Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Heren,
Het is NIET toegestaan (concept)plannen, delen daarvan of wat voor informatie daar ook uit te delen vóór dit via officiële kanalen is bekendgemaakt: zoals door een vervoerder, persbericht of vervoersautoriteit. De informatie is verwijderd. Mochten we dit nogmaals constateren zijn we genoodzaakt verdere maatregelen te treffen.
Groet, Ardan
Het is NIET toegestaan (concept)plannen, delen daarvan of wat voor informatie daar ook uit te delen vóór dit via officiële kanalen is bekendgemaakt: zoals door een vervoerder, persbericht of vervoersautoriteit. De informatie is verwijderd. Mochten we dit nogmaals constateren zijn we genoodzaakt verdere maatregelen te treffen.
Groet, Ardan
Ik doe ook maar wat
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Volgens U-OV zijn er plannen, maar die zijn ver genoeg gevorderd om in hun vervoersplan op te nemen.Roeland schreef:Blijft lijn 50 trouwens ongewijzigd? Die rijdt nu in Zeist en Utrecht nogal parallel met lijn 51 van U-OV...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Syntus-chauffeurs over klachten: "De tevreden reizigers hoor je niet"
PROVINCIE UTRECHT - Na maanden klachten over zich heen te hebben gekregen, doorbreken chauffeurs van busvervoerder Syntus het stilzwijgen. Ze zijn het gezeur beu. "Iemand die tevreden in- en uitstapt, die hoor je niet."
Syntus startte een half jaar geleden met het busvervoer in de regio, maar dat ging niet zonder slag of stoot. Reizigers klaagden steen en been over het nieuwe busvervoer. Chauffeur Paul Neijhoft rijdt desondanks met veel plezier voor Syntus. "Ik ben trots dat ik op zo'n bus mag rijden ja. Het kost nogal wat, zo'n ding waar je mee op pad mag. En dan moet je ook wat van je dag maken. Dat doen we dan ook elke dag weer."
Tegelijkertijd vindt hij dat mensen elkaar vooral napraatten. "Als je alleen al naar social media kijkt: als iemand een negatief geluid plaatst, dan gaat een ander al heel snel mee in die negativiteit. Een positief ding lees je niet. Iemand die tevreden in- en uitstapt, die zal je niet horen."
Lees verder
PROVINCIE UTRECHT - Na maanden klachten over zich heen te hebben gekregen, doorbreken chauffeurs van busvervoerder Syntus het stilzwijgen. Ze zijn het gezeur beu. "Iemand die tevreden in- en uitstapt, die hoor je niet."
Syntus startte een half jaar geleden met het busvervoer in de regio, maar dat ging niet zonder slag of stoot. Reizigers klaagden steen en been over het nieuwe busvervoer. Chauffeur Paul Neijhoft rijdt desondanks met veel plezier voor Syntus. "Ik ben trots dat ik op zo'n bus mag rijden ja. Het kost nogal wat, zo'n ding waar je mee op pad mag. En dan moet je ook wat van je dag maken. Dat doen we dan ook elke dag weer."
Tegelijkertijd vindt hij dat mensen elkaar vooral napraatten. "Als je alleen al naar social media kijkt: als iemand een negatief geluid plaatst, dan gaat een ander al heel snel mee in die negativiteit. Een positief ding lees je niet. Iemand die tevreden in- en uitstapt, die zal je niet horen."
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9161
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Hier ben ik het wel mee eens. Steek gewoon je hand op als de bus aankomt. Kijk je op je telefoon dan zou ik ook doorrijden, zeker als je als buschauffeur vertraagt bent.Op de vraag of een chauffeur niet altijd moet stoppen bij een halte is Neijhoft duidelijk: "Nee. Bij sommige haltes in Amersfoort stoppen vijf bussen. Ik weet niet wie met lijn 2 mee moet. Geef het gewoon even netjes aan als ik moet stoppen. Dan is iedereen blij."
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Het moet natuurlijk wel een beetje van twee kanten komen. Een behoorlijk groot deel van de chauffeurs rijdt sommige haltes minuten te vroeg voorbij. Je kan toch moeilijk van de reizigers verwachten dat ze minuten voor de vertrektijd al continu staan te kijken of er tussen de auto's en vrachtwagens die met 80 km/u voorbij komen toevallig hun bus zit. Hetzelfde geldt als de bus (flink) te laat is. Als je net op je telefoon aan het kijken bent of de bus überhaupt nog komt (er vallen immers bussen uit vanwege het oude materieel, aldus deze chauffeur) en de bus rijdt je dan gewoon voorbij, dan vind ik dat je de chauffeur best iets kwalijk mag nemen.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Maar van pak 'm beet 1 minuut voor vertrektijd tot 2-3 minuten na vertrektijd mag je toch verwachten dat een reiziger oplet of zijn bus er al aan komt. Sommigen zijn echter zo druk bezig met hun telefoon dat ze zelfs als je precies op tijd de bus voor hun neus stilzet nog niet doorhebben dat je er al bent. In een goede bui wil ik dan nog weleens op de claxon drukken, maar dan vliegt de telefoon door de lucht heen van schrik dus dat is ook weer niet handig...
Laatst gewijzigd door dennistd op ma 12 jun 2017, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8666
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Als het goed is leren ze er dan wel van :Ydennistd schreef:In een goede bui wil ik dan nog weleens op de claxon drukken, maar dan vliegt de telefoon door de lucht heen van schrik dus dat is ook weer niet handig...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik heb eigenlijk juist het gevoel dat het nu wel meevalt met klachten (behalve chronisch klager Leusden dan)
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Denk dat het ook een PR offensief(je) is vanuit Syntus wegens het in dienst nemen van de 15 meter Setra's.
Chauffeur heeft wel een punt, de tevreden reiziger hoor je niet (gauw) in de media.
Chauffeur heeft wel een punt, de tevreden reiziger hoor je niet (gauw) in de media.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Het is hier overigens niet ter sprake gekomen. Half mei is Syntus bezig geweest met vrijwilligers zoeken voor de buurtlijnen. Ze hebben daarover veel vragen gehad. Sommige hebben ze kunnen beantwoorden maar vele ook niet.
Ik las dit bericht zelf en verbaasde mij erover: Hoe kan een bedrijf als Syntus, wat winstgevend is, opzoek gaan naar vrijwilligers voor een minder winstgevende tak van het bedrijf? Ze zochten vrijwilligers die 4 uurtjes in de week op een buurtbus wilde rijden. Als ik denk aan de kosten daarvan? Dan staat dat toch nooit gelijk aan de winst die ze maken op andere 'grote' lijnen?
Ik las dit bericht zelf en verbaasde mij erover: Hoe kan een bedrijf als Syntus, wat winstgevend is, opzoek gaan naar vrijwilligers voor een minder winstgevende tak van het bedrijf? Ze zochten vrijwilligers die 4 uurtjes in de week op een buurtbus wilde rijden. Als ik denk aan de kosten daarvan? Dan staat dat toch nooit gelijk aan de winst die ze maken op andere 'grote' lijnen?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik begrijp je verbazing/ vraagstelling niet helemaal, denk ik.dnmw2705 schreef: (..)
Hoe kan een bedrijf als Syntus, wat winstgevend is, opzoek gaan naar vrijwilligers voor een minder winstgevende tak van het bedrijf? Ze zochten vrijwilligers die 4 uurtjes in de week op een buurtbus wilde rijden. Als ik denk aan de kosten daarvan? Dan staat dat toch nooit gelijk aan de winst die ze maken op andere 'grote' lijnen?
Wél kan ik mij voorstellen dat de Syntus, vanuit de concessie, verantwoordelijk is voor de exploitatie van de buurtbussen. Naar mijn idee zal men wát graag vrijwilligers hiervoor werven i.p.v. betaalde krachten met een x- uren contract aan te moeten nemen.. Scheelt een boel risico. :?
Daarbij, wie kan er nu leven van een arbeidscontract van 4 uur per week? Niemand.. dus dit soort werk lijkt mij per definitie 'vrijwillig'.. voor mensen die al vele jaren gewerkt hebben en een dag of wat van huis weg (moeten) willen zijn.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Gistermiddag eens vanuit Zeist richting Rhenen gereden om een beeld te krijgen hoe het nou echt zit met het keren van (X)80. Helaas was mijn telefoon bizar warm vanwege het in de zon laten liggen tijdens het rijden. Hierdoor het oprijden van het parkeerterrein gemist.
Wat valt op, niets eigenlijk. Chauffeur rijdt parkeerplaats op. Zet bus stil, rookt sigaretje, belt even snel en rijdt weer naar halte Dierenpark.
Opvallend: haltes Militaire begraafplaats zitten voor parkeerplaats. Bestemmingsfilm met 'Rhenen Dierenpark' kan dus soort commercie zijn. (Al is natuurlijk: Rhenen Militaire begraafplaats iet wat lang )
Mijn eigen conclusie over het keren: het is acceptabel. De begraafplaats zit iets verder op en 'merkt' er niets van.
Ik heb wat beelden, mogen jullie zelf bepalen.
Wat valt op, niets eigenlijk. Chauffeur rijdt parkeerplaats op. Zet bus stil, rookt sigaretje, belt even snel en rijdt weer naar halte Dierenpark.
Opvallend: haltes Militaire begraafplaats zitten voor parkeerplaats. Bestemmingsfilm met 'Rhenen Dierenpark' kan dus soort commercie zijn. (Al is natuurlijk: Rhenen Militaire begraafplaats iet wat lang )
Mijn eigen conclusie over het keren: het is acceptabel. De begraafplaats zit iets verder op en 'merkt' er niets van.
Ik heb wat beelden, mogen jullie zelf bepalen.
Thanks cassie voor fix
Laatst gewijzigd door dnmw2705 op vr 16 jun 2017, 08:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Komt door de youtu.be link ipv youtube.com link.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Net als halteren en keren op Wilnis Begraafplaats.
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
lijn (x)80 stopt niet bij de begraafplaatsdnmw2705 schreef:Wat valt op, niets eigenlijk. Chauffeur rijdt parkeerplaats op. Zet bus stil, rookt sigaretje, belt even snel en rijdt weer naar halte Dierenpark.
Opvallend: haltes Militaire begraafplaats zitten voor parkeerplaats. Bestemmingsfilm met 'Rhenen Dierenpark' kan dus soort commercie zijn. (Al is natuurlijk: Rhenen Militaire begraafplaats iet wat lang )
https://www.ovpro.nl/bus/2017/06/16/eer ... e-utrecht/
Volgens ovpro gaat vanaf juli de elektrische buurtbus al rijden. Ben benieuwd wat voor een het er wordt.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dart weet ik, want eindbestemming Rhenen dierenpark. Bedoelde aan te geven dat de eindbestemming Militaire begraafplaats commercieel en marketing technisch minder aantrekkelijk en duidelijk is als rijden met Rhenen Dierenpark op de bestemmingsfilmsirvinniei schreef:lijn (x)80 stopt niet bij de begraafplaats
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik heb er ook een keer staan kijken.. toen was het snel draaien en bij de halte van bus wisselen (kwam een Cateano vanaf Wageningen aanrijden).dnmw2705 schreef:Gistermiddag eens vanuit Zeist richting Rhenen gereden om een beeld te krijgen hoe het nou echt zit met het keren van (X)80. (..)
Mijn eigen conclusie over het keren: het is acceptabel. De begraafplaats zit iets verder op en 'merkt' er niets van.
(..)
Het gaat natuurlijk al een tijdje op deze manier en als het niet zou lukken.. was er wel wat over te horen, denk ik..
Parkeerplaats is niet alleen voor de begraafplaats.. je kan namelijk van daaruit ook makkelijk de Grebbeberg opklimmen en van het uitzicht naar de Betuwe genieten.
Op zich is de indraai vanaf de doorgaande weg wel te doen als de chauffeur direct de ruimte 'op links' pakt.. en dan op tijd naar rechts sturen.
Op jouw film is het niet druk qua geparkeerde auto's.. denk dat het dit weekend wel wat drukker kan zijn met het mooie weer.. dan lijkt mij de meest oostelijk gesitueerde rij parkeervakken, aan het begin, wel wat last te geven als daar de auto's niet heel netjes in geparkeerd staan.. beschikbare ruimte wordt dan wel wat krapper, naar mijn indruk.
Maar ja, op een gehele, wekelijkse, dienst zal dat maar een paar momenten zijn..voor de overige tijd voldoet e.e.a wel, denk ik.
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Hier een artikel van het AD over hoe het vervoersplan 2018 uitpakt in Leusden http://www.ad.nl/amersfoort/syntus-toch ... ~a8863c29/
Blijkbaar wil Syntus alleen een lijn inleggen naar het zuidelijke deel van Leusden als de gemeente betaalt (€250.000).
Blijkbaar wil Syntus alleen een lijn inleggen naar het zuidelijke deel van Leusden als de gemeente betaalt (€250.000).
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Leusden-Zuid begint een Hoogeveen 2.0 te worden lijkt het wel.
🍉
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Als de gemeente nou echt denkt dat het zoveel reizigers gaat trekken, laten ze dan een dealtje sluiten met Syntus: de gemeente betaalt die €250.000 maar de reizigersinkomsten gaan naar de gemeente. Dat moet wel een hele winstgevende zaak worden voor de gemeente Leusden als je ze zo hoort (A)
Een alternatief is het aanleggen van een nieuwe busbaan vanaf Clarenburg naar de N226, dan kun je de X80 zonder extra reistijd langs de zuidkant van Leusden sturen: https://drive.google.com/open?id=15Mfeq ... sp=sharing
Een alternatief is het aanleggen van een nieuwe busbaan vanaf Clarenburg naar de N226, dan kun je de X80 zonder extra reistijd langs de zuidkant van Leusden sturen: https://drive.google.com/open?id=15Mfeq ... sp=sharing
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Kleinigheidje, X80 komt niet over de Heiligenbergerweg maar over de Arnhemseweg En dan kost die voorgestelde busbaan wel extra tijd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Hmm, ik dacht echt dat die via Heiligenbergerweg - Groene Zoom - Arnhemseweg reed
Kun je zien dat ik die lijn nooit gereden heb, alleen de 80 zonder X (A)
Kun je zien dat ik die lijn nooit gereden heb, alleen de 80 zonder X (A)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
X80 rijdt vanaf de Stadsring via Utrechtseweg > Kersenbaan > Arnhemseweg en dan langs Leusden-Zuid.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Het gaat hier niet over Leusden-Zuid maar over de wijk Munnikhove e.o.Hainje schreef:Leusden-Zuid begint een Hoogeveen 2.0 te worden lijkt het wel.
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Waarom laat syntus niet gewoon de 509 door Leusden z rijden (77). Travers kunnen makkelijk bij groene zoom overstappen. Dat kost je geen lijn 18 en geen 250
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 56 gasten