Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Hoezo dan 2 dagkaarten?
Ik heb geen onderschrift
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9161
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Veluwe en Utrecht. Want in veluwe heb ik al van Apeldoorn - Ede - De Klomp gedaan.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9161
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Wat is er met lijn 80 vanaf Rhenen Ouwehands naar Amersfoort van 15:51 aan de hand. Hij komt maar niet.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Lijkt rit begonnen te zijn vanaf Geertesteeg, Rhenen ipv Ouwehands. (gaat iig niet meer komen)
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9161
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Thanks, dan pak ik 50 wel
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 987
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Nee hoor, bij elke 2-zits (op het bovenvlak dan) zit er een usb tegen de wand aan.dnmw2705 schreef:Maar twee usb poorten? Dat is karig
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Alle Setra's zijn trouwens t100 bussen met gordels. Heel handig voor bijvoorbeeld lijn 280: staplaatsen op het drukkere deel Woudenberg-Amersfoort en snel doorkarren tussen Veenendaal en Maarsbergen.
Ik heb geen onderschrift
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Het zijn zeker geen T100 bussen. Gordels, dat klopt.
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
O, dan klopt het verhaal dat de buschauffeur me vertelde niet, waarom zitten er dan gordels in?
Ik heb geen onderschrift
Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Een T100 bus heeft geen staanplaatsen. Er zitten ook geen 100km stickers achterop. En ze zijn ook begrensd op 85 km. Maar idd wel gordels. Het aparte is dat je wel verplicht bent ze te dragen als ze erin zitten. Alhoewel de controle daarop nihil is.sirvinniei schreef:Alle Setra's zijn trouwens t100 bussen met gordels. Heel handig voor bijvoorbeeld lijn 280: staplaatsen op het drukkere deel Woudenberg-Amersfoort en snel doorkarren tussen Veenendaal en Maarsbergen.
Het vreemde in Hilversum was op het moment dat de tempo 100 keuring eraf ging bij de Citea's. De passagiersgordels eruit gehaald waren, maar die van de chauffeurs niet. En wij wel verplicht waren deze te dragen als enige in de bus.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik kwam in Zeist (Slotlaan) een Setra tegen, die toonde niks. Ik neem aan dat het de 56 was.dennistd schreef:Er zijn 10 oude bussen waarbij het display niet door EBS wordt aangestuurd maar handmatig met een Gorba-instelpaneel ingesteld moet worden.sirvinniei schreef:Begint al lekker: 50 komt niet opdagen en 80 is een half uur te laat met geen dienst op display xD
Daarnaast kunnen alleen de Setra's en Citaro's de X-lijnnummers weergeven, de rest laat gewoon 2, 4 en 80 zien.
De oude AMba's die ik op de heuvelrug tegenkwam.. toonden netjes de bestemming.
Ik vrees alleen dat op zondag 4x in het uur een bus op het grootste deel van het traject toch wat te veel van het goede zal blijken.. zo druk was het volgens mij niet.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Vanmiddag ook nog even een paar ritjes in Amersfoort e.o. gemaakt. Prachtige en vooral ook erg comfortabele bussen die Setra's, maar niet het meest geschikt voor de stadsdienst door de vrij trage deuren. Op de stad reden ook vooral de exemplaren met enkele achterdeur. Heb er slechts eentje met dubbele deuren achter gezien.
Minpuntjes zijn er ook wel. Zo kon ik in eerste instantie het stop-lampje niet zien nadat ik op 't knopje drukte (de zoemer hoorde ik wel), maar dat lampje blijkt dus verstopt achter de grote reisinfoschermen te hangen. Niet dat die schermen heel nuttig zijn want vanuit het grootste deel van de bus kan je niet lezen wat erop staat doordat er een bagagerek voor hangt. Viel ook op dat die schermen volledig in Keolis-huisstijlkleuren zijn.
Veel vertragingen daarnaast ook rond Amersfoort, soms oplopend tot +20 en de eerste de beste rit op lijn 8 die ik op de foto wilde zetten viel uit. Dat was zo te zien om van de vertraging af te komen want zag de 1010 eerst met +20 ri. station rijden, vervolgens viel dus een rit uit en de rit daarna werd weer door de 1010 gereden die blijkbaar vandaag achter elkaar rondjes op 8 mocht maken. 't had nog niet zoveel geholpen want die reed vervolgens alsnog met +7. De GPS in de boordcomputer moet duidelijk ook nog wat beter ingeregeld worden: veel bussen gaven eens in de zoveel tijd "wijkt af van route" aan richting de apps. Ook worden soms haltes wat vroeg omgeroepen, zo was halte "Hendrik van Viandenstraat" al te horen net voordat we halteerden bij "De Kei".
Aan de andere kant ook nog wat te vroege ritten: eentje op lijn 7 reed met -10. En een geval dat ik nog niet helemaal thuis kan brengen was een X2 naar Nieuwland die me tegemoet kwam nabij station Schothorst Stond nu de boordcomputer fout of was die chauffeur heel erg verdwaald
In Amersfoort Zuid kwam ik trouwens op de haltes ook nog allerlei varianten tegen: alleen Syntus-vertrekstaat met Connexxion-sticker, maar ook haltes waar het lijkt alsof Connexxion nog rijdt. Bij de Amerhorst was bv. in beide richtingen nog niks aangepast. De haltes aan de Stadsring zijn ook wel apart, daar zijn de streekbussen wel voorzien van een Syntus-Utrecht logo onderaan de sticker maar de stadsbussen niet.
Minpuntjes zijn er ook wel. Zo kon ik in eerste instantie het stop-lampje niet zien nadat ik op 't knopje drukte (de zoemer hoorde ik wel), maar dat lampje blijkt dus verstopt achter de grote reisinfoschermen te hangen. Niet dat die schermen heel nuttig zijn want vanuit het grootste deel van de bus kan je niet lezen wat erop staat doordat er een bagagerek voor hangt. Viel ook op dat die schermen volledig in Keolis-huisstijlkleuren zijn.
Veel vertragingen daarnaast ook rond Amersfoort, soms oplopend tot +20 en de eerste de beste rit op lijn 8 die ik op de foto wilde zetten viel uit. Dat was zo te zien om van de vertraging af te komen want zag de 1010 eerst met +20 ri. station rijden, vervolgens viel dus een rit uit en de rit daarna werd weer door de 1010 gereden die blijkbaar vandaag achter elkaar rondjes op 8 mocht maken. 't had nog niet zoveel geholpen want die reed vervolgens alsnog met +7. De GPS in de boordcomputer moet duidelijk ook nog wat beter ingeregeld worden: veel bussen gaven eens in de zoveel tijd "wijkt af van route" aan richting de apps. Ook worden soms haltes wat vroeg omgeroepen, zo was halte "Hendrik van Viandenstraat" al te horen net voordat we halteerden bij "De Kei".
Aan de andere kant ook nog wat te vroege ritten: eentje op lijn 7 reed met -10. En een geval dat ik nog niet helemaal thuis kan brengen was een X2 naar Nieuwland die me tegemoet kwam nabij station Schothorst Stond nu de boordcomputer fout of was die chauffeur heel erg verdwaald
In Amersfoort Zuid kwam ik trouwens op de haltes ook nog allerlei varianten tegen: alleen Syntus-vertrekstaat met Connexxion-sticker, maar ook haltes waar het lijkt alsof Connexxion nog rijdt. Bij de Amerhorst was bv. in beide richtingen nog niks aangepast. De haltes aan de Stadsring zijn ook wel apart, daar zijn de streekbussen wel voorzien van een Syntus-Utrecht logo onderaan de sticker maar de stadsbussen niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik vond de bussen juist wel goed gevuld. Binnen Veenendaal niet, maar nu hebben ze natuurlijk geen aansluiting op de treinvervangende bussenDurashift schreef:Ik kwam in Zeist (Slotlaan) een Setra tegen, die toonde niks. Ik neem aan dat het de 56 was.dennistd schreef:Er zijn 10 oude bussen waarbij het display niet door EBS wordt aangestuurd maar handmatig met een Gorba-instelpaneel ingesteld moet worden.sirvinniei schreef:Begint al lekker: 50 komt niet opdagen en 80 is een half uur te laat met geen dienst op display xD
Daarnaast kunnen alleen de Setra's en Citaro's de X-lijnnummers weergeven, de rest laat gewoon 2, 4 en 80 zien.
De oude AMba's die ik op de heuvelrug tegenkwam.. toonden netjes de bestemming.
Ik vrees alleen dat op zondag 4x in het uur een bus op het grootste deel van het traject toch wat te veel van het goede zal blijken.. zo druk was het volgens mij niet.
Ik ben erg nieuwsgierig met wat voor materieel lijn 356 rijdt. Heb je dat nog gezien?Daniel schreef:Vanmiddag ook nog even een paar ritjes in Amersfoort e.o. gemaakt. Prachtige en vooral ook erg comfortabele bussen die Setra's, maar niet het meest geschikt voor de stadsdienst door de vrij trage deuren. Op de stad reden ook vooral de exemplaren met enkele achterdeur. Heb er slechts eentje met dubbele deuren achter gezien.
Minpuntjes zijn er ook wel. Zo kon ik in eerste instantie het stop-lampje niet zien nadat ik op 't knopje drukte (de zoemer hoorde ik wel), maar dat lampje blijkt dus verstopt achter de grote reisinfoschermen te hangen. Niet dat die schermen heel nuttig zijn want vanuit het grootste deel van de bus kan je niet lezen wat erop staat doordat er een bagagerek voor hangt. Viel ook op dat die schermen volledig in Keolis-huisstijlkleuren zijn.
Veel vertragingen daarnaast ook rond Amersfoort, soms oplopend tot +20 en de eerste de beste rit op lijn 8 die ik op de foto wilde zetten viel uit. Dat was zo te zien om van de vertraging af te komen want zag de 1010 eerst met +20 ri. station rijden, vervolgens viel dus een rit uit en de rit daarna werd weer door de 1010 gereden die blijkbaar vandaag achter elkaar rondjes op 8 mocht maken. 't had nog niet zoveel geholpen want die reed vervolgens alsnog met +7. De GPS in de boordcomputer moet duidelijk ook nog wat beter ingeregeld worden: veel bussen gaven eens in de zoveel tijd "wijkt af van route" aan richting de apps. Ook worden soms haltes wat vroeg omgeroepen, zo was halte "Hendrik van Viandenstraat" al te horen net voordat we halteerden bij "De Kei".
Aan de andere kant ook nog wat te vroege ritten: eentje op lijn 7 reed met -10. En een geval dat ik nog niet helemaal thuis kan brengen was een X2 naar Nieuwland die me tegemoet kwam nabij station Schothorst Stond nu de boordcomputer fout of was die chauffeur heel erg verdwaald
Ik heb geen onderschrift
Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik ken de constructie niet.. maar wellicht zit de gordelconstructie deels in de stoel(frame) geïntegreerd en was het waarschijnlijk efficiënter om de bussen met gordels te leveren ivm tijdsdruk. Zullen dan tzt er bij een controlecheck wel uitgehaald worden, wellicht. ?ejm301 schreef:Een T100 bus heeft geen staanplaatsen. Er zitten ook geen 100km stickers achterop. En ze zijn ook begrensd op 85 km. Maar idd wel gordels. Het aparte is dat je wel verplicht bent ze te dragen als ze erin zitten. Alhoewel de controle daarop nihil is.sirvinniei schreef:Alle Setra's zijn trouwens 100 bussen met gordels. Heel handig voor bijvoorbeeld lijn 280: staplaatsen op het drukkere deel Woudenberg-Amersfoort en snel doorkarren tussen Veenendaal en Maarsbergen.
Het vreemde in Hilversum was op het moment dat de tempo 100 keuring eraf ging bij de Citea's. De passagiersgordels eruit gehaald waren, maar die van de chauffeurs niet. En wij wel verplicht waren deze te dragen als enige in de bus.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
@sirvinniei: Nee de 356 heb ik niet gezien. Wel heb ik in Amersfoort niks anders dan Setra's gespot dus heb zo'n vermoeden
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: RE: Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ze zijn idd in de stoel geïntegreerd.Durashift schreef:Ik ken de constructie niet.. maar wellicht zit de gordelconstructie deels in de stoel(frame) geïntegreerd en was het waarschijnlijk efficiënter om de bussen met gordels te leveren ivm tijdsdruk. Zullen dan tzt er bij een controlecheck wel uitgehaald worden, wellicht. ?ejm301 schreef:Een T100 bus heeft geen staanplaatsen. Er zitten ook geen 100km stickers achterop. En ze zijn ook begrensd op 85 km. Maar idd wel gordels. Het aparte is dat je wel verplicht bent ze te dragen als ze erin zitten. Alhoewel de controle daarop nihil is.sirvinniei schreef:Alle Setra's zijn trouwens 100 bussen met gordels. Heel handig voor bijvoorbeeld lijn 280: staplaatsen op het drukkere deel Woudenberg-Amersfoort en snel doorkarren tussen Veenendaal en Maarsbergen.
Het vreemde in Hilversum was op het moment dat de tempo 100 keuring eraf ging bij de Citea's. De passagiersgordels eruit gehaald waren, maar die van de chauffeurs niet. En wij wel verplicht waren deze te dragen als enige in de bus.
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Lijkt me dan wel heel erg overkill, 2 setras per uur voor die enkele bezoekers.Daniel schreef:@sirvinniei: Nee de 356 heb ik niet gezien. Wel heb ik in Amersfoort niks anders dan Setra's gespot dus heb zo'n vermoeden
Ik heb geen onderschrift
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik en Michael hebben deze wel gezien en blijkt ook gewoon met Setra te rijden.Daniel schreef:@sirvinniei: Nee de 356 heb ik niet gezien. Wel heb ik in Amersfoort niks anders dan Setra's gespot dus heb zo'n vermoeden
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Vanmorgen blijkt er ook nog een officieel startmoment geweest te zijn op station Amersfoort, zie hier de beelden
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Alles is met Setra's gereden, later tunnelbussen ingezet voor de 80.Etienne schreef:Ik en Michael hebben deze wel gezien en blijkt ook gewoon met Setra te rijden.Daniel schreef:@sirvinniei: Nee de 356 heb ik niet gezien. Wel heb ik in Amersfoort niks anders dan Setra's gespot dus heb zo'n vermoeden
Op de informatiebijeenkomst wist men vertellen dat de 356 t.z.t. in camouflagekleuren gaat rijden.
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Leuk, maar niks over het materieel?
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: do 08 dec 2016, 19:27
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Op dit moment rijden er zeker nog wel setras op lijn 80. Verders zijn het super bussen alleen jammer als je achterin zit dat je niet kan zien of we op stop is gedrukt omdat er 2 beeldschermen ervoor hangen.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
De infoschermen op Amersfoort CS wel enigszins van slag, van de tijden klopt niet veel. Ook vertrekken er zojuist twee lijnen 7 binnen 5 minuten.
In de X2 waarschijnlijk een nieuwe chauffeur die een passagier de routebeschrijving laat voorlezen :') Die vertragingen snap ik nu wel.
In de X2 waarschijnlijk een nieuwe chauffeur die een passagier de routebeschrijving laat voorlezen :') Die vertragingen snap ik nu wel.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Nogal wat bussen leveren geen actuele tijden aan de schermen/apps. Dat zal vast de reden zijn van de onjuiste info op de schermen.
Had zelf vanmiddag ook nog 'n bus die volgens het scherm pas over een kwartier zou moeten komen, dat was aannemelijk gewoon de vertraagde van 20 minuten eerder.
Had zelf vanmiddag ook nog 'n bus die volgens het scherm pas over een kwartier zou moeten komen, dat was aannemelijk gewoon de vertraagde van 20 minuten eerder.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Een keer extra drukken is toch nooit verkeerd?wageninger schreef:Op dit moment rijden er zeker nog wel setras op lijn 80. Verders zijn het super bussen alleen jammer als je achterin zit dat je niet kan zien of we op stop is gedrukt omdat er 2 beeldschermen ervoor hangen.
Ik heb geen onderschrift
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 140 gasten