Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Je bedoelt dat Qbuzz zijn zaakjes wat dat betreft beter op orde heeft dan Connexxion?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik denk dat Qbuzz wel het onderhoud beter uitvoert dan Connexxion. Ook lijkt het dat de klant bij Qbuzz centraler staat dan bij Connexxion.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Mwa, over de schoonmaak van de voertuigen in GD ben ik niet erg te spreken.
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Pim-Alliance, ik heb het ook over onderhoud en niet over de schoonmaak. Gelukkig zit er een verschil tussen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Schoonmaak heb ik het ook over, die is in de regio Utrecht sterk verbeterd.
Maar ook qua onderhoud doen ze het beter: bussen zien er netjes vrij van schades uit. En ook het bij Connexxion relatief vaak defecte chipkaartsysteem werkt met soortgelijke boordcomputer veel stabieler.
Ook een kwaaltje waar de 31/3200 en 41/4200 serie van CXX vaak mee kampte, airco en verwarming tegelijk aan doordat één van beide te enthousiast werkte, ben ik in de door Qbuzz overgenomen kanaries zelden meer tegengekomen. Kennelijk dus toch een kwestie van voldoende onderhoud.
Maar ook qua onderhoud doen ze het beter: bussen zien er netjes vrij van schades uit. En ook het bij Connexxion relatief vaak defecte chipkaartsysteem werkt met soortgelijke boordcomputer veel stabieler.
Ook een kwaaltje waar de 31/3200 en 41/4200 serie van CXX vaak mee kampte, airco en verwarming tegelijk aan doordat één van beide te enthousiast werkte, ben ik in de door Qbuzz overgenomen kanaries zelden meer tegengekomen. Kennelijk dus toch een kwestie van voldoende onderhoud.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 859
- Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
- Locatie: Wezep
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Het zal dan stallingsgebonden zijn, maar de bussen van Syntus Veluwe rondom Zwolle zijn echt vaak vies. Vooral van buiten. In de winter rijd ik dikwijls achter een zwarte achterzijde...
En om dan maar te zwijgen over het onderhoud van de MAN's uit de 525x serie...
En om dan maar te zwijgen over het onderhoud van de MAN's uit de 525x serie...
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Misschien ligt dat aan de bosrijke omgeving. De Q-liners over de Afsluitdijk zien er vaak ook smerig uit, maar die worden op de Dijk zo bedolven onder vliegen en muggen dat er niet tegen op te schoonmaken valt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
En dat terwijl ik Apeldoorn regelmatig bussen door de wasstraat zie gaan.Maurice Hooikammer schreef:Het zal dan stallingsgebonden zijn, maar de bussen van Syntus Veluwe rondom Zwolle zijn echt vaak vies. Vooral van buiten. In de winter rijd ik dikwijls achter een zwarte achterzijde...
En om dan maar te zwijgen over het onderhoud van de MAN's uit de 525x serie...
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Met slecht weer en zeker in de winter komt het voor dat na een uurtje rijden de bus al vies is terwijl die de avond ervoor door de wasstraat is gegaan.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
En in de winter komt het ook voor dat bussen niet eens gewassen kunnen worden omdat de wasstraat bevroren is.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dat speelt vooral bij buitenstallingen die tegenwoordig steeds vaker voorkomen. En bij een binnenwasstraat moet de bus ook wel binnen kunnen opdrogen als het vriest: aan een bus waarvan de deurrubbers vastgevroren zitten heb je als reiziger immers ook weinig
Maargoed, het gaat hier inmiddels over vanalles behalve de aanbesteding zelf dus laten we maar weereens on topic gaan.
Maargoed, het gaat hier inmiddels over vanalles behalve de aanbesteding zelf dus laten we maar weereens on topic gaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Nouja, het is nu toch afwachten of er nog bezwaren komen tegen de gunning van de concessie aan Syntus.Daniel schreef:Maargoed, het gaat hier inmiddels over vanalles behalve de aanbesteding zelf dus laten we maar weereens on topic gaan.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Tot nu toe ziet alles er behoorlijk schoon uit. Tuurlijk, Connexxion is teleurgesteld, maar ik denk dat ze zelf ook wel inzien dat ze geen poot hebben om op te staan bij een rechtszaak.
Ik heb geen onderschrift
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ja, dat gaat Connexxion waarschijnlijk dan alleen maar zelf een hoop geld kosten.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
En was er niet een soort van gentlemenagreement afgesproken om niet voor elk wissewasje een bezwaar in te dienen in geval van concessieverlies?
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Hebben ze dat ik Twente dan niet gedaan? Als ze dat ook in Twente hebben gedaan is de kans best aanwezig dat Syntus de VDL Citea gaat bestellen voor Utrecht.gkw1969 schreef:Wat betreft materiaal is de kans klein dat het VDL wordt aangezien moeder Keolis zich heeft bemoeid met de inschrijving(lees: eisen heeft gesteld).
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik snap niet zo goed wat bemoeienis van Keolis te maken heeft met de keuze voor busmaterieel. Volgens mij komt het er gewoon op neer dat de vervoerder vooraf berekent welke omvang het wagenpark moet hebben en gaan ze daarna offertes opvragen en vergelijken. En als VDL dan het goedkoopste is, is dat toch voor zowel het moederbedrijf als Syntus gunstig: goedkopere bussen drukken de afschrijving en daarmee ook de kosten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Misschien heeft Keolis eisen gesteld op een kwaliteitspakket dat haar dochters moeten bieden?
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Misschien weet iemand dit, zijn er tekenen dat er een verliezer bezwaar gaat aantekenen of dat er al bezwaar is aangetekend tegen Syntus? De bezwaartermijn loopt namelijk tot 24 augustus volgens mij.regenmaker schreef:Nouja, het is nu toch afwachten of er nog bezwaren komen tegen de gunning van de concessie aan Syntus.Daniel schreef:Maargoed, het gaat hier inmiddels over vanalles behalve de aanbesteding zelf dus laten we maar weereens on topic gaan.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Meest bijzondere aan de situatie is nu dat er uiteindelijk toch van schaalvoordeel te profiteren is. Want we dachten allemaal dat Syntus hier wint en Qbuzz niet eens meedeed maar het verkopen van Qbuzz door NS aan Keolis (=Syntus) werpt opeens een geheel nieuw licht op de zaak.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dat is nog niet eens zekerBR628 schreef:Meest bijzondere aan de situatie is nu dat er uiteindelijk toch van schaalvoordeel te profiteren is. Want we dachten allemaal dat Syntus hier wint en Qbuzz niet eens meedeed maar het verkopen van Qbuzz door NS aan Keolis (=Syntus) werpt opeens een geheel nieuw licht op de zaak.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
En het was al helemaal niet zeker toen er ingeschreven moest worden, laat staan tijdens de voorbereiding van de inschrijving.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Connexxion maakt bezwaar tegen OV-concessie
PROVINCIE UTRECHT - Connexxion wil dat er extra onderzoek komt naar de aanbestedingsprocedure rond het busvervoer in de provincie Utrecht en de stad Amersfoort. Vanaf 2016 neemt Syntus het vervoer over van Connexxion. Connexxion wil nu vooral weten of tijdens de aanbesteding de Mededingingswet is overtreden.
Lees meer
PROVINCIE UTRECHT - Connexxion wil dat er extra onderzoek komt naar de aanbestedingsprocedure rond het busvervoer in de provincie Utrecht en de stad Amersfoort. Vanaf 2016 neemt Syntus het vervoer over van Connexxion. Connexxion wil nu vooral weten of tijdens de aanbesteding de Mededingingswet is overtreden.
Lees meer
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Heel curieus.
Omdat Keolis (= Syntus) nu met NS in onderhandeling zou zijn over de overname van Qbuzz heeft Syntus mogelijk voordeel gehad bij de aanbesteding. Hoe dan? Heeft Keolis alle documenten in de kantoren van Qbuzz kunnen doorsnuffelen ofzo?
Omdat Keolis (= Syntus) nu met NS in onderhandeling zou zijn over de overname van Qbuzz heeft Syntus mogelijk voordeel gehad bij de aanbesteding. Hoe dan? Heeft Keolis alle documenten in de kantoren van Qbuzz kunnen doorsnuffelen ofzo?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 163 gasten