Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

Naast de nieuw gespotte MAN Lions City TÜ wagen heb ik de 5148 gespot op lijn 126. Weer een tijdelijke wagen van de Veluwe erbij dus.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

Daniel schreef: (..) Bij halte Centrum viel echter wel op dat de busdoorstroming inderdaad niet optimaal is maar dat lijkt ook wel in iets raars in de verkeerslichtregeling te zijn: vanaf het moment dat de bus optrok bij de halte kreeg eerst rechtsaf de Utrechtseweg op groen (daar stond notabene niks!), pas daarna het rechtdoorgaand verkeer de groene golf (met rechtsaf nog altijd groen) en daarna kreeg de bus wit. (..).

Ik denk dat de bus zich te laat heeft aangemeld. De vri regeling is juist logisch, bezien vanuit het verkeer dat vanuit de tunnel (Eemplein) komt. Dat staat te wachten op de start van de groene golf. Als die begint, is het niet handig als bij de volgende kruising een afslag op rood staat.. dat kan tot opstroping leiden op de rijstroken voor rechtdoorgaand verkeer. Dat er nog geen verkeer voor rechtsaf is op het moment dat er groen wordt gegeven kan incidenteel zijn OF vanwege het verkeer dat dan net op gang is gekomen voor de groene golf.

Ik moet wel toegeven, als automobilist op dat stukje heb ik weleens gedacht dat dat licht wel láng op groen staat. Prettig, dat zeker. :pos:
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door yordietje »

Misschien was die bus uit Veluwe nodig?
Gisteren zat ik in de 1116, en er hing een handleiding voor de chauffeur om handmatig je lijnfilm in te stellen, best grappig.
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door yordietje »

Overigens begint het bij de Havenweg in Amersfoort het er ook op te lijken!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Durashift schreef:Ik denk dat de bus zich te laat heeft aangemeld. De vri regeling is juist logisch, bezien vanuit het verkeer dat vanuit de tunnel (Eemplein) komt. Dat staat te wachten op de start van de groene golf. Als die begint, is het niet handig als bij de volgende kruising een afslag op rood staat.. dat kan tot opstroping leiden op de rijstroken voor rechtdoorgaand verkeer.
Maar dat schreef ik ook niet. Stadsring > rechtsaf Utrechtseweg kreeg als eerste groen, pas enige tijd later kwam de groene golf voor rechtdoor (dan is 't logisch dat de afslag ook groen heeft, en een bus kan dan toch niet vertrekken van de halte).
Juist in die periode dat nu rechtsaf al groen had en rechtdoor nog niet heb je een ideaal gaatje om de bus te laten vertrekken vanaf het busbaantje, maar dan moet rechtsaf dus nog wel even op rood blijven tot de groene golf start.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Globetrotter »

yordietje schreef:Ik zag vandaag op Amersfoort CS lijn 19???
Suus schreef:Die rijdt toch al jaren? Taxibusje naar begraafplaats/crematorium.
De inzet wisselt nu een beetje wisselend tussen touringcar en taxibus, allebei van Besseling.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Suus »

Officieel rijdt in de spits lijn 19 niet, maar een private touringcarpendel die een halte eerder stopt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Globetrotter »

Suus schreef:Officieel rijdt in de spits lijn 19 niet, maar een private touringcarpendel die een halte eerder stopt.
Is dat niet de pendel voor het personeel van Royal HaskoningDHV? Die werd in ieder geval twee jaar geleden ook door Besseling gereden.
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

yordietje schreef:Misschien was die bus uit Veluwe nodig?
Gisteren zat ik in de 1116, en er hing een handleiding voor de chauffeur om handmatig je lijnfilm in te stellen, best grappig.
Dat is de alleroudste he :wink: als je goed kijkt zie je voorin nog restanten van de pedalen die zijn weggehaald (hij werd al een tijd ingezet als lesbus)
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door yordietje »

Ja... .
Soms gaat zn instapdeur voor ook niet open haha..
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3267
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door marvinkok »

Bestemming van lijn 7 is ook aangepast voor de omleiding. Toont nu "Vathorst (Riesenberg)"
Ook lijn 6 heeft een nieuwe bestemming, toont nu "Liendert/Rustenburg" en "CS via Rustenburg".
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door busfanNL »

Ezra schreef:
yordietje schreef:Ik zag vandaag op Amersfoort CS lijn 19???
Suus schreef:Die rijdt toch al jaren? Taxibusje naar begraafplaats/crematorium.
De inzet wisselt nu een beetje wisselend tussen touringcar en taxibus, allebei van Besseling.
Dus besseling rijdt daar met taxibusjes op?
dennistd
Berichten: 5544
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dennistd »

yordietje schreef:Gisteren zat ik in de 1116, en er hing een handleiding voor de chauffeur om handmatig je lijnfilm in te stellen, best grappig.
Dat hebben alle bussen waarvan de bestemming niet door EBS aangestuurd wordt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Ezra schreef:
Suus schreef:Officieel rijdt in de spits lijn 19 niet, maar een private touringcarpendel die een halte eerder stopt.
Is dat niet de pendel voor het personeel van Royal HaskoningDHV? Die werd in ieder geval twee jaar geleden ook door Besseling gereden.
Correct, die pendel is het inderdaad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

Daniel schreef:
Durashift schreef:Ik denk dat de bus zich te laat heeft aangemeld. De vri regeling is juist logisch, bezien vanuit het verkeer dat vanuit de tunnel (Eemplein) komt. Dat staat te wachten op de start van de groene golf. Als die begint, is het niet handig als bij de volgende kruising een afslag op rood staat.. dat kan tot opstroping leiden op de rijstroken voor rechtdoorgaand verkeer.
Maar dat schreef ik ook niet. Stadsring > rechtsaf Utrechtseweg kreeg als eerste groen, pas enige tijd later kwam de groene golf voor rechtdoor (dan is 't logisch dat de afslag ook groen heeft, en een bus kan dan toch niet vertrekken van de halte).
Juist in die periode dat nu rechtsaf al groen had en rechtdoor nog niet heb je een ideaal gaatje om de bus te laten vertrekken vanaf het busbaantje, maar dan moet rechtsaf dus nog wel even op rood blijven tot de groene golf start.
Ja, ben het met je eens, dat dat moment een gaatje kan zijn. Ik denk echter dat het fietspad/zebrapad aan de overzijde van de weg roet in het eten gooit. Die kan best weleens op groen staan op dat moment, dus voordat de groene golf (voor rechtdoorgaand verkeer) groen krijgt. Dat rechtsaf dan groen krijgt is dan een gevalletje 'omdat het kan' denk ik.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

Vanavond, zo rond half negen, een Setra op de 80 gespot. Kwam van de dierentuin af. Rondje van de zaak dus, bij de Klomp. :wink:
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Hoorde van een chauffeur dat de dubbelbladsdeuren veel sneller openden dan de enkelbladsdeuren bij een Setra.
7 tegenover 3 seconden.
Ik heb geen onderschrift
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

sirvinniei schreef:Hoorde van een chauffeur dat de dubbelbladsdeuren veel sneller openden dan de enkelbladsdeuren bij een Setra.
7 tegenover 3 seconden.
Voor mij is het nog beetje onduidelijk: Komen er nou (behalve de S 418) nog meer nieuwe Setra's of wordt de rest v/d nieuwe bussen Citea's?
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 577
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door busentrein »

Volgens deze site 173 Setra's totaal, waarvan 28 S418 LE . Uiteraard komen er ook nog Citea's, maar hoeveel weet ik niet.

http://www.ovpro.nl/bus/2016/11/23/nieu ... n-utrecht/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

BasFrancken schreef:
sirvinniei schreef:Hoorde van een chauffeur dat de dubbelbladsdeuren veel sneller openden dan de enkelbladsdeuren bij een Setra.
7 tegenover 3 seconden.
Voor mij is het nog beetje onduidelijk: Komen er nou (behalve de S 418) nog meer nieuwe Setra's of wordt de rest v/d nieuwe bussen Citea's?
Ik heb de vraag maar gesteld aan klantenservice. Ik krijg antwoord van wagenbeheerder was de reactie van Astrid van de klantenservice... Was het dus af..
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

busentrein schreef:Volgens deze site 173 Setra's totaal, waarvan 28 S418 LE . Uiteraard komen er ook nog Citea's, maar hoeveel weet ik niet.

http://www.ovpro.nl/bus/2016/11/23/nieu ... n-utrecht/

Jawel, maar er werd iets gezegd dat de resterende 45 S 415 LE bussen geannuleerd zijn ofzo...
dennistd
Berichten: 5544
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dennistd »

sirvinniei schreef:Hoorde van een chauffeur dat de dubbelbladsdeuren veel sneller openden dan de enkelbladsdeuren bij een Setra.
7 tegenover 3 seconden.
Ja, dat is ook logisch: je hebt te maken met een veel kleinere uitslag, dus zijn ze sneller open en dicht met dezelfde snelheid.
Jonkervoort
Berichten: 323
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: RE: Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Jonkervoort »

dennistd schreef:
sirvinniei schreef:Hoorde van een chauffeur dat de dubbelbladsdeuren veel sneller openden dan de enkelbladsdeuren bij een Setra.
7 tegenover 3 seconden.
Ja, dat is ook logisch: je hebt te maken met een veel kleinere uitslag, dus zijn ze sneller open en dicht met dezelfde snelheid.
Maar dat zou in principe niet uit moeten maken toch? Het door een motor aangestuurde deel draait namelijk even ver door. Ik denk dat de dubbeldeurse bus twee aandrijvingen heeft voor dezelfde hoeveelheid deur.

Maar Syntus had die enkeldeurse bussen toch genomen vanwege de tijdsnood? Want in dat geval bewijst dit wel dat de lange procedure (deels) verantwoordelijk was voor de vertragingen.
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 577
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door busentrein »

BasFrancken schreef:
busentrein schreef:Volgens deze site 173 Setra's totaal, waarvan 28 S418 LE . Uiteraard komen er ook nog Citea's, maar hoeveel weet ik niet.

http://www.ovpro.nl/bus/2016/11/23/nieu ... n-utrecht/

Jawel, maar er werd iets gezegd dat de resterende 45 S 415 LE bussen geannuleerd zijn ofzo...
Klopt, maar niet elk verhaal in de wandelgangen klopt ook. Er is niets aan de bestelling veranderd heb ik begrepen.
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door yordietje »

Ben benieuwd, we zullen het zien. Als de nieuwe bussen er zijn, wat wordt gedaan met de oude meuk?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 110 gasten