Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door regenmaker »

Ik hoop stiekem wel dat connexxion de rechtszaak verliest. Dat gedoe om een buurtbusje en twee spitslijnen... Syntus heeft gewoon beter nagedacht over de wensen van de reiziger.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Dat hoop ik als inwoner van de betreffende regio ook wel ja. Ben absoluut geen CXX-fan... zegt het genoeg als een bushobbyist liever de fiets pakt binnen de stad dan de stadsbus? :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door regenmaker »

Ik gebruik de stadsbus van Apeldoorn zo vaak mogelijk, zelfs als ik naar familie ga ofzo (de reistijd is niet belangrijk, als er maar een bushalte in de buurt is). :P Maar zegt inderdaad veel Daniël had ik niet verwacht dat het zo diep zat. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Chrysa »

Ik pak de auto omdat ze allemaal veel te ver weg wonen. :X

Wat is er zo erg aan de stadsbussen Daniel?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door regenmaker »

Chrysa schreef:aan de stadsbussen
donkergroene CXX-stadsbussen*
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Chrysa »

De enige keer dat ik in mijn leven in die regio ben geweest was met een Syntusbus, dus ik heb geen idee. :p
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door regenmaker »

Ja Syntus rijdt twee lijntjes vanuit de Veluwe van en naar Amersfoort. Amersfoort is voor de rest concessie provincie Utrecht en valt nu nog onder connexxion.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

regenmaker schreef:Ik gebruik de stadsbus van Apeldoorn zo vaak mogelijk, zelfs als ik naar familie ga ofzo (de reistijd is niet belangrijk, als er maar een bushalte in de buurt is). Afbeelding Maar zegt inderdaad veel Daniël had ik niet verwacht dat het zo diep zat. :)
Laat me raden, studenten OV?

Overigens vind ik wel dat Syntus heel goed werk heeft verricht in de Veluwe. Veel lijnen zijn gegroeid qua reizigers en hebben dus frequentieverhoging gekregen.
Als je slim investeert is veel mogelijk. En dan niet alleen in routes en frequenties, maar juist ook in materieel, advertenties en acties.
Ik heb geen onderschrift
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Chrysa »

regenmaker schreef:Ja Syntus rijdt twee lijntjes vanuit de Veluwe van en naar Amersfoort. Amersfoort is voor de rest concessie provincie Utrecht en valt nu nog onder connexxion.
Ja, dat snap ik, maar nu heb ik nog geen antwoord. :')
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door regenmaker »

sirvinniei schreef:Laat me raden, studenten OV?
Natuurlijk, daar moet je mis... ugh ugh.. gebruik maken zodra het kan. Maar in het weekend reis ik ook zat met de stadsbus en dan moet ik betalen.
sirvinniei schreef:Overigens vind ik wel dat Syntus heel goed werk heeft verricht in de Veluwe. Veel lijnen zijn gegroeid qua reizigers en hebben dus frequentieverhoging gekregen.
Als je slim investeert is veel mogelijk. En dan niet alleen in routes en frequenties, maar juist ook in materieel, advertenties en acties.
Ja dat ben ik zeker met je eens. De stadsdienst van Harderwijk gaat wel steeds verder ten onder. Maar hoe zit dat eigenlijk met Woerden, lijkt me ook niet echt levens vatbaar.
Chrysa schreef:Ja, dat snap ik, maar nu heb ik nog geen antwoord. :')
Moet je Daniël quoten. Kijk tactiek van Hainje:
Daniel schreef:lok quote
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

@Regenmaker / Chrysa: Het huidige netwerk is hier gewoon typisch zo'n netwerk waarmee je kunt reizen van waar je niet bent naar waar je niet moet zijn, knap waardeloos voor een stadsdienst. Nou heb ik nog geluk net buiten het centrum te wonen en er dus iets minder last van te hebben dat je hier alleen ergens kunt komen door via het centrum te reizen. En verder is het ook gewoon een extreem traag netwerk, dat is iets waar tot op zekere hoogte wel verbetering in komt met de nieuwe X-lijnen in de plannen van Syntus.
En verder heb ik ook niet zo'n behoefte aan compleet door elkaar gerammeld op m'n bestemming aan te komen na de halve stad gezien te hebben.

Sinds halte De Driehoek opgeheven is heb ik eigenlijk zelden nog 'n stadsbus van binnen gezien, met die halte nam ik bij slecht weer nog weleens de bus naar huis. Maarja, als je dan nu zo'n beetje net zo ver van huis uit de bus stapt als je op het station al was :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door regenmaker »

Wacht even, stel ik wil van Amersfoort, Zeldertsedreef of Amersfoort, Bovist naar het station. Dan doe je daar dus 20 min over!? Ik woon in Apeldoorn aan de rand van de stad en ik doe het in 10 min.
Laatst gewijzigd door regenmaker op di 01 nov 2016, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Chrysa »

Dat is hier in Breda net zo erg, stadslijnen stoppen overal en je gaat vrijwel altijd via het station/centrum. Ach ja, het schijnt te werken en het is mijn probleem niet.

Wie maken er dan wel gebruik van de stadsbussen in Amersfoort dan? Bejaarden?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door regenmaker »

Chrysa schreef:Dat is hier in Breda net zo erg, stadslijnen stoppen overal en je gaat vrijwel altijd via het station/centrum. Ach ja, het schijnt te werken en het is mijn probleem niet.
Mijn stadsbus gaat gelukkig niet via het centrum dat scheelt. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

@regenmaker: Dat soort dingen bedoel ik met de traagheid ja. Ik ben ooit wel een keer bij de IKEA de bus tegengekomen, vervolgens naar huis gefietst en kwam op de Stadsring nog eerder langs de halte dan diezelfde bus :P
En dan is m'n fiets zo ongeveer equivalent aan een tank, het gaat echt niet extreem snel daarop.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Fijn dat ik mijn leed met Daniël kan delen :(
regenmaker schreef:
sirvinniei schreef:Overigens vind ik wel dat Syntus heel goed werk heeft verricht in de Veluwe. Veel lijnen zijn gegroeid qua reizigers en hebben dus frequentieverhoging gekregen.
Als je slim investeert is veel mogelijk. En dan niet alleen in routes en frequenties, maar juist ook in materieel, advertenties en acties.
Ja dat ben ik zeker met je eens. De stadsdienst van Harderwijk gaat wel steeds verder ten onder. Maar hoe zit dat eigenlijk met Woerden, lijkt me ook niet echt levens vatbaar.
[/quote]
Deze heb ik al eerder hier gedeeld, maar ik had in een document de reizigersaantallen van de stadsdienst Woerden, Harderwijk en lijn 83 binnen Veenendaal gezet. Ik vind het apart dat Woerden typische stadsdienstfrequenties heeft terwijl lijn 83 binnen Veenendaal maar 1x per uur in het dal en 2x per uur in de spits rijdt en verder niet.
Iig is het meer dan gerechtvaardigd om ritten in het weekend voor de stadsdienst Woerden te schrappen.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door regenmaker »

Zondagavond max. 1. :') Er zitten in het weekend ongeveer 2 à 3 mensen in en dat rijdt nog? Syntus ging toch weer met 83 op zaterdag rijden?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door regenmaker »

Wat overigens ook vreemd is, is dat Veenendaal niet onderdoet voor Ede qua inwoners. Maar Ede heeft 3 volwaardige stadsdienstlijnen en Veenendaal 0. Zelfs Woerden heeft nog twee volwaardige lijnen maandag t/m zondag.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

sirvinniei schreef:Pffft, de overgang naar Syntus bewust dwarsbomen en dan in de rechtszaal klagen dat Syntus geen aanstalten maakt om de overgang is december goed te regelen.
Waar lees jij dat laatste?
Dat staat er volgens mij niet..

CXX wil de lijst niet geven 'omtrent zorgvuldigheid' en ' spannende tijden voor de medewerkers'...
Jajaja.. als men écht met het personeel te doen had.. had men het proces niet zolang getraineerd en daarmee onduidelijkheid gecreëerd.. maar gewoon hun verlies gepakt.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

regenmaker schreef:
Chrysa schreef:Dat is hier in Breda net zo erg, stadslijnen stoppen overal en je gaat vrijwel altijd via het station/centrum. Ach ja, het schijnt te werken en het is mijn probleem niet.
Mijn stadsbus gaat gelukkig niet via het centrum dat scheelt. :)
Zuid-Oost Apeldoorn ligt dan ook redelijk dichtbij het station..

10 minuten reistijd.. dat had ik vroeger al vanaf de Loolaan naar station.. via het centrum inderdaad.. en dan nog een stukje busbaam... :|
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

In het artikel over de rechtszaak
De advocaat van Connexxion denkt dat dat niet gaat lukken. „Er hadden al honderd nieuwe bussen moeten zijn en er zijn er pas vijftien besteld. Misschien voelt Syntus aan dat het fout zit.”
Wat overigens ook vreemd is, is dat Veenendaal niet onderdoet voor Ede qua inwoners. Maar Ede heeft 3 volwaardige stadsdienstlijnen en Veenendaal 0. Zelfs Woerden heeft nog twee volwaardige lijnen maandag t/m zondag.
Dat is iets waar ik mij inderdaad ook erg aan stoor. Veenendaal heeft wel 3 stations, maar 2 daarvan brengen je alleen naar Utrecht en niet naar het oosten. De busverbindingen zijn erg beroerd in het weekend en 's avonds en er zijn grote witte vlekken binnen de stad.
Ik heb geen onderschrift
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

Daniel schreef:@regenmaker: Dat soort dingen bedoel ik met de traagheid ja. Ik ben ooit wel een keer bij de IKEA de bus tegengekomen, vervolgens naar huis gefietst en kwam op de Stadsring nog eerder langs de halte dan diezelfde bus :P
En dan is m'n fiets zo ongeveer equivalent aan een tank, het gaat echt niet extreem snel daarop.
Ja zeg, rechtdoor een groot park.. is dat wel een eerlijk vergelijk?
:)
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Ronald »

regenmaker schreef:Wacht even, stel ik wil van Amersfoort, Zeldertsedreef of Amersfoort, Bovist naar het station. Dan doe je daar dus 20 min over!? Ik woon in Apeldoorn aan de rand van de stad en ik doe het in 10 min.
Punt in Amersfoort is dat het station ongunstig ligt, zeker ten opzichte van de noordelijke wijken. Er zijn dan ook bijna geen snelle wijk-wijk-verbindingen mogelijk die ook het station aandoen. Verder duurt een rit van Zeldertsedreef (Nieuwland) naar het station inderdaad 20 minuten, maar dat is dan ook ruim 8 km. Een vergelijkbare afstand van Twello naar station Apeldoorn duurt per bus vrijwel net zo lang.
Verder heeft een wijk als Kattenbroek (halte Bovist) het probleem dat het alleen bereikbaar is óf via een slingerroute door de wijken óf via een enorme omweg (is met de auto ook zo, de toegangswegen liggen aan de noordzijde van de wijk). De huidige trage verbinding (slingerend door wijken) wordt in december vervangen door een minstens zo trage verbinding (enorme omweg). Er is ooit gepleit voor een busbaan van Schothorst direct naar Kattenbroek (ook eventueel voor een snelle verbinding naar Vathorst), maar die is door omwonenden tegengehouden. Daarom is voor de verbinding centrum-Vathorst ook eigenlijk alleen maar een route via een behoorlijke omweg beschikbaar.
Lijnen als 2 en 3 zijn trouwens in de spits behoorlijk druk met forensen, lijn 3 ook in de tegenspitsrichting. Positief voor het huidige netwerk vind ik dan wel de frequenties en de bedieningstijden, die zijn (vooral doordeweeks) heel ruim (eerste bus rond 5:00 uur).
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Pim-AllianceB95 »

regenmaker schreef:Zondagavond max. 1. :') Er zitten in het weekend ongeveer 2 à 3 mensen in en dat rijdt nog? Syntus ging toch weer met 83 op zaterdag rijden?
Ja, da's heel knap, maximaal 1 bij een gemiddelde van 1,3.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door OV Hoekschewaard »

Durashift schreef: CXX wil de lijst niet geven 'omtrent zorgvuldigheid' en ' spannende tijden voor de medewerkers'...
Jajaja.. als men écht met het personeel te doen had.. had men het proces niet zolang getraineerd en daarmee onduidelijkheid gecreëerd.. maar gewoon hun verlies gepakt.
Tja dit is gewoon een actie van Connexxion om Syntus dwars te zitten. Want door de namen van het kantoor personeel niet bekend te maken weten sommige mensen op het hoofdkantoor pas rond 21 november (of iets eerder) waar ze aan toe zijn. Krijg je dalijk 2 weken van te voren te horen of je over moet naar Syntus en dan moet je nog maar hopen dat er een plekje voor is bij je nieuwe werkgever. Lijkt me ook niet fijn. Maarja dat zal Connexxion een rotzorg zijn. Fijn bedrijf hoor. :pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 168 gasten