Het gaat ook wel eens via de SVL en ASL hoor, zeker bij een uursdienst wordt dat wel eens gedaan om er zeker van te zijn dat het goed gaat. Sommige chauffeurs hebben het kort verkeer uit staan namelijk.busentrein schreef:In Borculo of Haaksbergen gaat het door middel van een bakkie, waarbij de chauffeur er altijd net optijd aan denkt om hem op het syntus kanaal te zetten (of andersom uiteraard)dennistd schreef:Dat zijn dingen die we in Haaksbergen en Borculo ook regelmatig hebben met Arriva hoor. En zelfs in Ommen heb ik het wel eens gedaan voor een aansluiting van Syntus-lijn 81 op Qbuzz-lijn 31 die officieel -1 minuut bedroeg. Nee heb je, en ja kun je in de meeste gevallen best krijgen. Zolang je er je best maar voor doet.Suus schreef:Vorige week een heel bijzondere overstap meegemaakt. Iemand had zich gemeld bij de chauffeur van lijn 197 Gouda - Schoonhoven voor een overstap, die heeft de verkeersleiding van Arriva opgeroepen. Daar is de verkeersleiding van Syntus gebeld, die de overstap vervolgens bij de Syntus-chauffeur van lijn 195 Rotterdam - Utrecht geregeld bij de bushalte in Ammerstol. De buschauffeur wist niet wat hij meemaakte en ging de overstapper nog helemaal overhoren over hoe dit geregeld was
Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
-
- Berichten: 3636
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amstelveen
Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ach, over twee jaar komt er toch een nieuwe tunnel in de buurt van de huidige.Durashift schreef:Lijkt mij niet, wordt de aan- en afloop nog steiler.. waardoor de kans op vijvervorming tijdens een flinke regenbui nog groter wordt.Speedmaster schreef:(..) ze moeten gewoon het beruchte tunneltje dieper maken. (..).yordietje schreef:Inderdaad, en vooral als je dagelijkse reiziger bent van A'foort naar V'daal ;)
Nee, gewoon een flink viaduct / fly-over bouwen.. in het kader van de afbouw van de rondweg-oost?
https://www.veenendaal.nl/spoortunnels/
Er waren inderdaad ook plannen om aan de oostkant van de rondweg nog een extra tunnel te maken
Ik heb geen onderschrift
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ben benieuwd, morgenochtend lijn 280 naar A'foort en dan naar Soest :)
Erger me alleen aan de drukte bij Maarsbergen 's ochtends vroeg!
Erger me alleen aan de drukte bij Maarsbergen 's ochtends vroeg!
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik heb vandaag een klein beetje gelachen om Syntus. Ze hebben op zaterdag en zondag lijn 50 tussen Driebergen Zeist en Utrecht precies gepland op dezelfde tijden als U-OV's lijn 51. Misschien kan je het dus al raden, maar lijn 50 van xx:28 en xx:58 reden met een klein beetje vertraging vanaf Driebergen Zeist waardoor lijn 51 alles mee kon nemen.
De 50 bussen van xx:13 en xx:43 reden dan wel redelijk gevuld.
Nu vind ik om het kwartier een bus naar Utrecht op zondag erg fijn, alleen omdat U-OV ook nog met 2 bussen in het uur dezelfde route rijdt (op 3 haltes na) lijkt het mij niet rendabel. Zes bussen in het uur waarvan 4 op precies dezelfde tijd rijden is weer wat overdreven in mijn ogen.
Ik ben persoonlijk ook benieuwd naar de ochtend spits morgen. Afgelopen week reden er op de ochtend lijnen veel tijdelijk materieel en pas later de Setra's. Ook was het vorige week weer erg wisselvallig qua vertragingen. Vorige week veel uitschieters ook.
Verder moet ik wel zeggen dat ik veel veranderingen zie vanaf 11 december. Het gaat langzaam, maar toch is het al veel gerealiseerd. Ze hebben nog wel een weg te gaan. Goed komen zal het zeker!
De 50 bussen van xx:13 en xx:43 reden dan wel redelijk gevuld.
Nu vind ik om het kwartier een bus naar Utrecht op zondag erg fijn, alleen omdat U-OV ook nog met 2 bussen in het uur dezelfde route rijdt (op 3 haltes na) lijkt het mij niet rendabel. Zes bussen in het uur waarvan 4 op precies dezelfde tijd rijden is weer wat overdreven in mijn ogen.
Ik ben persoonlijk ook benieuwd naar de ochtend spits morgen. Afgelopen week reden er op de ochtend lijnen veel tijdelijk materieel en pas later de Setra's. Ook was het vorige week weer erg wisselvallig qua vertragingen. Vorige week veel uitschieters ook.
Verder moet ik wel zeggen dat ik veel veranderingen zie vanaf 11 december. Het gaat langzaam, maar toch is het al veel gerealiseerd. Ze hebben nog wel een weg te gaan. Goed komen zal het zeker!
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Is het misschien een idee om het topic van een andere naam te gaan voorzien aangezien 'de aanbesteding' geweest is en het ondertussen rijdt?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3402
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
In feite is dit topic bestemd voor alles wat niet met de aanbesteding zelf heeft te maken
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Bij Utrecht en omgeving denk ik meer aan U-OV en de (BRU) dorpen waar ze rijden voor die consessie! In hoeverre is Rhenen of Veenendaal 'Utrecht en omgeving'?Zugführer schreef:In feite is dit topic daarvoor bestemd
Of bedoelde je het anders?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3402
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Zo bedoelde ik het precies ;) Het alledaagse gebeurtenissen-topic is geopend met de bedoeling er alle dagelijkse gebeurtenissen over de concessies Regio + Provincie Utrecht te bespreken.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ah okay. Persoonlijk lijkt het mij handiger om Syntus Utrecht en U-OV gescheiden te houden in een topic. Puur om het feit dat er niet van alles door elkaar gaat. Ik ga er verder niet over, heb weinig te maken met U-OV vandaar mijn vraag.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3402
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
In Friesland werden laatst topics voor 2 concessies samengevoegd omdat alles juist steeds door elkaar ging lopen, maar wellicht is het voor Utrecht juist handig wel 2 topics te hanteren, aangezien de postdichtheid hier een stuk groter lijkt te zijn ;)
In dat geval is het wellicht handig dit topic inderdaad te hernoemen of een nieuw topic "Alledaagse gebeurtenissen provincie Utrecht" oid aan te maken :)
In dat geval is het wellicht handig dit topic inderdaad te hernoemen of een nieuw topic "Alledaagse gebeurtenissen provincie Utrecht" oid aan te maken :)
-
- Berichten: 985
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Mee eens, bovendien vind ik dit wel een gezellig topic hahaha Maar serieus, ja we kunnen Syntus en U-OV beter gescheiden houden dat vind ik ook.dnmw2705 schreef:Ah okay. Persoonlijk lijkt het mij handiger om Syntus Utrecht en U-OV gescheiden te houden in een topic. Puur om het feit dat er niet van alles door elkaar gaat. Ik ga er verder niet over, heb weinig te maken met U-OV vandaar mijn vraag.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Tja. Dat hebben zoveel mensen gezegd. Maar daar wilde Syntus en de provincie niks van weten. Had gewoon 4x per uur een lijndienst moeten blijven zoals voorheen. Via Scherpenzeel Renswoude. Het zou allemaal sneller gaan over de A12. Dacht het niet. Zeker tijdens de spits. Daar sta je zo een kwartier of meer vast door die kl*te spoorwegovergang. Misschien als er over een paar jaar de nieuwe spoortunnel er komt dat het dan idd sneller gaatyordietje schreef:Ben benieuwd, morgenochtend lijn 280 naar A'foort en dan naar Soest :)
Erger me alleen aan de drukte bij Maarsbergen 's ochtends vroeg!
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Bijna iedere concessie heeft zijn eigen topic op het forum.
Dus gewoon lekker gescheiden houden
Dat van Friesland is voor gekozen omdat heel veel berichten uiteindelijk in beide concessies van toepassing waren doordat Arriva beide concessies als een grote concessie ziet.
Dus gewoon lekker gescheiden houden
Dat van Friesland is voor gekozen omdat heel veel berichten uiteindelijk in beide concessies van toepassing waren doordat Arriva beide concessies als een grote concessie ziet.
Laatst gewijzigd door cassie127 op zo 12 feb 2017, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Tja. Dat krijg als je bussen besteld die te hoog zijnyordietje schreef:Inderdaad, en vooral als je dagelijkse reiziger bent van A'foort naar V'daal ;)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39097
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Tja, zal de nieuwigheid ook zijn he. Er gebeurt nu simpelweg meer voor wat betreft de provincie-concessie.Zugführer schreef:In Friesland werden laatst topics voor 2 concessies samengevoegd omdat alles juist steeds door elkaar ging lopen, maar wellicht is het voor Utrecht juist handig wel 2 topics te hanteren, aangezien de postdichtheid hier een stuk groter lijkt te zijn ;)
Ik heb nog even zitten kijken of ik kon splitsen op de startdatum, maar dan zou ik discussies in tweeën hakken dus dat leek me niet handig. Topic bij deze dus maar hernoemt analoog aan de topics van andere concessies.In dat geval is het wellicht handig dit topic inderdaad te hernoemen of een nieuw topic "Alledaagse gebeurtenissen provincie Utrecht" oid aan te maken :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3402
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Goed bezig :pos:
Maar mis ik dan eigenlijk niet een topic "Concessie Regio Utrecht"?
Het "Alledaagse eigenaardigheden in Utrecht en omgeving" topic wordt nu als zodanig gebruikt
Maar mis ik dan eigenlijk niet een topic "Concessie Regio Utrecht"?
Het "Alledaagse eigenaardigheden in Utrecht en omgeving" topic wordt nu als zodanig gebruikt
-
- Berichten: 3636
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amstelveen
Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
U-OV heeft al toegezegd dat er meer afstemming komt in 2018. Met concessiewisselingen kan je weinig op elkaar afstemmen omdat er geen grote wijzigingen gedaan mogen worden.dnmw2705 schreef:Ik heb vandaag een klein beetje gelachen om Syntus. Ze hebben op zaterdag en zondag lijn 50 tussen Driebergen Zeist en Utrecht precies gepland op dezelfde tijden als U-OV's lijn 51. Misschien kan je het dus al raden, maar lijn 50 van xx:28 en xx:58 reden met een klein beetje vertraging vanaf Driebergen Zeist waardoor lijn 51 alles mee kon nemen.
De 50 bussen van xx:13 en xx:43 reden dan wel redelijk gevuld.
Nu vind ik om het kwartier een bus naar Utrecht op zondag erg fijn, alleen omdat U-OV ook nog met 2 bussen in het uur dezelfde route rijdt (op 3 haltes na) lijkt het mij niet rendabel. Zes bussen in het uur waarvan 4 op precies dezelfde tijd rijden is weer wat overdreven in mijn ogen.
Mijn ervaringen met de 280 waren anders heel positief. De beleving is ook heel anders: ik ging nooit meer naar Amersfoort omdat je met een 12m bus door het dorpscentrum van Scherpenzeel moest hobbelen. En dan nog die ene rare halte in Woudenberg waar voor omgereden moest worden, vond het helemaal niks. De 280 is vele malen prettiger.Richard38 schreef:Tja. Dat hebben zoveel mensen gezegd. Maar daar wilde Syntus en de provincie niks van weten. Had gewoon 4x per uur een lijndienst moeten blijven zoals voorheen. Via Scherpenzeel Renswoude. Het zou allemaal sneller gaan over de A12. Dacht het niet. Zeker tijdens de spits. Daar sta je zo een kwartier of meer vast door die kl*te spoorwegovergang. Misschien als er over een paar jaar de nieuwe spoortunnel er komt dat het dan idd sneller gaatyordietje schreef:Ben benieuwd, morgenochtend lijn 280 naar A'foort en dan naar Soest :)
Erger me alleen aan de drukte bij Maarsbergen 's ochtends vroeg!
4X per uur lijn 80 is DRU verspilling; geen aansluiting op Klp. Scherpenzeel en Renswoude leveren overigens veel te weinig reizigers voor een kwartiersdienst; het gros van de reizigers komt uit Leusden, Woudenberg en Veenendaal. Hopelijk krijgt de bus toestemming om op de vluchtstrook te rijden
Ik heb geen onderschrift
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Mwah, voordat die tunnel er ligt en gebruikt kan worden.. zal men een hoop overlast (reistijdverlies) verder zijn.. en is de concessie bijna ten einde.Richard38 schreef: (..). Het zou allemaal sneller gaan over de A12. Dacht het niet. Zeker tijdens de spits. Daar sta je zo een kwartier of meer vast door die kl*te spoorwegovergang. Misschien als er over een paar jaar de nieuwe spoortunnel er komt dat het dan idd sneller gaat
Nee, dat knelpunt duurt nog wel even. :?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39097
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Voor zover ik het nieuws over die tunnel gevolgd heb: men wilde die toch op een andere plek dan de overweg zodat de provinciale weg om de kern Maarsbergen heen kan gaan lopen?
In dat geval heb je ook minder verkeersoverlast tijdens de bouw.
In dat geval heb je ook minder verkeersoverlast tijdens de bouw.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 3636
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amstelveen
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Nieuwe titel, top Daniël :pos:
Ik kwam trouwens een artikel over de tunnel van Maarsbergen tegen
http://www.ad.nl/utrecht/raad-kiest-voo ... ~a9718691/
Ik kwam trouwens een artikel over de tunnel van Maarsbergen tegen
http://www.ad.nl/utrecht/raad-kiest-voo ... ~a9718691/
Ligt het trouwens aan mij of liggen er in de provincie Utrecht weinig busbanen. Zover ik weet heb je ze alleen in Utrecht, Amersfoort, Zeist en Woerden terwijl er wegen zijn waar bussen flink vaststaan (bijv. N225). In Gelderland heb je ze zelfs op rustige wegen als de N304.Na tien jaar discussie ligt er eindelijk een advies voor de tunnel in Maarsbergen. Met een klein verschil (16 tegen 13) heeft de gemeenteraad van de Utrechtse Heuvelrug voor de West-tunnel met gesloten Tuindorpweg gekozen. De provincie neemt op 13 maart de uiteindelijke beslissing.
Ik heb geen onderschrift
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8579
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Connexxion had al bussen rijden die te hoog waren voor het tunneltje hoor. ;)Richard38 schreef:Tja. Dat krijg als je bussen besteld die te hoog zijnyordietje schreef:Inderdaad, en vooral als je dagelijkse reiziger bent van A'foort naar V'daal ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ja, klopt. Toen hebben ze VDL's besteld zonder airco. Later is het tunneltje beetje verdiept waardoor alle VDL's, dus ook met airco er onder door kon.Milco schreef:Connexxion had al bussen rijden die te hoog waren voor het tunneltje hoor. ;)Richard38 schreef:Tja. Dat krijg als je bussen besteld die te hoog zijnyordietje schreef:Inderdaad, en vooral als je dagelijkse reiziger bent van A'foort naar V'daal ;)
Misschien moeten we even een WIKI aanmaken over het Tunneltje :)
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Volgens mij heb je nergens ruimte op de N225 daarvoor? Staat het trouwens niet alleen stil bij Rhenen in de avond spits, bij Doorn (tussen Sandenburg en Centrum) en Driebergen tussen Hoge Steeg en Traay/Beukenstijn?sirvinniei schreef:Ligt het trouwens aan mij of liggen er in de provincie Utrecht weinig busbanen. Zover ik weet heb je ze alleen in Utrecht, Amersfoort, Zeist en Woerden terwijl er wegen zijn waar bussen flink vaststaan (bijv. N225). In Gelderland heb je ze zelfs op rustige wegen als de N304.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Gezien het aantal villa's en andere dure panden wat grenst aan de N225, zie ik daar niet zo snel een busbaan verschijnen. Daarnaast knabbel je weer areaal van een bosgebied af.
En wat betreft vluchtstrookgebruik langs de A12. Vluchtstroken zijn geen rijstroken, als de spitsstrook open is is er voldoende capaciteit aanwezig op de snelweg
En wat betreft vluchtstrookgebruik langs de A12. Vluchtstroken zijn geen rijstroken, als de spitsstrook open is is er voldoende capaciteit aanwezig op de snelweg
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten