Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dat zal dan wel gevolgen hebben voor de huidige route omdat er anders voor deze lijn voor die paar minuten meer een derde bus nodig is voor deze lijn. De kering op beide eindpunten is 5 minuten om eventuele vertragingen te kunnen opvangen. En om aansluiting te bieden op overige bussen en treinen op de eindpunten.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39214
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
De 509 is al in december vorig jaar omgelegd over de voormalige route van lijn 77 (grotendeels), het wordt echter alleen niet erg geaccepteerd als oplossing door de inwoners omdat die niet naar Amersfoort rijdt.slingermonyet schreef:Waarom laat syntus niet gewoon de 509 door Leusden z rijden (77). Travers kunnen makkelijk bij groene zoom overstappen. Dat kost je geen lijn 18 en geen 250
(En voor de duidelijkheid nogmaals: het door 77 verlaten gebied is niet Leusden-Zuid, dat is de aparte kern waar X80 en 82 aan weerszijden langs rijden)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
http://leusderkrant.nl/lokaal/busvervoe ... ren-250186
Hier nog een interview met SMBL. Het interview heeft een wel erg negatieve toon tegenover Syntus, maar Maxim krijgt wel complimenten
Blijkbaar gaat de gemeenteraad spreken met het bestuur van Syntus. Ik denk niet dat het bestuur tot een andere conclusie komt dan wat er nu ligt.
Hier nog een interview met SMBL. Het interview heeft een wel erg negatieve toon tegenover Syntus, maar Maxim krijgt wel complimenten
Blijkbaar gaat de gemeenteraad spreken met het bestuur van Syntus. Ik denk niet dat het bestuur tot een andere conclusie komt dan wat er nu ligt.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Als lijn 17 als verbindende lijn gezien wordt (en de lijn voldoet aan de gestelde eisen), dan geldt een dekkingsnorm van 800 meter hemelsbreed. Daarmee is praktisch heel Leusden-centrum afgedekt (op anderhalf huis na), waardoor er volgens het PvE geen aanvullende lijnen geëist worden. Als een vervoerder er brood in ziet kan er altijd meer geboden worden, maar dat is duidelijk niet het geval.
Dus of de gemeente Leusden had bij het opstellen en vaststellen van het PvE bezwaren moeten uiten, of nu extra geld bijleggen voor aanvullende diensten. Nu moord en brand schreeuwen vanuit de politiek is in feite niets meer dan hoe dan ook proberen te voorkomen dat de politiek er zelf op aangesproken wordt. Dat de gemiddelde reiziger dit niet heeft zien aankomen en sowieso waarschijnlijk geen wijzigingen in het PvE voor elkaar had gekregen is een ander verhaal.
Ik ben het er helemaal mee eens dat een haltenorm van 800 meter hemelsbreed wel erg ver is en zeker binnen de bebouwde kom. Bij afstanden groter dan 400 meter wordt het percentage (potentiële) reizigers dat je bij voorbaat alweer verloren bent kwadratisch groter. En fietsen naar de bushalte, dan kan je eigenlijk net zo goed door fietsen naar station Amersfoort. Dan ben je in feite net zo snel, als het niet sneller is.
Maar zoals gezegd: dit is Syntus niet te verwijten. Er is gewoon te weinig reizigerspotentieel voor meerdere lijnen, en er is niet meer geëist door de opdrachtgever. Als je dan ook boos wilt zijn, dan moet je bij de provincie zijn (waarbij de gemeente een hele sterke adviesstem heeft).
Dus of de gemeente Leusden had bij het opstellen en vaststellen van het PvE bezwaren moeten uiten, of nu extra geld bijleggen voor aanvullende diensten. Nu moord en brand schreeuwen vanuit de politiek is in feite niets meer dan hoe dan ook proberen te voorkomen dat de politiek er zelf op aangesproken wordt. Dat de gemiddelde reiziger dit niet heeft zien aankomen en sowieso waarschijnlijk geen wijzigingen in het PvE voor elkaar had gekregen is een ander verhaal.
Ik ben het er helemaal mee eens dat een haltenorm van 800 meter hemelsbreed wel erg ver is en zeker binnen de bebouwde kom. Bij afstanden groter dan 400 meter wordt het percentage (potentiële) reizigers dat je bij voorbaat alweer verloren bent kwadratisch groter. En fietsen naar de bushalte, dan kan je eigenlijk net zo goed door fietsen naar station Amersfoort. Dan ben je in feite net zo snel, als het niet sneller is.
Maar zoals gezegd: dit is Syntus niet te verwijten. Er is gewoon te weinig reizigerspotentieel voor meerdere lijnen, en er is niet meer geëist door de opdrachtgever. Als je dan ook boos wilt zijn, dan moet je bij de provincie zijn (waarbij de gemeente een hele sterke adviesstem heeft).
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Anne van den Dool: ,,Goede bedoelingen, enthousiaste start, ontoereikende organisatie. Syntus is wat mij betreft door de mand gevallen.''
Precies wat ook in mij opkomst als iemand mijn mening over Syntus vraagt. Ook dat stukje over 217 ben ik het mee eens:Leuke aanvulling, maar de winst in Noord is kleiner dan het verlies in Zuid.
Precies wat ook in mij opkomst als iemand mijn mening over Syntus vraagt. Ook dat stukje over 217 ben ik het mee eens:Leuke aanvulling, maar de winst in Noord is kleiner dan het verlies in Zuid.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9177
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik snap het probleem echt niet van Leusden Zuid. Ze kunnen gewoon met lijn 509 naar de halte Geertrudishof en daar overstappen op lijn 17 die 8x per uur rijdt...
Ja oké dat buurtbusje rijdt 1x/uur, maar laat hem dan 2 of 4x/uur binnen Leusden rijden. Zo kan je eventueel ook nog de Burgemeester van der Postlaan ontsluiten.
Ja oké dat buurtbusje rijdt 1x/uur, maar laat hem dan 2 of 4x/uur binnen Leusden rijden. Zo kan je eventueel ook nog de Burgemeester van der Postlaan ontsluiten.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
2 of 4x per uur een buurtbus? Dan zal Syntus Gelderland meer buurtbussen vanuit Barneveld moeten laten rijden. Of een taxibusje...dat was ook al eens ter sprake gekomen
Laatst gewijzigd door Zugführer op wo 21 jun 2017, 22:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Tja Syntus is tot 2023 baasje in Pro Utrecht en dan hebben reizigers niet zo veel te willen. mischien dat ov-Utrecht stukje leusden Monikhove wil doen. laat de 52 door rijden naar leusden-Monikhove. Maar dat is waanzin.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik las net op de website van Syntus over de zomerdienstregeling. Er staat letterlijk dit:
Ik heb op de schermen in de bussen ook nog niets gezien over de Hensschotermeer lijnen, beetje marketing eroverheen mag wel lijkt me. Zeker omdat het adverteren in je eigen bus niets kost . Mond op mond reclame werkt ook, alleen in de bus tonen heeft toch meer effect. Zelfde voor de NMM lijnen.
Ben benieuwd naar de aantallen van de Hensschotermeerlijnen
Ze melden niets over de Hensschotermeer lijnen bijvoorbeeld. Ik merk ik dat Syntus alles via 9292 doet. Je wordt steeds door gelinkt naar alles.SyntusUtrecht.nl schreef:De zon schijnt en de tentamens zitten erop. Kortom het is zomer in Nederland de periode om gezellig met de familie naar de camping te gaan of met de vrienden een festival te bezoeken. Vandaar dat wij in Utrecht vanaf zondag 2 juli tot zondag 20 augustus met een beperkte dienstregeling rijden.
Bekijk het aangepaste vertrekschema bij de halte, via onze reisplanner of http://www.9292.nl welke concequenties dit voor u heeft.
Ik heb op de schermen in de bussen ook nog niets gezien over de Hensschotermeer lijnen, beetje marketing eroverheen mag wel lijkt me. Zeker omdat het adverteren in je eigen bus niets kost . Mond op mond reclame werkt ook, alleen in de bus tonen heeft toch meer effect. Zelfde voor de NMM lijnen.
Ben benieuwd naar de aantallen van de Hensschotermeerlijnen
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Wie merkt nog meer dat de Wifi het in de meeste bussen niet/heel slecht doet?
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Net zo bagger als van WiFi-ns. Gebruik je eigen 4G. Youtube/FB kan t met moeite openen in het Ov
Laatst gewijzigd door Zugführer op vr 30 jun 2017, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: het vorige bericht hoef je niet te quoten
Reden: het vorige bericht hoef je niet te quoten
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Logisch dat je YT & FB niet kan openen via NS-WiFi, als er twee sites zijn die er bandbreedte zuipen dan zijn het die wel. Een Maserati gaat zuiniger met zijn brandstof om dan die sites met bandbreedte.
🍉
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Het gaat me niet om Youtube/FB maar om het algemeen verbinden met het netwerk. 9 vd 10 keer krijg ik: 'Geen verbinding mogelijk met Syntus Utrecht'.slingermonyet schreef:Net zo bagger als van WiFi-ns. Gebruik je eigen 4G. Youtube/FB kan t met moeite openen in het Ov
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Whatsappen en wat facebooken zou moeten kunnen. Maar goed ergens anders gaat het ook vaak mis. Alleen bij de NS vind ik het redelijk betrouwbaar. Je kunt niet alles maar het werkt meestal wel. Bij EBS is het vaak een zooitje bijvoorbeeld. Waan van de dagHainje schreef:Logisch dat je YT & FB niet kan openen via NS-WiFi, als er twee sites zijn die er bandbreedte zuipen dan zijn het die wel. Een Maserati gaat zuiniger met zijn brandstof om dan die sites met bandbreedte.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
NS Wifi heeft bij mij nog nooit gewerkt... In de bussen van Syntus vond ik het best aardig werken, maar ja. Dat was om 23:30 met misschien 2 anderen in de bus.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Als de zit plaatsen in de bus voor minder dan de helft gevuld zijn is het internet in de bus meestal best aardig. Wat ik overigens ook fijn vind aan de Syntus wifi in Gelderland en de Twentse treinen is dat je niet eerst door een inlogpagina moet maar gelijk gebruik kan maken van het internet. Weet niet of dat in Utrecht net zo is?
De NS wifi werkt bij mij prima ook al blokkeert die op mijn mobiel wel Skype, afbeeldingen, filmpjes en geluidsbestanden versturen via whatsapp -o-
Bijzondere is dat skype op mijn laptop dan wel weer werkt op die wifi :?
De NS wifi werkt bij mij prima ook al blokkeert die op mijn mobiel wel Skype, afbeeldingen, filmpjes en geluidsbestanden versturen via whatsapp -o-
Bijzondere is dat skype op mijn laptop dan wel weer werkt op die wifi :?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Die Wi-Fi in Utrecht stelt niets voor. Ze zijn er mee bezig volgens de klantenservice.
Ik verbaas mij erover dat het zo slecht is.
Had beter gehoopt omdat de tijdelijke bussen uit Twente veel betere Wi-Fi had
Anderzijds, U-OV heeft het helemaal niet en ook geen USB oplaad mogelijkheden.
Wi-Fi is tegenwoordig ook weer verledentijd aan het worden, grote bundels steeds goedkoper. Onbeperkt muziek streamen etc.
Ik verbaas mij erover dat het zo slecht is.
Had beter gehoopt omdat de tijdelijke bussen uit Twente veel betere Wi-Fi had
Anderzijds, U-OV heeft het helemaal niet en ook geen USB oplaad mogelijkheden.
Wi-Fi is tegenwoordig ook weer verledentijd aan het worden, grote bundels steeds goedkoper. Onbeperkt muziek streamen etc.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Twentse bussen met WiFi? Dat vind ik knap... .
Twentse treinen daarentegen...
Twentse treinen daarentegen...
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Gelderland dan!
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ligt er ook aan welk provider ze hebben
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Groot verschil! (A)dnmw2705 schreef:Gelderland dan!
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Deze twee lijnen worden op dit moment overigens met 3-assers gereden (1709 op lijn 380, 1704 op lijn 383).
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Tja maar ja waarom zou U-OV nu nog die oude Amba's al gaan aanpassen voor wifi en USB, en in de stadsdienst hadden ze gezegd vonden ze wifi niet nodig(En ondertussen rijden die bussen er ook al weer sinds 2013).dnmw2705 schreef:Die Wi-Fi in Utrecht stelt niets voor. Ze zijn er mee bezig volgens de klantenservice.
Anderzijds, U-OV heeft het helemaal niet en ook geen USB oplaad mogelijkheden.
Wi-Fi is tegenwoordig ook weer verledentijd aan het worden, grote bundels steeds goedkoper. Onbeperkt muziek streamen etc.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten