Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Precies, de Uithoflijnen rijden gewoon in de zomervakantie en doen dat dit jaar zelfs in een wat hogere frequentie dan voorgaande jaren gezien er nu vier lijnen een halfuursdienst rijden in plaats van twee
Maar dat sluit inzet van die wagens natuurlijk niet uit want de Henschotermeerlijnen beginnen pas vanaf 10 uur te rijden en dan is de ochtendspits al voorbij.
Maar dat sluit inzet van die wagens natuurlijk niet uit want de Henschotermeerlijnen beginnen pas vanaf 10 uur te rijden en dan is de ochtendspits al voorbij.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Het zou inderdaad kunnen. Natuurlijk gaat het voor Syntus een gok zijn aangezien CXX hier niets had rijden naar mijn weten. Ik denk dat ze wel gaan adverteren in de bussen op het tweede scherm.
Blijft wel staan dat dit weekend er best al at had mogen rijden. Donderdag was top, vrijdag was top, zaterdag was ook erg lekker. Vandaag iets minder warm, maar was nog steeds goed gevuld op het Hensschotermeer.
Ik denk persoonlijk dat je best wat chauffeurs stand by had kunnen hebben hiervoor. Nu is het wel zo dat vanaf Driebergen Zeist aanrijden met 382 dit weekend bijna onmogelijk was.
Wellicht leest Maxim hier nog steeds mee en pakt ie het mee in de evaluatie.
Blijft wel staan dat dit weekend er best al at had mogen rijden. Donderdag was top, vrijdag was top, zaterdag was ook erg lekker. Vandaag iets minder warm, maar was nog steeds goed gevuld op het Hensschotermeer.
Ik denk persoonlijk dat je best wat chauffeurs stand by had kunnen hebben hiervoor. Nu is het wel zo dat vanaf Driebergen Zeist aanrijden met 382 dit weekend bijna onmogelijk was.
Wellicht leest Maxim hier nog steeds mee en pakt ie het mee in de evaluatie.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Jawel hoor, lijn 81 reed daar van maandag t/m zaterdag. Maar er zit natuurlijk een verschil in aantrekkelijkheid vergeleken met de nieuwe lijnen omdat je voorheen altijd moet overstappen om er te komen. Alleen vanuit Driebergen-Zeist was er een rechtstreekse reismogelijkheid, vanuit Veenendaal reken ik maar even niet mee want dat was een enorme omweg.dnmw2705 schreef:Natuurlijk gaat het voor Syntus een gok zijn aangezien CXX hier niets had rijden naar mijn weten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ja.. 81.. Alleen dat staat in vergelijking tot 380, 382 en 383, daar doelde ik eigenlijk op.
Overigens is dat stukje tussen Austerlitz en Woudenberg ook wel echt 'een dead zone' kan enig sinds wel begrijpen dat Syntus dat stuk eruit geknikkerd heeft. Alternatief met 381 is ook half. Vanaf Driebergen Zeist en zeker vanaf Zeist Busstation gaat ie leeg richting NMM. Ben heel erg benieuwd naar wat er in 2018 komt.
Doet Syntus eigenlijk aan cijfers openbaren? Ben persoonlijk, maar vast niet de enige, erg benieuwd of Syntus voor reizigers groei gezorgd heeft op bepaalde plekken, maar ook waar ze verliezen hebben geleden. Iemand idee?
Overigens is dat stukje tussen Austerlitz en Woudenberg ook wel echt 'een dead zone' kan enig sinds wel begrijpen dat Syntus dat stuk eruit geknikkerd heeft. Alternatief met 381 is ook half. Vanaf Driebergen Zeist en zeker vanaf Zeist Busstation gaat ie leeg richting NMM. Ben heel erg benieuwd naar wat er in 2018 komt.
Doet Syntus eigenlijk aan cijfers openbaren? Ben persoonlijk, maar vast niet de enige, erg benieuwd of Syntus voor reizigers groei gezorgd heeft op bepaalde plekken, maar ook waar ze verliezen hebben geleden. Iemand idee?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik heb nog nooit reizigersaantallen gevonden van Syntus in de Veluwe.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Worden zulk soort gegevens niet bij een nieuwe aanbesteding gedeeld? Was iig bij deze concessie zo. Het delen van deze gegevens is overigens in het nadeel van de vervoerder. Het is concurrentiegevoelige informatie.
Ik vraag me eigenlijk ook wel af of het niet beter is om in plaats van de 356 en de 381 een pendellijn binnen Soesterberg in te leggen en lijn 56 te versterken. Lijn 381 is pure overbediening tussen Soesterberg en station Driebergen-Zeist en lijn 356 is wel een erg lange pendellijn.dnmw2705 schreef:Overigens is dat stukje tussen Austerlitz en Woudenberg ook wel echt 'een dead zone' kan enig sinds wel begrijpen dat Syntus dat stuk eruit geknikkerd heeft. Alternatief met 381 is ook half. Vanaf Driebergen Zeist en zeker vanaf Zeist Busstation gaat ie leeg richting NMM. Ben heel erg benieuwd naar wat er in 2018 komt.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Hoezo is de 356 lang? Met een beetje doorrijden sta je in 10 minuten bij het museum.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Concurrentie gevoelige informatie? Het is toch niet zo dat vandaag Syntus in de PU rijdt en morgen CXX of Arriva op de routes door de PU. Pas in 2023 zou het pas 'gevoelig' kunnen zijn lijkt mij.
Maar ja, als het van de veluwe niet bekend is.. Dan zal het voor Utrecht ook niet gebeuren vrees ik.
381 'moet' gewoon 81 worden (oid) en rondjes rijden tussen Austerlitz, busstation Zeist, Driebergen Zeist - Austerlitz. In buurtbus zou het kunnen, denk.Alleen dat de ochtend ritten en avond ritten (na 18:00) toch wel cruciaal zijn. Nu met de 381 gaat de laatste bus richting Austerlitz om 17:46... Uurtje later 'zou' beter zijn voor ov gebruikers uit Austerlitz
Maar ja, als het van de veluwe niet bekend is.. Dan zal het voor Utrecht ook niet gebeuren vrees ik.
381 'moet' gewoon 81 worden (oid) en rondjes rijden tussen Austerlitz, busstation Zeist, Driebergen Zeist - Austerlitz. In buurtbus zou het kunnen, denk.Alleen dat de ochtend ritten en avond ritten (na 18:00) toch wel cruciaal zijn. Nu met de 381 gaat de laatste bus richting Austerlitz om 17:46... Uurtje later 'zou' beter zijn voor ov gebruikers uit Austerlitz
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik weet niet of dit de juiste plek is voor mijn vraag, maar ik ben opzoek naar de lijnnetkaarten van Connexxion van de provincie Utrecht. Dan gaat het over de kaarten 2009 tot 2011. En als het zou kunnen ben ik ook nog opzoek naar de kaarten van de vorige Concessie houder maar die zijn minde belangrijk. Ik kan ze nergens vinden en dus was ik benieuwd of iemand ze nog heeft(digitaal) of weet waar ik ze kan vinden.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Forum gebruiker Cassie127 heeft een website waarin wat te vinden is.noahlvb schreef:Ik kan ze nergens vinden en dus was ik benieuwd of iemand ze nog heeft(digitaal) of weet waar ik ze kan vinden.
https://dienstregeling.stackstorage.com ... FNederland
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Syntus heeft bericht geplaatst over de nieuwe bussen. Zal nu dus wel snel gaan als ze er mee gaan 'adverteren'
https://www.syntusutrecht.nl/nl-nl/over ... n-aantochtNog even en we rijden met 15 meter lange bussen. Meer ruimte, wifi en stopcontacten, dat vinden wij meer dan gewoon. De laatste hand wordt gelegd en de eerste bussen zijn al uit de werkplaats vertrokken.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Wubbo schreef:Een paar berichten eerder werd het getal van 20.000 bezoekers genoemd. Feit is in ieder geval dat gisteren alle parkeerplaatsen vol waren en er opgeroepen werd niet met de auto naar het Henschotermeer te komen.
Het Henschotermeer in Woudenberg heeft tijdens het lange Hemelvaartsweekend 70.000 tot 80.000 bezoekers getrokken, schat beheerder Wolbertie Ruiter.
De drukste en moeilijkste van de afgelopen vier dagen was de zaterdag. De warmte en een reservering van parkeerplekken voor de KNVB veroorzaakte extreme drukte bij het Henschotermeer. Daarom gingen 's ochtends de toegangshekken naar de parkeerplaats al dicht. "Ik werk hier nu negen jaar, maar zo'n hectiek als gisteren had ik nog nooit meegemaakt", aldus de beheerder. Zondag was het volgens hem "gezellig druk" bij het meer.
Bron: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1624440 ... rmeer.html
Eenmalig extra druk dus, eigenlijk. Als zelfs de beheerder dit in negen jaar tijd nog niet heeft meegemaakt.. (A)
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Eh.. chauffeurs zijn ook net mensen.. met misschien een gezin / vrienden of andere sociale bezigheden die graag willen weten waar zij aan toe zijn tijdens een lang weekend hemelvaart.. 4 dagen 'op reserve' staan zonder zekerheid dát je ingepland wordt lijkt mij niet fijn. Ik vind 1 dag reserve staan al ruk.dnmw2705 schreef: (..)
Ik denk persoonlijk dat je best wat chauffeurs stand by had kunnen hebben hiervoor. (..).
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Gutgut.. waarom kiest Syntus voor het frame 'werkplaats' daar waar een video van de overbrenging van fabriek naar de standplaats wordt getoond?dnmw2705 schreef:Syntus heeft bericht geplaatst over de nieuwe bussen. Zal nu dus wel snel gaan als ze er mee gaan 'adverteren'
https://www.syntusutrecht.nl/nl-nl/over ... n-aantochtNog even en we rijden met 15 meter lange bussen. Meer ruimte, wifi en stopcontacten, dat vinden wij meer dan gewoon. De laatste hand wordt gelegd en de eerste bussen zijn al uit de werkplaats vertrokken.
Ik bedoel, de laatste woorden in de tekst suggereren dat voertuig de weg op zijn gegaan (als in: dienst) terwijl dat in de eerste regel tekst wordt ontkracht.. :neg:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ff kleine correctie (A) van fabriek naar werkplaats (in Nijkerk) en dan vanaf werkplaats Nijkerk naar de standplaatsen (stallingen)
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Hahaha Durashift, heb je genoeg zout om op de slakken te strooien?
🍉
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik heb sowieso de netkaart van Connexxion uit 2010 nog digitaal thuis, en heb ook een netkaart van de voorgaande concessie (Stadsvervoer Nederland / Oost-Utrecht) uit het eerste jaar daarvan.noahlvb schreef:Ik weet niet of dit de juiste plek is voor mijn vraag, maar ik ben opzoek naar de lijnnetkaarten van Connexxion van de provincie Utrecht. Dan gaat het over de kaarten 2009 tot 2011. En als het zou kunnen ben ik ook nog opzoek naar de kaarten van de vorige Concessie houder maar die zijn minde belangrijk. Ik kan ze nergens vinden en dus was ik benieuwd of iemand ze nog heeft(digitaal) of weet waar ik ze kan vinden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Is zeker ruk. Alleen je kan het ook omdraaien. Vanaf 1 april tot 1 oktober (dat zijn ook de zomertijden van het Hensschotermeer), kan je ook op zaterdag en zon/feestdag de diensten inplannen en dan op de dag zelf kijken of je ze annuleert. Vooruit denken is regeren. En als je ze inplant en dan eruit gooit omdat het windkracht 10 is, onweer en wolkbreuken, dan hoor je er niemand over.Durashift schreef:Eh.. chauffeurs zijn ook net mensen.. met misschien een gezin / vrienden of andere sociale bezigheden die graag willen weten waar zij aan toe zijn tijdens een lang weekend hemelvaart.. 4 dagen 'op reserve' staan zonder zekerheid dát je ingepland wordt lijkt mij niet fijn. Ik vind 1 dag reserve staan al ruk.
Laat het een leerpunt zijn voor Syntus en volgend jaar lekker integreren in de dienstregeling.
Dat vroeg ik mezelf ook al af. Overigens zegt het bericht helemaal niets. Staat niets concreets in. Al weten wij natuurlijk beter, maar alsnog.Durashift schreef: Gutgut.. waarom kiest Syntus voor het frame 'werkplaats' daar waar een video van de overbrenging van fabriek naar de standplaats wordt getoond?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Het is in iedergeval fijn dat ze ons reizigers op de hoogte houden.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
15m lange buurtbussendnmw2705 schreef:Syntus heeft bericht geplaatst over de nieuwe bussen. Zal nu dus wel snel gaan als ze er mee gaan 'adverteren'
https://www.syntusutrecht.nl/nl-nl/over ... n-aantochtNog even en we rijden met 15 meter lange bussen. Meer ruimte, wifi en stopcontacten, dat vinden wij meer dan gewoon. De laatste hand wordt gelegd en de eerste bussen zijn al uit de werkplaats vertrokken.
Niet lang, maar lang voor een pendellijn. Hij rijdt bijna het hele stuk parallel aan lijn 56, in mijn ogen kan je dan beter meer ritten op lijn 56 inzetten en in plaats van een lijn 381 die een keer per uur rijdt en een lijn 356 die alleen in de vakanties en de weekenden rijdt aangevuld met een frequente pendellijn Soesterberg-NMM tijdens de openingstijden.dennistd schreef:Hoezo is de 356 lang? Met een beetje doorrijden sta je in 10 minuten bij het museum.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Als je die met mij zou willen delen zou ik op prijs stellen.Daniel schreef:Ik heb sowieso de netkaart van Connexxion uit 2010 nog digitaal thuis, en heb ook een netkaart van de voorgaande concessie (Stadsvervoer Nederland / Oost-Utrecht) uit het eerste jaar daarvan.noahlvb schreef:Ik weet niet of dit de juiste plek is voor mijn vraag, maar ik ben opzoek naar de lijnnetkaarten van Connexxion van de provincie Utrecht. Dan gaat het over de kaarten 2009 tot 2011. En als het zou kunnen ben ik ook nog opzoek naar de kaarten van de vorige Concessie houder maar die zijn minde belangrijk. Ik kan ze nergens vinden en dus was ik benieuwd of iemand ze nog heeft(digitaal) of weet waar ik ze kan vinden.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
En hoe aantrekkelijk denk je dat het is om vanuit de trein niet 1x maar 2x over te moeten stappen? Dat gaat je 70% van de reizigers kosten schat ik...sirvinniei schreef:Niet lang, maar lang voor een pendellijn. Hij rijdt bijna het hele stuk parallel aan lijn 56, in mijn ogen kan je dan beter meer ritten op lijn 56 inzetten en in plaats van een lijn 381 die een keer per uur rijdt en een lijn 356 die alleen in de vakanties en de weekenden rijdt aangevuld met een frequente pendellijn Soesterberg-NMM tijdens de openingstijden.dennistd schreef:Hoezo is de 356 lang? Met een beetje doorrijden sta je in 10 minuten bij het museum.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Je hoeft maar 1x over te stappen tenzij je uit Austerlitz komt. Daartegenover kan je minimaal een halfuursverbinding aanbieden tijdens de hele openingstijd van het NMM vaanuit zowel driebergen zeist als Amersfoort, nu is het alleen in de vakanties dat dit van beide kanten mogelijk is.
Ik weet het, verkeerde draadje
Ik weet het, verkeerde draadje
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Je vergeet de overstap van trein naar bus.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Welke overstap? Voor mensen van buiten Amersfoort/Driebergen/Zeist? Die is er nu toch ook?
Ik heb geen onderschrift
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 184 gasten