Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
dennistd
Berichten: 5545
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dennistd »

Elke omloop eindigt de dag op de stalling waar ie ook begonnen is. Enige manier om te wisselen is een ruilactie vanwege een defecte bus. Al zal er nu ook wel bewust geruild worden om te kunnen wassen.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door wouter15 »

Zijn er eigenlijk lijnen waar standaard onderaannemers op te vinden zijn? ik lees verschillende meldingen dat op veel verschillende lijnen opeens andere vervoerders opduiken dan in de tijd van Connexxion.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

De Uithoflijnen werden voor de kerstvakantie consequent door Tourquase gereden en de 272 altijd door Besseling. Verder week ik van 681 nog dat Tourquase 'm rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

Ik blijf het maar een raar gezicht vinden.. bussen die op lijn 50 'Utrecht CS, via Doorn/Zeist' tonen.
Ís er een andere route dan om naar Utrecht te komen?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Ja, vanaf Driebergen-Zeist via Odijk en Bunnik :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Durashift schreef:Ik blijf het maar een raar gezicht vinden.. bussen die op lijn 50 'Utrecht CS, via Doorn/Zeist' tonen.
Ís er een andere route dan om naar Utrecht te komen?
Ik vind het hele via via via via een raar gezicht. Als er een (spits) lijn een totaal andere route naar eindbestemming rijdt snap ik het. Viavia maakt het alleen maar verwarrend

En zeker met de 50 vind ik het raar gezicht. Vanaf Utrecht CS kab er gewoon Wageningen Busstation of Veendendaal station De Klomp erop en op de terug weg Utrecht CS. (streekbussen gaan niet terug naar Centrumzijde, en alle Qbuzz hebben ook Utrecht CS erop staan ipv Utrecht CS jaarbeurszijde)
Reizigers snappen echt wel dat lijn 50 naar Veendendaal station De Klomp niet over de A12 gaat.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Daniel schreef:Ja, vanaf Driebergen-Zeist via Odijk en Bunnik :wink:
Want ja, lijn 50 gaat in eens niet meer door Zeist en de Utrechtse binnenstad :lol:
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Durashift vroeg alleen maar over er ook nog een andere route mogelijk was, niet of lijn 50 daar reed.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

dnmw2705 schreef:Zouden de tunnelbussen ook Setra's kunnen zijn, maar dan met een lager dak? Zou voor de eenheid van Syntus Utrecht wel meer uitstraling hebben en dezelfde gebruikersgemakken voor de reiziger.
Nee, alleen de airco kan van het dak worden gehaald maar dan is de Setra ook te hoog. Een lager model hebben ze niet meer in productie, en Setra zal geen nieuw bustype ontwikkelen voor een tunneltje in Veenendaal :lol: dus jammer maar helaas: lijn 50 (Veenendaal), (x)80 en 83 zullen het moeten gaan doen met VDL Citea's, met misschien soms een Setra die een ommetje rijdt.

Nu hoeft een Citea niet oncomfortabel te zijn maar in vergelijking met de Setra snap ik je punt wel ja :)
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

Daniel schreef:Durashift vroeg alleen maar over er ook nog een andere route mogelijk was, niet of lijn 50 daar reed.
Dat bedoelde ik wel, natuurlijk.

(had ik het er toch bij moeten zetten :wink: )
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Zal Syntus nog lang met de 'Wij zijn Syntus Utrecht wij starten blanco' stickers op de bussen blijven rijden? Achteraf gezien een hele verkeerde slogan.

Afbeelding
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

BasFrancken schreef: Nu hoeft een Citea niet oncomfortabel te zijn maar in vergelijking met de Setra snap ik je punt wel ja :)
Het zal wel zo moeten zijn dat die VDL's ook voorzien moeten gaan worden van USB aansluitingen en WiFi. Dat is toch wat Syntus beloofd had?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door OmniLezer »

dnmw2705 schreef:
BasFrancken schreef: Nu hoeft een Citea niet oncomfortabel te zijn maar in vergelijking met de Setra snap ik je punt wel ja :)
Het zal wel zo moeten zijn dat die VDL's ook voorzien moeten gaan worden van USB aansluitingen en WiFi. Dat is toch wat Syntus beloofd had?
Dat moet ook. Die Citea's kunnen gewoon comfortabel zijn. Kijk maar hoe Syntus die Twentsbussen heeft "getuned."
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Meltrain »

dnmw2705 schreef: Ik vind het hele via via via via een raar gezicht. Als er een (spits) lijn een totaal andere route naar eindbestemming rijdt snap ik het. Viavia maakt het alleen maar verwarrend
Hoezo? :|
Zeker voor de incidentele reiziger is een via-bestemming een extra stukje bevestiging dat hij/zij de juiste buslijn gevonden heeft.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Geen idee hoe die Twentse VDL's zijn. Geloof graag dat ze comfortabel zijn. Leek mij alleen mooi als het allemaal van één merk is. Eenheid enzo haha. Bussen zullen allang besteld zijn, dus we zullen ze vanzelf gaan zien.

Zat vrijdag in zo'n Qbuzz Citaro uit Groningen. Qbuzz huisregels, advertenties over abonnementen van Qbuzz Groningen en op het scherm stond :geen informatie beschikbaar. Kijk op Qbuzz.nl. De omroep in de bus was wel gewoon van Syntus. Gaan die bussen terug of neemt Syntus ze over?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Meltrain schreef:
dnmw2705 schreef: Ik vind het hele via via via via een raar gezicht. Als er een (spits) lijn een totaal andere route naar eindbestemming rijdt snap ik het. Viavia maakt het alleen maar verwarrend
Hoezo? :|
Zeker voor de incidentele reiziger is een via-bestemming een extra stukje bevestiging dat hij/zij de juiste buslijn gevonden heeft.
Da's waar. Zit ook een chauffeur in de bus, die kan je het ook vragen. Voorop is dan wel handiger. Alleen viavia maakt het ook onduidelijker voor reizigers. Denk aan de berichten van een paar weken geleden over lijn 80, X80 en 280.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

dnmw2705 schreef:Geen idee hoe die Twentse VDL's zijn. Geloof graag dat ze comfortabel zijn. Leek mij alleen mooi als het allemaal van één merk is. Eenheid enzo haha. Bussen zullen allang besteld zijn, dus we zullen ze vanzelf gaan zien.


Zat vrijdag in zo'n Qbuzz Citaro uit Groningen. Qbuzz huisregels, advertenties over abonnementen van Qbuzz Groningen en op het scherm stond :geen informatie beschikbaar. Kijk op Qbuzz.nl. De omroep in de bus was wel gewoon van Syntus. Gaan die bussen terug of neemt Syntus ze over?
Nee, deze bussen worden niet overgenomen en gaan dus weer terug. Jammer want dat materieel is best prima:)

De Citea's in Twente zijn dik in orde, ook compleet met een uitklaptafeltje achter elke stoel etc. Usb-poortjes zijn heus ook wel mogelijk. Vraag me meer af: wat wordt precies het electrische materieel van deze concessie? Dat kunnen de Citea's in principe gewoon worden toch?
Laatst gewijzigd door Wageningen1998 op zo 08 jan 2017, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Als ik de Setra's zie heb ik ook een groot vertrouwen in het andere materieel
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door ODRAIL »

Dus je hebt geen vertrouwen in de Setra's ?
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

sirvinniei schreef:Als ik de Setra's zie heb ik ook een groot vertrouwen in het andere materieel
Wat een vooruitgang tov Connexxion zeg sjonge jonge :D

Vraag me af waar we nu in hadden gereden als cxx was gebleven. Waarschijnlijk grotendeels nog steeds die ouwe amba's opgevuld met een paar nieuwe Citea's.
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door matti93 »

dnmw2705 schreef:Da's waar. Zit ook een chauffeur in de bus, die kan je het ook vragen. Voorop is dan wel handiger. Alleen viavia maakt het ook onduidelijker voor reizigers. Denk aan de berichten van een paar weken geleden over lijn 80, X80 en 280.
Ik hoor regelmatig op station Driebergen iemand aan de chauffeur vragen of deze bus wel echt naar Driebergen gaat (de halte is niet in de rijrichting naar Driebergen). Wat mij betreft is de eindbestemming weliswaar nodig om de bus te vinden, maar is het juist ook belangrijk om de relevante bestemmingen te vermelden: de plaatsen waar reizigers daadwerkelijk heengaan. Als ik naar Zeist moet, kan het me echt niet schelen of de bus naar Utrecht of Leeuwarden rijdt, ik wil alleen zeker weten dat de bus eerst in Zeist stopt. Ik ben blij dat Syntus iets flexibeler is met de bestemmingsfilm en probeert om relevante informatie te geven :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Precies, via's zijn best nuttig. Behalve dan als de via een plaats is waar de bus niet komt zoals "Vathorst via Hooglanderveen" op lijn 5.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Zoiets had ik gisteravond op lijn 50 "waar gaat u heen?" "Ik ga naar Leersum" "oh" *loopt weg*
*Komt even later terug* "maar komt u ook langs Veenendaal?" "Ja, daar rij ik doorheen"

Was trouwens een CXX amba. Blijkbaar zijn we ze toch niet kwijt
Ik heb geen onderschrift
noahjo3
Berichten: 87
Lid geworden op: vr 05 aug 2016, 20:08

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door noahjo3 »

Daniel schreef:Precies, via's zijn best nuttig. Behalve dan als de via een plaats is waar de bus niet komt zoals "Vathorst via Hooglanderveen" op lijn 5.
Ja en het mooie is nog dat het ''via Hooglanderveen'' al weggaat als ie station Schothorst voorbij is.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

sirvinniei schreef: Was trouwens een CXX amba. Blijkbaar zijn we ze toch niet kwijt
Ik tref steeds die CXX amba's niet. Ben er wel benieuwd naar.

Ik vraag mij af, maakt 'via' het niet gewoon lastiger? Setra's hebben 'via' erop staan, maar veel tijdelijke bussen hebben gewoon Wageningen, Utrecht CS JAARBEURSZIJDE of Veendendaal erop staan, zonder via.

Moet wel eerlijk zeggen dat Syntus zich wel laat zien als een vervoerder voor iedereen.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 184 gasten