Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
IK zag vanmiddag dat Amba 1181 een sticker met de tekst 'tunnelbus' heeft op de rechterzijde van de voorruit.
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Lijn 45 schreef:IK zag vanmiddag dat Amba 1181 een sticker met de tekst 'tunnelbus' heeft op de rechterzijde van de voorruit.
Ja, dat is een amba zonder airco en dus tunnelbus, wat een beetje vreemd is aangezien alle amba's geschikt zijn om de tunnel te passeren.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik weet het wel maar ik wil het niet het staat ook uit bij mij, ik blijf gewoon zo lang het kan betalen via pas + pincode.BusFreakRotterdam schreef:Als iedereen de pincode gaat invoeren gaat het snel zo traag als dat gerommel met contant geld afrekenen.
Deze pinapparaten zijn helemaal ingericht voor contactloos betalen, het lijkt wel of half Nederland het nog niet
heeft ontdekt of gewoon nog niet weet....
Heerlijk als je in de winkel staat en mensen staan van pff schiet nou op, dan wordt je pas weer eens niet herkent .
Gewoon heerlijk rustig aan doen lekker geduld hebben, mensen hebben dit steeds minder laatste jaren.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Denk het niet, gezien het plaatje in dit artikel, maar ga volgende week wel even kijken.Stefan Works schreef:http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1581028 ... regio.html
Busje misschien geleverd door Syntus?
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Is het niet een leuk idee om een pagina te maken met alle bussen van Syntus Utrecht (Ook de tijdelijke) dat je kan invullen waar de bus is gespot een soort bus spot pagina.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Wat heb je daar aan? Het materieel rijdt door het hele concessiegebied dus in principe kan een bus die op de ene dag aan de ene kant van de concessie rijdt een dag later weer aan de andere kant rijden.
Syntus nam trouwens in stijl afscheid van de huidige niet zo punctuele dienstregeling: op X4 kwam ik een stoet bussen tegen die, in deze volgorde, op tijd, met +10 en met +20 reden. En dat dus op luttele meters achter elkaar rijdend
Syntus nam trouwens in stijl afscheid van de huidige niet zo punctuele dienstregeling: op X4 kwam ik een stoet bussen tegen die, in deze volgorde, op tijd, met +10 en met +20 reden. En dat dus op luttele meters achter elkaar rijdend
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Vanaf morgen wordt alles beter :pos: (A)
Ga het morgen wel merken, al heb ik zelf nog niet veel bijzonder kritieke lijnen, maandag grotendeels lijn 6 en 17, dus dat wordt de vuurdoop :X
Ga het morgen wel merken, al heb ik zelf nog niet veel bijzonder kritieke lijnen, maandag grotendeels lijn 6 en 17, dus dat wordt de vuurdoop :X
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Juist omdat ze door het hele gebied rijden. Leek mijn gewoon een leuk idee.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Gisteren de stalling in Mijdrecht gezien. Aangelegd op de fundering van een voormalige loods, aangevuld met een bouwkeet. Met een beetje regen is het een grote modderpoel daar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Zo had ik vandaag de 1170 (ex-Connexxion/Tourquase 4272) op lijn 102 Er is 1 bus waarvan het opvalt dat hij alleen in west rijdt: de 1072. Die bus heb ik nog nooit gespot in het oostelijke deel, niet in het echt, niet op ovzoeker, ovinfo etc..buswbd schreef:Juist omdat ze door het hele gebied rijden. Leek mijn gewoon een leuk idee.
-
- Berichten: 184
- Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dat wat jij een bouwkeet noemt is voor Syntus een gewone huisvesting. Ook Montfoort heeft z'n zelfde huisvesting, zij het dat die iets groter is.Suus schreef:Gisteren de stalling in Mijdrecht gezien. Aangelegd op de fundering van een voormalige loods, aangevuld met een bouwkeet. Met een beetje regen is het een grote modderpoel daar.
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Tegenwoordig wordt overal op bespaard om maar kosten te drukken. Dan krijg je geen uitgebreide stallingen meer, maar simpele "bouwketen". Dat zal goedkoper zijn dan een compleet gebouw plaatsen.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Zolang ze maar een goede wasstraat hebben xD. Verder heb je niet veel nodig
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Zo, kan nu toch zeggen dat ik in de alleroudste Ambassador gezeten heb
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik zie dat er bij veel lijnen in deze concessie een voetnoot bij sommige ritten dat aangeeft dat de betreffende rit met een niet rolstoel toegankelijke bus word uitgevoerd. Welke bussen zijn dat eigenlijk? Ik zie ze namelijk bij veel lijnen langskomen en zoveel niet rolstoel toegankelijke bussen zijn er in deze concessie volgens mij ook weer niet.
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Kan dat niet komen door omlopen? Er zullen door Syntus vast een X aantal omlopen zijn, die niet toegankelijk zijn met een rolstoel. Deze ritten in die omloop worden dan nu aangegeven in de dienstregeling, wat ik overigens zeer netjes vind.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Het zijn waarschijnlijk de omlopen die Besseling rijdt. Maar dat het netjes in de dienstregeling staat heeft wel een nadelige bijwerking: er staan nu voetnoten van A t/m P in de dienstregeling met allemaal onbegrijpelijke datumreeksen erbij.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
In de regio Mijdrecht rijdt Pouw met een Integro een aantal omlopen op de 130. Waarschijnlijk zijn die ook niet rolstoeltoegankelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Die Integro van Pouw is dat wel degelijk, die komt namelijk nog uit de vorige concessie met een toegankelijkheidseis: d'r zit een rolstoellift bij de achterdeur.
Sowieso heb ik het idee dat Pouw alleen aan de westkant van de provincie versterkt terwijl aan de oostkant Besseling dat doet.
Sowieso heb ik het idee dat Pouw alleen aan de westkant van de provincie versterkt terwijl aan de oostkant Besseling dat doet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Rijdt nu in Leersum een Syntus bus uit Overijssel de 4049.
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Die rijden er al sinds 11 december.. :')buswbd schreef:Rijdt nu in Leersum een Syntus bus uit Overijssel de 4049.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Natuurlijk zijn het kosten, maar ik vind het maar niets al dat verschillende materieel. Ook het uitbesteden van 'zoveel' vind ik maar niets!
Kan niet zeggen dat CXX met die Amba's het goed had, alleen voor de eenheid zag dat er veel beter uit.
Syntus heeft zelf ook geen eenheid. Op Veluwe en Overijssel Amba's, in Utrecht Setra's en Citea's straks en dan Citaro's in Almere later dit jaar.
Ook overal andere bedrijfslogo's. Zal ze in Deventer dus niets uitmaken, maar ik vind het persoonlijk jammer. Zonde van zo'n groeiend bedrijf
Kan niet zeggen dat CXX met die Amba's het goed had, alleen voor de eenheid zag dat er veel beter uit.
Syntus heeft zelf ook geen eenheid. Op Veluwe en Overijssel Amba's, in Utrecht Setra's en Citea's straks en dan Citaro's in Almere later dit jaar.
Ook overal andere bedrijfslogo's. Zal ze in Deventer dus niets uitmaken, maar ik vind het persoonlijk jammer. Zonde van zo'n groeiend bedrijf
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Klopt en die reden begin december al helemaal wit door Zwolle en Deventer. Enige waaraan je in die bussen nog kan herkennen dat ze van Midden-Overijssel zijn, zijn de stoelbekleding en het bakje naast het kranten rek achter de chauffeur waar "Syntus Overijssel" op staat.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Als je drie weken voor de startdatum te horen krijgt dat je mag gaan rijden heb je nu eenmaal niet direct alle bussen geleverd...dnmw2705 schreef:Natuurlijk zijn het kosten, maar ik vind het maar niets al dat verschillende materieel.
Ook CXX besteedde flink wat uit, zoals de Uithoflijnen. Daarnaast reed Tourquase ook nog aardig wat, maar dat viel minder op omdat ze met dezelfde bussen en kleurstelling als CXX zelf reden.Ook het uitbesteden van 'zoveel' vind ik maar niets!
Kan niet zeggen dat CXX met die Amba's het goed had, alleen voor de eenheid zag dat er veel beter uit.
Waarom zou je als busbedrijf van één leverancier afhankelijk willen zijn? Laat ze maar lekker tegen elkaar opbieden wie voor het minste geld de beste bussen kan leveren.Syntus heeft zelf ook geen eenheid. Op Veluwe en Overijssel Amba's, in Utrecht Setra's en Citea's straks en dan Citaro's in Almere later dit jaar.
In principe was het zo dat het logo gevormd werd door het Syntus-logo met daarachter de regionaam. In Twente wordt geëist dat er onder de naam Twents gereden wordt, dus daar kom je niet onderuit. Daarnaast wordt het oude Syntus-logo uitgefaseerd en vervangen door het nieuwe 'Syntus - Keolis Group'-logo. Dat zie je in Utrecht dan weer, maar ook op de nieuwe Pod-Wagens (e-Golf), en dat zal straks ook voor Almere gebruikt worden verwacht ik.Ook overal andere bedrijfslogo's. Zal ze in Deventer dus niets uitmaken, maar ik vind het persoonlijk jammer. Zonde van zo'n groeiend bedrijf
Mocht je de kleur bedoelen: steeds meer regio's eisen een bepaalde kleurstelling. En wordt dat niet geëist dan biedt de vervoerder het wel uit zichzelf aan om zo een betere beoordeling te krijgen in de aanbesteding.
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
In Almere komen er 'metrobussen', erg lang en overal kunnen instappen etc. Zijn dat zeker weten Citaro's?dnmw2705 schreef:Natuurlijk zijn het kosten, maar ik vind het maar niets al dat verschillende materieel. Ook het uitbesteden van 'zoveel' vind ik maar niets!
Kan niet zeggen dat CXX met die Amba's het goed had, alleen voor de eenheid zag dat er veel beter uit.
Syntus heeft zelf ook geen eenheid. Op Veluwe en Overijssel Amba's, in Utrecht Setra's en Citea's straks en dan Citaro's in Almere later dit jaar.
Ook overal andere bedrijfslogo's. Zal ze in Deventer dus niets uitmaken, maar ik vind het persoonlijk jammer. Zonde van zo'n groeiend bedrijf
Voor de rest geef ik je wel gelijk, aan de andere kant: Ze passen de huisstijl op het gebied aan ipv zelf een vaste huisstijl te ontwikkelen. Zo is Veluwe lichtblauw, Overijssel donkerblauw, Twente rood en Utrecht rood-wit. En over materieel: Dat hangt denk ik van de concessie-eisen af. Veluwe en Overijssel is aanbesteed in 2010 dus dat is wel logisch dat daar ander materieel rijdt dan nu in Utrecht. Vergeet niet dat er op de Veluwe ook MAN Lions city CNG + Citaro's rijden, dus ook 'variatie'. Cxx rijdt ook met van alles overal: Ambassador, Citea, Citaro, veel MAN.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 179 gasten