Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
De nieuwe busjes in Woerden en buurtbus 526 zouden elektrisch worden en in Amersfoort zouden wat hybrides gaan rijden dacht ik ergens gelezen te hebben.
Vanmorgen werd een rit van lijn 70 naar Hilversum versterkt met een touringcar van Setra (nieuw model). Opvallend, gezien de gewone lijn 70 erachter reed bij aankomst in Hilversum.
Jurre schreef:Vanmorgen werd een rit van lijn 70 naar Hilversum versterkt met een touringcar van Setra (nieuw model). Opvallend, gezien de gewone lijn 70 erachter reed bij aankomst in Hilversum.
Interessant!!
Setra S 418 LE?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Jurre schreef:Vanmorgen werd een rit van lijn 70 naar Hilversum versterkt met een touringcar van Setra (nieuw model). Opvallend, gezien de gewone lijn 70 erachter reed bij aankomst in Hilversum.
Interessant!!
Setra S 418 LE?
De S 418 LE lijkt precies op de S 415, behalve dat hij langer is en 3 assen heeft. Jurre praat over een touringcar dus zal wel tijdelijk materieel zijn. Bovendien zullen de S 418 bussen voornamelijk op de Uithoflijnen worden ingezet dus als ze daar niet gespot worden zullen ze er nog wel niet zijn..
yordietje schreef:Jep, S418 heeft toch andere deuren?
Kan niet. Ik heb even research gedaan. Via de Website www.voertuigzoeker.nl kan je alle voertuigen die de weg op zijn gegaan checken. Bij Setra staat er nog geen S418.
Onderstaande link is het laatste voertuig dat vrij gegeven is, in dit geval van de xx-Bxx-x kentekens. Succes met hunten op de eerste nieuwe Syntus bussen!
Ongetwijfeld was het een wagen van Besseling en waarschijnlijk ook nog een geplande versterking. Er rijden namelijk planmatig in de ochtendspits twee versterkingsritten op 70 van Soest Zuid naar Hilversum, die staan ook in de dienstregeling.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Daniel schreef:Ongetwijfeld was het een wagen van Besseling en waarschijnlijk ook nog een geplande versterking. Er rijden namelijk planmatig in de ochtendspits twee versterkingsritten op 70 van Soest Zuid naar Hilversum, die staan ook in de dienstregeling.
En het leuke is dat de standaardrit met geplande aankomst om 7.57 altijd achter de versterkingsrit van 8.05 aanrijdt, waardoor eerstgenoemde stelselmatig te laat aankomt. 9/10 keer rijden ze ook samen het busstation in Hilversum binnen :)
Jonkervoort schreef:De nieuwe busjes in Woerden en buurtbus 526 zouden elektrisch worden en in Amersfoort zouden wat hybrides gaan rijden dacht ik ergens gelezen te hebben.
Zou lijn M1 in Mijdrecht niet ook elektrisch gereden gaan worden?
Daniel schreef:Ongetwijfeld was het een wagen van Besseling en waarschijnlijk ook nog een geplande versterking. Er rijden namelijk planmatig in de ochtendspits twee versterkingsritten op 70 van Soest Zuid naar Hilversum, die staan ook in de dienstregeling.
Stom, ik bedoelde inderdaad een (Setra) touringcar van Besseling.
Jonkervoort schreef:De nieuwe busjes in Woerden en buurtbus 526 zouden elektrisch worden en in Amersfoort zouden wat hybrides gaan rijden dacht ik ergens gelezen te hebben.
Zou lijn M1 in Mijdrecht niet ook elektrisch gereden gaan worden?
Vandaag in een luie bui een kort stukje de bus gepakt in Amersfoort, kon ik gelijk eens de Stadsring in de spits met groene golf ervaren. Eerste fout was natuurlijk op lijn 17 te gaan wachten want de 5 van 4 minuten later kwam uiteindelijk eerder (en de volgende rit van 17 stond al als uitgevallen op de DRIP)
Al met al ging het over de Stadsring toch behoorlijk vlot op het stukje tot De Kei wat ik mee ging. Bij halte Centrum viel echter wel op dat de busdoorstroming inderdaad niet optimaal is maar dat lijkt ook wel in iets raars in de verkeerslichtregeling te zijn: vanaf het moment dat de bus optrok bij de halte kreeg eerst rechtsaf de Utrechtseweg op groen (daar stond notabene niks!), pas daarna het rechtdoorgaand verkeer de groene golf (met rechtsaf nog altijd groen) en daarna kreeg de bus wit. Logischer zou me lijken als de bus wit krijgt net voor de groene golf uit en daarna rechtsaf tegelijk met de golf groen, dat kan mooi want tijdens de groene golf kan er toch geen bus de halte af. Nu blokkeerde het groen voor rechtsaf de doorstroming van het OV op een moment dat het juist voorgelaten kan worden.
Tot slot nog een afwijkend spotje: de Besseling 304, een MAN Lion's City TÜ in Syntus Gelderland kleuren dus, reed vanmiddag een rit op X2.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...