Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door isadora »

dennistd schreef:Waarschijnlijk om het materieel allemaal in eigen hand te hebben, zodat een onderaannemer niet met aftandse slecht onderhouden bussen gaat rondrijden. En je kunt nog een keer een ander de boel laten overnemen als die goedkoper is of betere prestaties levert.
Ben van Pouw geen aftandse slecht onderhouden bussen gewend. En dat van het overnemen van "de boel", bedoel je daarmee Pouw, de bussen die voor Pouw zijn gekocht, of anders.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door diederickx »

regenmaker schreef:Dat zal wel een typefout zijn: Hilversum - Mijdrecht.
Ik zag later dat er doorgeklikt kon worden naar een pdf van Syntus, en daarin staat het wel goed.
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door yordietje »

Overigens las ik dat de 280 gaat keren bij het station. Betekent dit dan dat die niet meer tot de Bergweg rijd?
Snap overigens ook wel waarom die via het station gaat keren, via de woonwijk ( Walenburg ) staan allemaal villa's en het is er heel smal. Vorige week wist iemand niet hoe die daar moest keren, en bleef ik zitten en legde ik het uit, en die bewoners stonden heel naar te kijken dat er zo'n grote lompe bus door hun wijk reed.
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

Als hij niet verder rijdt dan station Centrum lijkt het me logisch dat hij niet meer bij de bergweg komt :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

@yordietje: Precies wat jij omschrijft staat als reden beschreven in het vervoerplan :wink:

Verder trouwens wel een goed plan als ik 't zo doorlees, Syntus is wat dat betreft net zo sterk in het onderbouwen als U-OV dat altijd doet en 'tis ook een heel gestructureerde aanpak. Ook goed te lezen dat bij enkele nieuwe verbindingen wat meer marketing gedaan zal worden voordat er ingegrepen wordt in frequenties / routes.

Maareh Maxim, wat bedoel je hier nu bij lijn 381?
Daarmee ontstaat een meer logische route, waarbij de snelle verbinding tussen Austerlitz en Zeist behouden blijft. Tegelijkertijd komt de verbinding tussen Austerlitz en Zeist terug
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door regenmaker »

Daniel schreef:Verder trouwens wel een goed plan als ik 't zo doorlees, Syntus is wat dat betreft net zo sterk in het onderbouwen als U-OV dat altijd doet en 'tis ook een heel gestructureerde aanpak. Ook goed te lezen dat bij enkele nieuwe verbindingen wat meer marketing gedaan zal worden voordat er ingegrepen wordt in frequenties / routes.
Als ik jou zo hoor, was het bij connexxion veel slechter?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Ik heb maar één keer een vervoerplan van Connexxion in openbare vorm kunnen lezen maar sowieso hebben die een totaal andere opzet van de plannen ja. Die dachten veel meer in lijntjes dan in verbindingen.
De verschillen tussen Connexxion en een andere vervoerder heb ik echter vooral kunnen ervaren in die andere Utrechtse concessie. En daar zag je toch vrij sterk dat Connexxion heel erg het bestaande in stand houdt en weinig echt met grote plannen komt om bezuinigingen om te draaien naar iets wat uiteindelijk beter voor de reiziger is. Waarschijnlijk is dat ook het meest wennen voor de reizigers in de provincie Utrecht nu met Syntus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
CamilleKreemers
Berichten: 4383
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door CamilleKreemers »

elke vervoerder heeft een andere manier van werken. Syntus is ook afhankelijk van de regio hoe ze naar wijzigingen kijken. In Utrecht hebben ze meer vrijheid om dingen te wijzigen, terwijl in Overijssel de provincie verantwoordelijk is hiervoor.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door regenmaker »

In de concessie Midden Overijssel valt sowieso niet heel veel meer om te buigen. :')
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
CamilleKreemers
Berichten: 4383
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door CamilleKreemers »

daar heb je gelijk in.

Wat ik me afvraag, zou het potentie hebben om lijn 299 Leusden-Uithof voortaan overdag ook te laten rijden?
Al met al denk ik dat de Syntus-plannen hier optimaal gebruik maken van de eisen in het programma van eisen, daarnaast is het mooi te lezen dat er op sommige lijnen enorme groei wordt gerealiseerd.
sirvinniei
Berichten: 3638
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

CamilleKreemers schreef:elke vervoerder heeft een andere manier van werken. Syntus is ook afhankelijk van de regio hoe ze naar wijzigingen kijken. In Utrecht hebben ze meer vrijheid om dingen te wijzigen, terwijl in Overijssel de provincie verantwoordelijk is hiervoor.
En vergeet niet dat een bedrijf niet maar 1 vervoerskundige in dienst heeft. Ik denk daarom ook niet dat je kan spreken over Connexxion doet het zo en zo. Dit verschilt waarschijnlijk maar net wie ze op dat moment in dienst hebben en op die plek specifiek inzetten.

Wat ik trouwens wel stiekem mis zijn de foldertjes van Connexxion, maar ach, alles is tegenwoordig toch digitaal.
Ik heb geen onderschrift
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Foldertjes?
Die hebben ze in alle gemeentehuizen afgegeven! :p
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Maxim »

Daniel schreef:.

Maareh Maxim, wat bedoel je hier nu bij lijn 381?
Daarmee ontstaat een meer logische route, waarbij de snelle verbinding tussen Austerlitz en station Driebergen-Zeist behouden blijft. Tegelijkertijd komt de verbinding tussen Austerlitz en Zeist terug
Typo denk ik ;)
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door regenmaker »

Ik hoop dat er volgend jaar iets geregeld wordt omtrent lijn 101 (nu nog 103) tussen Amersfoort Schothorst en Nijkerk. Het zou mooi zijn als het plan zoals het rocov voorstelt verder wordt uitgewerkt. Dus het traject tussen Nijkerk en Amersfoort CS gaat vallen onder de stadsdienst Amersfoort, waarbij in Nijkerk de nieuwe wijk Corlaer wordt ontsloten. Ook zou hierbij de nieuwe wijk Vathorst Noord ontsloten kunnen worden met lijn 7. Voor Nijkerkerveen hoef je het niet te doen die wordt al ontsloten door buurtbus 509.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Ik merkte trouwens ook op dat er bij de N50 minder DRU's zullen zijn dan in 2017. Als ik in OVinfo-app kijk, dan heeft dat ding al bij Neude of Janskerkhof +10 minuten aan zn broek. Na 2:59 is ie niet meer traceerbaar.

Gaat de rit van 4:00 al op een eerder eindpunt stoppen ofzo?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Maxim »

Nee, er zijn simpelweg iets minder vrijdagen en zaterdagen in 2018 :lol:
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dennistd »

isadora schreef:
dennistd schreef:Waarschijnlijk om het materieel allemaal in eigen hand te hebben, zodat een onderaannemer niet met aftandse slecht onderhouden bussen gaat rondrijden. En je kunt nog een keer een ander de boel laten overnemen als die goedkoper is of betere prestaties levert.
Ben van Pouw geen aftandse slecht onderhouden bussen gewend. En dat van het overnemen van "de boel", bedoel je daarmee Pouw, de bussen die voor Pouw zijn gekocht, of anders.
Ik doel er vooral op dat als een onderaannemer slecht werk levert Syntus makkelijk een ander in kan schakelen als de bussen van Syntus zelf zijn. Anders moet een nieuwe onderaannemer ook nog bussen zien te regelen.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door isadora »

Dank je Dennis voor de antwoorden. :pos:

Voor mij blijft het een ondoorzichtige constructie, maar dat ligt aan mijn onbekendheid met de materie.
Probeer het te begrijpen, en je hebt er in ieder geval een plausibele uitleg aan gegeven.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

^^^los van het materieel gebruik, zie het gewoon als een manier om de regie over de concessie te houden. Syntus is daar namelijk eindverantwoordelijk voor. Syntus kiest voor het werken met onderaannemers. Om, richting de provincie, niet in de problemen te komen m.b.t. (vooral) operationele zaken die niet conform de concessieverleningsvoorwaarden zijn, regelt Syntus een 'hapklaar' pakket voor de onderaannemers die daarmee het werk moeten doen.

Inderdaad kunnen andere vervoerders prima onderhouden materieel hebben, maar wellicht een hogevloerbus OF een Euro IV / V / EEV milieuclassificatie... en dat mag dan weer niet volgens de concessie voorwaarden.. Als dat wordt ingezet, mag Syntus weer een (vermanend?) bericht naar de onderaannemer schrijven.. etc.. etc.. Hoop 'gedoe' dat je kan voorkomen met het in bruikleen geven van het juiste materieel, denk ik zo maar.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door isadora »

Durashift schreef:^^^los van het materieel gebruik, zie het gewoon als een manier om de regie over de concessie te houden. Syntus is daar namelijk eindverantwoordelijk voor. Syntus kiest voor het werken met onderaannemers. Om, richting de provincie, niet in de problemen te komen m.b.t. (vooral) operationele zaken die niet conform de concessieverleningsvoorwaarden zijn, ............
Klinkt een beetje.............ongemakkelijk.
Maar goed, ik dank je voor de toelichting Durashift. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Maxim schreef:Nee, er zijn simpelweg iets minder vrijdagen en zaterdagen in 2018 :lol:
Ah oke.. Nu is het wel zo dat vanaf september 2017 de 2e dorpsstraat dichtzit op vrijdag en zaterdagavond. Vraag mij of hoe die 15 meters door de Slotlaan gaan komen.. Het is daar behoorlijk smal. Vorig jaar hadden de Amba's er ook al moeite mee om. Valt die tijd onder omleiding of vaste planning?
Ik had verwacht van de gemeente Zeist dat bussen er wel doorheen zouden mogen. Vreemd dat ze dat niet gedaan hebben.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Maxim »

Tsja, het is wel overlegd en inderdaad is er dan een omleiding. Ik heb nog niet gehoord dat dit niet lukt :)
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Er zullen ook niet veel meer fietsen rond die tijd op de Slotlaan als die 17xx wagen er overheen moeten!
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Onduidelijkheid over veelbesproken busverbindingen blijft voortbestaan
Het is nog altijd niet duidelijk of er per december op zondag een bus rijdt door het Soesterkwartier. Over een voorstel de bus door de gemeente zelf te laten bekostigen werd vanavond in de gemeenteraad lang gedebatteerd, maar uiteindelijk besloten het er op een later moment nog eens over te hebben.
De verdeeldheid kwam onder meer door de reactie van wethouder Buijtelaar op de voorstellen. Volgens hem is al uitgerekend wat het zou kosten om op zondag een bus te laten rijden door het Soesterkwartier: 250.000 euro per jaar. Syntus doet dit zelf niet, omdat er te weinig reizigers gebruik maken van de lijn. Soms zijn het er niet meer dan twee, leert onderzoek. ,,Bij navraag geeft Syntus aan zélf al potentie te zien in een directe lijn van Kattenbroek naar Hoogland.”
In Nieuwland en Hoogland werd vorig jaar al een handtekeningenactie op touw gezet om de busverbinding terug te krijgen. ,,Het is een beetje flauw om te zeggen, maar als alle mensen die hun handtekening onder de petitie hebben gezet gebruik zouden maken van de bus, was er geen probleem”, aldus Buijtelaar. ,,Want dan waren er gewoon voldoende reizigers.

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
slingermonyet
Berichten: 119
Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door slingermonyet »

Voor t Soesterkwartier kan syntus een een belbus neerzetten. of hoewel een kolibrie zoals in Gelderland met een vrijwilliger. zo bespaar je dan ook.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten