Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Terug waar ze vandaan kwamen. EvoBus, Womy...
-
- Berichten: 184
- Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Inderdaad, en sommige exemplaren heel snel exporteren voordat men bedenkt om ze reserve te houden. Het rammelt aan alle kanten, als chauffeur zijnde wordt je niet blij van de stoelen en sommige hebben remmen, als je er maar naar kijkt zit je al met je neus tegen de voorruit. Daarnaast veelvuldig storing met deuren waardoor de halterem actief blijft en je gewoon niet weg komt.marvinkok schreef:Terug waar ze vandaan kwamen. EvoBus, Womy...
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Staan de resterende cxx Utrechy bussen die (nog) niet naar een andere concessie zijn gegaan ook bij Womy/Evobus?
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Oh, gezien de staat van onderhoud had ik het andersom verwacht. (weinig remdruk dus..) :)Speedmaster schreef:(..) en sommige hebben remmen, als je er maar naar kijkt zit je al met je neus tegen de voorruit.(..).
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Check van die 5148, ver van de Veluwe...BasFrancken schreef:Naast de nieuw gespotte MAN Lions City TÜ wagen heb ik de 5148 gespot op lijn 126. Weer een tijdelijke wagen van de Veluwe erbij dus.
Syntus 5148 - Breukelen, Straatweg
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9168
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Zo ver weg van hier.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Wees gerust: ik heb 'm niet meer terug naar Amsterdam zien rijden (ook niet via de apps), dus hij zal in Utrecht wel weer middels lijn 50 dichterbij de Veluwe beland zijnregenmaker schreef:Zo ver weg van hier.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
En jullie hebben de 5102 alweer teruggekregen :) De 5121 weet ik niet maar het zou kunnen zijn dat de 5148 de 5121 vervangt (net zoals de 5147 de 5102 vervangt).Daniel schreef:Wees gerust: ik heb 'm niet meer terug naar Amsterdam zien rijden (ook niet via de apps), dus hij zal in Utrecht wel weer middels lijn 50 dichterbij de Veluwe beland zijnregenmaker schreef:Zo ver weg van hier.
Edit: en inderdaad Daniël, de 5148 halteert op dit moment op Wageningen Busstation
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Kan iemand het verklaren waarom lijn 50 op zondag nog wel na 0:00 rijdt richting Statioon Driebergen Zeist en doordeweeks de laatste om 23:36 gaat vanaf Wageningen Busstation?
Op zondagavond naar Driebergen Zeist, is daar om 0:57.
Doordeweeks laatste naar Utrecht is om 0:29 op station.
Op zondagavond naar Driebergen Zeist, is daar om 0:57.
Doordeweeks laatste naar Utrecht is om 0:29 op station.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Zojuist voor mij een opvallende spot: een hogevloersbus van Besseling (zo'n ding die tijdens het Stadsvervoer Nederland-tijdperk naar De Uithof reed) op een reguliere dienstrit van lijn 56 in Kerkebosch richting Zeist.
De lijnaanduiding vond plaats met een A4.
In OVinfo stond deze als voertuig 1510.
De lijnaanduiding vond plaats met een A4.
In OVinfo stond deze als voertuig 1510.
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ja, die reed ook al keer op lijn 50 (Wageningen-Utrecht, want het tunneltje kon hij niet passeren uiteraard..)
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Nogal on-topic maar zat vanochtend in erg langzame vertraagde 7 richting Vathorst. Zat een groep reizigers te klagen over deze nutteloze lijn aan de chauffeur. Ik hoorde dit: de 7 bereikt Ikea niet zoals dat gehoopt had (Heideweg en overstap 5) maar reigers hebben niet zo zin daaro. De rit duurt lang vanaf cs/eemplein naar Vathorst door al die tig bochten door Amersfoort. Ze kwamen op idee om de 7 vanaf Cs te rijden via Centrum - Hogeweg - Energieweg - Hazeltunnel - Ikea naar Vathorst Ns te rijden. Dat zou sneller en beter voor bedrijfen. Zo zou de 7 dan toekomstige Zwembad Schuilenburg, bedrijfen terrein Vathorst, Ikea en toekomstige bios/sportcentrum beter bereikbaar zijn. Volgende halte na Schuilenburg zou dan in vathorst zijn maar weet niet hoe die halte heet vonden ze en is ook nog stuk sneller. Chauffeur vond het geen slecht idee en ik ook niet maar had zo idee ook al.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Laatst gewijzigd door dnmw2705 op ma 20 feb 2017, 11:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik heb bij de Utrecht-ideeëntopic een link geplaatst naar dit bericht met idee van Slingermonyet.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Klinkt wel populair, maar is dat niet eerder vliegend materieel?slingermonyet schreef:..... reigers hebben niet zo zin daaro.....
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Jawel, maar wat doe je dan met de wijk Zielhorst?dnmw2705 schreef:Goed idee inderdaad!slingermonyet schreef:Nogal on-topic maar zat vanochtend in erg langzame vertraagde 7 richting Vathorst. Zat een groep reizigers te klagen over deze nutteloze lijn aan de chauffeur. Ik hoorde dit: de 7 bereikt Ikea niet zoals dat gehoopt had (Heideweg en overstap 5) maar reigers hebben niet zo zin daaro. De rit duurt lang vanaf cs/eemplein naar Vathorst door al die tig bochten door Amersfoort. Ze kwamen op idee om de 7 vanaf Cs te rijden via Centrum - Hogeweg - Energieweg - Hazeltunnel - Ikea naar Vathorst Ns te rijden. Dat zou sneller en beter voor bedrijfen. Zo zou de 7 dan toekomstige Zwembad Schuilenburg, bedrijfen terrein Vathorst, Ikea en toekomstige bios/sportcentrum beter bereikbaar zijn. Volgende halte na Schuilenburg zou dan in vathorst zijn maar weet niet hoe die halte heet vonden ze en is ook nog stuk sneller. Chauffeur vond het geen slecht idee en ik ook niet maar had zo idee ook al.
Zet hem hier maar even bij!
viewtopic.php?f=57&t=13037&p=488553#p488553
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Beetje off-topic, maar:
Ik heb nu twee weken geleden aan Syntus 4 vragen gesteld via het formulier. Vorige week kreeg ik steeds mailtjes dat ze mij niet vergeten waren door drukte.
Een vraag is nu behandeld. Andere drie nog open. Ik krijg nu steeds mailtjes of het nog steeds relevant is wat ik gevraagd had. Ik heb geen idee op welke vraag ze bedoelde of het nog relevant is. Ik krijg mijn vraag niet te zien.
Ik vind het een beetje omslachtige manier die verwerking van hun formulieren.
Meer die er last van hebben of vinden dat het omslachtig is?
Ik heb nu twee weken geleden aan Syntus 4 vragen gesteld via het formulier. Vorige week kreeg ik steeds mailtjes dat ze mij niet vergeten waren door drukte.
Een vraag is nu behandeld. Andere drie nog open. Ik krijg nu steeds mailtjes of het nog steeds relevant is wat ik gevraagd had. Ik heb geen idee op welke vraag ze bedoelde of het nog relevant is. Ik krijg mijn vraag niet te zien.
Ik vind het een beetje omslachtige manier die verwerking van hun formulieren.
Meer die er last van hebben of vinden dat het omslachtig is?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Je zou de 7 vanaf CS naar halte emiclear (halte naar barberdonstraat) als eindhalte. En nieuwe lijn x9 introduceren CS - Hogeweg - vathorstBasFrancken schreef:Jawel, maar wat doe je dan met de wijk Zielhorst?dnmw2705 schreef:Goed idee inderdaad!slingermonyet schreef:Nogal on-topic maar zat vanochtend in erg langzame vertraagde 7 richting Vathorst. Zat een groep reizigers te klagen over deze nutteloze lijn aan de chauffeur. Ik hoorde dit: de 7 bereikt Ikea niet zoals dat gehoopt had (Heideweg en overstap 5) maar reigers hebben niet zo zin daaro. De rit duurt lang vanaf cs/eemplein naar Vathorst door al die tig bochten door Amersfoort. Ze kwamen op idee om de 7 vanaf Cs te rijden via Centrum - Hogeweg - Energieweg - Hazeltunnel - Ikea naar Vathorst Ns te rijden. Dat zou sneller en beter voor bedrijfen. Zo zou de 7 dan toekomstige Zwembad Schuilenburg, bedrijfen terrein Vathorst, Ikea en toekomstige bios/sportcentrum beter bereikbaar zijn. Volgende halte na Schuilenburg zou dan in vathorst zijn maar weet niet hoe die halte heet vonden ze en is ook nog stuk sneller. Chauffeur vond het geen slecht idee en ik ook niet maar had zo idee ook al.
Zet hem hier maar even bij!
viewtopic.php?f=57&t=13037&p=488553#p488553
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik hoop dat ik morgen niet weer in de Syntus 1131 terechtkom. Ik zat in deze bus in de ochtend en de middag (beide op lijn 1 in Amersfoort) en het was echt niet te harde van de warmte. Ik had zelf namelijk het idee dat of de verwarming kapot was of dat de chauffeur gewoon zin had in een warme bus.
Weet iemand trouwens of de lijnfilm van de Citaro LE bussen handmatig gaan of automatisch? Vanochtend en vanmiddag bleef de 1131 namelijk staan op "Syntus Keolis Group".
Weet iemand trouwens of de lijnfilm van de Citaro LE bussen handmatig gaan of automatisch? Vanochtend en vanmiddag bleef de 1131 namelijk staan op "Syntus Keolis Group".
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ze gaan vanzelf, tenzij er iemand met de vingers aan komt: dan gaan ze niet meer automatisch. Oplossing is dan volgens mij het lijnnummer en de bestemmingscode op 0 zetten.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Staat die geldboom in jouw tuin? De huidige lijn 7 is gewoon een mooie combinatie met het ontsluiten van Zielhorst en het tot op heden nog niet bediende deel van Vathorst, maar echt bedoelt voor een ontsluiting van Vathorst naar CS is die gewoon niet.slingermonyet schreef:Je zou de 7 vanaf CS naar halte emiclear (halte naar barberdonstraat) als eindhalte. En nieuwe lijn x9 introduceren CS - Hogeweg - vathorstBasFrancken schreef:Jawel, maar wat doe je dan met de wijk Zielhorst?
Wat de IKEA betreft: lopen vanaf de Heideweg is dan natuurlijk prima te doen en sneller dan voor één halte op lijn 5 overstappen. En als je vanaf CS naar IKEA wilt kan je waarschijnlijk sowieso al beter lijn 5 nemen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Vandaag zat in een Setra die enorm piepte en rammelde, het leek wel alsof ik in een CXX Amba zat want die rammelde net zo. Ook was de bekleding van de stoel los waarop ik zat dus die kraakte ook nog is lekker mee als de bus remde. Blijkbaar doet de stadsdienst van Amersfoort de Setra's geen goed. :(
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Elke ochtend afgelopen 3 weken rijden er geen Setra's vanuit Veenendaal of Wageningen naar Utrecht.
Ik zat dus te denken: volgens mij hebben stalling Ede en Bunnik amper tot geen Setra's.
Mijdrecht, Montfoort en Amersfoort veel tot alleen maar Setra's. En vooral bij Montfoort heb ik het idee dat daar alleen maar Setra's staan aangezien de west kant van Utrecht bijna alleen door Setra's worden gereden in de ochtend en avond. Overdag wel eens wat anders, maar dat komt van door de omlopen denk ik.
Ik zat dus te denken: volgens mij hebben stalling Ede en Bunnik amper tot geen Setra's.
Mijdrecht, Montfoort en Amersfoort veel tot alleen maar Setra's. En vooral bij Montfoort heb ik het idee dat daar alleen maar Setra's staan aangezien de west kant van Utrecht bijna alleen door Setra's worden gereden in de ochtend en avond. Overdag wel eens wat anders, maar dat komt van door de omlopen denk ik.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
door de tunnelvisie bij station Veenendaal - de klomp heb in de Oost kant niet zo gek veel aan een hoop Setra's.
Laatst gewijzigd door dylanwild94 op di 21 feb 2017, 08:17, 1 keer totaal gewijzigd.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 85 gasten