Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

In Zeist heeft mijn 50 geen grote vertragingen meer beide kanten op. Af en toe nog grote uitschieter, maar vaak 3/5 minuten. Vind het netjes. Alleen lijn 50 naar Rhenen van 23:00 heeft vaak nog grote uitschieter. Geen idee waarom!

Iemand al enig idee wat Syntus per 8 januari gaat veranderen? Deze week zouden ze met chauffeurs spreken. Iemand iets gehoord van een chauffeur?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
sirvinniei
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Daniel schreef:Filevorming op de A28 in combinatie met de helft van de ritten die als 217 uit Amersfoort komt / naar Amersfoort gaat?
Verder heeft ook de dagelijkse filevorming rond de kruising Kersenbaan/Leusderweg invloed op die 217, maargoed, dat zou je dan ook op 8 en X80 moeten zien.
Wordt dan tijd dat ze over de vluchtstrook mogen...
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39211
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

'tis maar een vermoeden he, heb niet tot in detail gekeken of er werkelijk files stonden daar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tjekken
Donateur
Berichten: 180
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 07:15

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Tjekken »

Maxim schreef:lokqoute
Ik zou graag een suggestie willen doen voor als er op 8 januari veranderingen in de dienstregelingen gaan plaatsvinden (is dit idd het geval?)

In de spits (ma-vr) sluit lijn 50 komend uit Wageningen niet aan op de trein vanuit Rhenen naar Utrecht.
De bus komt om .23 langs Rhenen station terwijl de trein vertrekt om .22.

Dit valt volgens mij simpel te verhelpen door de ritten Doorn-Utrecht en Wageningen-Utrecht om te wisselen.
Dus vertrekken Doorn 1542-1614-1644-1714-1744 verlaten met 10 minuten
En vertrekken Wageningen 1508-1538-1612-1642-1712-1742 vervroegen met 10 minuten

Valt hier iets aan te doen? ^^

(verder zijn de aansluitingen buiten de spits enorm verbeterd tov Connexxion!)
sirvinniei
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Volgens de dienstregeling rijst lijn 356 ook op eerste kerstdag en oudjaar, terwijl het NMM dan gesloten is :5
Ik heb geen onderschrift
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Tjekken schreef:
Ik zou graag een suggestie willen doen voor als er op 8 januari veranderingen in de dienstregelingen gaan plaatsvinden (is dit idd het geval?)

In de spits (ma-vr) sluit lijn 50 komend uit Wageningen niet aan op de trein vanuit Rhenen naar Utrecht.
De bus komt om .23 langs Rhenen station terwijl de trein vertrekt om .22.

Dit valt volgens mij simpel te verhelpen door de ritten Doorn-Utrecht en Wageningen-Utrecht om te wisselen.
Dus vertrekken Doorn 1542-1614-1644-1714-1744 verlaten met 10 minuten
En vertrekken Wageningen 1508-1538-1612-1642-1712-1742 vervroegen met 10 minuten

Valt hier iets aan te doen? ^^

(verder zijn de aansluitingen buiten de spits enorm verbeterd tov Connexxion!)
Is het alleen in de spits of is het de hele dag dat het net niet aansluit?

Lijkt mij inderdaad een goed plan. Al zal er dan naar de hele dag gekeken moeten worden, evenals de vertrekken vanaf Veenendaal de Klomp.

Ben benieuwd naar eventuele veranderingen. Zijn genoeg kansen om het nog beter te maken.

Ik mis wel de 50 die om 0:04 vertrok vanaf Wageningen.
Begrijp ook de keuze van de 50 niet die als eind halte Rhenen station heeft om 0:09. Weet iemand dat? Volgende ochtend vertrekt eerste bus daar niet meer namelijk, neem aan dat dat de reden was voorheen
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
noahjo3
Berichten: 87
Lid geworden op: vr 05 aug 2016, 20:08

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door noahjo3 »

Maxim schreef:lokqoute
Wat betreft de stadsdienst Amersfoort:

Breng de frequentie van lijn X4 terug naar 15 min, bijna alle bussen zijn leeg. (Wat mij betreft mogen er wel wat meer ritten op zondag rijden, want die bussen zitten wel altijd vol.)

Lijn 56 moet vaak vanaf het Meander MC 14 minuten wachten op het Centraal Station, wat is het nut dan om de bus vanaf het ziekenhuis te pakken? Vaak is de bus ook nog is 10 minuten te vroeg, waardoor je dan bijna 25 min moet wachten op het Centraal Station.
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Littlebusdriver »

sirvinniei schreef:Volgens de dienstregeling rijst lijn 356 ook op eerste kerstdag en oudjaar, terwijl het NMM dan gesloten is :5
Je kan in die omgeving ook prachtig wandelen. Het park is namelijk altijd open.
sirvinniei
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Toch verwacht ik lege bussen
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39211
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

noahjo3 schreef:Breng de frequentie van lijn X4 terug naar 15 min, bijna alle bussen zijn leeg. (Wat mij betreft mogen er wel wat meer ritten op zondag rijden, want die bussen zitten wel altijd vol.)
Allicht handig om de reizigers ook nog even de kans te geven het nieuwe aanbod te ontdekken? X4 heeft nog net één normale week gereden, de week erna zat je al met mensen die (een deel van) de week vrij waren voorafgaand aan de kerst.
Lijn 56 moet vaak vanaf het Meander MC 14 minuten wachten op het Centraal Station, wat is het nut dan om de bus vanaf het ziekenhuis te pakken? Vaak is de bus ook nog is 10 minuten te vroeg, waardoor je dan bijna 25 min moet wachten op het Centraal Station.
Ik vindt die dienstregeling eerlijk gezegd nog best logisch: richting het MMC wordt vrijwel altijd rechtstreeks doorgereden en richting Wijk bij Duurstede zijn er in de namiddag (gedurende de bezoekuren) ook ritten die met een korte stop (2 minuten hooguit) op het station weer terug rijden.
Alleen voor het avondbezoekuur is de situatie wat apart: je kunt dan wel direct doorrijden naar het MMC toe, maar op de terugrit heb je dan bijna altijd de stop van 10 minuten op het station ertussen zitten.

Een bus die 10 minuten te vroeg is lijkt me vrijwel onmogelijk gezien de rijtijden, dat kan alleen als de chauffeur z'n lange stop op weg van Wijk bij Duurstede naar het MMC vergeten is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15366
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door ODRAIL »

sirvinniei schreef:Volgens de dienstregeling rijst lijn 356 ook op eerste kerstdag en oudjaar, terwijl het NMM dan gesloten is :5
Het NMM ... wat is dat?
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3408
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Zugführer »

Nationaal Militair Museum, zie o.a. google.
Lopen die lijnen sowieso een beetje?
Kan me voorstellen dat die ook nog ontdekt moeten worden door het publiek.
sirvinniei
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Nationaal Militair Museum. 356 is een pendelbus in het weekend en feestdagen tussen Station Amersfoort en het Museum

@Zugfuhrer Ik had eigenlijk altijd al gedacht dat deze lijnen beter met midi bussen gereden konden worden, maar misschien zijn de Setra's een tijdelijke situatie
Laatst gewijzigd door sirvinniei op za 24 dec 2016, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39211
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Zugführer schreef:Lopen die lijnen sowieso een beetje?
Kan me voorstellen dat die ook nog ontdekt moeten worden door het publiek.
Ze staan beide in elk geval vrij duidelijk vermeld op de site van het museum onder "Bereikbaarheid".
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

Ik hoop stiekem wel dat de Citea's die syntus gaat inzetten XLE-137 Citea's zijn zoals de in Hilversum. Weet iemand hier al wat van? Of zijn die bussen ook weer te hoog voor De Klomp?
noahjo3
Berichten: 87
Lid geworden op: vr 05 aug 2016, 20:08

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door noahjo3 »

Daniel schreef: Een bus die 10 minuten te vroeg is lijkt me vrijwel onmogelijk gezien de rijtijden, dat kan alleen als de chauffeur z'n lange stop op weg van Wijk bij Duurstede naar het MMC vergeten is.
Dat leek mij ook, helaas gebeurd dit dagelijks. Dit komt omdat de chauffeur vaak 10 minuutjes voor vertrektijd aankomt bij het Meander MC, maar omdat je daar niet 10 minuten kunt halteren (aldus de chauffeurs) rijdt hij direct door naar het Centraal Station. Met als gevolg dat je iedere keer erg lang moet wachten (niet dat het een probleem is voor andere reizigers, want ik ben volgens mij de enige persoon die lijn 56 vanaf het Meander MC neemt). In de andere richting werk het wel perfect, ik kan nu vanaf Zeist blijven zitten tot het ziekenhuis :).
Laatst gewijzigd door noahjo3 op za 24 dec 2016, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
sirvinniei
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Zeist heeft och zijn eigen ziekenhuis?
Ik heb geen onderschrift
noahjo3
Berichten: 87
Lid geworden op: vr 05 aug 2016, 20:08

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door noahjo3 »

sirvinniei schreef:Zeist heeft och zijn eigen ziekenhuis?
Ja dat klopt, hoezo?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3273
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door marvinkok »

Littlebusdriver schreef:
sirvinniei schreef:Volgens de dienstregeling rijst lijn 356 ook op eerste kerstdag en oudjaar, terwijl het NMM dan gesloten is :5
Je kan in die omgeving ook prachtig wandelen. Het park is namelijk altijd open.
Daarnaast zitten die ritten natuurlijk verweven in de diensten. Speciaal voor die 2 dagen weer hele aparte diensten maken is ook nogal wat. Het gebeurd wel eens (goede vrijdag eerder in Twente bijvoorbeeld) maar het is niet ideaal.
sirvinniei
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Geef je die chauffeurs langer pauze, is goedkoper dan lege bussen rijden.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39211
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Vanmiddag eens een rondje door Amersfoort gemaakt, kon ik toch nog wat plaatjes van tijdelijke bussen op de stadsdienst maken (want met de kerstvakantiedienstregeling lijkt de kans op inzet daarvan wel kleiner).
Onderweg vielen me nog wat dingetjes op, hoewel veel haltes in Amersfoort inmiddels keurig omgestickerd zijn en nieuwe vertrekstaten hebben, dus even een lokquoteje...
Maxim schreef:lokquote
  • Bij halte Heiligenbergerweg ri. Schuilenburg zit een sticker van N17 op het haltebord. Klein detail alleen: die komt daar niet :wink: Wel om de hoek bij halte Haydnstraat, maar ben er niet langs gelopen om te zien of 'ie daar dan miste.
  • Bij de haltes aan de Trekvogelweg missen de vertrekstaten van N17. Wel viel op dat 206 er bij die haltes twee heeft (zowel van de ritten naar Rijnsweerd als van de in Liendert uitlopende middagritten). Lijkt me potentieel onduidelijk gezien ze allemaal hetzelfde rondje rijden en er toch niet echt veel reizigers zullen zijn die binnen Liendert met die lijn gaan reizen.
  • Bij halte Trompetstraat mist richting Rijnsweerd nog een sticker van de 203 (296 staat nog op het haltebord)
  • Bij halte Kwekersweg staan in beide richtingen nog alle oude lijnen op het haltebord, nieuwe vertrekstaten hangen er dan weer wel
  • De DRIPs in Amersfoort tonen Bunschoten-Spakenburg scrollend, maar dan is het wat knullig om "Bunschoten-Spakenbu" op de schermen te hebben staan
  • Lijn 56 staat bij halte Meander MC aan de verkeerde kant van de weg op de halteborden. Sowieso rijdt 56 daar wat onlogisch toen ik 't nog even checkte met de geplande tussenhaltes op de route: de 56 naar CS vertrekt van de halte ri. Nieuwland/Vathorst/Bunschoten i.p.v. van de halte waar alles richting CS vertrekt (daar staat 'ie dus wel op het haltebord). Eigenlijk zou die lijn z'n rondje langs het ziekenhuis dus precies andersom moeten rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Ronald »

Daniel schreef: Wel viel op dat 206 er bij die haltes twee heeft (zowel van de ritten naar Rijnsweerd als van de in Liendert uitlopende middagritten). Lijkt me potentieel onduidelijk gezien ze allemaal hetzelfde rondje rijden en er toch niet echt veel reizigers zullen zijn die binnen Liendert met die lijn gaan reizen.
Is bij lijn 202 in Nieuwland ook zo. Daar is trouwens ook niet duidelijk aangegeven of de dalritten direct terugrijden richting Utrecht, ze staan nl. alleen op de vertrekstaten met eindbestemming Nieuwland. Qua vertrektijden zou het wel logisch zijn dat ze doorrijden, maar toch heb ik deze week twee aparte bussen gezien (één aankomend uit Utrecht en één vertrekkend naar Utrecht, op enkele minuten na elkaar rijdend).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39211
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Ik had al met die dienstregelingen zitten stoeien voor op de wiki, maar die ritten rijden idd door. In de daluren rijden de ritten uit Utrecht het rondje Nieuwland, de rit naar Utrecht begint dan op halte Campagnergaarde volgens de dienstregeling en gaat daarvandaan direct richting Utrecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Ach geef Maxim ook een rustige kerst in plaats van hem te bestoken met problemen
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39211
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Syntus na overname streekvervoer in regio 'brokkenpiloot'
Bussen van Syntus, dat sinds 11 december verantwoordelijk is voor streekvervoer in de regio Utrecht en stadsvervoer in Amersfoort, rijden 'buitensporig veel schade'. Dat zegt vakbond CNV Stads- en Streekvervoer. Chauffeurs moeten zich haasten wegens krappe rijtijden en rijden vaak verkeerd omdat ze de route niet kennen.

Volgens Syntus wordt er 'altijd wel schade gereden'. "We hebben de afgelopen tijd twee incidenten gehad: een scooter die een rare manoeuvre maakte en onder de bus belandde en een voetganger die plotseling door rood licht liep. Schade aan paaltjes komt vooral doordat chauffeurs onbekende routes rijden en draaien waar dat eigenlijk niet kan'', aldus woordvoerder Emile Broersma. "Hier kunnen zij ook niet zoveel aan doen. Als de concessieverloop van Connexxion naar Syntus normaal was verlopen, hadden ze hun routes kunnen verkennen.''

Syntus belooft de rijtijden per 8 januari te verbeteren, met minimale gevolgen voor de dienstregelling. Broersma: "Het gaat om minuten of zelfs seconden.''

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 124 gasten