Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik ga een grote gok nemen: hier zijn wat kentekens die mogelijk van de Syntus Citea voertuigen zijn.
Vdl Citea slfa-180/electric, sinds eergisteren toegelaten op de Nederlandse wegen.
30-BJJ-2, 31-BJJ-2, 32-BJJ-2, 34-BJJ-2
Vdl Citea slfa-180/electric, sinds eergisteren toegelaten op de Nederlandse wegen.
30-BJJ-2, 31-BJJ-2, 32-BJJ-2, 34-BJJ-2
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dat zijn toch die bussen zoals in Eindhoven rijden? Zijn die niet voor AML?dnmw2705 schreef:Ik ga een grote gok nemen: hier zijn wat kentekens die mogelijk van de Syntus Citea voertuigen zijn.
Vdl Citea slfa-180/electric
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Electrische citea's?? Dat zou wel vet zijn! Maar die hebben toch zo'n enorme bult op het dak zitten? En slfa-180 zijn gelede bussen bedoelt voor stadsdiensten
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dat zijn bussen voor Eindhoven die jij bedoelt. Dat zijn SLFA-180/electric bussen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Die bussen met hogere nummers zijn deels in plaats van de gas-MANs die niet in Utrecht konden rijden. In de praktijk rijdt er bv. geen 1102 in Utrecht maar is dat de 9102 geworden die op de Veluwe zit en rijdt er in plaats daarvan een andere Amba in Utrecht. Er zijn alleen meer gasbussen naar de Veluwe gegaan dan er Veluwse Amba's in Utrecht rijden, dat vullen de 3xxx en 4xxx weer op.Lijn 45 schreef:In dit overzicht ontbreken de bussen met nummers boven de 3000, worden dit ook Citea's (afgezien van de Optares)?Daniel schreef: - 1102 t/m 1158 -> te vervangen door S 415 LE
- 1159 t/m 1164 -> te vervangen door de nieuwe midi's
- 1165 t/m 1182 (Tourquase) -> te vervangen door S 418 LE
- 1183 t/m 1204 -> te vervangen door Citea tunnelbus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Vandaar dat ik gok zei. Ik kon al niet verklaren dat electric vandaan kwam
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Deze 4 Citea's SLFA 180 E gaan voor Arriva rijden op de Waddeneilanden.dnmw2705 schreef: Vdl Citea slfa-180/electric, sinds eergisteren toegelaten op de Nederlandse wegen.
30-BJJ-2, 31-BJJ-2, 32-BJJ-2, 34-BJJ-2
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ah, jammer..
Overigens wordt de bestickering aangepast met een hoofdletter S las ik in de Syntus Utrecht groep op Facebook!
Overigens wordt de bestickering aangepast met een hoofdletter S las ik in de Syntus Utrecht groep op Facebook!
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Hoezo heb jij trouwens wel toegang tot die groep?
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Het mag een paar centen kosten natuurlijk.yordietje schreef:Ah, jammer..
Overigens wordt de bestickering aangepast met een hoofdletter S las ik in de Syntus Utrecht groep op Facebook!
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Vorig jaar een keertje aangemeld.Hoezo heb jij trouwens wel toegang tot die groep?
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dit is dan ook het oude logo (helaas), het nieuwe logo heeft wel een hoofdletter S. De tekst "Vervoer vanuit het hart" is ook in een ander lettertype en de Syntus app is op die Citea ook syntus app.Flippylosaurus schreef:Het "algemene" logo van Syntus heeft ook een kleine letter S:
Groeten,
Nick
Nick
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Sowieso lijkt het op die foto wel een ander lettertype waarin Syntus geschreven staat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Reden er op die lijnen niet altijd al versterkingsbussen? Lijkt me sterk dat er nu andere diensten zijn, omdat er een aantal bussen in Utrecht rijden…cassie127 schreef: Hou er ook maar rekening mee dat er binnenkort weer een paar bussen van Midden-Overijssel teruggaan. Deze regio kampt momenteel weer met te weinig bussen. Dat wordt momenteel opgevangen door inzet van Touringcars van Gebo tours op de lijnen 9, 12, 29, 83, 267 & 649 in en rondom Zwolle
Groeten,
Nick
Nick
-
- Berichten: 184
- Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Kan je gemotiveerd onderbouwen waarom de Setra's niet geschikt zijn voor de stadsdienst. zeggen dat ze ongeschikt zijn vind ik te kort door de bocht.Daniel schreef:Omdat de Setra's totaal ongeschikt zijn als stadsbus. En of je het met 20 Citea's redt om zowel de tunnelritten als de stadsdienst Amersfoort te rijden betwijfel ik eerlijk gezegd.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
- Lange halteertijden door trage deuren
- Uitsluitend zitplaatsen met opstapjes
- Gebrekkige doorstroming van reizigers door een smal gangpad
- Weinig plek voor zaken als boodschappenwagentjes, kinderwagens e.d. (als je een boodschappenwagentje naast je stoel neerzet is gelijk het gangpad geblokkeerd omdat het zo smal is)
- Door de bovenstaande twee punten ook beperkte sta-capaciteit bij drukte
Vindt het verder prachtig mooie en comfortabele bussen hoor, maar voor de stad gewoon niet handig.
- Uitsluitend zitplaatsen met opstapjes
- Gebrekkige doorstroming van reizigers door een smal gangpad
- Weinig plek voor zaken als boodschappenwagentjes, kinderwagens e.d. (als je een boodschappenwagentje naast je stoel neerzet is gelijk het gangpad geblokkeerd omdat het zo smal is)
- Door de bovenstaande twee punten ook beperkte sta-capaciteit bij drukte
Vindt het verder prachtig mooie en comfortabele bussen hoor, maar voor de stad gewoon niet handig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 184
- Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
- Snelheid deuren is al deels aangepast.
- Meer zitplaatsen door de huidige indeling.
- Gangpad dient ten alle tijden vrij te blijven, bagage in de rekken en kinderwagen/ boodschappenkar op rolstoelplaats.
- Door meer zitplaatsen minder sta plaatsen nodig.
Extra pluspunten
- Door de krachtige motor trekt de Setra sneller op.
- Betere bouwkwaliteit waardoor het geen rammelbakken zijn.
- Retarder is vriendelijker bij het aangrijpen dan bijvoorbeeld de retarder van de VDL bussen. Bij een VDL zit je al tegen de voorruit als je naar de rem kijkt, dit is bij de Setra veel beter afgesteld waardoor het comfortabeler rijd voor passagier en chauffeur.
- Meer zitplaatsen door de huidige indeling.
- Gangpad dient ten alle tijden vrij te blijven, bagage in de rekken en kinderwagen/ boodschappenkar op rolstoelplaats.
- Door meer zitplaatsen minder sta plaatsen nodig.
Extra pluspunten
- Door de krachtige motor trekt de Setra sneller op.
- Betere bouwkwaliteit waardoor het geen rammelbakken zijn.
- Retarder is vriendelijker bij het aangrijpen dan bijvoorbeeld de retarder van de VDL bussen. Bij een VDL zit je al tegen de voorruit als je naar de rem kijkt, dit is bij de Setra veel beter afgesteld waardoor het comfortabeler rijd voor passagier en chauffeur.
Laatst gewijzigd door Zugführer op wo 29 mar 2017, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Als mensen in gangpaden moeten staan is een lijn sowieso toe aan frequentieverhoging. Staan bij de achterste deur(en) gaat nog wel, maar gangpaden zijn bij bussen vrijwel altijd krap. Het PvE zegt zelfs dat reizigers buiten de spits een zitplaatsgarantie moeten hebben. En zelfs dan mogen reizigers maar 15 minuten staan. (paragraaf 4.12)
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Een echte stadsbus heeft gewoon een volledige vlakke vloer van de voordeur tot minstens de achterdeur inclusief de stoelen zodat de reizigers in hoog tempo de bus in kunnen en in een stoel kunnen ploffen of zich vast kunnen grijpen aan een lus. Een stadsbus heeft vaak ook wat minder stoelen dan een streekbus, zodat er meer mensen in kunnen staan, wat in steden op drukke momenten nog wel eens wil voorkomen, dat kan alleen er niet allerlei verhogingen in de weg staan.
@sirvinniei: Bij een stadsdienst moet je soms staanplaatsen accepteren, zeker in een forensenstad met relatief lange lijnen als Amersfoort.
@sirvinniei: Bij een stadsdienst moet je soms staanplaatsen accepteren, zeker in een forensenstad met relatief lange lijnen als Amersfoort.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
De spiegels verraden al dat het een ZF-bus wordt. De Connexxion R-net Citea's hebben dat i.c.m. een ZF en alle bussen in Noorwegen/Finland/Zweden hebben deze spiegels i.c.m. een ZF. Dan spreek ik vooral over de rechterspiegel. Die aan de bestuurderszijde is nieuw.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
1000000% mee eens.Daniel schreef:- Lange halteertijden door trage deuren
- Uitsluitend zitplaatsen met opstapjes
- Gebrekkige doorstroming van reizigers door een smal gangpad
- Weinig plek voor zaken als boodschappenwagentjes, kinderwagens e.d. (als je een boodschappenwagentje naast je stoel neerzet is gelijk het gangpad geblokkeerd omdat het zo smal is)
- Door de bovenstaande twee punten ook beperkte sta-capaciteit bij drukte
Vindt het verder prachtig mooie en comfortabele bussen hoor, maar voor de stad gewoon niet handig.
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Volgens bij hebben die Arriva Limburg citea's ook een ZF versnellingsbak. Dat betekent een rustiger motorgeluid.OmniLezer schreef:De spiegels verraden al dat het een ZF-bus wordt. De Connexxion R-net Citea's hebben dat i.c.m. een ZF en alle bussen in Noorwegen/Finland/Zweden hebben deze spiegels i.c.m. een ZF. Dan spreek ik vooral over de rechterspiegel. Die aan de bestuurderszijde is nieuw.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Maar dat doet de provincie dus niet, en zij zijn de opdrachtgever. Alleen korter dan 15 minuten mag er gestaan worden en buiten de spits al helemaal niet.Suus schreef:Een echte stadsbus heeft gewoon een volledige vlakke vloer van de voordeur tot minstens de achterdeur inclusief de stoelen zodat de reizigers in hoog tempo de bus in kunnen en in een stoel kunnen ploffen of zich vast kunnen grijpen aan een lus. Een stadsbus heeft vaak ook wat minder stoelen dan een streekbus, zodat er meer mensen in kunnen staan, wat in steden op drukke momenten nog wel eens wil voorkomen, dat kan alleen er niet allerlei verhogingen in de weg staan.
@sirvinniei: Bij een stadsdienst moet je soms staanplaatsen accepteren, zeker in een forensenstad met relatief lange lijnen als Amersfoort.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dit is echt de meest onlogische aanname die ik gehoord heb. De keuze van welke spiegels je aan een bus hangt staat volledig los van het type versnellingsbak...OmniLezer schreef:De spiegels verraden al dat het een ZF-bus wordt. De Connexxion R-net Citea's hebben dat i.c.m. een ZF en alle bussen in Noorwegen/Finland/Zweden hebben deze spiegels i.c.m. een ZF. Dan spreek ik vooral over de rechterspiegel. Die aan de bestuurderszijde is nieuw.
Bij Connexxion in Twente hadden alle bussen dezelfde spiegels en toch verschillende versnellingsbakken en bij Veolia in Brabant-West was dat net zo.
Bovendien is dit type spiegel compleet nieuw op een Citea (de SLF's van Maastricht waren de eerste met deze spiegel rechts).
Groeten,
Nick
Nick
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 204 gasten