Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door CamilleKreemers »

hoezo gaat Scherpenzeel en Renswoude erop achteruit? Lijnen 80 en X80 rijden er nog door. Daarnaast kan de frequentie van lijn 80 ook 4x/uur zijn gemaakt. Qua bezetting wel logische keuze om het stadsdeel los te koppelen. Maximaal 20 reizigers in een uur op het stadstraject. Misschien wordt de route wel geoptimaliseerd voor meer gebruik?
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

X80 is de doordeweekse variant van lijn 80. Ik vermoed niet dat lijn 80 4x per uur gaat rijden. Voor 4x per uur op hele traject is de vraag te klein (dan zou je 6x per uur veenendaal-de klomp hebben) En aan 4x per uur tussen amersfoort en de klomp rijden is ook niet nuttig omdat je dan 2x per uur geen aansluiting op treinen hebt en je dus een hele sterke spitsrichting op deze lijn zou krijgen. De enige manier om 4x per uur rendabel te krijgen is om hem te koppelen aan een andere bestemming te koppelen (zoals nu aan het stadstraject veenendaal west)
Eigenlijk is lijn 280 nu de vervanger van traject de klomp-amersfoort van lijn 83, dus lagere frequentie voor scherpenzeel en renswoude, maar een snellere verbinding voor veenendaal-Amersfoort
Ik heb geen onderschrift
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Ik had trouwens aan Syntus gevraagd hoe het met de bediening van het Henschotermeer zit en dit was hun reactie:
's zomers rijden we naar Henschotermeer met speciale lijnen vanuit grote delen van Amersfoort, Veenendaal en Driebergen-Zeist.^AN
Die vanuit Amersfoort was al bekend, maar blijkbaar gaan er dus ook bussen vanuit Veenendaal en Driebergen-Zeist rijden
Ik heb geen onderschrift
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Jurre »

Op die toeristenlijn 381 na zie ik inderdaad verder geen ontsluiting van Austerlitz. Zou die 575 Soest-Driebergen niet door kunnen rijden naar Austerlitz?
sirvinniei schreef:uhhhm, lijn 19 wordt met 8-persoonbusjes gereden...
Weet ik. Maar een 12 meter voor lijn 1 tussen CS en De Eemgaarde is te allen tijde overkill. Midibussen zouden hier een oplossing kunnen zijn, maar dat is puur speculatie.
Daniel schreef:
Jurre schreef:Ook ben ik benieuwd of er met betrekking tot lijn 1 tussen CS en De Eemgaarde en lijn 19 geen optimalisatieslag te behalen valt, gebaseerd op de bezetting van deze lijn. Het ene kwartier naar De Eemgaarde en het andere kwartier naar Rusthof, of iets in die richting.
Ten eerste rijdt lijn 1 maar 2x/uur en een uurdienst binnen de stad is ook wat overdreven weinig. Ook worden 8-persoonsbusjes naar het Soesterkwartier en De Isselt wat klein, maar zijn 12-meters naar Rusthof weer wat groot. Het stuk wat 19 overlapt met lijn 1 is trouwens ook best wel klein: dat zijn maar twee haltes.
Ik zei dan ook ''het ene kwartier naar De Eemgaarde en het andere kwartier naar Rusthof''. Dat betekent 2x/uur per richting. De voornaamste functie van lijn 19 is de ontsluiting van DHV en Rusthof, maar kijkend op de kaart is daar routetechnisch eigenlijk geen winst te behalen, kijkend naar de parallelliteit tot lijn 1.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Ach, ook al zouden ze Austerlitz niet ontsluiten, de halte Traayweg ligt op 15 minuten lopen.
Ik heb geen onderschrift
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Globetrotter »

OmniLezer schreef:
Bee schreef:De 195 heeft een snelvariant in de vorm van de 295.
Ja, gezien dat de buslijnen meer zijn gericht op Schoonhoven, is dat okee. Maar kunnen ze die 295 niet versnellen tussen Rotterdam en Schoonhoven. Het hoeft echt niet bij elke halte te stoppen. Krimpenerhout, de Viersprong en Kerkweg/N475 kunnen best wel niet meer worden aangedaan. Dat kan wel worden overgenomen door 195, 292, 293. Je hebt dan toch een hoge frequentie en in de daluren staat er toch niemand.

En aangezien lijn 295 toch alleen maar enkele ritten heeft naar Rotterdam zou dat niet veel uitmaken. Zo zou je buslijn 295 veel sneller kunnen maken. Want je zit toch 75 minuten in de bus als je van begin- naar eindpunt gaat.
Volgens mij zijn Rotterdam- Schoonhoven en Schoonohven- IJsselstein- Utrecht de dikste relaties en zijn er weinig mensen die vanaf de Capelsebrug naar Utrecht C.S en vice versa reizen. Je zou die enkele ritten op 295 die rijden tussen Rotterdam en Schoonhoven tot een sneldienst kunnen transformeren om hem op dit trajectgedeelte ook een sneldienstvariant van de 195 te laten zijn.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door CamilleKreemers »

Waarom niet: Lijn 195 basislijn 4x/uur spits, dal 2x/uur op de hele route en dan tussen Schoonhoven en Utrecht de 295 in de spits ernaast laten rijden in de frequentie die nodig is om iedereen te vervoeren? Het gaat nu om 5 ritten naar Rotterdam en 6 ritten in de ochtend. Het lijkt vanuit de dienstregeling dat het traject tussen Schoonhoven en Utrecht het drukste is van de routedelen, omdat daar de hogere frequentie geldt.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door nvdw »

Routeversnelling tussen Schoonhoven en Rotterdam kan niet omdat de 195/295 daar al uitsluitend de provinciale weg volgt. De paar haltes die de bus onderweg aandoet liggen voor een deel al bij een rotonde in niemandsland zodat de inbreuk op de gemiddelde snelheid al niet extreem hoog is als de bus onverhoopt toch moet stoppen. De busstations van Krimpen en Bergambacht overslaan scheelt veel meer tijd maar dan ben je ook 90 procent van je reizigers kwijt 8-)

Het afleggen van het hele traject tussen Rotterdam en Utrecht is net als bij lijn 90 aan de andere kant van de Lek: de vervoersvraag overlapt elkaar op het traject en een bus die vanuit de stalling Schoonhoven naar Rotterdam rijdt, of van stalling Krimpen naar Utrecht, zal aan het eind van de dag toch weer op zijn oorspronkelijke vertrekpunt moeten terugkomen, en anders wel de chauffeur.

Het consequent 4x/uur de complete route rijden in de spits klinkt wel overzichtelijk maar is waarschijnlijk ten opzichte van het passagiersaanbod (en zeker tegen de spitsrichting in) verspilling van kilometers, manuren en extra bussen (want de omlopen worden ook langer: zie alinea boven). Op IJsselstein-Utrecht en Capelsebrug-Krimpen hebben reizigers bovendien nog heel wat andere reismogelijkheden.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door CamilleKreemers »

De bus hoeft niet per sé terug in de juiste stalling. Zolang hetzelfde aantal bussen in de ochtend voor aanvang dienst gelijk is aan het aantal bussen aan het einde van de dienst, is er geen probleem. De chauffeur moet wel terug naar de eigen stalling, maar je kan chauffeurs onderweg ook van bus laten wisselen. Hierdoor is dit mogelijk ook opgelost. Als ik de rijtijd van lijn 195 volledig neem zit ik rond de 1,5 uur Rotterdam - Utrecht. Door een beetje te goochelen met omlopen, kun je ook efficiënt zijn met personeel. Daarnaast is de rijtijd 195 en 295 tussen Schoonhoven en Rotterdam gelijk en kan daar het probleem niet zijn.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door wouter15 »

Gemeente zwaar teleurgesteld over nieuwe dienstregeling Syntus

13 januari 2016

De Ronde Venen - Wethouders Dijkstra en Goldhoorn hebben vandaag hun zware teleurstelling kenbaar gemaakt over het nieuwe busvervoer. Zij deden dit in een gesprek met gedeputeerde Verbeek-Nijhof van de provincie Utrecht en vertegenwoordigers van aanbieder Syntus. Belangrijkste redenen: de rechtstreekse busverbindingen tussen Abcoude en Mijdrecht, Wilnis en Vinkeveen verdwijnen. Verder rijdt buslijn 130 niet meer via het Bedrijventerrein Mijdrecht.

Vervoerder Syntus verzorgt vanaf 11 december 2016 het busvervoer in de provincie Utrecht. Afgelopen maandag heeft Syntus haar plannen gepresenteerd aan Provinciale Staten en woensdag deed Syntus dit aan gemeente De Ronde Venen.

Het is inmiddels duidelijk, dat er grote wijzigingen in het busvervoer in De Ronde Venen optreden. Het college is van mening, dat deze wijzigingen een forse verslechtering in de reismogelijkheden per openbaar vervoer betekenen. De rechtstreekse verbindingen tussen Abcoude en Mijdrecht, Wilnis en Vinkeveen verdwijnen. De voorzieningen in de verschillende kernen worden daarmee slechter bereikbaar. Daarnaast rijdt buslijn 130 niet meer via het Bedrijventerrein Mijdrecht. Lees verder
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Etienne »

Een eerder gehouden proef met lijn 126 heeft al gewezen dat een busverbinding met station Abcoude totaal niet rendabel was. Dus alleszins logisch dat Syntus hier ook niet aan begint.

Alsof een rechtstreekse buslijn met Utrecht er überhaupt nog gaat komen. :')
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Jurre schreef:Ik zei dan ook ''het ene kwartier naar De Eemgaarde en het andere kwartier naar Rusthof''. Dat betekent 2x/uur per richting. De voornaamste functie van lijn 19 is de ontsluiting van DHV en Rusthof, maar kijkend op de kaart is daar routetechnisch eigenlijk geen winst te behalen, kijkend naar de parallelliteit tot lijn 1.
Wat je hier even vergeet: taxibusjes op lijn 1 zou misschien qua capaciteit wel kunnen, maar lijn 1 rijdt niet voor niets door naar het Soesterkwartier. Ten tijde van de grote aanpassingen in Amersfoort-Zuid een aantal jaren terug waren er de nodige protesten doordat met het vervallen van ringlijnen 9 en 10 ook de verbinding vanuit met name Dorrestein (waar de Eemgaarde ook ligt) naar het centrum verviel. Daarom is die lijn toen doorgekoppeld.
Betekent dat dat tussen Amersfoort en Woudenberg lijn 82 de route van 80 overneemt en lijn X80 de route van lijn 82 (en 83) overneemt?
Nee 80 en 82 gaan beide via exact dezelfde route rijden tussen Leusden Groene Zoom en Amersfoort (samen met lijn 17). Tussen Woudenberg en Leusden blijft aannemelijk het verschil in route erin zitten, maar dat valt net buiten de kaart. Het kan zijn dat 82 in plaats van 80 via Tabaksteeg gaat rijden, maar allebei mag in elk geval niet (max. 2x/uur een bus daar namelijk).
Even een rectificatie: las net in de krant (en vervolgens bleek het gewoon op de pagina Leusden op de Syntus Utrecht site te staan) dat het inderdaad lijn 82 is die via Tabaksteeg gaat rijden.
Syntus schrijft het wat verwarrend op door te zeggen dat 82 door Leusden Zuid gaat rijden, maarja, via Leusden Zuid is toch echt de enige route die tussen Woudenberg en Amersfoort mogelijk is. 80 rijdt daar dus langs via de Arnhemseweg en Groene Zoom.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door CamilleKreemers »

Etienne schreef:Een eerder gehouden proef met lijn 126 heeft al gewezen dat een busverbinding met station Abcoude totaal niet rendabel was. Dus alleszins logisch dat Syntus hier ook niet aan begint.

Alsof een rechtstreekse buslijn met Utrecht er überhaupt nog gaat komen. :')
Lijn 120 gaat extra rijden tussen Breukelen en Utrecht. Misschien dat deze ritten aansluiten op de spitsritten van lijn 130. De provincie wil echter vanaf Breukelen geen rechtstreekse verbinding bieden met Utrecht, omdat je ook kan overstappen op de trein. Mogelijk kan Syntus op deze wijze hiervoor zorgen dat er een 'recht'streekse bus komt in de spitsuren?
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Belangrijkste redenen: de rechtstreekse busverbindingen tussen Abcoude en Mijdrecht, Wilnis en Vinkeveen verdwijnen.
Aan de route verandert toch niks? Nu rijdt de 126 toch ook gewoon via snelwegafrit Abcoude naar Amsterdam zuidoost?
Daarnaast rijdt buslijn 130 niet meer via het Bedrijventerrein Mijdrecht.
Lijn 121 en 123 lijken mij voldoende. Het enige negatieve wat ik zou kunnen bedenken van lijn 130 niet meer via het bedrijventerrein zou rijden zijn dat er geen verbinding vanuit Abcoude (wat waarschijnlijk toch meer op Amsterdam georiënteerd is) meer is naar het bedrijventerrein en dat het op zondag geen bediening meer krijgt, wat me sowieso onnodig lijkt voor een bedrijventerrein
Ook zijn de wensen voor een busverbinding met het treinstation van Abcoude en een rechtstreekse busverbinding naar Utrecht niet gehonoreerd.
Allemaal geldverslindende wensen. Abcoude en Utrecht blijven prima bereikbaar.
Ik heb geen onderschrift
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door CamilleKreemers »

Etienne schreef:Een eerder gehouden proef met lijn 126 heeft al gewezen dat een busverbinding met station Abcoude totaal niet rendabel was. Dus alleszins logisch dat Syntus hier ook niet aan begint.

Alsof een rechtstreekse buslijn met Utrecht er überhaupt nog gaat komen. :')
Hoe rijdt lijn 120 vanuit Utrecht naar Amsterdam Arena dan in Abcoude. Wellicht dat die bus een ommetje Station niet tijdrovend vindt.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Zugführer »

CamilleKreemers schreef:Lijn 120 gaat extra rijden tussen Breukelen en Utrecht. Misschien dat deze ritten aansluiten op de spitsritten van lijn 130. De provincie wil echter vanaf Breukelen geen rechtstreekse verbinding bieden met Utrecht, omdat je ook kan overstappen op de trein. Mogelijk kan Syntus op deze wijze hiervoor zorgen dat er een 'recht'streekse bus komt in de spitsuren?
Da's wel een goeie, qua omlopen kunnen de korte ritten van lijn 120 heel goed aansluiten op lijn 130. Vooral ook omdat die laatste alleen in de spits om het kwartier rijdt, net als de uitbreiding op lijn 120. En ze sluiten allebei aan op de trein.
sirvinniei schreef:Aan de route verandert toch niks? Nu rijdt de 126 toch ook gewoon via snelwegafrit Abcoude naar Amsterdam zuidoost?
Als ik het goed begrijp gaat lijn 126 alléén bij de snelwegafrit stoppen en dus niet meer door Abcoude, maar ook het laatste stuk over de A2.

In ons lokale weekblad stond vandaag dat lijn 122 die als lijn 522 verder gaat inderdaad een buurtbus wordt, met vrijwilligers die worden aangestuurd door iemand van Syntus. Maar er stond ook dat er een nachtbus tussen Utrecht en Breukelen komt terwijl die al lang rijdt, dus helemaal betrouwbaar lijkt het artikel me niet :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

CamilleKreemers schreef:Hoe rijdt lijn 120 vanuit Utrecht naar Amsterdam Arena dan in Abcoude. Wellicht dat die bus een ommetje Station niet tijdrovend vindt.
Op het stuk waar je dat ommetje zou moeten maken rijdt lijn 120 in de huidige situatie exact hetzelfde als lijn 126.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Over snelbuslijnen gesproken: zal 280 met T100 bussen gereden worden of niet? Wat denken jullie?
Ik heb geen onderschrift
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Globetrotter »

Belangrijkste redenen: de rechtstreekse busverbindingen tussen Abcoude en Mijdrecht, Wilnis en Vinkeveen verdwijnen.
Tussen Wilnis en Vinkeveen zie ik op de kaart die op de website van Syntus staan dat er tussen Wilnis en Vinkeveen nog gewoon gereisd kan worden tussen met de lijnen 121, 126, 130 en 526.
Ook zijn de wensen voor een busverbinding met het treinstation van Abcoude en een rechtstreekse busverbinding naar Utrecht niet gehonoreerd.
Volgens mij was toendertijd de voorwaarde voor het inkorten van lijn 130 tot Breukelen dat er vier keer per uur een trein Breukelen- Utrecht mogelijk was. In de daluren wordt er door de trein nu nog maar 2x/uur naar Utrecht gereden wegens financieringsredenen. Is deze voorwaarde sinds kort gewijzigd of nog steeds van kracht?
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Zugführer »

Het gaat om de verbinding tussen Abcoude aan de ene kant, en Mijdrecht, Wilnis en Vinkeveen aan de andere kant. Die zou inderdaad verdwijnen als lijn 126 niet meer door Abcoude gaat rijden. Een stop bij de afrit kan echter een hoop pijn wegnemen, zou ik zeggen.

Wat er vooral niet mag is een snelle bus over de A2 tussen Breukelen en Utrecht, ik dacht dat het verbod daar over ging.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21338
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Meltrain »

sirvinniei schreef:
Daarnaast rijdt buslijn 130 niet meer via het Bedrijventerrein Mijdrecht.
Lijn 121 en 123 lijken mij voldoende. Het enige negatieve wat ik zou kunnen bedenken van lijn 130 niet meer via het bedrijventerrein zou rijden zijn dat er geen verbinding vanuit Abcoude (wat waarschijnlijk toch meer op Amsterdam georiënteerd is) meer is naar het bedrijventerrein en dat het op zondag geen bediening meer krijgt, wat me sowieso onnodig lijkt voor een bedrijventerrein
Abcoude wordt nu helemaal niet bediend door lijn 130. Ik denk dat je Breukelen bedoelt.
Ik weet trouwens niet wat precies de plannen zijn, maar als lijn 130 in plaats daarvan via Wilnis gaat rijden, krijgt die plaats wel een betere verbinding met Breukelen (en daarmee met Utrecht).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Zugführer »

Volgens het kaartje bij Mijdrecht / Vinkeveen / Wilnis gaan zowel lijn 121, 126 als 130 via Wilnis rijden.
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

OmniLezer schreef:
Busfoto.nl schreef:
NG²7²™ schreef:
nvdw schreef:Het plaatje is er ook vooral om het kleurenschema te tonen. Geen idee wat een Setra precies kost maar het zal ongetwijfeld meer zijn dan de technisch vergelijkbare Mercedes Citaro. Met andere woorden: de kans dat het daadwerkelijk Setra's worden lijkt me niet heel groot.
Zo'n LE Business is goedkoper dan een Citaro ;)

Zou zo'n Setra wel onder het tunneltje bij station Veenendaal De Klomp passen? Daar straks de lijnen 50, 80 en X80 daar gaan rijden geen onbelangrijke vraag.
Dat ding is 3,3 meter met AC. Maar als alles daarop wrodt beoordeeld, valt alles af wat geen stadsbus is.
Citaro LE is ook 3,3 meter. Dan kom je toch uit bij de Citea LLE. Citea SLE is 3,1 meter en ga zo maar door...

Daarstraks even op het hoogtebord gekeken bij de tunnel @ de Klomp. Staat 3 meter op.

Nu zal er wellicht wat marge ingebouwd zijn.. door schade en schande wijs geworden vermoedelijk.

Wat is de hoogte van de huidig Amba reeks?
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

"TunnelAmbas" zonder airco zijn 2,9 meter hoog, maar vaak rijden er ook ambassadeur met airco onder
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door regenmaker »

Waarom maken ze die tunnel niet wat hoger? Is toch niet praktisch zo?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten