Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Lijn 45 schreef:Ik heb vandaag in drie verschillende Setra's gezeten. In alle drie heb ik 'm gezien. Het lijkt me dat, als er een oude versie is geladen, het massaal is gedaan.
Ik zag 'm vanmorgen voor het eerst bedenk ik me nu :X Vanmiddag had ik een Citea met een bekend Citea-kwaaltje: twee zwarte schermen, dus morgen maar eens in de gaten houden dan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door cassie127 »

Lijn 45 schreef:Vandaag zag ik deze slide in de bussen. Is er weer een nieuwe dienstregeling, of is Syntus laat met het tonen van deze dia?
Die banner heeft een link die je naar deze pagina doorstuurt: https://www.syntusutrecht.nl/nl-nl/synt ... ns-vervoer
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Lijn 45 »

Daar staat alleen niets over een 'nieuwe dienstregeling'. :wink:
@Daniel Vandaag is de eerste dag dat ik hem heb gezien.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

@Lijn45: ik dus ook :wink:

@cassie127: Da's dus duidelijk een oude pagina. Sowieso, ze stellen daar ook dat ze wifi aanbieden in de bus maar dat hoef je in een Citea niet te proberen te gebruiken (in de Setra's daarentegen werkt 'ie wel prima)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Chrysa schreef:Vond ie vorige keer niet zo leuk volgens mij :p
Haha, das waar ja.

Het enige wat ik mij kan bedenken is dat het een update is voor scholierenlijnen..
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Maxim »

Zie, ik reageer sowieso wel :mrgreen:

Volgens mij zijn het pagina’s om reizigers te laten zien wat er per afgelopen december gewijzigd is. Er is nu, behalve die paar minuten schuiven op lijn 50 (en de omlopen van de Uithof-lijnen maar dat heeft niet met de dienstregeling te maken), niets anders gewijzigd.
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

http://www.rocovutrecht.nl/download/adviezen/163

Het ROCOV heeft een document gepubliceerd met adviezen om de drukte op de bussen richting de Uithof te verminderen totdat de Uithoflijn opengaat.

Mij lijkt enkele intercitystops (tijdens de spits) op Utvr icm een verkorte Uithoflijn tussen de uithof wel een goede oplossing, indien inpasbaar.
Ik heb geen onderschrift
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dennistd »

Zonder het document gelezen te hebben: door Vaartsche Rijn te stoppen moet je andere sporen op Centraal gebruiken. En die leiden weer naar andere bestemmingen, dankzij het o zo geweldige DSSU. Dat gaat dus nooit lukken.
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

om dat ongelezen document dan te citeren :wink:
Deze stop kan plaatsvinden op de sporen 1 en 2 te Vaartsche Rijn. Dan moet de IC in de richting Eindhoven een spoorwijziging krijgen op Utrecht centraal: naar spoor 15.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Suus »

Om vanuit Amsterdam op spoor 15 te komen moet volgens mij al voor Maarsen een spoorwisseling plaatsvinden. De rijtijd Amstel/Bijlmer - Utrecht van de trein wordt dan direct met twee minuten verlengd, want het is geen hogesnelheidswissel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

En je schiet er niks mee op want zodra er ICs over de sprintersporen gaan wordt acuut de sprinterdienst uitgedund omdat het anders niet past. Heb je nog niet meer treinen via Vaartsche Rijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door nvdw »

Dat document kwam in DIT TOPIC ook al even voorbij.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wubbo »

Suus schreef:Om vanuit Amsterdam op spoor 15 te komen moet volgens mij al voor Maarsen een spoorwisseling plaatsvinden. De rijtijd Amstel/Bijlmer - Utrecht van de trein wordt dan direct met twee minuten verlengd, want het is geen hogesnelheidswissel.
Nee, dat kan vlak voor Utrecht nog (via wissel 2619/2621).
Daniel schreef:En je schiet er niks mee op want zodra er ICs over de sprintersporen gaan wordt acuut de sprinterdienst uitgedund omdat het anders niet past. Heb je nog niet meer treinen via Vaartsche Rijn.
Dat is een kwestie van de goede IC kiezen, want door de tienminutendienst zou er altijd wel eentje moeten passen.

De lengtebeperking door de perronlengte van Vaartsche Rijn en het inpassen in de rijtijd lijken me grotere problemen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

De vraag is nog wel in hoeverre je keuzevrijheid hebt met die IC: als je er eentje kiest die met de overstap op Vaartsche Rijn en de reistijd per bus ervoor zorgt dat je een half uur te vroeg in de collegebanken zit neemt iedereen alsnog de volgende om op CS op lijn 12 over te stappen.

En om in te gaan op de andere maatregelen: een IC-stop in Bilthoven levert zoals eerder in het andere topic aangegeven vooral twee treinen kort achter elkaar op die op dezelfde bus aansluiten. Dan kan je wellicht nog beter een aansluitende rechtstreekse bus vanaf station Amersfoort instellen (zeg maar een variant op 72 die niet via Zeist gaat, maar bij Soesterberg de A28 op).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7125
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: RE: Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Klaasje »

Suus schreef:Om vanuit Amsterdam op spoor 15 te komen moet volgens mij al voor Maarsen een spoorwisseling plaatsvinden. De rijtijd Amstel/Bijlmer - Utrecht van de trein wordt dan direct met twee minuten verlengd, want het is geen hogesnelheidswissel.
1:15 overloop: hooguit een halve minuut als je meteen weer kan aanzetten.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Sinds wanneer is de N81 de N8 geworden?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door regenmaker »

Nooit, want er zit volgens mij gewoon een foutje in de kv1-data. Keolis heeft de laatste dagen al enkele correcties geüpload, maar blijkbaar hebben ze die 1 over het hoofd gezien.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Als die N zo moeilijk is voor systemen.. Zou haast zeggen: ga terug naar de 4xx voor nachtbussen zoals Qbuzz nu ook nog doet
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

De N is het probleem niet, dat is het lijnnummer dat met vier tekens niet op de DRIPs past.
Al scrollen de DRIPs in de provincie ook al als ze X80 moeten tonen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Karl »

Het kan ook te maken hebben met de breedte van de tekens, 1111 neemt minder ruimte in dan 8888.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Lijn 45 »

Vervoersplan 2019 ligt momenteel bij het ROCOV en wordt in september door de provincie vastgesteld. Bron: mail over enquete voor het vervoersplan
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Lijn 646 en 647 worden misschien geschrapt https://0297.nl/nieuws/71747/gedoe-om-d ... star-gouda
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Om een logische reden ook, die treinreis is een stuk voor de hand liggender alternatief en de provincie gaat aannemelijk mee in het verhaal van Syntus (de lijn van Utrecht naar Lodenstein Hoevelaken is jaren terug om dezelfde reden opgeheven).
Zal wel de bezuiniging zijn om 207 vaker te kunnen halen gaan rijden, zoals voorgesteld in de eerdere enquête.

De SGP haalt er ook wel veel van die als dit, dan dat achtige argumenten bij. Net alsof, ik noem maar wat, de stadsdienst Woerden naar Utrecht gaat doorrijden als er een trein is. Tja, je kunt als reiziger nu eenmaal stranden als er een storing ergens is. Die schoolbus staat ook vast bij een ongeval op de A12.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door nvdw »

Helemaal schrappen zal niet gebeuren; blijkbaar wil Syntus tot station Woerden rijden en niet verder.
Fractie ChristenUnie-SGP De Ronde Venen schreef:Het gaat hier per slot van rekening om het welzijn van onze kinderen en de portemonnee van onze inwoners.
Dat zal best, fractie, maar ik neem aan dat hier de portemonnee bedoeld wordt van de ouders die hun kinderen naar het Driestar in Gouda sturen. Als het werkelijk om onze (als in alle) inwoners gaat dan is er nog een ander belang om te overwegen, namelijk of de uren die nu worden besteed aan een directe maar exploitatief zeer prijzige busverbinding niet beter in te zetten zijn om de dienstregeling voor een veel grotere groep reizigers aantrekkelijker te maken.

Uiteindelijk moet de provincie er iets van vinden, en dan komt ook de vraag naar boven of de provincie in de door Syntus voorgestelde opzet nog steeds voorziet in een vervoersoptie waarmee ouders hun kinderen naar een school kunnen sturen die de door hun gewenste levensovertuiging aanhangt.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

nvdw schreef:Helemaal schrappen zal niet gebeuren; blijkbaar wil Syntus tot station Woerden rijden en niet verder.
Naar Woerden rijdt al de reguliere lijn 123 en twee scholierenlijnen naar Woerden Kalsbeek komen ook langs het station. Die relatie heb je de 646 en 647 dus niet voor nodig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten