Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

En cabriobussen lijken me in de winter ook niet zo prettig :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door OmniLezer »

Daniel schreef:Lijn 50 is sowieso een lastig geval met het tijdelijke materieel omdat er iets op moet rijden dat door de tunnel bij De Klomp heen kan. Sowieso geen Setra dus op die ritten, maar past een Citaro LE eigenlijk daar doorheen? Anders is de kans groot op een van de ex-Arriva Ambassadors, die passen sowieso.
Volgens een aantal hier past een Setra eronder door en die is ook 3,3m en volgens sommigen(die in de bus zijn geweest) zelfs 3,45m. Een Citaro LE is 3,3m hoog.
Dus dat zou wel moeten passen. En aangezien de Klomp-tunnel verhoogd of verlaagd is naar 3,5m, moet dat kunnen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dylanwild94 »

Ik zal maar even fotografisch bewijs leveren dat het echt niet past. :X
AfbeeldingConnexxion 4134 by Dylan Wildschut, on Flickr
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Ronald »

Wat is het bewijs dan?
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dylanwild94 »

Tunnel is maar 3,0 meter hoog.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door regenmaker »

Dat beruchte tunneltje is hier al jaren een heikel punt. Mensen blijven er maar over doorgaan. We kunnen met OVNL net zo goed een excursie gaan houden naar Veenendaal-De Klomp. :')
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Ronald »

De tunnel is echt wel iets hoger dan 3 meter. En de bus op de foto volgens mij ook.
HJDrost
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 20 apr 2016, 15:30

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door HJDrost »

BasFrancken schreef:Het lijkt mij belachelijk als er op lijn 50 weer oude Ambassadors gaan rijden. Lijn 50 is ongeveer de mooiste en langste lijn van de hele concessie en dan komt daar uitgerekend weer dat rotmaterieel op te rijden..
Lijn 50 Utrecht - Veenendaal zal toch echt met een "tunnelbus" gereden moeten worden.
En ik heb op de tijdelijke stalling een paar oude lijken van Amba's zien staan. Nummerborden beginnend met BL-..-.. :P
Zowel helemaal wit als met een rode rand vanonder
HJDrost
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 20 apr 2016, 15:30

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door HJDrost »

Daniel schreef:Zo'n 20 minuten geleden kwam een geheel witte Citaro LE langsrijden over CS Jaarbeurszijde in Utrecht. Aannemelijk een van de tijdelijke bussen voor deze concessie.
Afbeelding
Vanmorgen rond half 8 op de stadsring in Amersfoort.
Sorry voor de slechte kwaliteit, maar moest vanachter het stuur snel een plaatje schieten.
En ja, ik stond stil. Kon er toch niet voorbij
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dylanwild94 »

Ronald schreef:De tunnel is echt wel iets hoger dan 3 meter. En de bus op de foto volgens mij ook.
laten we er voor het gemak uitgaan dat het tunneltje tussen de 3,0 en 3,3 meter hoog is. Dan ga er met een bus van 3,3 meter hoog echt niet zonder teveel tijdverlies of schade onderdoor passen.


Een citea met airco is 3,068 meter hoog en dat zal een amba niet veel verschillen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Etienne »

BasFrancken schreef:Het lijkt mij belachelijk als er op lijn 50 weer oude Ambassadors gaan rijden. Lijn 50 is ongeveer de mooiste en langste lijn van de hele concessie en dan komt daar uitgerekend weer dat rotmaterieel op te rijden..
Tja, als er geen rechtszaak o.i.d. was geweest, dan was deze situatie ook helemaal niet nodig. Maar stel dat Syntus verloren had en ze hadden al het materieel al gekocht, waar hadden ze dat dan moeten laten? Denk daar maar eens over na :wink:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Chrysa »

HJDrost schreef: En ja, ik stond stil. Kon er toch niet voorbij
Dat past toch prima? :o
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Zugführer »

regenmaker schreef:Dat beruchte tunneltje is hier al jaren een heikel punt. Mensen blijven er maar over doorgaan. We kunnen met OVNL net zo goed een excursie gaan houden naar Veenendaal-De Klomp. :')
Goed plan! Meetlinten mee, misschien wat bussen regelen zelfs om te passen en dan is het voor eens en voor altijd klaar :mrgreen:
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door OmniLezer »

regenmaker schreef:Dat beruchte tunneltje is hier al jaren een heikel punt. Mensen blijven er maar over doorgaan. We kunnen met OVNL net zo goed een excursie gaan houden naar Veenendaal-De Klomp. :')
Yesss, wanneer
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door OmniLezer »

dylanwild94 schreef:Ik zal maar even fotografisch bewijs leveren dat het echt niet past. :X
Die heb je even snel gemaakt zodat je kon inspelen op alle discussies over het tunneltje.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door OmniLezer »

dylanwild94 schreef:
Ronald schreef:De tunnel is echt wel iets hoger dan 3 meter. En de bus op de foto volgens mij ook.
laten we er voor het gemak uitgaan dat het tunneltje tussen de 3,0 en 3,3 meter hoog is. Dan ga er met een bus van 3,3 meter hoog echt niet zonder teveel tijdverlies of schade onderdoor passen.


Een citea met airco is 3,068 meter hoog en dat zal een amba niet veel verschillen.
Is gewoon hetzelfde. Die 2, 3 millimeter maken niets uit, maar er zitten altijd marges. Die tunnel is waarschijnlijk 3,2m hoog omdat het een beetje moeilijk wordt om voor een 3m hoge voertuig die draai/buiging te maken van neerwaarts naar opwaarts rijden. ik zou het dan wel niet met een MAN A78 proberen of alles wat hoger is dan een Amba.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

Kan de weg onder dat tunneltje niet wat dieper worden gegraven ofzo? Weet dat dat de nodige kosten met zich meebrengt maar je kunt niet eeuwig met Ambassadors gaan rijden..
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8679
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Milco »

Jawel hoor! Zolang Amba's nog op de weg rijden en nog in staat zijn om te rijden, kun je ermee blijven rijden. :Y
Wat een gedoe om wat tijdelijk materieel voor de eerste periode van de concessie... -o-
Ik denk dat wat tijdelijke bussen die wat ouder zijn goedkoper is dan het aanpassen van een tunneltje voor iemand die niet in een Amba wil zitten... :')
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dylanwild94 »

BasFrancken schreef:Kan de weg onder dat tunneltje niet wat dieper worden gegraven ofzo? Weet dat dat de nodige kosten met zich meebrengt maar je kunt niet eeuwig met Ambassadors gaan rijden..
We kunnen ook de route omleggen via de N418 en Grote beer. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

Lijkt mij een heel goed plan.. Het is nu natuurlijk geschiedenis maar waarom heeft cxx überhaupt de 4254-4277 besteld zonder airco als alle Ambassadors met airco er ook gewoon onderdoor passen?
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Hahahaha, mijn vraag over het tunneltje loopt beetje uit de klauw. Ik stel ook voor om met z'n alle daarheen te gaan en te gaan meten! Gaan jullie meten, dan bel ik de gemeente Veenendaal! *bus* *bus*
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Als de bushalte aan de zuidzijde van het station nou weer in ere hersteld zou worden is een groot probleem al verleden tijd. Hoef je met lijn 50 en 83 niet meer het tunneltje door.
Ik heb geen onderschrift
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Maxim »

Hoe hoog hij is maakt weinig uit. Als de gemeente Ede op gemeentelijk briefpapier laat weten dat ze niet toestaan dat er een bus onderdoor gaat die hoger is dan 3m, dan komt er dus een bus van maximaal 3 meter :Y

Overigens ben ik persoonlijk natuurlijk best geïnteresseerd in de boeiende uitkomst van een meetsessie bij De Klomp :mrgreen:
HJDrost
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 20 apr 2016, 15:30

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door HJDrost »

Chrysa schreef:
HJDrost schreef: En ja, ik stond stil. Kon er toch niet voorbij
Dat past toch prima? :o
Groen licht voor rechtdoor, begon net weer te rijden :wink:
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dylanwild94 »

BasFrancken schreef:
dylanwild94 schreef:
BasFrancken schreef:Kan de weg onder dat tunneltje niet wat dieper worden gegraven ofzo? Weet dat dat de nodige kosten met zich meebrengt maar je kunt niet eeuwig met Ambassadors gaan rijden..
We kunnen ook de route omleggen via de N418 en Grote beer. :Y
Lijkt mij een heel goed plan.. Het is nu natuurlijk geschiedenis maar waarom heeft cxx überhaupt de 4254-4277 besteld zonder airco als alle Ambassadors met airco er ook gewoon onderdoor passen?
Dat is gedaan omdat het wegdek in het tunneltje begin concessie hoger lag dan nu eind concessie. :wink:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten