Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Je biedt nu een rechtstreekse bus aan vanaf het station naar het museum. Dat is voor mensen prima te doen: een treinreis naar Amersfoort en daar in de bus stappen die je voor de deur afzet. In jouw idee moet je vanaf Amersfoort lijn 56 nemen, en ergens in Soesterberg nog een keer weer overstappen op een bus naar het museum. Die extra overstap zorgt ervoor dat mensen al snel zullen zeggen: "We moeten al 2x overstappen om in Amersfoort te komen, en dan ook nog met twee verschillende bussen... We pakken de auto wel."
Overigens kan de site van het museum ook wel wat wervender voor het OV: het begint met een eindeloos verhaal over de auto en helemaal onderaan nog iets van: ja, er rijden ook bussen maar gebruik de reisplanner maar. Dan zou ik toch beginnen met: "In het weekend en in de schoolvakanties rijdt er elk half uur een rechtstreekse snelbus vanaf station Amersfoort naar het museum en terug. Op doordeweekse dagen kunt u vanaf gebruikmaken van lijn 381 vanaf station Driebergen-Zeist. Vanuit Amersfoort neemt u lijn 56 tot Soesterberg en stapt hier over op lijn 381 naar het museum. Plan uw reis op 9292.nl"
Overigens kan de site van het museum ook wel wat wervender voor het OV: het begint met een eindeloos verhaal over de auto en helemaal onderaan nog iets van: ja, er rijden ook bussen maar gebruik de reisplanner maar. Dan zou ik toch beginnen met: "In het weekend en in de schoolvakanties rijdt er elk half uur een rechtstreekse snelbus vanaf station Amersfoort naar het museum en terug. Op doordeweekse dagen kunt u vanaf gebruikmaken van lijn 381 vanaf station Driebergen-Zeist. Vanuit Amersfoort neemt u lijn 56 tot Soesterberg en stapt hier over op lijn 381 naar het museum. Plan uw reis op 9292.nl"
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Eh, afhankelijk van wat in de CAO is afgesproken met betrekking tot opkomst (en betaling) verplichting, zou het zo kunnen zijn dat het voor de werkgever voordeliger is om 'een reserve' in te delen dan een dienst daadwerkelijk inroosteren maar kort voor aanvang annuleren. Zou mij niet verbazen als er dan een minimaal aantal uur moet worden betaald aan de ingeroosterden...dnmw2705 schreef:Is zeker ruk. Alleen je kan het ook omdraaien. Vanaf 1 april tot 1 oktober (dat zijn ook de zomertijden van het Hensschotermeer), kan je ook op zaterdag en zon/feestdag de diensten inplannen en dan op de dag zelf kijken of je ze annuleert. Vooruit denken is regeren. En als je ze inplant en dan eruit gooit omdat het windkracht 10 is, onweer en wolkbreuken, dan hoor je er niemand over.Durashift schreef:Eh.. chauffeurs zijn ook net mensen.. met misschien een gezin / vrienden of andere sociale bezigheden die graag willen weten waar zij aan toe zijn tijdens een lang weekend hemelvaart.. 4 dagen 'op reserve' staan zonder zekerheid dát je ingepland wordt lijkt mij niet fijn. Ik vind 1 dag reserve staan al ruk.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Welke bussen afkomstig uit andere Syntus concessies rijden hier nog, en welke rijden niet meer in Utrecht?
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik weet niet alles, maar de volgende weet ik het wel:
4050 (Overijssel) 3054 (Twente, oorspronkelijk Achterhoek)
3248 (Twente), 3051 geloof ik, hetzelfde verhaal als de 3054)
1113 (ook Twente geloof ik, in ieder geval ex-Achterhoek) 1111/1112 zijn er ook nog volgens mij maar die heb ik al even niet meer gezien. 3060 weet ik niet, ook een tijd niet meer gezien.
Verder rijden er nog twee Optares (waren er twee toch..?). van de Veluwe en Twente.
Verder zijn er een hoop verschuivingen. Zo is de 3256 niet terug naar Twente maar naar de Veluwe. Geldt ook voor een aantal Overijssel amba's. Zorgt voor verbazing wanneer mensen in Apeldoorn bussen met de bestickering van Utrecht zien.
5147,5148,,3256, en een aantal Overijssel amba's zijn dus zeker weten vertrokken. 3249 weet ik overigens niet of die nog in Utrecht is. Deze lijst zal ongetwijfeld niet compleet zijn maar dit is wat ik weet
4050 (Overijssel) 3054 (Twente, oorspronkelijk Achterhoek)
3248 (Twente), 3051 geloof ik, hetzelfde verhaal als de 3054)
1113 (ook Twente geloof ik, in ieder geval ex-Achterhoek) 1111/1112 zijn er ook nog volgens mij maar die heb ik al even niet meer gezien. 3060 weet ik niet, ook een tijd niet meer gezien.
Verder rijden er nog twee Optares (waren er twee toch..?). van de Veluwe en Twente.
Verder zijn er een hoop verschuivingen. Zo is de 3256 niet terug naar Twente maar naar de Veluwe. Geldt ook voor een aantal Overijssel amba's. Zorgt voor verbazing wanneer mensen in Apeldoorn bussen met de bestickering van Utrecht zien.
5147,5148,,3256, en een aantal Overijssel amba's zijn dus zeker weten vertrokken. 3249 weet ik overigens niet of die nog in Utrecht is. Deze lijst zal ongetwijfeld niet compleet zijn maar dit is wat ik weet
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Met gratis parkeren zie ik sowieso niet in waarom mensen de auto zouden laten staan.dennistd schreef:Je biedt nu een rechtstreekse bus aan vanaf het station naar het museum. Dat is voor mensen prima te doen: een treinreis naar Amersfoort en daar in de bus stappen die je voor de deur afzet. In jouw idee moet je vanaf Amersfoort lijn 56 nemen, en ergens in Soesterberg nog een keer weer overstappen op een bus naar het museum. Die extra overstap zorgt ervoor dat mensen al snel zullen zeggen: "We moeten al 2x overstappen om in Amersfoort te komen, en dan ook nog met twee verschillende bussen... We pakken de auto wel."
Overigens kan de site van het museum ook wel wat wervender voor het OV: het begint met een eindeloos verhaal over de auto en helemaal onderaan nog iets van: ja, er rijden ook bussen maar gebruik de reisplanner maar. Dan zou ik toch beginnen met: "In het weekend en in de schoolvakanties rijdt er elk half uur een rechtstreekse snelbus vanaf station Amersfoort naar het museum en terug. Op doordeweekse dagen kunt u vanaf gebruikmaken van lijn 381 vanaf station Driebergen-Zeist. Vanuit Amersfoort neemt u lijn 56 tot Soesterberg en stapt hier over op lijn 381 naar het museum. Plan uw reis op 9292.nl"
De uursfrequentie en een bus die alleen in het weekend en de vakantie rijdt maken het OV ook heel onaantrekkelijk.
Ik denk dat je voor een attractiepark geen lange, directe lijnen moet aanleggen. Kijk naar de Veluwe: eerst reed er een lijn 400 die vanaf Arnhem, Apeldoorn en Harderwijk naar een hele rits attracties reed. Deze lijn deed het slecht en werd steeds meer ingekort totdat hij uiteindelijk verdween. Aan de andere kant heb je lijn 106 welke van Otterlo naar de hoge Veluwe rijdt, dus met een overstap vanuit Ede, Arnhem, Apeldoorn en Barneveld. Deze lijn functioneert juist tamelijk goed.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Inmiddels is het logo van Utrecht afgeplakt op de bussen en is er een papiertje met het Syntus Gelderland logo op de voorruit geplakt. 3256 is voorzien van totaalreclame.BasFrancken schreef:Verder zijn er een hoop verschuivingen. Zo is de 3256 niet terug naar Twente maar naar de Veluwe. Geldt ook voor een aantal Overijssel amba's. Zorgt voor verbazing wanneer mensen in Apeldoorn bussen met de bestickering van Utrecht zien.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Zie ook het topic van de concessie Veluwe.
En ik weet niet of deze tweet met video beelden hier al voorbij is gekomen? https://twitter.com/SyntusUtrecht/statu ... 9442712577
En ik weet niet of deze tweet met video beelden hier al voorbij is gekomen? https://twitter.com/SyntusUtrecht/statu ... 9442712577
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39214
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Beide afgelopen week nog gezien. 1111 stond zondag in de stalling Amersfoort met een papiertje "niet meenemen, moet eerst langs TD" achter de ruit.BasFrancken schreef:1111/1112 zijn er ook nog volgens mij maar die heb ik al even niet meer gezien.
3312 en 5313 ja, maar die kwamen uit Midden-Overijssel en zijn daar vervangen door uit Utrecht teruggekeerde 4100en.Verder rijden er nog twee Optares (waren er twee toch..?). van de Veluwe en Twente.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
De tweet niet, de beelden wel.cassie127 schreef:En ik weet niet of deze tweet met video beelden hier al voorbij is gekomen? https://twitter.com/SyntusUtrecht/statu ... 9442712577
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Daar zit toch geen chauffeur op wachten, kom op zeg… Iets menselijker mag wel.Durashift schreef:Eh, afhankelijk van wat in de CAO is afgesproken met betrekking tot opkomst (en betaling) verplichting, zou het zo kunnen zijn dat het voor de werkgever voordeliger is om 'een reserve' in te delen dan een dienst daadwerkelijk inroosteren maar kort voor aanvang annuleren. Zou mij niet verbazen als er dan een minimaal aantal uur moet worden betaald aan de ingeroosterden...
Groeten,
Nick
Nick
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Als ik mij niet vergis is een werkgever volgens het Burgerlijk Wetboek verplicht om minimaal 3 uur uit te betalen, of er in die tijd is gewerkt of niet is dan niet zo relevant. Als sluit ik niet uit dat er hier en daar wel wat nuances zijn.
🍉
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik denk persoonlijk dat als je aan een paar chauffeurs had gevraagd, dat er echt wel een paar willen rijden op die dagen? Werken 100+ chauffeurs voor Syntus in Utrecht. Je kan mij niet vertellen dat ze allemaal niet kunnen.
Gaat het verder niet meer om. Syntus heeft gekozen voor 2 juli - 20 augustus. Doen wij als reiziger het maar mee. Hoe zonde het ook is dat er nu al paar dagen mooi weer was en we met eigen vervoer moesten. Syntus zal ook eerst moeten zien wat die lijnen opleveren.
Vandaag is overigens de deadline voor het nieuwe vervoersplan van 2018.
Gaat het verder niet meer om. Syntus heeft gekozen voor 2 juli - 20 augustus. Doen wij als reiziger het maar mee. Hoe zonde het ook is dat er nu al paar dagen mooi weer was en we met eigen vervoer moesten. Syntus zal ook eerst moeten zien wat die lijnen opleveren.
Vandaag is overigens de deadline voor het nieuwe vervoersplan van 2018.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Die 3 uur is mij ook bekend, heb ik via uitzendwerk een paar keer meegemaakt (niet zelf, maar gelezen in de voorwaarden). Dat het in het BW staat wist ik niet.Hainje schreef:Als ik mij niet vergis is een werkgever volgens het Burgerlijk Wetboek verplicht om minimaal 3 uur uit te betalen, of er in die tijd is gewerkt of niet is dan niet zo relevant. Als sluit ik niet uit dat er hier en daar wel wat nuances zijn.
Oh ja, zout genoeg bij mij Hainje. Ben net met een nieuwe bus keukenzout begonnen. *O*
Laatst gewijzigd door Durashift op wo 31 mei 2017, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
De periode is gewoon duidelijk daar kan je niets van zeggen.
Beter dan dat er staat als het 25 graden of warmer is dan rijdt de bus. (Dat levert altijd discussie op. Bepaal je het 24 uur van te voren en wat als het regent en iemand pakt de bus enz. )
Beter dan dat er staat als het 25 graden of warmer is dan rijdt de bus. (Dat levert altijd discussie op. Bepaal je het 24 uur van te voren en wat als het regent en iemand pakt de bus enz. )
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Eens.NG²7²™ schreef:Daar zit toch geen chauffeur op wachten, kom op zeg… Iets menselijker mag wel.Durashift schreef: (..).
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Och nee, er zal vast wel een groepje chauffeurs willen rijden. De ene denkt aan de €'s die hemelvaartsdag oplevert. De ander heeft graag zo vaak mogelijk een stuur in handen (A)dnmw2705 schreef:Ik denk persoonlijk dat als je aan een paar chauffeurs had gevraagd, dat er echt wel een paar willen rijden op die dagen? Werken 100+ chauffeurs voor Syntus in Utrecht. Je kan mij niet vertellen dat ze allemaal niet kunnen.
(..).
Maar goed, beeld je eens in hoe Syntus die honderd chauffeurs, ad-hoc, moet gaan benaderen met de vraag of zij willen/kunnen werken.. op de woensdag voor hemelvaart. Lijkt mij ook een tijdrovend klusje voor planners.
Duss, daar is een roosterplanningsysteem voor waarin de beschikbaarheid van de chauffeurs bekend is en er diensten vooraf ingedeeld kunnen worden.
Een zwik chauffeurs 'op reserve' zetten voor die dagen lijkt mij dan de enige, 'snelle' mogelijkheid.
Denk echter dat je daarmee geen punten bij de werknemers scoort..
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ja, die willen rijden. Die uren willen maken. Geen mensen die je op reserve zet en vervolgens niet laat rijden en maar drie uur betaald. Beeld je eens in hoe jij dat zou vinden als je voor je inkomen afhankelijk bent van dit soort ongein. Precies om die reden is er een starre dienstregeling.
Groeten,
Nick
Nick
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
bedankt. :pos:BasFrancken schreef:bussen andere concessies
De 4049, 4145, 4146 (Overijssel) en 3046 (Twente, ex Cxx) ben je nog vergeten, die rijden hier ook nog steeds.
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op wo 31 mei 2017, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Waar reageer je op? De vorige post quoten we hier niet, maar dit is niet de vorige ;)
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
http://www.nederlandsmedianieuws.nl/med ... age-Media/
Weten we eindelijk waarvoor het tweede scherm dient.De reclame in de bussen van Utrecht wordt vertoond op losstaande digitale schermen. De programmering op deze schermen bestaat uit infotainment afgewisseld met reclame.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Eh, dat hoef ik mij niet in te beelden.. ik ervaar dat momenteel gewoon..NG²7²™ schreef:Ja, die willen rijden. Die uren willen maken. Geen mensen die je op reserve zet en vervolgens niet laat rijden en maar drie uur betaald. Beeld je eens in hoe jij dat zou vinden als je voor je inkomen afhankelijk bent van dit soort ongein. (..)
Vandaar ook mijn opmerkingen / bedenkingen erbij.
Ik heb alleen de indruk dat ik dat bij jou niet helemaal goed overbreng. Klopt dat?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39214
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Kunnen de nieuwe Citea´s nu serieus geen lijnnummers als X80 filmen (ze zijn notabene mede voor die lijn gekocht )... reed er vanmorgen voor het eerst eentje op de rit van die lijn die ik elke ochtend tref en die had er gewoon "80" op staan.
Met het tijdelijke materieel kon ik daar nog wat bij voorstellen, maar je zou toch zeggen dat je nieuw materieel koopt wat de gebruikte lijnnummers op het bestemmingsdisplay kan tonen
Met het tijdelijke materieel kon ik daar nog wat bij voorstellen, maar je zou toch zeggen dat je nieuw materieel koopt wat de gebruikte lijnnummers op het bestemmingsdisplay kan tonen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39214
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Vaag dat er vanmorgen gewoon 80 op stond dan (i.i.g. achterop), die rijdt immers helemaal niet in de ochtendspits.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9177
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Het kan zijn dat de bestemmingsfilm bij sommige bussen nog niet helemaal goed zijn uitgelijnd.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 123 gasten