Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dylanwild94 »

Weet jij wel wat het verschil is tussen laagvloersbussen en hoogvloers bussen?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Ik? Ja, nu wel haha. Laag vloers zijn ov bussen, hoogvloers zijn tourbussen.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

dnmw2705 schreef:3deurs? Is dat niet wat overdreven?

Geen idee, maar je kunt een VDL vaak indelen zoals jij hem hebben wilt. Er zal ook wel een optie zijn voor 2-deurs...

http://www.vdlbuscoach.com/Producten/Op ... lang=nl-NL

Deze hybride VDL kan ook, maar die is wellicht weer iets te hoog door die installatie op het dak...

Wat eerder genoemd werd in dit forum is dat citea's wellicht ook beter geschikt zijn voor de standsdienst Amersfoort en ik ben het hier wel mee eens. De Setra's zijn geweldig mooie bussen maar ik vind ze niet geschikt voor de standsdienst
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Globetrotter »

Daniel schreef:Er was hier eerder de vraag naar Tourquase nummertjes, hier vast eentje: de 1174 is de ex-4277. Oude nummertje is nog door de witte stickers heen te zien.
Rijdt nu op lijn 681 trouwens dus Pouw doet die rit nu niet meer.
Op lijn 682 kwam ik vanmiddag de 1193 (ik denk een ex-Veolia wagen) tegen. Van wie zou die zijn?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Ik hoorde op weg naar m'n werk vanmorgen nog twee U-OV chauffeurs over Syntus: er schijnt zelfs al een spookrijdende Syntus-bus op CS Jaarbeurszijde gespot te zijn :-P Je zou zeggen dat het toch wel opvalt als de haltes opeens aan de verkeerde kant liggen.

Deze chauffeur is ook geen beste reclame voor Syntus trouwens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door OmniLezer »

Het is maar wat je marketing noemt. De chauffeur voerde wel een gesprekje met de klant. Dat doen de meesten niet. :')
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Daniel schreef:Ik hoorde op weg naar m'n werk vanmorgen nog twee U-OV chauffeurs over Syntus: er schijnt zelfs al een spookrijdende Syntus-bus op CS Jaarbeurszijde gespot te zijn :-P Je zou zeggen dat het toch wel opvalt als de haltes opeens aan de verkeerde kant liggen.
Zullen wel C2,C4 en C6 zijn
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
TreinenFreak
Berichten: 237
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door TreinenFreak »

De reactie van de chauffeur is niet erg vriendelijk en representatief voor Syntus en het ov in het algemeen. Maar ik begrijp dat een chauffeur die op zo'n drukke lijn rijdt en dus in alle waarschijnlijkheid door de overgang van Connexxion naar Syntus ineens een voor hem compleet nieuwe route in een ander gebied van de provincie Utrecht rijdt weinig zin heeft om een gehandicapte te helpen. Terwijl er vanuit de chauffeur zijn perspectief een paar helpenden handen bijstaan, namelijk de cameraploeg. Dus een beetje overtrokken reactie maar het is wel een beetje te begrijpen
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Een belofte dat 8 januari alles is opgelost
Ik heb geen onderschrift
noahjo3
Berichten: 87
Lid geworden op: vr 05 aug 2016, 20:08

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door noahjo3 »

Het is misschien een domme vraag maar, wat gebeurt er als een vervoerder zulke problemen niet oplost? Stel dat een vervoerder al 6 maanden extreme vertragingen en uitvallende bussen heeft, krijgt de vervoerder dan een boete of wordt het vervoer overgenomen door een andere vervoerder?
Speedmaster
Berichten: 184
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Speedmaster »

noahjo3 schreef:Het is misschien een domme vraag maar, wat gebeurt er als een vervoerder zulke problemen niet oplost? Stel dat een vervoerder al 6 maanden extreme vertragingen en uitvallende bussen heeft, krijgt de vervoerder dan een boete of wordt het vervoer overgenomen door een andere vervoerder?
Er worden door de concessieverlener boetes uitgedeeld. Even opgezocht in de overeenkomst:

Wanneer het totaalbedrag aan opgelegde sancties op grond van deze Concessiebeschikking gedurende enig
Dienstregelingsjaar het maximum van 5% van de jaarlijkse Exploitatiebijdrage overstijgt mag de concessie worden ingetrokken.

Alvorens een besluit te nemen ten aanzien van de intrekking van de Concessie voert de Concessieverlener
overleg met de in artikel 10 genoemde Consumentenorganisaties.

Dus Ja, maar gezien het feit dat je het dan wel echt bont moet maken en er hier spraken is van aanloop problemen waar Syntus zich op kan beroepen en al alles eraan doet om de klachten op te lossen zal het voor veel reizigers helaas even op de blaren zitten en afwachten (al dan niet in of buiten de bus)

Hier kan je alle documenten terug vinden
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Trouwens best grappig te zien hoeveel concessies sommige van de tijdelijke bussen al hebben gehad. Toen ik vanmorgen de roltrap af kwam naar CS Jaarbeurszijde in Urecht zag ik een Ambassador bij de uitstaphalte staan met een Veluws zachtblauw dak boven de cabine en een Twents rode kop. Achter de voordeur was 'ie dan weer Utrechts wit :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Ronald »

Na bijna twintig minuten op een X2 naar Nieuwland te hebben gewacht maar in een 202 gestapt die uiteindelijk als eerste kwam. Binnen de wijk behoorlijk veel instappende reizigers voor het centrum die de bus niet herkenden als de spitsbus ("oude 276") die in de wijk eindigt en niet terug naar het centrum rijdt, met de nodige verwarring tot gevolg. Ook op de X2 een blauwe Veluwe-MAN gespot die blijkbaar rechtstreeks van lijn 102 kwam omdat dit nog op de bestemmingsfilm stond.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

De 1101 (Setra) zat vanmiddag bijna in de puinpoeier en dat was niet de schuld van de chauffeur.
Een malloot in een bestelbusje had al 2 pogingen gedaan om de bus in te halen, wat niet lukte.. Toen het wél kon (bus halteerde) deed die kerel het niet.. :?:

Na de rotonde wel.. maar was niet zo snel, dus tegemoetkomend verkeer (4x4 met paardentrailer) kon net aan tot stilstand komen..
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

Het mag niet.. maar het gebeurd..

Wel 'apart' excuus van de chauffeur 'ja, ik weet niet hoe het werkt hoor'.

Hij heeft zeker nog nooit met die generatie Amba's gereden?? :roll: :)
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Valt mij trouwens dat de realtime informatie elke avond wegvalt. Nu weer namelijk
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Durashift schreef:De 1101 (Setra) zat vanmiddag bijna in de puinpoeier en dat was niet de schuld van de chauffeur.
Een malloot in een bestelbusje had al 2 pogingen gedaan om de bus in te halen, wat niet lukte.. Toen het wél kon (bus halteerde) deed die kerel het niet.. :?:

Na de rotonde wel.. maar was niet zo snel, dus tegemoetkomend verkeer (4x4 met paardentrailer) kon net aan tot stilstand komen..
Ach ja, er zitten nou eenmaal veel hufters in het verkeer, op de fiets komt het wekelijks wel voor dat een auto haaientanden negeert en op het allerlaatste moment nog remt.

Ik denk dat Syntus even met de chauffeurs door het pve moet gaan. Staat er toch duidelijk:
De bussen hebben een rolstoelplank (elektrisch bediend of handmatig) waarvan de concessiehouder de werking gedurende de hele concessieduur garandeert; de chauffeur is verplicht hulp te bieden aan een reiziger wanneer dat nodig is, waarbij eventuele bepalingen in bedrijfsregelingen over het niet mogen verlaten van de chauffeursplaats niet van toepassing zijn.
Ik heb geen onderschrift
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Tristan »

Durashift schreef: (..)

Deze chauffeur is ook geen beste reclame voor Syntus trouwens.
Het mag niet.. maar het gebeurd..
Dus jij zegt eigenlijk dat de reiziger er maar mee moet leven dat zoiets af en toe gebeurt? Conform jouw mening moeten de chauffeurs er dan ook mee leren leven dat er af en toe één wordt beroofd en/of gemolesteerd.

"Het mag niet.. maar het gebeurt."
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
wageninger
Berichten: 10
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 19:27

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door wageninger »

Ik denk dat de chauffeurs al genoeg aan hun hoofd hebben de laatste dagen.

http://www.rtlnieuws.nl/nederland/video ... sagier-uit
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Chrysa »

Dat is dezelfde vent als waar het over ging hierboven...
wageninger
Berichten: 10
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 19:27

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door wageninger »

Ja das waar die heb ik over het hoofd gezien
Lange_Dre
Berichten: 530
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Lange_Dre »

Helaas kan ik uit eigen ervaring zeggen dat dit wel vaker gebeurd, vooral bij Qbuzz in Groningen gaat het in de stads lijnen geregeld mis. Helaas wimpelt Qbuzz de klachten hierover af. Misschien moet ik ook maar eens gaan filmen als het weer eens mis gaat, wie weet doet Qbuzz er dan wel wat aan. Overigens heb ik bijna alleen maar lovende woorden voor de Qbuzz chauffeurs op de streek lijnen, uit ervaring weet ik dat zij vrijwel altijd klantvriendelijk zijn en willen helpen als ik alleen met de bus weg moet in de rolstoel.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Het was wel te verwachten ergens, maar de actuele vertrek borden herkennen de letter in het lijn nummer.
Afbeelding
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Somoht »

alleen ligt de realtime datafeed van Syntus er al weer uit sinds 18 uur
slingermonyet
Berichten: 119
Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door slingermonyet »

Vanacht zal ik de N3 gebruiken vanuit de stad . Weet iemand of je Ov kaart mag gebruiken of kaartje moet kopen?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 165 gasten