Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Ronald »

Hainje schreef:
Tjekken schreef:Die man van Syntus heeft vast nog nooit in een bus gezeten. Als je met deze puinhoop kan zeggen dat het hartstikke goed gaat. manmanman...
Een heel nieuwe afdeling van je bedrijf opzetten in ongeveer 4 weken tijd vind ik anders een hele goede prestatie. Heb dat nog nooit eerder gezien, andere vervoerders hadden dit denk ik niet voor elkaar gekregen hoor.
Tuurlijk, dat is zeker zo. Maar het gaat gewoon niet goed nog en dat weet Syntus zelf ook. Op Twitter wordt een reiziger aangeraden om met de fiets te gaan om op tijd te zijn voor een belangrijke afspraak.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Somoht »

Ach sommige dingen zoals actuele reisinformatie spelen al jaren. In de aanloop naar deze concessie heeft de reisinfo gewoon 12 dagen plat gelegen in November. En dan nog ligt het ding er sindsdien er minstens een uur per dag uit en meerdere keren gewoon een kwartier in de spits.

Tot niet zo lang geleden waren er ook meerdere incidenten waarbij er voor het gehele wagenpark plots tot aan uren aan spookvertraging bijkwam... Waren ze niet zo blij mee toen ik dat zat werd en een redelijk hard bericht richting Syntus in OVinfo had gezet. Hoop dat ze dat nu inmiddels hebben opgelost in de upgrade die compleet uit de hand liep waardoor het dus 12 dagen plat ging.

Hoop dat de boel qua IT echt flink wat gaan professionaliseren het komende jaar want als ze ook de datakwaliteit in Almere naar beneden gaat trekken wordt het wel een heel groot probleem.
Durashift
Berichten: 5665
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

Hainje schreef:
OVinspecteur schreef:Wat voor doucheregime geldt er voor die nieuwe Setra's? Begin deze week zagen ze er nog zo maagdelijk mooi uit, maar nu lijkt het al of je ergens in het oosten van Oekraine terecht bent gekomen als je zo'n ding ziet. :oops:

Sowieso lijkt wit me wat dat betreft niet zo'n handige kleur voor een bus, al zijn er meer regio's waar witte bussen rondrijden.
Wat ik afgelopen zaterdag begreep zou er morgen (donderdag) een wasstraat geplaatst gaan worden, in ieder geval te Montfoort. De rest van de stallingen zal ook eind deze week wel een voorziening hebben.
Ik mag toch aannemen dat een bestaande Syntus stalling, zoals Ede, al wel een wasstraat hebben?
Zullen nu wel iets meer bussen per dag doorheen moeten..

Kwam gistermiddag een Setra tegen op de rondweg oost in Veenendaal. Matrit. Was lekker vies. *bus*

Verder, stalling in Odijk is bij Kassing, voor wie daarover nog twijfelde. Weet niet of daar een was voorziening is.. zo profi ziet het er daar niet echt uit. Vind ik.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39211
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Er was hier eerder de vraag naar Tourquase nummertjes, hier vast eentje: de 1174 is de ex-4277. Oude nummertje is nog door de witte stickers heen te zien.
Rijdt nu op lijn 681 trouwens dus Pouw doet die rit nu niet meer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Ik heb geen onderschrift
Chrysa
Berichten: 8007
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Chrysa »

Zit nu in lijn 120 naar Amsterdam, en heb alleen nog maar Connexxion gezien op alle haltes buiten de gemeente Utrecht. Is dit in de rest van de concessie ook zo? Die bordjes maken niet zo uit, maar de dienstregelingen mogen wel vervangen worden lijkt mij. :p

Overigens zijn die mooie witte bussen van ze al behoorlijk zwart. :')
Mr-W
Berichten: 3072
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Mr-W »

Hainje schreef:
Tjekken schreef:Die man van Syntus heeft vast nog nooit in een bus gezeten. Als je met deze puinhoop kan zeggen dat het hartstikke goed gaat. manmanman...
Een heel nieuwe afdeling van je bedrijf opzetten in ongeveer 4 weken tijd vind ik anders een hele goede prestatie. Heb dat nog nooit eerder gezien, andere vervoerders hadden dit denk ik niet voor elkaar gekregen hoor.
In Brabant is het ook een rommeltje geweest tijdens de overgang van BBA naar Arriva.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Bussen in Utrecht hebben zó te zien een wasbeurt gehad.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12836
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Hainje »

Mr-W schreef: In Brabant is het ook een rommeltje geweest tijdens de overgang van BBA naar Arriva.
Klopt, en Arriva had destijds nog veel meer tijd om de boel op poten te zetten dan Syntus nu. Dus daarom vind ik het nog steeds knap van Syntus dat zij zo snel alles kunnen regelen.
🍉
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Dit kwam ik via via tegen.

Routefilms Utrecht:

http://www.youtube.com/playlist?list=PL ... W_dPG9jGwP

Routefilms Amersfoort Stad:

http://www.youtube.com/playlist?list=PL ... 5TdSZSGgdZ
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
sirvinniei
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Waarom staan ze verborgen. De routes lijken me toch geen bedrijfsgeheimen
Ik heb geen onderschrift
Chrysa
Berichten: 8007
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Chrysa »

Zo komen er natuurlijk geen toeristen meer. :P

Vandaag lijn 120 nog gedaan, erg mooi zo langs de Vecht. Wel erg krap in dorpen, maar dat hoort erbij.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3408
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Zugführer »

Mijn lijn :o (tot Breukelen dan toch tenminste)

Die routefilms zijn nog in CXX tijd gemaakt, en er stappen ook steeds reizigers in. Door een oud-CXX/nu Syntus chauffeur dus? :P
dennistd
Berichten: 5551
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dennistd »

Zugführer schreef:Mijn lijn :o (tot Breukelen dan toch tenminste)

Die routefilms zijn nog in CXX tijd gemaakt, en er stappen ook steeds reizigers in. Door een oud-CXX/nu Syntus chauffeur dus? :P
Volgens mij stappen er echt geen reizigers in hoor. Wel gaat bij elke halte de deur open, waarschijnlijk zijn de routefilms gemaakt tijdens het inleren van de systemen of zo.
Chrysa
Berichten: 8007
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Chrysa »

Zugführer schreef:Mijn lijn :o (tot Breukelen dan toch tenminste)
Breukelen was dan net weer het lelijke stuk. :X
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50935
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Suus »

Hoe durf je het huis van mijn oudtante lelijk te noemen :evil:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 8007
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Chrysa »

Ah, daarom was het dus zo lelijk. Afbeelding

Weet iemand wanneer de tijdelijke bussen er weer uit gaan? Die Groningse bussen gaan nog wel, maar de Brabantse Ambassadors waren wel erg toegetakeld...
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Syntus heeft na de uitspraak meteen de volgende rits aan bussen besteld. Chauffeur die ik sprak had het over paar maanden.
Ik heb geen idee hoe lang het duurt om een bus dienst klaar te maken.

Persoonlijk zou ik ze gewoon per stuk laten instromen. Mag hopen dat als dat mogelijk is, Syntus dat ook doet. Oude qbuzz'en zijn niet erg, die ambassadors wel inderdaad.

Ik ben er nu ook nog niet uit welke 'tunnel' bussen er komen. Die zelfde chauffeur had het over laagvloerse Setra's, geen idee of dat het wordt of VDL Citea's. Zullen we de komende maanden wel zien.

Ik heb idee dat chauffeurs het fijn vinden als je tijdens de rit een klein babbeltje maakt, ondanks dat 'het niet mag'. Ze kunnen hun verhaal kwijt en vertellen ons ook weer interessante dingen.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
sirvinniei
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

De huidige Setra's zijn ook laagvloers ;)
Ik heb geen onderschrift
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

dnmw2705 schreef:Syntus heeft na de uitspraak meteen de volgende rits aan bussen besteld. Chauffeur die ik sprak had het over paar maanden.
Ik heb geen idee hoe lang het duurt om een bus dienst klaar te maken.

Persoonlijk zou ik ze gewoon per stuk laten instromen. Mag hopen dat als dat mogelijk is, Syntus dat ook doet. Oude qbuzz'en zijn niet erg, die ambassadors wel inderdaad.

Ik ben er nu ook nog niet uit welke 'tunnel' bussen er komen. Die zelfde chauffeur had het over laagvloerse Setra's, geen idee of dat het wordt of VDL Citea's. Zullen we de komende maanden wel zien.

Ik heb idee dat chauffeurs het fijn vinden als je tijdens de rit een klein babbeltje maakt, ondanks dat 'het niet mag'. Ze kunnen hun verhaal kwijt en vertellen ons ook weer interessante dingen.

Zullen wel VDL Citea's worden, aangezien ze ook graag electrische bussen willen hebben en dat is volgens mij een mogelijkheid met de nieuwe VDL's. Welke laagvloerse Setra's zouden het moeten worden dan? Van de LE-Business lijn is dit al de 'kleinste' versie, en alleen de airco verwijderen is denk ik nutteloos aangezien de bus dan nog te hoog is
dylanwild94
Berichten: 6189
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dylanwild94 »

In dit topic een 20 tot ook meer pagina's terug staat een linkje waarin staat dat de nieuwe tunnelbussen citea's worden. :roll:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

dylanwild94 schreef:In dit topic een 20 tot ook meer pagina's terug staat een linkje waarin staat dat de nieuwe tunnelbussen citea's worden. :roll:
http://www.vdlbuscoach.com/Producten/Op ... ctric.aspx Deze bussen zullen het wel worden inderdaad
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

3deurs? Is dat niet wat overdreven?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door OmniLezer »

sirvinniei schreef:De huidige Setra's zijn ook laagvloers ;)
Een lagevloersbus van 3,30m is nog steeds te hoog. Die andere, die Juijn heeft voor Arriva ofwel de NF415, verkopen ze niet meer.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door OmniLezer »

dnmw2705 schreef:3deurs? Is dat niet wat overdreven?
Die SLF-jes zijn nog steeds te hoog omdat dat achterbultje de hoogte naar 3,12m helpt. De bussen mogen toch niet hoger zijn dan 3,0m of 3,1.
Die 2cm zijn funest voor een mooie bus.

Een elektrische bus gaat het sowieso niet worden omdat die bussen altijd "iets hebben" dat de hoogte weer verpest. ze komen altijd uit boven de 3 meter en dat is juist wat De Klomp-tunnel niet nodig heeft.
Laatst gewijzigd door OmniLezer op vr 16 dec 2016, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 149 gasten