Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5267
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Lijn 45 »

IK zag vanmiddag dat Amba 1181 een sticker met de tekst 'tunnelbus' heeft op de rechterzijde van de voorruit.
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

Lijn 45 schreef:IK zag vanmiddag dat Amba 1181 een sticker met de tekst 'tunnelbus' heeft op de rechterzijde van de voorruit.

Ja, dat is een amba zonder airco en dus tunnelbus, wat een beetje vreemd is aangezien alle amba's geschikt zijn om de tunnel te passeren.
Carlos0_0
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 29 jan 2014, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Carlos0_0 »

BusFreakRotterdam schreef:Als iedereen de pincode gaat invoeren gaat het snel zo traag als dat gerommel met contant geld afrekenen.

Deze pinapparaten zijn helemaal ingericht voor contactloos betalen, het lijkt wel of half Nederland het nog niet
heeft ontdekt of gewoon nog niet weet....
Ik weet het wel maar ik wil het niet het staat ook uit bij mij, ik blijf gewoon zo lang het kan betalen via pas + pincode.
Heerlijk als je in de winkel staat en mensen staan van pff schiet nou op, dan wordt je pas weer eens niet herkent :P.

Gewoon heerlijk rustig aan doen lekker geduld hebben, mensen hebben dit steeds minder laatste jaren.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Globetrotter »

Stefan Works schreef:http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1581028 ... regio.html

Busje misschien geleverd door Syntus?
Denk het niet, gezien het plaatje in dit artikel, maar ga volgende week wel even kijken.
buswbd
Berichten: 71
Lid geworden op: vr 02 dec 2016, 15:44

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door buswbd »

Is het niet een leuk idee om een pagina te maken met alle bussen van Syntus Utrecht (Ook de tijdelijke) dat je kan invullen waar de bus is gespot een soort bus spot pagina.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Wat heb je daar aan? Het materieel rijdt door het hele concessiegebied dus in principe kan een bus die op de ene dag aan de ene kant van de concessie rijdt een dag later weer aan de andere kant rijden.

Syntus nam trouwens in stijl afscheid van de huidige niet zo punctuele dienstregeling: op X4 kwam ik een stoet bussen tegen die, in deze volgorde, op tijd, met +10 en met +20 reden. En dat dus op luttele meters achter elkaar rijdend :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3267
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door marvinkok »

Vanaf morgen wordt alles beter :pos: (A)
Ga het morgen wel merken, al heb ik zelf nog niet veel bijzonder kritieke lijnen, maandag grotendeels lijn 6 en 17, dus dat wordt de vuurdoop :X
buswbd
Berichten: 71
Lid geworden op: vr 02 dec 2016, 15:44

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door buswbd »

Juist omdat ze door het hele gebied rijden. Leek mijn gewoon een leuk idee.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Suus »

Gisteren de stalling in Mijdrecht gezien. Aangelegd op de fundering van een voormalige loods, aangevuld met een bouwkeet. Met een beetje regen is het een grote modderpoel daar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

buswbd schreef:Juist omdat ze door het hele gebied rijden. Leek mijn gewoon een leuk idee.
Zo had ik vandaag de 1170 (ex-Connexxion/Tourquase 4272) op lijn 102 :P Er is 1 bus waarvan het opvalt dat hij alleen in west rijdt: de 1072. Die bus heb ik nog nooit gespot in het oostelijke deel, niet in het echt, niet op ovzoeker, ovinfo etc..
Speedmaster
Berichten: 184
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Speedmaster »

Suus schreef:Gisteren de stalling in Mijdrecht gezien. Aangelegd op de fundering van een voormalige loods, aangevuld met een bouwkeet. Met een beetje regen is het een grote modderpoel daar.
Dat wat jij een bouwkeet noemt is voor Syntus een gewone huisvesting. Ook Montfoort heeft z'n zelfde huisvesting, zij het dat die iets groter is.
CamilleKreemers
Berichten: 4391
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door CamilleKreemers »

Tegenwoordig wordt overal op bespaard om maar kosten te drukken. Dan krijg je geen uitgebreide stallingen meer, maar simpele "bouwketen". Dat zal goedkoper zijn dan een compleet gebouw plaatsen.
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Zolang ze maar een goede wasstraat hebben xD. Verder heb je niet veel nodig
Ik heb geen onderschrift
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

Zo, kan nu toch zeggen dat ik in de alleroudste Ambassador gezeten heb :lol:
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door wouter15 »

Ik zie dat er bij veel lijnen in deze concessie een voetnoot bij sommige ritten dat aangeeft dat de betreffende rit met een niet rolstoel toegankelijke bus word uitgevoerd. Welke bussen zijn dat eigenlijk? Ik zie ze namelijk bij veel lijnen langskomen en zoveel niet rolstoel toegankelijke bussen zijn er in deze concessie volgens mij ook weer niet.
CamilleKreemers
Berichten: 4391
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door CamilleKreemers »

Kan dat niet komen door omlopen? Er zullen door Syntus vast een X aantal omlopen zijn, die niet toegankelijk zijn met een rolstoel. Deze ritten in die omloop worden dan nu aangegeven in de dienstregeling, wat ik overigens zeer netjes vind.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Het zijn waarschijnlijk de omlopen die Besseling rijdt. Maar dat het netjes in de dienstregeling staat heeft wel een nadelige bijwerking: er staan nu voetnoten van A t/m P in de dienstregeling met allemaal onbegrijpelijke datumreeksen erbij.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Suus »

In de regio Mijdrecht rijdt Pouw met een Integro een aantal omlopen op de 130. Waarschijnlijk zijn die ook niet rolstoeltoegankelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Die Integro van Pouw is dat wel degelijk, die komt namelijk nog uit de vorige concessie met een toegankelijkheidseis: d'r zit een rolstoellift bij de achterdeur.
Sowieso heb ik het idee dat Pouw alleen aan de westkant van de provincie versterkt terwijl aan de oostkant Besseling dat doet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
buswbd
Berichten: 71
Lid geworden op: vr 02 dec 2016, 15:44

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door buswbd »

Rijdt nu in Leersum een Syntus bus uit Overijssel de 4049.
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

buswbd schreef:Rijdt nu in Leersum een Syntus bus uit Overijssel de 4049.
Die rijden er al sinds 11 december.. :')
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Natuurlijk zijn het kosten, maar ik vind het maar niets al dat verschillende materieel. Ook het uitbesteden van 'zoveel' vind ik maar niets!
Kan niet zeggen dat CXX met die Amba's het goed had, alleen voor de eenheid zag dat er veel beter uit.

Syntus heeft zelf ook geen eenheid. Op Veluwe en Overijssel Amba's, in Utrecht Setra's en Citea's straks en dan Citaro's in Almere later dit jaar.

Ook overal andere bedrijfslogo's. Zal ze in Deventer dus niets uitmaken, maar ik vind het persoonlijk jammer. Zonde van zo'n groeiend bedrijf
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door cassie127 »

Klopt en die reden begin december al helemaal wit door Zwolle en Deventer. Enige waaraan je in die bussen nog kan herkennen dat ze van Midden-Overijssel zijn, zijn de stoelbekleding en het bakje naast het kranten rek achter de chauffeur waar "Syntus Overijssel" op staat.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dennistd
Berichten: 5544
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dennistd »

dnmw2705 schreef:Natuurlijk zijn het kosten, maar ik vind het maar niets al dat verschillende materieel.
Als je drie weken voor de startdatum te horen krijgt dat je mag gaan rijden heb je nu eenmaal niet direct alle bussen geleverd...
Ook het uitbesteden van 'zoveel' vind ik maar niets!
Kan niet zeggen dat CXX met die Amba's het goed had, alleen voor de eenheid zag dat er veel beter uit.
Ook CXX besteedde flink wat uit, zoals de Uithoflijnen. Daarnaast reed Tourquase ook nog aardig wat, maar dat viel minder op omdat ze met dezelfde bussen en kleurstelling als CXX zelf reden.
Syntus heeft zelf ook geen eenheid. Op Veluwe en Overijssel Amba's, in Utrecht Setra's en Citea's straks en dan Citaro's in Almere later dit jaar.
Waarom zou je als busbedrijf van één leverancier afhankelijk willen zijn? Laat ze maar lekker tegen elkaar opbieden wie voor het minste geld de beste bussen kan leveren.
Ook overal andere bedrijfslogo's. Zal ze in Deventer dus niets uitmaken, maar ik vind het persoonlijk jammer. Zonde van zo'n groeiend bedrijf
In principe was het zo dat het logo gevormd werd door het Syntus-logo met daarachter de regionaam. In Twente wordt geëist dat er onder de naam Twents gereden wordt, dus daar kom je niet onderuit. Daarnaast wordt het oude Syntus-logo uitgefaseerd en vervangen door het nieuwe 'Syntus - Keolis Group'-logo. Dat zie je in Utrecht dan weer, maar ook op de nieuwe Pod-Wagens (e-Golf), en dat zal straks ook voor Almere gebruikt worden verwacht ik.

Mocht je de kleur bedoelen: steeds meer regio's eisen een bepaalde kleurstelling. En wordt dat niet geëist dan biedt de vervoerder het wel uit zichzelf aan om zo een betere beoordeling te krijgen in de aanbesteding.
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

dnmw2705 schreef:Natuurlijk zijn het kosten, maar ik vind het maar niets al dat verschillende materieel. Ook het uitbesteden van 'zoveel' vind ik maar niets!
Kan niet zeggen dat CXX met die Amba's het goed had, alleen voor de eenheid zag dat er veel beter uit.

Syntus heeft zelf ook geen eenheid. Op Veluwe en Overijssel Amba's, in Utrecht Setra's en Citea's straks en dan Citaro's in Almere later dit jaar.

Ook overal andere bedrijfslogo's. Zal ze in Deventer dus niets uitmaken, maar ik vind het persoonlijk jammer. Zonde van zo'n groeiend bedrijf
In Almere komen er 'metrobussen', erg lang en overal kunnen instappen etc. Zijn dat zeker weten Citaro's?

Voor de rest geef ik je wel gelijk, aan de andere kant: Ze passen de huisstijl op het gebied aan ipv zelf een vaste huisstijl te ontwikkelen. Zo is Veluwe lichtblauw, Overijssel donkerblauw, Twente rood en Utrecht rood-wit. En over materieel: Dat hangt denk ik van de concessie-eisen af. Veluwe en Overijssel is aanbesteed in 2010 dus dat is wel logisch dat daar ander materieel rijdt dan nu in Utrecht. Vergeet niet dat er op de Veluwe ook MAN Lions city CNG + Citaro's rijden, dus ook 'variatie'. Cxx rijdt ook met van alles overal: Ambassador, Citea, Citaro, veel MAN.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 179 gasten