Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Maxim »

De gemeente deed een voorstel voor een andere route, maar dat kan nu (nog) niet, in verband met treinaansluitingen. Daar is het ROCOV het dus mee eens. :wink:
Roeland
Berichten: 2247
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Roeland »

Maxim schreef:https://drive.google.com/file/d/1j_Ls9M ... sp=sharing

... en door naar Rijnsweerd Noord, maar even snel via Google tekenen gaat niet over de busbaan :P
Zou het wellicht extra reizigers trekken als je lijn 298 niet op De Klomp, maar in Ede-noord (halte Stakenberg) laat beginnen? In Ede-noord (de wijk die het verst van het station af ligt) wonen misschien best wel wat forensen naar Utrecht-oost?
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Maxim »

Daar hebben ze gelukkig een goede verbinding met lijn 5 :)

Het is natuurlijk altijd de vraag: hoe ver laat je de bus doorrijden. Dat is afhankelijk van de potentie maar ook van de hoeveelheid middelen die je beschikbaar hebt. Als je daarheen doorrijdt heb je bijvoorbeeld meer materieel en personeel nodig.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Maxim schreef:https://drive.google.com/file/d/1j_Ls9M ... sp=sharing

... en door naar Rijnsweerd Noord, maar even snel via Google tekenen gaat niet over de busbaan :P
Mooie route. Is het vanaf Woudenberg een snelbus die alleen nog stopt op Woudschoten? Of kunnen we er buiten zomervakantie ook mee voor het Henschotermeer/Pyramide?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Maxim »

De Heygraeff is ook een halte voor de 298, evenals Woudschoten.
DingeZ
Berichten: 454
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door DingeZ »

Het is natuurlijk een spitsbus, maar gaat ie in beide richtingen rijden? Keolis/Syntus kennende rijden ze meestal ook tegenspitsritten, ook al zijn ze bijna leeg. Een bijna lege bus levert natuurlijk nog altijd meer op dan een lege rit.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Maxim schreef:De Heygraeff is ook een halte voor de 298, evenals Woudschoten.
Klinkt bijzonder goed.
Zou die halte trouwens niet hernoemd worden? Stond in plan van 2017.
Het vervoersplan komt pas in september online?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Maxim »

DingeZ schreef:Het is natuurlijk een spitsbus, maar gaat ie in beide richtingen rijden? Keolis/Syntus kennende rijden ze meestal ook tegenspitsritten, ook al zijn ze bijna leeg. Een bijna lege bus levert natuurlijk nog altijd meer op dan een lege rit.
Binnenkort wordt de dienstregeling gecommuniceerd :Y

De plannen komen inderdaad pas online na de vaststelling door Gedeputeerde Staten, en dat is 11 september.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door regenmaker »

In Wijchen staat het helemaal vol met Syntus Utrecht bussen van Pouw, die als pendeldienst rijden
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Suus »

Down The Rabbit Hole.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Ter optimalisering van de bereikbaarheid van De Uithof gaat de nieuwe lijn 298 van Veenendaal-De Klomp naar De Uithof niet pas in december rijden, maar al op 27 augustus 2019, zo meldt de Provincie Utrecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

27 augustus 2018 dus
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door regenmaker »

Enkele wijzigingen vanaf 27 augustus:

https://www.syntusutrecht.nl/nl-nl/over ... 7-augustus
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daelea »

"Lijn 505 gaat via de halte Ericalaan in Ede rijden."

Ik mag toch hopen dat dit een typefoutje is en dat ze de 651 (?) bedoelen - buurtbus 505 komt nu niet in Ede, en om dan een halte midden in de stad aan te doen... Tja.
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Maxim »

Er wordt lijn 5 bedoeld, ik laat het even aanpassen :)

(die reed daar trouwens al, maar de halte ontbrak per abuis in de systemen)
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door sirvinniei »

Geef deze dan ook meteen door:
Lijn 522 rijdt niet meer langs de haltes Loenen Dorp en Loenen Sportpark de Heul maar in Nigtevecht Centrum is een neiuwe halte geplaatst.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

En bij de 203 suggereert de tekst wat anders dan er gebeurt. Immers kent lijn 203 geen routewijziging om via de Koperhorst te gaan rijden, maar is halte Koperhorst ri. Vathorst naar langs de route van lijn 203 verplaatst.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Maxim »

Dank voor jullie feedback, ik denk dat het berichtje iets te snel geplaatst is... Ik ga ervan uit dat het morgen wordt gewijzigd :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Zodanig snel zelfs dat de wijzigingen zelf nog niet te zien zijn. Bij de wijzigende lijnen waar je de reguliere dienstregeling apart kunt selecteren krijg je dan nog gewoon de dienstregeling zoals die voor de zomer was te zien.

Overigens krijg ik op de kaart kijkend ook het idee dat die halte Talmastraat in Spakenburg een nieuwe halte langs de marktroute is (die loopt door de Talmastraat namelijk) in plaats van dat de marktroute wijzigt om via de halte Talmastraat te rijden (die nu nog niet bestaat).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door SuperGhost »

Daniel schreef:En bij de 203 suggereert de tekst wat anders dan er gebeurt. Immers kent lijn 203 geen routewijziging om via de Koperhorst te gaan rijden, maar is halte Koperhorst ri. Vathorst naar langs de route van lijn 203 verplaatst.
Je zou het ook nog kunnen lezen als dat lijn 203 voortaan non-stop aan die halte voorbij gaat (er staat immers langs de halte rijden i.p.v. via de halte rijden wat bij lijn '505' staat).
Daarnaast staat er niets over de halte Paladijnenweg (waar hij volgens de papieren nog stopt, ook al was het in de praktijk al maanden op Koperhorst)

Had bij lijn 203 dus niet beter kunnen staan: "stopt voortaan op halte Koperhorst in plaats van halte Paladijnenweg".


Overigens: niet alleen ri. Vathorst is de halte Koperhorst verplaatst, in beide richtingen is die halte verplaatst van de Paladijnenweg (oostelijk van de nieuwe rotonde) naar de Holkerweg (zuidelijk van de nieuwe rotonde). In Google Maps is weliswaar op de kaart dat alleen de halte ri. Vathorst verplaatst, maar dat klopt niet.
De oude haltes aan de noordzijde van de nieuwe rotonde waar lijn 203 stopte (Paladijnenweg) is ri. Vathorst opgeruimd. Vanaf Vathorst bestaat die nog wel, aangezien lijn 101 hier nog zijn eindpunt heeft en niet bij de halte Koperhorst kan komen (hij keert bij die rotonde, al had die natuurlijk ook via de Zielhorsterweg terug kunnen rijden naar station Schothorst en dan haltes Oudegein en Silverstein maar in één richting laten bedienen)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Tja ik wist dat er daar een halte verplaatst (die van alleen lijn 5 oorspronkelijk) was omdat het anders niet paste met de nieuwe inrichting na aanpassing van de rotonde aldaar, maar kon niet herinneren of het nou de halte naar Vathorst was of beide. Tijdje daar niet meer geweest namelijk, maar had wel gelezen over de aanpassingen aan de rotonde daar.

GoogleMaps is inderdaad niet 100% actueel, want daar staat ook de halte in de Paladijnenweg zelf nog op (van de scholierenlijnen) maar die afslag op de rotonde bestaat überhaupt niet meer. Ook de 101 rijdt eigenlijk puur alleen voor de scholen nog door tot de die halte trouwens, dus op zich had voor die lijn een éénrichtingslusje ook gekund inderdaad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door cassie127 »

Maxim schreef:Dank voor jullie feedback, ik denk dat het berichtje iets te snel geplaatst is... Ik ga ervan uit dat het morgen wordt gewijzigd :pos:
Op de website van Gelderland staat ook een wijziging bericht.... Daar mis ik dan weer die wijziging van lijn 5...
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door regenmaker »

Ik vind van lijn 5 ook niet echt een wijziging die stopte altijd al bij die halte.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Het viel me trouwens vanmiddag op dat op de site van Syntus Utrecht bij de dienstregeling van lijn 5 en 85 alleen de ritten staan die door Utrecht worden uitgevoerd, lijkt me ook wel potentieel verwarrend voor de reizigers :roll:
Ook staat de gewijzigde vertrekhalte van lijn 5 bij De Klomp gedurende de werkzaamheden aan de tunnel in de Klompersteeg alleen bij Syntus Utrecht op de site en niet bij Syntus Gelderland.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Maxim »

Terechte opmerkingen waar ik het antwoord niet op weet, dus ik heb ze doorgestuurd naar collega's :pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 29 gasten