Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door wouter15 »

Connexxion overweegt een procedure als ze niet mogen doorrijden: https://www.ovmagazine.nl/2016/08/utrec ... jven-1833/ Ik vraag me wel iets af: Ligt het aan de concessies in de provincie Utrecht dat Connexxion telkens zo moeilijk doet? Nu bij deze concessie en bij de BRU concessie waren ze ook al bezig.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door regenmaker »

In mijn ogen is het volledig terecht dat connexxion niet mag doorrijden. Het lijkt wel of connexxion alleen aan het procederen is om door te mogen rijden en zo extra geld op kan strijken... Als ze zelfs daarover een procedure beginnen, zegt dat volgens mij wel genoeg.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
ejm301
Berichten: 77
Lid geworden op: do 06 aug 2009, 09:05
Locatie: Apeldoorn

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door ejm301 »

Ik ben wel benieuwd naar hun beweegreden. Welk konijn ze nu weer uit de hoge hoed hebben gehaald.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Sowieso valt het nogal op dat het in 99% van de gevallen dezelfde twee vervoerders zijn die bij zo'n beetje elke concessie die ze niet gegund krijgen wel een procedure starten. Elke keer zijn het weer Arriva en/of Transdev (Connexxion/Veolia). Als het om de financiële belangen zou gaan dan zijn die er toch ook voor de kleinere bedrijven lijkt me, allicht zijn die belangen zelfs nog groter.
Ook hebben de meeste van die zaken wel met elkaar gemeen dat zowel Arriva als Transdev ze nog nooit gewonnen hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3638
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

ejm301 schreef:Ik ben wel benieuwd naar hun beweegreden. Welk konijn ze nu weer uit de hoge hoed hebben gehaald.
Heb je dat niet gehoord?
Hun bezwaar is gebaseerd op het feit dat Keolis (moederbedrijf van Syntus) misschien Qbuzz zou willen overkopen.
https://www.ovmagazine.nl/2015/09/keoli ... buzz-1405/
Ik heb geen onderschrift
ejm301
Berichten: 77
Lid geworden op: do 06 aug 2009, 09:05
Locatie: Apeldoorn

Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door ejm301 »

Ik doelde meer op feit dat als ze na december niet door mogen rijden, een zaak de tegen de provincie aan willen spannen. Het bezwaar bij het CBB is mij helaas bekend.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Suus »

Daniel schreef:Sowieso valt het nogal op dat het in 99% van de gevallen dezelfde twee vervoerders zijn die bij zo'n beetje elke concessie die ze niet gegund krijgen wel een procedure starten. Elke keer zijn het weer Arriva en/of Transdev (Connexxion/Veolia). Als het om de financiële belangen zou gaan dan zijn die er toch ook voor de kleinere bedrijven lijkt me, allicht zijn die belangen zelfs nog groter.
Ook hebben de meeste van die zaken wel met elkaar gemeen dat zowel Arriva als Transdev ze nog nooit gewonnen hebben.
Syntus heeft bezwaar ingediend bij Achterhoek, Haarlem-IJmond en Zeeland. Het is de normale gang van zaken geworden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
ejm301
Berichten: 77
Lid geworden op: do 06 aug 2009, 09:05
Locatie: Apeldoorn

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door ejm301 »

Het kan soms ook terecht zijn natuurlijk.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Tot nu toe niet blijkbaar: de bezwaarmaker heeft tot op heden in geenenkel geval de concessie alsnog binnengesleept immers. Wel zijn procedures enorm gerekt met de dubbele heraanbesteding in het BRU gebied als dieptepunt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21273
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Meltrain »

Suus schreef:Syntus heeft bezwaar ingediend bij Achterhoek, Haarlem-IJmond en Zeeland. Het is de normale gang van zaken geworden.
Helaas wel. De enige aanbestedingen waar de afgelopen jaren geen rechtszaken bij kwamen kijken, waren volgens mij HWGO en Zuidoost-brabant (maar bij laatstgenoemde was de huidige vervoerder ook de enige inschrijver).

Maar ik vraag me nog steeds af waarom die procedure bij het CBb zo lang moet duren.
Als er een personeelstekort (of capaciteitsgebrek) is, kan dat toch verholpen worden door meer personeel aan te werven? Ik kan echter geen vacatures vinden, dus het wordt potentiële sollicitanten ook niet makkelijk gevraagd. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
sirvinniei
Berichten: 3638
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Daniel schreef:Tot nu toe niet blijkbaar: de bezwaarmaker heeft tot op heden in geenenkel geval de concessie alsnog binnengesleept immers. Wel zijn procedures enorm gerekt met de dubbele heraanbesteding in het BRU gebied als dieptepunt.
En Limburg en West Brabant dan?
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Limburg was een procedure van Veolia tegen de gunning aan Arriva (dat na het uitkomen van de fraude bij Abellio als winnaar werd aangewezen), die heeft Veolia dus niet gewonnen immers is de gunning aan Arriva doorgezet.
West-Brabant was het toch ook een zaak die door Veolia was aangespannen?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Carlos0_0
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 29 jan 2014, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Carlos0_0 »

wouter15 schreef:Connexxion overweegt een procedure als ze niet mogen doorrijden: https://www.ovmagazine.nl/2016/08/utrec ... jven-1833/ Ik vraag me wel iets af: Ligt het aan de concessies in de provincie Utrecht dat Connexxion telkens zo moeilijk doet? Nu bij deze concessie en bij de BRU concessie waren ze ook al bezig.
Niet alleen Connexxion maar meerdere vervoerders doen moeilijk, want ja nog een locatie weg is nog meer geld weg(Echt Cxx erg moeilijk laatste tijd).
Al snap ik wel waarom Connexxion moeilijk doet eerst uit Utrecht zelf weg, nu Provincie Utrecht ook weg, wie weet hoe het straks met concessie in Almere gaat lopen.
Maar aan de andere kant verloren is verloren deal with it, ze zijn jaren groot geweest misschien een kreeg krimpen is ook niet slecht.

Ze zijn de laatste jaren gewoon te arrogant en alles geweest, hebben het hele GVU ook verpest na overnamen.
Misschien eens een bezem door hoofdkantoor en alles halen een keer, en eens goede schoonmaak houden.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Vinny »

Het probleem is eerder andersom, er zijn destijds veel goede mensen van Connexxion naar Q-buzz overgestapt. Hierdoor is er een flinke aderlating geweest.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door wouter15 »

Via deze link is de brief te lezen die FNV naar de PS van Utrecht heeft gestuurd: https://www.stateninformatie.provincie- ... er-def.pdf

En als ik https://www.stateninformatie.provincie- ... 8-2016.pdf mag geloven is Connexxion niet van plan medewerking te geven aan de concessieovergang naar Syntus (in ieder geval per 11 december 2016)
ejm301
Berichten: 77
Lid geworden op: do 06 aug 2009, 09:05
Locatie: Apeldoorn

Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door ejm301 »

wouter15 schreef:Via deze link is de brief te lezen die FNV naar de PS van Utrecht heeft gestuurd: https://www.stateninformatie.provincie- ... er-def.pdf

En als ik https://www.stateninformatie.provincie- ... 8-2016.pdf mag geloven is Connexxion niet van plan medewerking te geven aan de concessieovergang naar Syntus (in ieder geval per 11 december 2016)
Het worden steeds grotere kleuters daar in Hilversum. Ik hoop toch echt er ergens nog een regeltje gevonden wordt, die ze dwingt mee te werken.
CamilleKreemers
Berichten: 4383
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door CamilleKreemers »

volgens de wp2000 moet de zittende vervoerder toch meehelpen om een geruisloze overgang voor personeel mogelijk te maken?
sirvinniei
Berichten: 3638
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

hier een ad artikel erover:
http://www.ad.nl/dossier-amersfoort/bus ... ~a433d0f7/
De vertraging betekent dat ons contract op 11 december afloopt en dat er daarna helemaal geen nieuwe vervoerder is, Een nieuwe vervoerder mag pas gaan rijden als alle afspraken correct zijn gemaakt. En zolang niet naar onze bezwaren is gekeken, is dat niet het geval
Connexxion heeft geen schorsende werking aangevraagd, Die zou ervoor zorgen dat er niets aan de huidige situatie mag veranderen, totdat de beroepscommissie zich heeft uitgesproken. Nu dat niet het geval is, is er op 11 december gewoon een nieuwe vervoerder en die heet Syntus
Iemand met verstand van zaken die weet wie van de twee gelijk heeft?
Ik heb geen onderschrift
Zonnig
Berichten: 539
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Zonnig »

Als Connexxion niet fatsoenlijk te werk wenst te gaan dan mag ik de wens uitspreken dat zij snel van het Nederlandse toneel verdwijnen.
Zo ga je niet om met mensen / publieke middelen / klanten.
CamilleKreemers
Berichten: 4383
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door CamilleKreemers »

Ik kan me beide vervoerders indenken. Connexxion en Syntus weten beiden niet wat de beroepscommissie gaat beslissen. In het ene geval moet alles weer terug naar CXX en in het andere geval moet Syntus als een malle werken om alles kloppend te krijgen. Ik vind echter wel dat er gewerkt moet worden aan een reizigersvriendelijke oplossing. Syntus roeit met de riemen die ze krijgen, Connexxion stelt zich asociaal op en de provincie eist dingen die ze niet kunnen verlangen. Niemand gaat 100 miljoen investeren, terwijl onbekend is wat er volgen gaat en dat wordt wel verwacht.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door regenmaker »

Het begint echt op een soap te lijken. Drie partijen aan het strijden en de reiziger zou wel weer de dupe worden. Het is bijna tijd voor de panda die popcorn eet...
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
ejm301
Berichten: 77
Lid geworden op: do 06 aug 2009, 09:05
Locatie: Apeldoorn

Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door ejm301 »

CamilleKreemers schreef:Ik kan me beide vervoerders indenken. Connexxion en Syntus weten beiden niet wat de beroepscommissie gaat beslissen. In het ene geval moet alles weer terug naar CXX en in het andere geval moet Syntus als een malle werken om alles kloppend te krijgen. Ik vind echter wel dat er gewerkt moet worden aan een reizigersvriendelijke oplossing. Syntus roeit met de riemen die ze krijgen, Connexxion stelt zich asociaal op en de provincie eist dingen die ze niet kunnen verlangen. Niemand gaat 100 miljoen investeren, terwijl onbekend is wat er volgen gaat en dat wordt wel verwacht.
Waarom zou het weer terug moeten naar Connexxion? De huidige consessie is dan afgelopen. Ik hoop ook op een personeels vriendelijke oplossing.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Michael 1988 »

Daniel schreef: West-Brabant was het toch ook een zaak die door Veolia was aangespannen?
West-Brabant was in eerste instantie een zaak die door Arriva was aangespannen, aangezien Veolia daar in eerste instantie won. Oost-Brabant was een zaak die door Veolia was aangespannen, nadat Arriva daar had gewonnen. Echter werd het bezwaar in Oost-Brabant ongegrond verklaard aangezien Veolia te laat was.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Zo zie je maar weer: ik zie ondertussen tussen de rechtzaken de bussen niet meer :mrgreen:

Ben uiteraard wel buitengewoon benieuwd wat het nu gaat worden, want gezien Connexxion de bussen uit de provincie Utrecht elders nodig schijnt te hebben wordt het hoe dan ook interessant wie er ook wint. Nu is wat er momenteel bij handelaren staat over het algemeen wel wat jonger geloof ik, dus ik hoef in elk geval niet een tweede keer de situatie als met DAV in 2003 mee te maken in m'n woonplaats :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dylanwild94 »

Of we krijgen zo'n situatie toen oost-brabant van hermes naar Arriva ging. Dat ging ook zo vlekkeloos. :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten