Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door cassie127 »

Volgens mij hebben alle lezers er last van. Zelfde verhaal hier in Midden-Overijssel. Ook de tijd loopt een uur achter.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

OV-Info app heeft de Henschotermeerlijnen gepubliceerd!
Lijn 382 krijgt 2 minuten om van Station op eerste halte te komen. Lijn 56 loopt hier al vaak 2 minuten vertraging op. Het is dan natuurlijk zomer, maar die verkeerslichten rond op de oprit met de A12 zijn vaak al een probleem punt, ook in vakanties.

Lijn heet: 382 W'berg Henschotermeer. Eindhalte heet nog steeds De Heygraeff. (Geen via :p). Alleen als Utrecht CS Jaarbeurszijde op de bestemmingsfilm en in de app past, dan kan Woudenberg Henschoter meer ook wel voluit volgens mij. :)

Rijden overigens al snel ook al bussen terug naar begin punten. Bussen op sparen daar heeft geen zin, alleen die bussen terug op lijndienst ik ook zonde lijkt me

Ben benieuwd naar het gebruik van de lijn
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

Ik wist niks af van een lijn 380 Amersfoort Vathorst-Woudenberg. Best verrassend.. wat zou de reden zijn van die verbinding?
Flippylosaurus
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 15 feb 2017, 18:39

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Flippylosaurus »

dnmw2705 schreef:Als 4e jaars grafisch vormgever in opleiding gaat het niet passende Syntus Utrecht logo aan mij kriebelen! Past net niet op het scherm! Ga zo wel ff wat in elkaar zetten en mailen :p
Toegevoegd: Het is schijnbaar Syntus style om het logo half te gebruiken. Zie nu dat ze het bij andere afbeeldingen ook doen.
https://s27.postimg.org/am4jkt2r7/20170405_075334.jpg

Vanmorgen ook de eerste keer dat die Cico's het niet doen bij mij.
https://s24.postimg.org/81ojwseo5/20170405_075927.jpg
CiCo's werken in heel het Syntus Utrecht gebied al de hele dag niet.
Laatst gewijzigd door Zugführer op wo 05 apr 2017, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto's uit quote
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Zugführer »

dnmw2705 schreef:Alleen als Utrecht CS Jaarbeurszijde op de bestemmingsfilm en in de app past, dan kan Woudenberg Henschoter meer ook wel voluit volgens mij. :)
Als ik goed tel is dat één karakter langer, dus dat zal net te lang zijn. Ze zullen het niet voor de grap afkorten :p
Flippylosaurus
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 15 feb 2017, 18:39

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Flippylosaurus »

Officieel mag er in KV1 (digitale dienstregeling) maximaal 50 tekens worden gebruikt. Er zijn wel wat maniertjes om hieromheen te komen die soms ook worden gebruikt. Helaas heb ik geen karakterteller bij me
Laatst gewijzigd door Wubbo op wo 05 apr 2017, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was vorig bericht
Flippylosaurus
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 15 feb 2017, 18:39

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Flippylosaurus »

Het is trouwens echt eenbl een rommeltje. 299 die langs Zonnehof-Oost rijd met alleen een bestuurder erin die leek in dienst te zijn (er stond Leusden op) en daarna een bus van Tourquase die de 203 rijd die niet in dienst staat. Hoor dit soort dingen in andere plekken ook. En dan nog de niet werkende CiCos... Dat wordt een latertje voor de ICT'ers ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

BasFrancken schreef:Ik wist niks af van een lijn 380 Amersfoort Vathorst-Woudenberg. Best verrassend.. wat zou de reden zijn van die verbinding?
Een verbinding naar het Henschotermeer bieden natuurlijk :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door cassie127 »

Flippylosaurus schreef:
dnmw2705 schreef:Als 4e jaars grafisch vormgever in opleiding gaat het niet passende Syntus Utrecht logo aan mij kriebelen! Past net niet op het scherm! Ga zo wel ff wat in elkaar zetten en mailen :p
Toegevoegd: Het is schijnbaar Syntus style om het logo half te gebruiken. Zie nu dat ze het bij andere afbeeldingen ook doen.
https://s27.postimg.org/am4jkt2r7/20170405_075334.jpg

Vanmorgen ook de eerste keer dat die Cico's het niet doen bij mij.
https://s24.postimg.org/81ojwseo5/20170405_075927.jpg
CiCo's werken in heel het Syntus Utrecht gebied al de hele dag niet.
Het gaat in ieder geval om die met kleurenscherm in alle concessies. De oude met zwart wit scherm werkten wel.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3267
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door marvinkok »

In Twente vandaag geen problemen gehad in meerdere bussen met verschillende CiCo's. Tijd niet naar gekeken...
Laatst gewijzigd door Wubbo op wo 05 apr 2017, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was vorig bericht
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door cassie127 »

Zijn er dan nog verschillende merken binnen die kaartlezers? Vandaag in dr witte bus van lijn 9 in Zwolle deden ze het niet merk was kapsch ofzo
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3267
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door marvinkok »

Kapsch is de nieuwe naam van Prodata, in principe dus dezelfde fabrikant wat ik begreep. In Twente Jun je ze alle drie tegenkomen, monochroom scherm, kleurenscherm van Prodata en kleurenscherm van Kapsch waarbij de monochroom en Prodata ongeveer hetzelfde geluid hebben en de Kapsch meer als NS...
Michael
Berichten: 11765
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Michael »

marvinkok schreef:kleurenscherm van Kapsch waarbij de monochroom en Prodata ongeveer hetzelfde geluid hebben en de Kapsch meer als NS...
Dat geluid heeft te maken met de landelijke standaard dacht ik. Alle validators in het hele land zouden hetzelfde geluid moeten gaan maken. Bij Arriva zijn ze geleidelijk aan ook alle validators aan het vervangen geloof ik. In ieder geval in Tilburg schijnen er al een paar met nieuwe validators rond te rijden. En ook de MAN geledes in Breda hebben de nieuwe validators.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Wel ideaal zo'n storing in de chipkaartapparatuur op zo'n zeldzame avond dat ik een keer de bus binnen Amersfoort gebruikte :P
Zag trouwens zowel in m'n bus heen als terug hetzelfde aparte fenomeen: het scherm met volgende haltes springt bij station Schothorst op zwart, vlak voor/na de halte knippert het even bij halte Silverstein doet 'ie het weer. En dat was zowel in een Setra (1004) als Citaro LE (1150) het geval.

Op m'n heenweg kon ik kiezen tussen lijn 5 en 203, waarbij me nog opviel dat lijn 5 om die tijd maarliefst één minuut heeft om van het station bij halte De Kei te komen, tja, zo krijg je wel vertragingen als de verkeerslichten in de groene golf niet meewerken.
M'n keuze viel uiteindelijk op de 203 trouwens waarop een chauffeur reed die nog in opleiding was. Leverde wat extra wetenswaardigheidjes op: de gemeente Amersfoort heeft toegezegd om op diverse punten de infrastructuur aan te passen aan de 15-meterbussen die op de Uithoflijnen komen te rijden, maar met de bussen al vrij snel in aantocht is dat nog lang niet overal gebeurd. De draai de Holkerweg op heeft bijvoorbeeld al wel een verruimde bocht door een deels weggehaald vluchtheuveltje, maar twee "beruchte" plekjes zijn nog de rotonde op het Julianaplein en de draai rechtsaf vanaf de Arnhemseweg de Stadsring op. Vooral bij die laatste komt een Setra nu al maar net de bocht rechtsaf door zonder drie lantaarnpalen omver te rijden en een auto op de naastgelegen rijstrook de stoep op te duwen, dus dat vereist nog wel het een en ander aan aanpassingen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

Die 15m Setra's lijken me wel echt kolossen om mee te rijden hoor. Ze zijn maar 3 meter korter dan een standaard gelede bus die een harmonica heeft. De 12m Setra voelt ook een stuk groter aan dan een normale 12m bus, zou dat puur aan de hoogte liggen?
dennistd
Berichten: 5544
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dennistd »

Een Setra is ook 5cm breder dan een Amba/Citea volgens mij. Verder natuurlijk de hoogte, en ook het gewicht waardoor ze veel groter aanvoelen.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Jurre »

Daniel schreef:Zag trouwens zowel in m'n bus heen als terug hetzelfde aparte fenomeen: het scherm met volgende haltes springt bij station Schothorst op zwart, vlak voor/na de halte knippert het even bij halte Silverstein doet 'ie het weer. En dat was zowel in een Setra (1004) als Citaro LE (1150) het geval.
Dat had ik maandag ook met lijn 7 (Citaro). Overigens is het negenoog op de busbrug Balladelaan nog steeds verschrikkelijk afgesteld. Bij nadering ging het negenoog aan het einde van de brug al op wit, terwijl het eerste negenoog nog op rood stond. Toen de eerste wit werd, werd de tweede rood. Na een paar minuten is de chauffeur maar door rood gereden, er kwam nergens verkeer aan, laat staan dat de bus herkend werd door het stoplicht.
slingermonyet
Berichten: 119
Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door slingermonyet »

Tijd voor update KAR. Mij overkwam dat ook op die brug
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 06 apr 2017, 00:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: RE: Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

BasFrancken schreef:Die 15m Setra's lijken me wel echt kolossen om mee te rijden hoor. Ze zijn maar 3 meter korter dan een standaard gelede bus die een harmonica heeft. De 12m Setra voelt ook een stuk groter aan dan een normale 12m bus, zou dat puur aan de hoogte liggen?
Op een manier zijn 15 meter bussen nog lastiger te rijden dan gelede bussen. Gelede bussen bestaan uit twee delen met een flexibel stuk, maar 15 meter bussen zijn 1 deel dat in de volle lengte bochten moet maken.
Ik heb geen onderschrift
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

Wel een dubbele achteras met meedraaiende wielen? Denk het wel anders wordt het wel erg lastig
Michael
Berichten: 11765
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Michael »

Inderdaad een dubbele achteras maar alleen de achterste as stuurt lichtjes mee
flipje
Berichten: 1258
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door flipje »

Het zal de eerste periode wel wennen worden voor de chauffeurs met die 15 meter Setra's. Kans op schades zal dan ook wel vrij groot zijn.
Bij de wisseling van 15 meter bussen in IJsselmond van Volvo naar VDL was het in de eerste periode ook vaak raak (ontbrekende hoeken van de achterbumper, schuur plekken op de achterkant) en dan te bedenken dat chauffeurs hier al ervaring hadden met 15 meter bussen. Maar al doende leert men.
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

Bochten nog ruimer nemen, dat is de enige manier. En gebruik maken van de camera's die in de bus zitten, neem aan dat ze die gebruiken tenminste
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3267
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door marvinkok »

Wat heb je aan de camera's ín de bus dan? Buiten kijkt me veel handiger ;) Daarnaast gaat het scherm bij de chauffeur uit tijdens het rijden, of specifieker, na het sluiten van de deuren...
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

Ja dat bedoel ik inderdaad Marvin;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 200 gasten