntus Centrum - Wolweg en vanaf december voor lijn 80 weer Centrum/Wolweg en voor de lijnen 85 en 505 Centrum - Wolweg.
In OV-info staat die halte gewoon als Centrum - Wolweg, ook voor lijn 80.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
sirvinniei schreef:De halte "centrum" in Veenendaal voor lijn 80 en 280 moet lijkt mij de halte "politiebureau" zijn
Vorig jaar is de naam van deze halte veranderd van Centrum naar Politiebureau om verwarring met de halte Centrum - Wolweg te voorkomen. Lijn 80 stopte daar niet bij Connexxion. Bij Syntus straks wel, maar de halte heet inderdaad Politiebureau. Buurtbus 505 en lijn 85 (beide Syntus) stoppen er wel en daar heet de halte in het Syntus systeem wel Politiebureau, blijkbaar heeft Syntus 2 haltes op één plaats in het systeem staan.
Centrum - Wolweg heet bij Connexxion overigens Centrum/ Wolweg. Bij Syntus Centrum - Wolweg en vanaf december voor lijn 80 weer Centrum/Wolweg en voor de lijnen 85 en 505 Centrum - Wolweg. Het lijkt dus over bestanden over elkaar zijn geplakt in plaats van geïntegreerd.
Ik dacht dat centrum en politiebureau 2 verschillende haltes vlak bij elkaar waren. op kaarten waren (zo ook nu de kaart van syntus) ze iig afzonderlijk. Iig is er op de kaart nu zowel een halte politiebureau (voor het boompjesgoed) en een halte centrum (bij de kruising) waarvan er aangegeven staat dat de halte centrum aangedaan wordt terwijl dit politiebureau zou moeten zijn.
Ik ben iig blij dat de andere lijnen nu ook de halte politiebureau gaan aandoen, de afstand tussen de grote pekken en wolweg is wel aardig groot
Littlebusdriver schreef:In de Amersfoortse wijk Nieuwland hangen nu Syntus peilen op de route van lijn 2 en 276, straks X2 en 202 dus. Wordt er voor de spitslijnen extern ingehuurd? Of worden alle nieuwe routes gewoon uitgepijld?
Wat ik eerder las worden de uithoflijnen met 15 m setras gereden
Op OVPro las ik dat er 28 Setra 418 LE business bussen komen en 143 Setra 415 LE business bussen. Weet iemand eigenlijk of Syntus alle buslijnen zelf gaat rijden? Of gaan CXX Tours en Pouw Vervoer wat ritten rijden zoals nu?
Heeft er iemand eigenlijk foto's van de definitieve bussen van Syntus? Ik heb er wel een aantal gezien, maar kreeg hieruit geen goede/juiste indruk.
Als ik erop Google kom ik alleen een schets tegen en low-res afbeeldingen.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
dnmw2705 schreef:Heeft er iemand eigenlijk foto's van de definitieve bussen van Syntus? Ik heb er wel een aantal gezien, maar kreeg hieruit geen goede/juiste indruk.
Als ik erop Google kom ik alleen een schets tegen en low-res afbeeldingen.
Zo´n beetje elke foto van een Setra hier is een foto van de definitieve bus voor Utrecht. Er komt een versie met bij de achter deur 1/deur en 2/deuren. Je kan ook enkelblad of dubbelblad in de plaats zetten. Vanaf pagina 48 staat er wel een foto van de interieur van de bus. Jammer is wel dat ze de bagagerekken bij het hogevloersdeel hebben weggehaald. Nederlanders zijn lang, maar ik heb een gevoel dat ze daar geen last van gaan hebben.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Littlebusdriver schreef:In de Amersfoortse wijk Nieuwland hangen nu Syntus peilen op de route van lijn 2 en 276, straks X2 en 202 dus. Wordt er voor de spitslijnen extern ingehuurd? Of worden alle nieuwe routes gewoon uitgepijld?
Van een Pouw chauffeur hoorde ik dat de firma Pouw, Besseling en nog een derde partij in de running zijn voor de spitslijnen te mogen rijden.
Besseling had ik wel gedacht. Die deden dit ook voor SVN en daarnaast doet syntus ook zaken met ze op de veluwe. Pouw verbaasr me ook niks want die hebben ook al een aantal jaren dit werk. Is de derde partij de Renessense taxiboer (TCR)? *bus* *O*
Littlebusdriver schreef:Vorig jaar is de naam van deze halte veranderd van Centrum naar Politiebureau om verwarring met de halte Centrum - Wolweg te voorkomen. Lijn 80 stopte daar niet bij Connexxion. Bij Syntus straks wel, maar de halte heet inderdaad Politiebureau.
Zo staat 'ie ook in OVinfo trouwens, als halte Politiebureau, en daar is de routestrip op de wiki weer op gebaseerd.
Littlebusdriver schreef:Centrum - Wolweg heet bij Connexxion overigens Centrum/ Wolweg. Bij Syntus Centrum - Wolweg en vanaf december voor lijn 80 weer Centrum/Wolweg en voor de lijnen 85 en 505 Centrum - Wolweg.
In OV-info staat die halte gewoon als Centrum - Wolweg, ook voor lijn 80.
Sorry maar ik had het over de nieuwe online kaart en lijnenoverzicht op de website van Syntus. In de OVinfo app staat het wel allemaal correct.
Nou ook niet helemaal. Sommige lijnen komen er overal consequent hetzelfde uit, andere willen nog wel verschillen.
Maar gezien ik uit eerdere berichten hier het idee had dat er iemand van Syntus meeleest: lijn 572 staat zowel in OVinfo als in de lijnenapplicatie op de site met "Amersfoort, De Brand" als eindpunt i.p.v. "Amersfoort, Station Vathorst".
Daarnaast hebben we nog een quizvraag hoe de nieuwe halte op de Valutaboulevard voor o.a. lijn 7 en 572 heet. Volgens OVinfo is het "Bornberg", volgens de dienstregeling en de lijnenapplicatie is het "Finse Mark". Nou liggen de Bornberg en Finse Mark letterlijk aan weerszijden van de rotonde waarbij de halte ligt, maar toch, zo'n halte kan maar één naam hebben
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
dnmw2705 schreef:Heeft er iemand eigenlijk foto's van de definitieve bussen van Syntus? Ik heb er wel een aantal gezien, maar kreeg hieruit geen goede/juiste indruk.
Als ik erop Google kom ik alleen een schets tegen en low-res afbeeldingen.
Zo´n beetje elke foto van een Setra hier is een foto van de definitieve bus voor Utrecht. Er komt een versie met bij de achter deur 1/deur en 2/deuren. Je kan ook enkelblad of dubbelblad in de plaats zetten. Vanaf pagina 48 staat er wel een foto van de interieur van de bus. Jammer is wel dat ze de bagagerekken bij het hogevloersdeel hebben weggehaald. Nederlanders zijn lang, maar ik heb een gevoel dat ze daar geen last van gaan hebben.
Ik denk dat dat hier mee te maken heeft, uit het schouw document van rocov utrecht
RocovUtrecht schreef:De hoogte van het achterste deel is vrij laag voor passagiers die moeten staan. De
achterste rij plaatsen (5 zitplaatsen!) is alleen voor kleinere mensen goed bereikbaar.
Tcr rijd nu de schoollijnen van mijdrecht/Uithoorn naar Gouda/woerden. En hoorde (dus "roddel") van een tcr chauffeur dat zij idd ook in de race zijn voor de school en nachtlijnen.
Remco1989 schreef:Tcr rijd nu de schoollijnen van mijdrecht/Uithoorn naar Gouda/woerden. En hoorde (dus "roddel") van een tcr chauffeur dat zij idd ook in de race zijn voor de school en nachtlijnen.
TCR gaat niet mee rijden voor Synthus. Bussen gaan door naar Brabant en Limburg.
Dank jullie wel voor al het speurwerk :) Niet alles zal meteen opgelost zijn (eerst maar zorgen dat alles rijdt 11 december), maar ook haltenamen e.d. neem ik mee!
572 is bekend, die wordt niet goed doorgegeven. Er wordt aan een oplossing gewerkt!
Wat is eigenlijk de reden dat lijn 50 niet uit 2 afzonderlijke lijnen bestaat (bijv. lijn 50 Utrecht <> Wageningen en lijn 54 of 57 Utrecht <> Veenendaal), maar onder één lijnnummer 2 verschillende eindbestemmingen heeft?
flipje schreef:Wat is eigenlijk de reden dat lijn 50 niet uit 2 afzonderlijke lijnen bestaat (bijv. lijn 50 Utrecht <> Wageningen en lijn 54 of 57 Utrecht <> Veenendaal), maar onder één lijnnummer 2 verschillende eindbestemmingen heeft?
Ja, dat vroeg ik mij ook al af. Ben ook wel benieuwd wat de reden er achter is.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Dit is niet zo maar een 'spitslijn', het is een lijn die de gehele week (avond en weekend) 2 compleet andere eindbestemmingen heeft. Voor de reiziger zou het logischer zijn om deze lijn op te splitsen in 2 lijnen desnoods maak je er lijn 50 en lijn X50 van.
Meerderedere eindbestemmingen komen best vaak voor, kijk naar groningen.
Op lijn 50 is de belangrijkste relatie Utrecht-Zeist-Heuvelrug en is het voor deze reizigers duidelijker om te weten dat ze lijn 50 moeten dan dat ze bijvoorbeeld òf lijn 50, òf lijn 54, òf lijn 250 moeten nemen om alle eindhaltes een ander nummer te geven.