Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

MarkHul schreef:Yes
Afbeelding
Hoe douw je daar rolstoelen in?
Ik heb geen onderschrift
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dennistd »

Volgens mij zie ik hier achterin een rolstoelplank:
Afbeelding
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door isadora »

Wie is dat? :shock:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dennistd »

Laatst gewijzigd door dennistd op di 16 jan 2018, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door isadora »

Gaaf, in ieder geval dan dus een bronvermelding.
Nu nog hopen, dat die buurtchauffeur blij is met ongevraagde publicatie van zijn (niet onopvallende) verschijning.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Mdk »

Als zijn foto op de website van syntus staat zal dat wel geregeld zijn hoor :)
Bij twijfel altijd klagen
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Wouter15 postte een bijlage over de uitgangspunten van Syntus en U-OV voor dienstregeling 2019.

Hierin staat dat U-OV een bepaalt aantal DRU's krijgt op basis van groei etc, terwijl Syntus altijd een vaste hoeveelheid DRU's heeft 'omdat ze zelf verantwoordelijk zijn voor winstgevendheid'
Syntus heeft een vaststaand subsidieplafond en is geheel opbrengstverantwoordelijk. Dit betekent dat Syntus zelf
verantwoordelijk is voor inzet van capaciteit bij hoge reizigersgroei. Syntus is, geredeneerd vanuit een
vraaggericht voorzieningenniveau zoals opgenomen in het bestek, verantwoordelijk zich actief in te spannen om
gedurende de concessie steeds meer reizigers te vervoeren. Dit zal vanwege het vastgestelde financiële kader
ten koste kunnen gaan van lijnen en/of ritten die minder reizigers trekken.
De hoogte van de exploitatiebijdrage voor het dienstregelingsjaar 2019 is gelijk aan die over 2018. Op de bijdrage
is de LBI (landelijke bijdrage index) index van toepassing.
Is dit iets wat ze zelf hebben 'aangeboden' in de offerte of had Connexxion dit ook omdat het concessie gebonden was?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Het is iets wat gebonden is aan de huidige concessie, kan in de vorige dus prima anders geweest zijn. Maar als Connexxion de huidige concessie gewonnen zou hebben hadden ze hetzelfde gehad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
AK-student
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 22 jan 2018, 15:09

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door AK-student »

Mij valt het de laatste tijd op dat chauffeurs naar mijn mening regelmatig geïrriteerd overkomen. Daarnaast als ik in de bus van Wageningen naar Rhenen zit, dan rijden de Chauffeurs behoorlijk asociaal. Want ter hoogte van de Gamma gooien chauffeurs regelmatig de bus zo de rotonde op, en moet het verkeer dat op de rotonde zit in de ankers. Daarnaast rijden wij volgens mijn satelliet app als de chauffeur vertraging heeft de bus soms met 70-80 KM/h door het 50 gebied van Wageningen. Het is niet altijd zo dat ik me echt veilig voel in die bussen. Zijn er meer mensen die dit is opgevallen? Of licht dit aan mij?
Tegenwoordig reis ik voornamelijk met de NS richting Rotterdam .
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Het verschilt heel erg per chauffeur. Ik had er laatst ook een die als een gek aan het scheuren was terwijl de bus keurig op tijd was, maar de meerderheid rijdt toch echt normaal in mijn ervaring.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
AK-student
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 22 jan 2018, 15:09

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door AK-student »

Ik reis voornamelijk in de middagspits vanuit wageningen richting Utrecht. Vaak komen de bussen tegen of zelfs na vertrektijd binnen door de file bij de brug in Rhenen. Mischien dat dit ook een oorzaak kan zijn.
Tegenwoordig reis ik voornamelijk met de NS richting Rotterdam .
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

Dat zal wel enigszins meespelen, denk ik.

Op welk stuk rijden ze dan wat sneller? Is dat op het eerste stuk langs het park, net na vertrek, of dat stuk langs de dijk (langs de autobedrijven zeg maar).

'Voorrang' pakken op de rotonde is misschien niet netjes.. maar.. het alternatief zal zijn, zeker in de spits, om lange tijd te wachten omdat de verkeersstroom namelijk nét vanuit Rhenen komt en juist 3/4 rond wilt..
Dat je als chauffeur dan je voertuig 'nog wat groter maakt'.. is niet zoals het geleerd is.. maar in de praktijk soms 'noodzakelijk'.

Want laten we eerlijk zijn.. als andere automobilisten nu allemaal eens beginnen met netjes richting naar links aan te geven indien men 3/4 rond wil op de rotonde.. maakt het daarop anticiperen voor andere verkeersdeelnemers aan de rotonde al een stukje makkelijker.

Geen idee hoe lang jij in de bus zit (aan je onderschrift te zien niet verder dan Rhenen.. :wink: ) maar de 30 km/h zone in Elst in net zo'n punt.. Daar houdt veel verkeer, ook lokale transportbedrijven( :neg: ) zich niet aan die snelheidsbeperking.. en denderen rustig door.. soms ook de Setra's / Citea's.

Zelf probeer ik daar niet boven de 40 km/h op de teller te komen.... soms heb je er een mede burger tussen zitten die dan vindt dat er ingehaald kan worden.. :twisted: :roll: :N
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Chrysa »

Wat is die weg bagger ingericht zeg...
Een doorgaande provinciale weg inrichten als 30-zone met ongelijkwaardige kruisingen. :') Niet heel verrassend dat er sneller gereden wordt dan.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

Jij zou voor gelijkwaardige kruisingen pleiten? Komt de veiligheid / doorstroming geheel niet ten goede, lijkt mij.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Chrysa »

Dat is deel van de ontwerprichtlijnen van een ETW.
Ik zou er voor pleiten dat die weg gewoon weer naar 50 gaat. :wink:
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door ArrivaBas »

Voordat er een vraag over komt: ETW staat voor Erftoegangsweg.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Suus »

Chrysa schreef:Ik zou er voor pleiten dat die weg gewoon weer naar 50 gaat. :wink:
Kan zo te zien niet. Men wil geen fietsstroken op doorgaande wegen waar 50 km/uur wordt gereden. De weg is daar echter zo smal dat fietspaden niet mogelijk zijn, dus heeft men besloten de snelheid op het smalste deel te verlagen. Zodra de weg breder wordt gaat de snelheid ook weer omhoog, al is het soms dan nog steeds te smal om een fatsoenlijk trottoir in te richten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
AK-student
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 22 jan 2018, 15:09

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door AK-student »

Durashift schreef:Dat zal wel enigszins meespelen, denk ik.

Op welk stuk rijden ze dan wat sneller? Is dat op het eerste stuk langs het park, net na vertrek, of dat stuk langs de dijk (langs de autobedrijven zeg maar).
Op het eerste stuk na vertrek wordt de 70 met enige regelmaat wel gehaald. Als bij zo'n oversteekpunt een kind vanachter de bosjes komt rennen, dan heeft een chauffeur nooit genoeg tijd om te remmen.
Het stuk langs de dijk halen sommige chauffeurs zelfs de 80 km/h. Ik snap dat 50 geen doen is op die weg, maar voor 80 moet de inrichting van de weg wel even iets anders.
Durashift schreef: 'Voorrang' pakken op de rotonde is misschien niet netjes.. maar.. het alternatief zal zijn, zeker in de spits, om lange tijd te wachten omdat de verkeersstroom namelijk nét vanuit Rhenen komt en juist 3/4 rond wilt..
Dat je als chauffeur dan je voertuig 'nog wat groter maakt'.. is niet zoals het geleerd is.. maar in de praktijk soms 'noodzakelijk'.

Want laten we eerlijk zijn.. als andere automobilisten nu allemaal eens beginnen met netjes richting naar links aan te geven indien men 3/4 rond wil op de rotonde.. maakt het daarop anticiperen voor andere verkeersdeelnemers aan de rotonde al een stukje makkelijker.
Ik begrijp dat het soms noodzakkelijk is om de rotonde gewoon op te gaan, maar ik zie het ook vaak genoeg gebeuren dat een auto moet wachten, en achter die auto staat niks. Dan had de chauffeur best een paar seconden kunnen wachten.
Durashift schreef: Geen idee hoe lang jij in de bus zit (aan je onderschrift te zien niet verder dan Rhenen.. :wink: ) maar de 30 km/h zone in Elst in net zo'n punt.. Daar houdt veel verkeer, ook lokale transportbedrijven( :neg: ) zich niet aan die snelheidsbeperking.. en denderen rustig door.. soms ook de Setra's / Citea's.
Zelf probeer ik daar niet boven de 40 km/h op de teller te komen.... soms heb je er een mede burger tussen zitten die dan vindt dat er ingehaald kan worden.. :twisted: :roll: :N
Mijn busreis met de keolis bussen gaat nooit verder dan Rhenen, maar met de auto kom ik ook wel eens in elst en ook daar ken ik de situatie.
Tegenwoordig reis ik voornamelijk met de NS richting Rotterdam .
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door isadora »

Hoe meet je die snelheid?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
AK-student
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 22 jan 2018, 15:09

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door AK-student »

isadora schreef:Hoe meet je die snelheid?
Op basis van een GPS-tracker op mijn telefoon. Ik zie ook wel eens dat mensen Flitsmeister hiervoor gebruiken.
Tegenwoordig reis ik voornamelijk met de NS richting Rotterdam .
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Realtime in de nacht lijkt eindelijk te werken! *O*
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door regenmaker »

Rijden de bussen van Besseling onder de naam van Pouw? Of rijden ze nog steeds onder hun eigen naam?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Heb nog geen Besseling wagens gezien sinds de overname, dus geen idee eigenlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Lijn 45 »

Ze rijden nog met briefjes met een Besseling-logo erop achter de voorruit rond.
Tom523
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:06

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Tom523 »

Besseling blijft inderdaad voorlopig onder eigen vlag rijden!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten