Wat ik van iemand van evobus begrepen heb is de 1101 wel degelijk de demo-bus. Het is anders met zekerheid de eerste Setra voor syntus die in het land was.NG²7²™ schreef:Nee, de demobus rijdt bij TCR…BasFrancken schreef:Klopt, 1101 is een demobus
Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Mooie bussen. Ik denk wel de mooiste Citea's van NL tot nu toe (gebasseerd op de huisstijl.)Wanneer gaan ze instromen?
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
De stoelen zijn jammer genoeg niet goed zichtbaar. Zijn het standaard streekbusstoelen of weer de stoelen van de Setra's?
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Stoelen van de Setra's niet, dat zijn de standaard stoelen die in Setra bussen geleverd worden. Volgens mij zover ik kan zien zijn de hoofdsteunen rond en dan vermoed ik dat de stoelen vergelijkbaar zijn met de Twente Citea's, alleen dan andere kleur.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
De bussen zien er fraai uit! Zijn de stoelen nou blauw?
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Nee, ze zitten nog in de verpakking. Zullen we gewoon rood zijn met grijze hoofdsteun
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Afvoer van uitlaatgassen als de bus met draaiende motor binnen staat.CamilleKreemers schreef:Waar is die grote slang voor?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ziet er fraai uit die Citea!
In de categorie bizarre klachten las ik nog 'n artikeltje over klachten die bewoners van Soest over Syntus hadden. Ging onder meer over lange overstaptijden vanuit 74 op Soest Zuid op de trein en lijn 70 wat helemaal niet zou moeten kunnen bij normale dienstuitvoering (de huidige 74 is immers exact hetzelfde als de 74 van Connexxion op zaterdag was, dan heb je zowel op Soest Zuid als Soestdijk Noord een prima aansluiting). Bij de aansluiting op lijn 70 vermoed ik dat het weleens kan gaan om reizigers die niet door hebben dat die nu 8x/uur rijdt waardoor je dus 6x/uur langer zult moeten wachten. Maar ook dat is niet anders dan voorheen.
Andere klacht was dat naar het Meander MC sinds de inkorting van 74 tot Soest Zuid de directe verbinding verdwenen is, maar die is er überhaupt nooit geweest Overstappen op een stadsbus moest altijd al, al zal je nu via CS moeten en kan je niet bij het Eemplein meer overstappen.
Enige echt terechte klacht die ik erin las was de omweg die nu nodig is naar een school die op de Isselt zit. Dacht eerst nog dat een overstaphalte bij de kruising Barchman Wuytierslaan / Soesterweg dat op zou kunnen lossen, maar lijn 1 rijdt precies verkeerdom om een voor die scholieren logische verbinding te bieden.
In de categorie bizarre klachten las ik nog 'n artikeltje over klachten die bewoners van Soest over Syntus hadden. Ging onder meer over lange overstaptijden vanuit 74 op Soest Zuid op de trein en lijn 70 wat helemaal niet zou moeten kunnen bij normale dienstuitvoering (de huidige 74 is immers exact hetzelfde als de 74 van Connexxion op zaterdag was, dan heb je zowel op Soest Zuid als Soestdijk Noord een prima aansluiting). Bij de aansluiting op lijn 70 vermoed ik dat het weleens kan gaan om reizigers die niet door hebben dat die nu 8x/uur rijdt waardoor je dus 6x/uur langer zult moeten wachten. Maar ook dat is niet anders dan voorheen.
Andere klacht was dat naar het Meander MC sinds de inkorting van 74 tot Soest Zuid de directe verbinding verdwenen is, maar die is er überhaupt nooit geweest Overstappen op een stadsbus moest altijd al, al zal je nu via CS moeten en kan je niet bij het Eemplein meer overstappen.
Enige echt terechte klacht die ik erin las was de omweg die nu nodig is naar een school die op de Isselt zit. Dacht eerst nog dat een overstaphalte bij de kruising Barchman Wuytierslaan / Soesterweg dat op zou kunnen lossen, maar lijn 1 rijdt precies verkeerdom om een voor die scholieren logische verbinding te bieden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Citea's zien er idd mooi uit, morgen gaat bestuur van Syntus Utrecht ze keuren!
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Hopelijk zien ze dan niet de ontbrekende hoofdletter S van Syntus over het hoofd. Erg slordig. Lijkt me sterk dat dit de bedoeling is.
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Serieus? Dan komen ze binnenkort al op de weg toch?yordietje schreef:Citea's zien er idd mooi uit, morgen gaat bestuur van Syntus Utrecht ze keuren!
-
- Berichten: 184
- Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Elke huidige oude bus moet naar binnen, apparatuur uitbouwen en die vervolgens inbouwen in de nieuwe bus.
Zodra een bus klaar is komt deze direct in dienst.
Zodra een bus klaar is komt deze direct in dienst.
Laatst gewijzigd door Zugführer op di 28 mar 2017, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
@BasFrancken: Op de onderste foto is te zien dat de bussen op het station "Commissioning" staat, of in het Nederlands "inbedrijfstelling". Dat lijkt toch wel aardig op de laatste fase van een productieproces. Zal dan vast niet heel lang duren voor we ze op de weg kunnen zien inderdaad, al gaat dat van fysieke spots afhangen gezien het tijdelijke bus uit dienst -> apparatuur naar de nieuwe bus zou moeten worden volgens zeggen. (Is qua nummering ook wel het meest logisch).
Als m'n kleine vermoedentje eerder in dit topic klopt wordt dat nummer 1183 in de gaten houden dus
Als m'n kleine vermoedentje eerder in dit topic klopt wordt dat nummer 1183 in de gaten houden dus
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Foto's zijn van vrijdagmiddag! Dus zal zeer spoedig zijn. Kleine S is slordig inderdaad. 1183 en 1116 ook denk ik.. een van de twee
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
1116 niet, die zit in de serie voor de resterende Setra's Zie m'n vermoeden hier. Met 20 bussen moet je toch een heel eind komen voor lijn 50, (X)80 en 83, vooral gezien je alle kort-trajectritten op 50 en X80 en de 50 naar Wageningen gewoon met een Setra kunt rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
De Ceatano's zullen ook snel sneuvelen vermoed ik... ik denk eerst de 1183 inderdaad, daarna de oude syntusbussen zoals de 1111 1112 1113 en 3051/3054 en de 1116 als alleroudste ambassador zal ook snel verdwijnen inderdaad... hoewel niet alle tijdelijke bussen vervangen worden door Citea's. Hoe zou dat geregeld worden?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Het vermoeden heb ik net 3 minuten voor je gepost. Aangezien de nummers al toegewezen zijn in de apparatuur zal die 1 op 1 overgaan dus is het niet logisch als die Citea's willekeurige nummers tussen de 1102 en 1204 zouden krijgen, aannemelijk wordt dat gewoon een aaneengesloten serie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Aha. En ze komen dus stuk voor stuk in dienst? En zullen de Citea's net zoals de 'tijdelijke tunnelbussen' ook wel eens ergens anders kunnen opduiken? Zoals nu de Tourquase amba's wel eens op een lijn in Utrecht-West terechtkomen?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
De kans lijkt me straks een stuk kleiner aangezien er na indienststelling van de Citea's veel minder tunnelbussen zijn. Aan tijdelijke bussen rijdt er nu immers veel meer rond wat door het tunneltje past, dus is het niet meer dan logisch dat die soms ook op andere lijnen rijden. Hoewel het omloopmatig soms nog mis gaat want trof afgelopen vrijdag nog een Setra op de X80 naar Rhenen.
Stuk voor stuk in dienst lijkt mij wel het meest logisch gezien je anders ineens een stuk of 20 tijdelijke bussen uit de dienst moet halen terwijl je er niet direct een Citea voor in de plaats kunt inzetten omdat je eerst de apparatuur moet overzetten.
Nou heb ik in het vermoeden er nog geen rekening mee gehouden dat er eventueel nog wat anders voor de Amersfoortse stadsbussen komt.
Stuk voor stuk in dienst lijkt mij wel het meest logisch gezien je anders ineens een stuk of 20 tijdelijke bussen uit de dienst moet halen terwijl je er niet direct een Citea voor in de plaats kunt inzetten omdat je eerst de apparatuur moet overzetten.
Nou heb ik in het vermoeden er nog geen rekening mee gehouden dat er eventueel nog wat anders voor de Amersfoortse stadsbussen komt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 184
- Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Waarom moeten er andere bussen in Amersfoort komen...?Daniel schreef:......
Nou heb ik in het vermoeden er nog geen rekening mee gehouden dat er eventueel nog wat anders voor de Amersfoortse stadsbussen komt.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Omdat de Setra's totaal ongeschikt zijn als stadsbus. En of je het met 20 Citea's redt om zowel de tunnelritten als de stadsdienst Amersfoort te rijden betwijfel ik eerlijk gezegd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Vrijdag nog een ceatano gezien op lijn 50 van Veenendaal naar Utrecht, zit je ook niet echt lekker .
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Helemaal mee eens. Maar 20 Citea's zijn veel te weinig voor lijn 50 (V)/80/83 en stadsdienst. Om na te gaan: De 'stadsbussen' van connexxion (4230-4253, + 4219/4220/4221) betrok al 26 bussen.Daniel schreef:Omdat de Setra's totaal ongeschikt zijn als stadsbus. En of je het met 20 Citea's redt om zowel de tunnelritten als de stadsdienst Amersfoort te rijden betwijfel ik eerlijk gezegd.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik weet niet wie het zei of wat het idee achter de discussie was:
Hier demobus 1101..
Hier demobus 1101..
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
83: 2(+1r) 50:7(+1r) 80: 6(+1r)= 18 als je op elke lijn 1 bus reserve houdt. Met een ruimere reserve red je de 20 wel, maar voor stadsdiensten erbij is het echt te weinig.
Ik ben nu nog benieuwd hoeveel midis er komen. Ik vermoed dat je er daar ook wel een stuk of 20 voor nodig hebt (lijn 3+5+381)
Ik ben nu nog benieuwd hoeveel midis er komen. Ik vermoed dat je er daar ook wel een stuk of 20 voor nodig hebt (lijn 3+5+381)
Ik heb geen onderschrift
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 191 gasten