Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Ardan »

Heren,

Het is NIET toegestaan (concept)plannen, delen daarvan of wat voor informatie daar ook uit te delen vóór dit via officiële kanalen is bekendgemaakt: zoals door een vervoerder, persbericht of vervoersautoriteit. De informatie is verwijderd. Mochten we dit nogmaals constateren zijn we genoodzaakt verdere maatregelen te treffen.

Groet, Ardan
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5261
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Lijn 45 »

Roeland schreef:Blijft lijn 50 trouwens ongewijzigd? Die rijdt nu in Zeist en Utrecht nogal parallel met lijn 51 van U-OV...
Volgens U-OV zijn er plannen, maar die zijn ver genoeg gevorderd om in hun vervoersplan op te nemen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Syntus-chauffeurs over klachten: "De tevreden reizigers hoor je niet"
PROVINCIE UTRECHT - Na maanden klachten over zich heen te hebben gekregen, doorbreken chauffeurs van busvervoerder Syntus het stilzwijgen. Ze zijn het gezeur beu. "Iemand die tevreden in- en uitstapt, die hoor je niet."
Syntus startte een half jaar geleden met het busvervoer in de regio, maar dat ging niet zonder slag of stoot. Reizigers klaagden steen en been over het nieuwe busvervoer. Chauffeur Paul Neijhoft rijdt desondanks met veel plezier voor Syntus. "Ik ben trots dat ik op zo'n bus mag rijden ja. Het kost nogal wat, zo'n ding waar je mee op pad mag. En dan moet je ook wat van je dag maken. Dat doen we dan ook elke dag weer."
Tegelijkertijd vindt hij dat mensen elkaar vooral napraatten. "Als je alleen al naar social media kijkt: als iemand een negatief geluid plaatst, dan gaat een ander al heel snel mee in die negativiteit. Een positief ding lees je niet. Iemand die tevreden in- en uitstapt, die zal je niet horen."

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9161
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door regenmaker »

Op de vraag of een chauffeur niet altijd moet stoppen bij een halte is Neijhoft duidelijk: "Nee. Bij sommige haltes in Amersfoort stoppen vijf bussen. Ik weet niet wie met lijn 2 mee moet. Geef het gewoon even netjes aan als ik moet stoppen. Dan is iedereen blij."
Hier ben ik het wel mee eens. Steek gewoon je hand op als de bus aankomt. Kijk je op je telefoon dan zou ik ook doorrijden, zeker als je als buschauffeur vertraagt bent.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door matti93 »

Het moet natuurlijk wel een beetje van twee kanten komen. Een behoorlijk groot deel van de chauffeurs rijdt sommige haltes minuten te vroeg voorbij. Je kan toch moeilijk van de reizigers verwachten dat ze minuten voor de vertrektijd al continu staan te kijken of er tussen de auto's en vrachtwagens die met 80 km/u voorbij komen toevallig hun bus zit. Hetzelfde geldt als de bus (flink) te laat is. Als je net op je telefoon aan het kijken bent of de bus überhaupt nog komt (er vallen immers bussen uit vanwege het oude materieel, aldus deze chauffeur) en de bus rijdt je dan gewoon voorbij, dan vind ik dat je de chauffeur best iets kwalijk mag nemen.
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dennistd »

Maar van pak 'm beet 1 minuut voor vertrektijd tot 2-3 minuten na vertrektijd mag je toch verwachten dat een reiziger oplet of zijn bus er al aan komt. Sommigen zijn echter zo druk bezig met hun telefoon dat ze zelfs als je precies op tijd de bus voor hun neus stilzet nog niet doorhebben dat je er al bent. In een goede bui wil ik dan nog weleens op de claxon drukken, maar dan vliegt de telefoon door de lucht heen van schrik dus dat is ook weer niet handig...
Laatst gewijzigd door dennistd op ma 12 jun 2017, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Milco »

dennistd schreef:In een goede bui wil ik dan nog weleens op de claxon drukken, maar dan vliegt de telefoon door de lucht heen van schrik dus dat is ook weer niet handig...
Als het goed is leren ze er dan wel van :Y
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Ik heb eigenlijk juist het gevoel dat het nu wel meevalt met klachten (behalve chronisch klager Leusden dan)
Ik heb geen onderschrift
Durashift
Berichten: 5644
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

Denk dat het ook een PR offensief(je) is vanuit Syntus wegens het in dienst nemen van de 15 meter Setra's.

Chauffeur heeft wel een punt, de tevreden reiziger hoor je niet (gauw) in de media.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Het is hier overigens niet ter sprake gekomen. Half mei is Syntus bezig geweest met vrijwilligers zoeken voor de buurtlijnen. Ze hebben daarover veel vragen gehad. Sommige hebben ze kunnen beantwoorden maar vele ook niet.

Ik las dit bericht zelf en verbaasde mij erover: Hoe kan een bedrijf als Syntus, wat winstgevend is, opzoek gaan naar vrijwilligers voor een minder winstgevende tak van het bedrijf? Ze zochten vrijwilligers die 4 uurtjes in de week op een buurtbus wilde rijden. Als ik denk aan de kosten daarvan? Dan staat dat toch nooit gelijk aan de winst die ze maken op andere 'grote' lijnen?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Durashift
Berichten: 5644
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

dnmw2705 schreef: (..)
Hoe kan een bedrijf als Syntus, wat winstgevend is, opzoek gaan naar vrijwilligers voor een minder winstgevende tak van het bedrijf? Ze zochten vrijwilligers die 4 uurtjes in de week op een buurtbus wilde rijden. Als ik denk aan de kosten daarvan? Dan staat dat toch nooit gelijk aan de winst die ze maken op andere 'grote' lijnen?
Ik begrijp je verbazing/ vraagstelling niet helemaal, denk ik.

Wél kan ik mij voorstellen dat de Syntus, vanuit de concessie, verantwoordelijk is voor de exploitatie van de buurtbussen. Naar mijn idee zal men wát graag vrijwilligers hiervoor werven i.p.v. betaalde krachten met een x- uren contract aan te moeten nemen.. Scheelt een boel risico. :?

Daarbij, wie kan er nu leven van een arbeidscontract van 4 uur per week? Niemand.. dus dit soort werk lijkt mij per definitie 'vrijwillig'.. voor mensen die al vele jaren gewerkt hebben en een dag of wat van huis weg (moeten) willen zijn. :wink:
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Gistermiddag eens vanuit Zeist richting Rhenen gereden om een beeld te krijgen hoe het nou echt zit met het keren van (X)80. Helaas was mijn telefoon bizar warm vanwege het in de zon laten liggen tijdens het rijden. Hierdoor het oprijden van het parkeerterrein gemist.

Wat valt op, niets eigenlijk. Chauffeur rijdt parkeerplaats op. Zet bus stil, rookt sigaretje, belt even snel en rijdt weer naar halte Dierenpark.
Opvallend: haltes Militaire begraafplaats zitten voor parkeerplaats. Bestemmingsfilm met 'Rhenen Dierenpark' kan dus soort commercie zijn. (Al is natuurlijk: Rhenen Militaire begraafplaats iet wat lang :p)

Mijn eigen conclusie over het keren: het is acceptabel. De begraafplaats zit iets verder op en 'merkt' er niets van.

Ik heb wat beelden, mogen jullie zelf bepalen.
Afbeelding
Thanks cassie voor fix
Laatst gewijzigd door dnmw2705 op vr 16 jun 2017, 08:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
cassie127
Berichten: 6585
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door cassie127 »

Komt door de youtu.be link ipv youtube.com link.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Remco1989 »

Net als halteren en keren op Wilnis Begraafplaats.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

dnmw2705 schreef:Wat valt op, niets eigenlijk. Chauffeur rijdt parkeerplaats op. Zet bus stil, rookt sigaretje, belt even snel en rijdt weer naar halte Dierenpark.
Opvallend: haltes Militaire begraafplaats zitten voor parkeerplaats. Bestemmingsfilm met 'Rhenen Dierenpark' kan dus soort commercie zijn. (Al is natuurlijk: Rhenen Militaire begraafplaats iet wat lang :p)
lijn (x)80 stopt niet bij de begraafplaats

https://www.ovpro.nl/bus/2017/06/16/eer ... e-utrecht/
Volgens ovpro gaat vanaf juli de elektrische buurtbus al rijden. Ben benieuwd wat voor een het er wordt.
Ik heb geen onderschrift
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

sirvinniei schreef:lijn (x)80 stopt niet bij de begraafplaats
Dart weet ik, want eindbestemming Rhenen dierenpark. Bedoelde aan te geven dat de eindbestemming Militaire begraafplaats commercieel en marketing technisch minder aantrekkelijk en duidelijk is als rijden met Rhenen Dierenpark op de bestemmingsfilm
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Durashift
Berichten: 5644
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

dnmw2705 schreef:Gistermiddag eens vanuit Zeist richting Rhenen gereden om een beeld te krijgen hoe het nou echt zit met het keren van (X)80. (..)

Mijn eigen conclusie over het keren: het is acceptabel. De begraafplaats zit iets verder op en 'merkt' er niets van.

(..)
Ik heb er ook een keer staan kijken.. toen was het snel draaien en bij de halte van bus wisselen (kwam een Cateano vanaf Wageningen aanrijden).

Het gaat natuurlijk al een tijdje op deze manier en als het niet zou lukken.. was er wel wat over te horen, denk ik..

Parkeerplaats is niet alleen voor de begraafplaats.. je kan namelijk van daaruit ook makkelijk de Grebbeberg opklimmen en van het uitzicht naar de Betuwe genieten. :wink:

Op zich is de indraai vanaf de doorgaande weg wel te doen als de chauffeur direct de ruimte 'op links' pakt.. en dan op tijd naar rechts sturen.
Op jouw film is het niet druk qua geparkeerde auto's.. denk dat het dit weekend wel wat drukker kan zijn met het mooie weer.. dan lijkt mij de meest oostelijk gesitueerde rij parkeervakken, aan het begin, wel wat last te geven als daar de auto's niet heel netjes in geparkeerd staan.. beschikbare ruimte wordt dan wel wat krapper, naar mijn indruk.

Maar ja, op een gehele, wekelijkse, dienst zal dat maar een paar momenten zijn..voor de overige tijd voldoet e.e.a wel, denk ik.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Hier een artikel van het AD over hoe het vervoersplan 2018 uitpakt in Leusden http://www.ad.nl/amersfoort/syntus-toch ... ~a8863c29/
Blijkbaar wil Syntus alleen een lijn inleggen naar het zuidelijke deel van Leusden als de gemeente betaalt (€250.000).
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Hainje »

Leusden-Zuid begint een Hoogeveen 2.0 te worden lijkt het wel.
🍉
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dennistd »

Als de gemeente nou echt denkt dat het zoveel reizigers gaat trekken, laten ze dan een dealtje sluiten met Syntus: de gemeente betaalt die €250.000 maar de reizigersinkomsten gaan naar de gemeente. Dat moet wel een hele winstgevende zaak worden voor de gemeente Leusden als je ze zo hoort (A)

Een alternatief is het aanleggen van een nieuwe busbaan vanaf Clarenburg naar de N226, dan kun je de X80 zonder extra reistijd langs de zuidkant van Leusden sturen: https://drive.google.com/open?id=15Mfeq ... sp=sharing
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Kleinigheidje, X80 komt niet over de Heiligenbergerweg maar over de Arnhemseweg :wink: En dan kost die voorgestelde busbaan wel extra tijd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dennistd »

Hmm, ik dacht echt dat die via Heiligenbergerweg - Groene Zoom - Arnhemseweg reed :oops:
Kun je zien dat ik die lijn nooit gereden heb, alleen de 80 zonder X (A)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

X80 rijdt vanaf de Stadsring via Utrechtseweg > Kersenbaan > Arnhemseweg en dan langs Leusden-Zuid.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Jurre »

Hainje schreef:Leusden-Zuid begint een Hoogeveen 2.0 te worden lijkt het wel.
Het gaat hier niet over Leusden-Zuid maar over de wijk Munnikhove e.o.
slingermonyet
Berichten: 119
Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door slingermonyet »

Waarom laat syntus niet gewoon de 509 door Leusden z rijden (77). Travers kunnen makkelijk bij groene zoom overstappen. Dat kost je geen lijn 18 en geen 250
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 56 gasten