Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
slingermonyet
Berichten: 119
Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door slingermonyet »

Ronald schreef:Het ging vanochtend zoals ik eigenlijk wel verwachtte: kwestie van bij de halte gaan staan en afwachten wanneer er wat komt: dat duurde bij lijn X2 (10-minutendienst) dus 22 minuten. Wel kwam er rond 6:50 uur een bus van lijn 202 langs, waarvan de eerste rit pas een kwartier later zou moeten rijden (?).
Aah geef ze een weekje tijd zou ik zeggen. Gister avond moest ik half uur wachten op vrouwenpolder in vathorst op minimaal 1 bus. Die enigste bus die op tijd was een cxx lijn 160 Almere :p
Wageningen1998
Berichten: 987
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

Op Facebook regent het klachten over Syntus en de nieuwe dienstregeling.. vooral over veel langere reistijd ivm overstappen ipv directe verbinding. En er schijnen heel veel bussen veel te laat of helemaal niet te komen.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Omgeving Amersfoort is nog steeds chaotisch, maar in Veenendaal heb ik eigenlijk geen ritten met meer dan 5 minuten vertraging gezien op ovinfo.

Overigens is het ook wel vaak misinformatie die mensen hebben: "hee, de stadsbus Woerden rijdt 's avonds niet meer" "Hee, er rijdt alleen nog maar een buurtbus langs mijn halte!" (Terwijl een halter van lijn 70 op 500 meter afstand ligt)
Ik heb geen onderschrift
Carlos0_0
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 29 jan 2014, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Carlos0_0 »

dnmw2705 schreef:Ik moet eerlijk zeggen... De groene Connexxion bussen die nu verdwenen zijn uit het straalt beeld, is wennen.
Setra's goede vervanging, maar die oude zooi aan Amba's en andere bussen die in de avond rijden vind ik dan weer niets.
Hoop dat die dingen korte termijn richting de sloop gaan en er nieuwe exemplaren voor komen.

Met die avond bussen is het ook balen dat je niet even je telefoon kan opladen.

Kwam net de 50 naar Rhenen tegen met op het bestemmingsbord: 50 Syntus Klantenservice
Zo erg is dat niet het kon voorheen ook niet opladen, de meeste zullen niet eens een oplaad kabel bij zich hebben.
En het is duidelijk dat het tijdelijke bussen zijn hier kon Syntus niks aan doen, ze gaan ook niet zulke oude bussen helemaal verbouwen hier voor.

De wereld vergaat niet als je geen usb aansluiting heb in een bus :)
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Mijn punt was meer dat er in de avond de tijdelijke bussen rijden en niet de Setra's
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Gekko123 »

Zomaar een raar gedachtenkronkeltje van mij, maar misschien kiest Syntus er wel bewust voor om 's avonds meer tijdelijke bussen in te zetten om eventuele kinderziektes aan de Setra's beter de baas te kunnen zijn?
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dylanwild94 »

Of chauffeurs rijden liever in nieuwe bussen ipv oude. En de vroege diensten hebben natuurlijk eerder kans op een nieuwe dan de late diensten.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Speedmaster
Berichten: 184
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Speedmaster »

Gekko123 schreef:Zomaar een raar gedachtenkronkeltje van mij, maar misschien kiest Syntus er wel bewust voor om 's avonds meer tijdelijke bussen in te zetten om eventuele kinderziektes aan de Setra's beter de baas te kunnen zijn?
Dat is eerlijk gezegd ook mijn gedachten. Door op de late diensten "oud" materieel in te zetten heb je tijd om storingen te verhelpen.

Overigens, niet alleen op Facebook maar ook op Twitter gaan diverse mensen los met klachten. Alle begin is moeilijk als je een concessie overneemt van een vervoerder die er >15 jaar gereden heeft. De reacties van de dames van Syntus blijven echter wel positief en zijn aan de andere kant ook eerlijk. Hoop dat ze met een weekje de problemen onder controle hebben.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door regenmaker »

dnmw2705 schreef:Snap ik, zal maandje of 3a4 duren lijkt mij. Weet je ook welke er dan precies besteld zijn? Kan het zo snel niet terug vinden.
Volgens mij zei een chauffeur dat er nog een lading Setra's was besteld en tunnelbussen (volgens mij VDL Citea). Maar weet het niet zeker en ook niet hoeveel.
Geen Connexxion fan? :oops: . Ik heb meer problemen gehad met U-OV dan met Connexxion, maar als ik alles zo lees over deze concessie, dan waren de Chauffeurs van Cxx prima, alleen het bedrijf waar zij voor werkten gewoon verrot. Wel fijn dat dat meeste chauffeurs ondanks zo'n werkgever toch vriendelijk waren, uitzonderingen daar gelaten.
Nee, ik ben niet echt een connexxion fan. Doordat ze in Arnhem Nijmegen de dienstregeling elk jaar verder kapot maken, zonder dat er bezuinigingen zijn van de provincie.

Een syntus chauffeur zei tegen mij dat hij pas een dag van te voren toegang had tot het systeem met de nieuwe routes en bijna alle routes die hij moest rijden waren nieuw. Dus moest een passagier voorin de weg wijzen met behulp van een blaadje dat hij had gekregen. Het gaat wel alleen rij je dan niet zo snel als je zou willen en op een gegeven moment rij je dan +20 en als je de bus dan moet overgeven op het station heeft de volgende bus ook al meteen vertraging. Maar syntus kon zich niet optimaal voorbereiden door de rechtszaak van connexxion. Vertragingen kwamen ook omdat sommige oude bakken uit 2003 niet wilden starten. Dat had voorkomen kunnen worden door meteen een grote vloot nieuwe bussen tot hun beschikking te hebben, waardoor de tijdelijke bussen niet nodig zouden zijn.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 576
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door busentrein »

Maar dat kon dus niet, omdat drie weken van te voren pas definitief was dat deze concessie naar Syntus ging, 100 bussen zijn op risico van Keolis en Setra gebouwd "die raken we wel kwijt". Ik vind het al een wonder dat alle tijdelijke meuk voor het grootste deel al voorzien was van alle apparatuur :pos:
slingermonyet
Berichten: 119
Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door slingermonyet »

Ik zou na zondag en maandag toch wel een beetje rekening houden dat buslijnen op tijd rijden. Denkt dat het na volgende week goed komt? Net zat ik in sentra met dubbel achterdeur.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door regenmaker »

busentrein schreef:Maar dat kon dus niet, omdat drie weken van te voren pas definitief was dat deze concessie naar Syntus ging, 100 bussen zijn op risico van Keolis en Setra gebouwd "die raken we wel kwijt". Ik vind het al een wonder dat alle tijdelijke meuk voor het grootste deel al voorzien was van alle apparatuur :pos:
Dat probeerde ik ook aan te geven. Dat Syntus eigenlijk in een hele korte periode heel veel moest doen. Alleen Arriva Fryslân had alle chauffeurs een navigatie meegegeven, dat had Syntus in mijn beleving ook best kunnen doen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Ik neem Syntus ook niets kwalijk hoor. Ik denk alleen persoonlijk: had alles een periode hetzelfde gelaten en was daarna pas gaan schuiven. Zowel qua lijnen als chauffeurs op de lijnen. Natuurlijk is dat niet helemaal realistisch, maar zou wel gescheeld kunnen hebben in de opstart. Over een weekje is alles 'normaal' waarschijnlijk.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Ronald »

Zojuist nog even bij station Amersfoort wezen kijken. Het is een behoorlijk bonte materieelshow zeg maar. Ook de reisinformatie is nog niet op orde. Veel bussen (ook de Setra's) tonen geen lijnnummer, geen bestemming of beide niet. Ook geven de DRISsen van sommige haltes geen informatie. Lijn 19 reed trouwens met een touringcar van Besseling.
WK1999
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 23:44

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door WK1999 »

Net in de 107 van Utrecht naar Montfoort gehad, Setra. Kwam 20 minuten later aan op CS (Beginhalte). Ik snap dat het wennen is, maar 20 minuten vind ik toch best veel...
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door regenmaker »

Kan best zo dat die dat van Wageningen naar Utrecht heeft opgelopen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Jeroen68
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 11:11
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Jeroen68 »

Ezra schreef:
dylanwild94 schreef:Een de oude Connexxion bussen die je gezien heb blijven want die zijn van Tourquise die met "hun" Ambassador's blijven rijden.
Vanmiddag gaan kijken bij de Uithoflijnen. Lijn 272 naar Bunschoten wordt volledig gereden door Besseling met touringcars of semi-touringcars (dit zal waarschijnlijk in afwachting van de Setra tandemassers zijn). Voor de rest inderdaad veel ex- Connexxion bussen van Tourquase die ik nog niet in de wagenparklijst in dit topic ben tegengekomen:

1168 BV-JD-79 Ex Connexxion 4192 (Tourquase)
1169 BV-LJ-83 Ex Connexxion 4272 (Tourquase)
1170 BV-JD-86 Ex Connexxion 4197 (Tourquase)
1172 BV-LJ-93 Ex Connexxion 4277 Tourquase)
1174 BV-JD-85 Ex Connexxion 4196 (ouquase)
1175 BV-LJ-78 Ex Connexxion 4267 (Tourquase)
1176 BV-JD-81 Ex Connexxion 4193 (Tourquase)
1178 BV-JD-84 Ex Connexxion 4195 (Tourquase)
1179 BV-JD-82 Ex Connexxion 4194 (Tourquase)
1182

Overigens moet er dit weekend hard gewerkt zijn, want er zat geen enkele groene wagen meer tussen (allemaal wit met keurig Syntus Utrecht- bestickering).
Ook de Syntus 4050, 4142 en 4146 trof ik op de Uithoflijnen aan.
wouter15 schreef:Ik kwam in OVinfo vandaag aardig wat bussen tegen waarvan geen realtime informatie beschikbaar was. Weet iemand of dit nog wel gebeurd? Zo kon ik van geen enkele buurtbus en schoolbus de realtime informatie zien. Weet iemand wat er vandaag trouwens op de buurt en schoolbussen heeft gereden?
Ben ook nog even in IJsselstein wezen kijken. Volgens de gegevens van de RDW zijn de buurtbussen begin december op naam gezet.
Tourquase heeft 18 ambassador 200 bussen die idd wit gemaakt zijn :)
In maart komen er 24 15 meter bussen nieuw, merk is nu nog niet bekend.
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dennistd »

Ronald schreef:Lijn 19 reed trouwens met een touringcar van Besseling.
Lijn 19 zit dan ook niet in de diensten van de eigen chauffeurs, dus die hele lijn zal uitbesteed zijn.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

''Zeg waar moet ik nou heen?''
Afbeelding

Wel goed er dus een teamleider staat
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Wageningen1998
Berichten: 987
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

Er kwamen toch ook electrische/hybridebussen te rijden? Weet iemand welk type dit gaat worden? VDL Citea?
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door OmniLezer »

Vandaag ging ik lekker een ommetje maken via Utrecht en ik zag 3x bus 195. Daarvan was de eerste lijn 50 en de tweede was ook iets anders. Toen zag ik ook lijn 50 die "Naar Garage" gaat. Dat was een heuse tekstenshow daar. De laatste was trouwens wel mijn bus.

Die Setra's rijden echt lekker. De stoelen zitten lekker en veel lekkerder dan die van de Citaro LE terwijl het dezelfde ISE stoelen zijn van Mercedes-Benz. Volgens mij was ik wel de enige die de gordels heeft gebruikt in de hele bus. ten slotte denk ik wel dat er een zitrij extra past in de bus omdat ik naar mijn mening toch veel beenruimte had. Er past wel iemand van 2,50 meter tussen.

Ik weet niet wie zei dat deze bussen 3,45 waren, maar je zat in de buurt omdat ik op het dashboard zag dat die bussen 3,47m zijn. Dat is wel hoog ja.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door OmniLezer »

DingeZ schreef:
lee-yawn schreef:Ik weet niet of dit algemeen bekend was:

Op busfoto.nl staat een heel album met foto's van de Setra 415 LE's voor Syntus Utrecht, inclusief interieurfoto's. De foto's zijn geplaatst op 1 december.
Het valt mij op dat de schermen met reisinformatie ook nog niet in de bussen zitten. Worden (of werden) die nog op het laatste moment geïnstalleerd? Ik heb ook de USB-poorten nog niet gespot.
Die zitten niet achterin. Dat kan ik je nu al vertellen. Ze zitten bij het lagevloersgedeelte. Met dank aan een ritje op lijn 195.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dylanwild94 »

Bij elke 4 zits is er één en na de achterdeur heeft elke rij er één op de achterbank en de eerste rij rechts na.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
noahjo3
Berichten: 87
Lid geworden op: vr 05 aug 2016, 20:08

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door noahjo3 »

Ik moet wel zeggen dat ik alle respect heb voor de chauffeurs. Ik heb chauffeurs gesproken die zo erg overspannen zijn dat ze niet eens meer de moeite nemen om te kijken of ze wel goed rijden. Veel chauffeurs die Syntus naar Amersfoort heeft gehaald hebben niet eens lijnverkenning gereden en die moeten wel bijna alle stadlijnen rijden, met flinke vertraging als gevolg.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

dnmw2705 schreef:''Zeg waar moet ik nou heen?''
Busje rijden.

Ik heb nog even op ovinfo lopen koekeloeren en het valt me op dat veel lijnen met +10 of +20 al beginnen. De vertraging die op de ritten zelf opgelopen wordt is marginaal, en vaak wordt juist de vertaging vanaf het begin ingelopen. Ook merkte ik dat binnen Utrecht flinke vertraging opgelopen wordt bij lijn 50.
Ik heb geen onderschrift
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten