Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
dennistd
Berichten: 5553
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dennistd »

Je biedt nu een rechtstreekse bus aan vanaf het station naar het museum. Dat is voor mensen prima te doen: een treinreis naar Amersfoort en daar in de bus stappen die je voor de deur afzet. In jouw idee moet je vanaf Amersfoort lijn 56 nemen, en ergens in Soesterberg nog een keer weer overstappen op een bus naar het museum. Die extra overstap zorgt ervoor dat mensen al snel zullen zeggen: "We moeten al 2x overstappen om in Amersfoort te komen, en dan ook nog met twee verschillende bussen... We pakken de auto wel."

Overigens kan de site van het museum ook wel wat wervender voor het OV: het begint met een eindeloos verhaal over de auto en helemaal onderaan nog iets van: ja, er rijden ook bussen maar gebruik de reisplanner maar. Dan zou ik toch beginnen met: "In het weekend en in de schoolvakanties rijdt er elk half uur een rechtstreekse snelbus vanaf station Amersfoort naar het museum en terug. Op doordeweekse dagen kunt u vanaf gebruikmaken van lijn 381 vanaf station Driebergen-Zeist. Vanuit Amersfoort neemt u lijn 56 tot Soesterberg en stapt hier over op lijn 381 naar het museum. Plan uw reis op 9292.nl"
Durashift
Berichten: 5668
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

dnmw2705 schreef:
Durashift schreef:Eh.. chauffeurs zijn ook net mensen.. met misschien een gezin / vrienden of andere sociale bezigheden die graag willen weten waar zij aan toe zijn tijdens een lang weekend hemelvaart.. 4 dagen 'op reserve' staan zonder zekerheid dát je ingepland wordt lijkt mij niet fijn. Ik vind 1 dag reserve staan al ruk.
Is zeker ruk. Alleen je kan het ook omdraaien. Vanaf 1 april tot 1 oktober (dat zijn ook de zomertijden van het Hensschotermeer), kan je ook op zaterdag en zon/feestdag de diensten inplannen en dan op de dag zelf kijken of je ze annuleert. Vooruit denken is regeren. En als je ze inplant en dan eruit gooit omdat het windkracht 10 is, onweer en wolkbreuken, dan hoor je er niemand over.
Eh, afhankelijk van wat in de CAO is afgesproken met betrekking tot opkomst (en betaling) verplichting, zou het zo kunnen zijn dat het voor de werkgever voordeliger is om 'een reserve' in te delen dan een dienst daadwerkelijk inroosteren maar kort voor aanvang annuleren. Zou mij niet verbazen als er dan een minimaal aantal uur moet worden betaald aan de ingeroosterden...
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5285
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Lijn 45 »

Welke bussen afkomstig uit andere Syntus concessies rijden hier nog, en welke rijden niet meer in Utrecht?
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

Ik weet niet alles, maar de volgende weet ik het wel:

4050 (Overijssel) 3054 (Twente, oorspronkelijk Achterhoek)
3248 (Twente), 3051 geloof ik, hetzelfde verhaal als de 3054)
1113 (ook Twente geloof ik, in ieder geval ex-Achterhoek) 1111/1112 zijn er ook nog volgens mij maar die heb ik al even niet meer gezien. 3060 weet ik niet, ook een tijd niet meer gezien.

Verder rijden er nog twee Optares (waren er twee toch..?). van de Veluwe en Twente.

Verder zijn er een hoop verschuivingen. Zo is de 3256 niet terug naar Twente maar naar de Veluwe. Geldt ook voor een aantal Overijssel amba's. Zorgt voor verbazing wanneer mensen in Apeldoorn bussen met de bestickering van Utrecht zien.

5147,5148,,3256, en een aantal Overijssel amba's zijn dus zeker weten vertrokken. 3249 weet ik overigens niet of die nog in Utrecht is. Deze lijst zal ongetwijfeld niet compleet zijn maar dit is wat ik weet
sirvinniei
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

dennistd schreef:Je biedt nu een rechtstreekse bus aan vanaf het station naar het museum. Dat is voor mensen prima te doen: een treinreis naar Amersfoort en daar in de bus stappen die je voor de deur afzet. In jouw idee moet je vanaf Amersfoort lijn 56 nemen, en ergens in Soesterberg nog een keer weer overstappen op een bus naar het museum. Die extra overstap zorgt ervoor dat mensen al snel zullen zeggen: "We moeten al 2x overstappen om in Amersfoort te komen, en dan ook nog met twee verschillende bussen... We pakken de auto wel."

Overigens kan de site van het museum ook wel wat wervender voor het OV: het begint met een eindeloos verhaal over de auto en helemaal onderaan nog iets van: ja, er rijden ook bussen maar gebruik de reisplanner maar. Dan zou ik toch beginnen met: "In het weekend en in de schoolvakanties rijdt er elk half uur een rechtstreekse snelbus vanaf station Amersfoort naar het museum en terug. Op doordeweekse dagen kunt u vanaf gebruikmaken van lijn 381 vanaf station Driebergen-Zeist. Vanuit Amersfoort neemt u lijn 56 tot Soesterberg en stapt hier over op lijn 381 naar het museum. Plan uw reis op 9292.nl"
Met gratis parkeren zie ik sowieso niet in waarom mensen de auto zouden laten staan.
De uursfrequentie en een bus die alleen in het weekend en de vakantie rijdt maken het OV ook heel onaantrekkelijk.
Ik denk dat je voor een attractiepark geen lange, directe lijnen moet aanleggen. Kijk naar de Veluwe: eerst reed er een lijn 400 die vanaf Arnhem, Apeldoorn en Harderwijk naar een hele rits attracties reed. Deze lijn deed het slecht en werd steeds meer ingekort totdat hij uiteindelijk verdween. Aan de andere kant heb je lijn 106 welke van Otterlo naar de hoge Veluwe rijdt, dus met een overstap vanuit Ede, Arnhem, Apeldoorn en Barneveld. Deze lijn functioneert juist tamelijk goed.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1408
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door ovVeluwe »

BasFrancken schreef:Verder zijn er een hoop verschuivingen. Zo is de 3256 niet terug naar Twente maar naar de Veluwe. Geldt ook voor een aantal Overijssel amba's. Zorgt voor verbazing wanneer mensen in Apeldoorn bussen met de bestickering van Utrecht zien.
Inmiddels is het logo van Utrecht afgeplakt op de bussen en is er een papiertje met het Syntus Gelderland logo op de voorruit geplakt. 3256 is voorzien van totaalreclame.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
cassie127
Berichten: 6597
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door cassie127 »

Zie ook het topic van de concessie Veluwe.

En ik weet niet of deze tweet met video beelden hier al voorbij is gekomen? https://twitter.com/SyntusUtrecht/statu ... 9442712577
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39214
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

BasFrancken schreef:1111/1112 zijn er ook nog volgens mij maar die heb ik al even niet meer gezien.
Beide afgelopen week nog gezien. 1111 stond zondag in de stalling Amersfoort met een papiertje "niet meenemen, moet eerst langs TD" achter de ruit.
Verder rijden er nog twee Optares (waren er twee toch..?). van de Veluwe en Twente.
3312 en 5313 ja, maar die kwamen uit Midden-Overijssel en zijn daar vervangen door uit Utrecht teruggekeerde 4100en.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
BrengMe
Donateur
Berichten: 2074
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door BrengMe »

cassie127 schreef:En ik weet niet of deze tweet met video beelden hier al voorbij is gekomen? https://twitter.com/SyntusUtrecht/statu ... 9442712577
De tweet niet, de beelden wel.
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door NG²7²™ »

Durashift schreef:Eh, afhankelijk van wat in de CAO is afgesproken met betrekking tot opkomst (en betaling) verplichting, zou het zo kunnen zijn dat het voor de werkgever voordeliger is om 'een reserve' in te delen dan een dienst daadwerkelijk inroosteren maar kort voor aanvang annuleren. Zou mij niet verbazen als er dan een minimaal aantal uur moet worden betaald aan de ingeroosterden...
Daar zit toch geen chauffeur op wachten, kom op zeg… Iets menselijker mag wel.
Groeten,
Nick
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12836
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Hainje »

Als ik mij niet vergis is een werkgever volgens het Burgerlijk Wetboek verplicht om minimaal 3 uur uit te betalen, of er in die tijd is gewerkt of niet is dan niet zo relevant. Als sluit ik niet uit dat er hier en daar wel wat nuances zijn.
🍉
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Ik denk persoonlijk dat als je aan een paar chauffeurs had gevraagd, dat er echt wel een paar willen rijden op die dagen? Werken 100+ chauffeurs voor Syntus in Utrecht. Je kan mij niet vertellen dat ze allemaal niet kunnen.

Gaat het verder niet meer om. Syntus heeft gekozen voor 2 juli - 20 augustus. Doen wij als reiziger het maar mee. Hoe zonde het ook is dat er nu al paar dagen mooi weer was en we met eigen vervoer moesten. Syntus zal ook eerst moeten zien wat die lijnen opleveren.

Vandaag is overigens de deadline voor het nieuwe vervoersplan van 2018.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Durashift
Berichten: 5668
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

Hainje schreef:Als ik mij niet vergis is een werkgever volgens het Burgerlijk Wetboek verplicht om minimaal 3 uur uit te betalen, of er in die tijd is gewerkt of niet is dan niet zo relevant. Als sluit ik niet uit dat er hier en daar wel wat nuances zijn.
Die 3 uur is mij ook bekend, heb ik via uitzendwerk een paar keer meegemaakt (niet zelf, maar gelezen in de voorwaarden). Dat het in het BW staat wist ik niet.

Oh ja, zout genoeg bij mij Hainje. Ben net met een nieuwe bus keukenzout begonnen. *O*
Laatst gewijzigd door Durashift op wo 31 mei 2017, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Zonnig
Berichten: 539
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Zonnig »

De periode is gewoon duidelijk daar kan je niets van zeggen.

Beter dan dat er staat als het 25 graden of warmer is dan rijdt de bus. (Dat levert altijd discussie op. Bepaal je het 24 uur van te voren en wat als het regent en iemand pakt de bus enz. )
Durashift
Berichten: 5668
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

NG²7²™ schreef:
Durashift schreef: (..).
Daar zit toch geen chauffeur op wachten, kom op zeg… Iets menselijker mag wel.
Eens.
Durashift
Berichten: 5668
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

dnmw2705 schreef:Ik denk persoonlijk dat als je aan een paar chauffeurs had gevraagd, dat er echt wel een paar willen rijden op die dagen? Werken 100+ chauffeurs voor Syntus in Utrecht. Je kan mij niet vertellen dat ze allemaal niet kunnen.

(..).
Och nee, er zal vast wel een groepje chauffeurs willen rijden. De ene denkt aan de €'s die hemelvaartsdag oplevert. De ander heeft graag zo vaak mogelijk een stuur in handen (A)

Maar goed, beeld je eens in hoe Syntus die honderd chauffeurs, ad-hoc, moet gaan benaderen met de vraag of zij willen/kunnen werken.. op de woensdag voor hemelvaart. Lijkt mij ook een tijdrovend klusje voor planners.
Duss, daar is een roosterplanningsysteem voor waarin de beschikbaarheid van de chauffeurs bekend is en er diensten vooraf ingedeeld kunnen worden.
Een zwik chauffeurs 'op reserve' zetten voor die dagen lijkt mij dan de enige, 'snelle' mogelijkheid.
Denk echter dat je daarmee geen punten bij de werknemers scoort..
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door NG²7²™ »

Ja, die willen rijden. Die uren willen maken. Geen mensen die je op reserve zet en vervolgens niet laat rijden en maar drie uur betaald. Beeld je eens in hoe jij dat zou vinden als je voor je inkomen afhankelijk bent van dit soort ongein. Precies om die reden is er een starre dienstregeling.
Groeten,
Nick
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5285
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Lijn 45 »

BasFrancken schreef:bussen andere concessies
bedankt. :pos:
De 4049, 4145, 4146 (Overijssel) en 3046 (Twente, ex Cxx) ben je nog vergeten, die rijden hier ook nog steeds.
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op wo 31 mei 2017, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13042
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Ardan »

Waar reageer je op? De vorige post quoten we hier niet, maar dit is niet de vorige ;)
Ik doe ook maar wat
sirvinniei
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

http://www.nederlandsmedianieuws.nl/med ... age-Media/
De reclame in de bussen van Utrecht wordt vertoond op losstaande digitale schermen. De programmering op deze schermen bestaat uit infotainment afgewisseld met reclame.
Weten we eindelijk waarvoor het tweede scherm dient.
Ik heb geen onderschrift
Durashift
Berichten: 5668
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

NG²7²™ schreef:Ja, die willen rijden. Die uren willen maken. Geen mensen die je op reserve zet en vervolgens niet laat rijden en maar drie uur betaald. Beeld je eens in hoe jij dat zou vinden als je voor je inkomen afhankelijk bent van dit soort ongein. (..)
Eh, dat hoef ik mij niet in te beelden.. ik ervaar dat momenteel gewoon..
Vandaar ook mijn opmerkingen / bedenkingen erbij.

Ik heb alleen de indruk dat ik dat bij jou niet helemaal goed overbreng. Klopt dat?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39214
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Kunnen de nieuwe Citea´s nu serieus geen lijnnummers als X80 filmen (ze zijn notabene mede voor die lijn gekocht :roll: )... reed er vanmorgen voor het eerst eentje op de rit van die lijn die ik elke ochtend tref en die had er gewoon "80" op staan.
Met het tijdelijke materieel kon ik daar nog wat bij voorstellen, maar je zou toch zeggen dat je nieuw materieel koopt wat de gebruikte lijnnummers op het bestemmingsdisplay kan tonen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door koekje »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39214
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Vaag dat er vanmorgen gewoon 80 op stond dan (i.i.g. achterop), die rijdt immers helemaal niet in de ochtendspits.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9177
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door regenmaker »

Het kan zijn dat de bestemmingsfilm bij sommige bussen nog niet helemaal goed zijn uitgelijnd.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 123 gasten