Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door cassie127 »

Tja code rood he... "Maatschappij ontwrichtend weer". In Oost Brabant haalt Arriva de bussen allemaal naar binnen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door yordietje »

Gelijk hebben ze.
Je ziet op Facebook en Twitter gelijk weer boze reizigers. Wat kunnen hun er aan doen denk ik dan
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Lijn M1, M2, 7, 74, 121, 123, 217, 280, 295 en 381 vervallen de hele dag
Ik heb geen onderschrift
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door yordietje »

Ja! Ben zo blij dat ik ben thuisgebleven van stage vandaag :)
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Maxim »

Net iets te snel... áls het keihard gaat sneeuwen vervallen die lijnen om de rest zo lang mogelijk te blijven rijden. Nu rijdt alles nog :)
slingermonyet
Berichten: 119
Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door slingermonyet »

sirvinniei schreef:Lijn M1, M2, 7, 74, 121, 123, 217, 280, 295 en 381 vervallen de hele dag
Lijn 7 zag ik om 12:04 nog rijden in vathorst.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Maxim schreef:Net iets te snel... áls het keihard gaat sneeuwen vervallen die lijnen om de rest zo lang mogelijk te blijven rijden. Nu rijdt alles nog :)
Zo staat het alleen niet op de site, de formulering daar suggereert dat ze nu al niet meer rijden. Ik ving net in de bus wel op dat de X80 niet meer door Rhenen heen rijdt omdat geen enkel verkeer de heuvel meer op komt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

U-OV bericht zojuist dat ze alle bussen naar de remises halen. Ik heb van Keolis/Syntus nog niets daarover gezien. Ik gok dat ze, omdat ze provincie rijden, langer doorrijden, was gisteren ook het geval.
Zojuist ff op de Utrechtseweg in Zeist gekeken, er ligt sneeuw, maar niet zoveel als gisteren plus er rijden meer auto's dan gisteren.

Ik blijf het frappant vinden dat sneeuw het hele leven plat gooit.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Maxim »

Daniel schreef: Zo staat het alleen niet op de site, de formulering daar suggereert dat ze nu al niet meer rijden. Ik ving net in de bus wel op dat de X80 niet meer door Rhenen heen rijdt omdat geen enkel verkeer de heuvel meer op komt.
De communicatie was iets te snel, we hebben eerst nog geprobeerd door te rijden. Vanaf een uur of 4 was de uitgedunde dienstregeling inderdaad het geval. Helaas lukt het nu echt niet meer, alles is te glad en in het westen lijkt het te ijzelen. Er worden zo veel mogelijk mensen naar huis gebracht en dan keren de bussen terug naar de stalling, het moet wel enigszins veilig blijven natuurlijk.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door cassie127 »

Update Winterweer - Maandag 11 december - 21.00 uur

Alle bussen van Syntus Utrecht zijn vanwege de veiligheid terug naar de stalling en zullen niet meer uitrijden.

Morgenochtend starten we de dienstregeling op zoals gepland, maar zal er opnieuw rekening gehouden moeten worden met gladheid en dus vertragingen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Het is nu anderhalve week aan de gang, de nieuwe dienstregeling. Eerste paar dagen last gehad van de sneeuw, dus toen niet goed zichtbaar, nu dus wel.

Zelf valt mij op dat vooral de 2xx lijnen nog altijd ontzettend wisselvallig presteren. Vooral de laatste paar ritten in de ochtend zijn vaak met grote vertragingen.

Lijn 50 en 56 hebben ook nog wel enige problemen. Vooral het op tijd vertrekken is vaak al iets wat niet helemaal goed gaat, zullen vast ook bij andere lijnen voorkomen. Ik zat bij halte Traay te kijken in Driebergen voor lijn 50. Het is daar geluk hebben al een bus met minder dan 4 minuten vertraging de halte aan doet. Komt onder meer omdat er tussen station en Loolaan/A12 maar 2 minuten gerekend wordt, terwijl daar al minimaal 4 minuten benodigd is.

De omlegging van lijn 381 en de tijden zijn die veranderd zijn. Het is fijn voor de inwoners van Austerlitz, maar ik zie eigenlijk max. 2a3 reizigers in die bus zitten en ook vaak leeg.

Ik kan niet heel erg veel opgeloste problemen vinden. Af en toe ergens een minuutje erbij, maar nog steeds veel: vroeg grote vertraging en dichterbij knooppunt buffer. Voor punctualiteit kan dat anders (Maxim heeft het op het lijstje staan). Over stukje punctualiteit: het gebeurd in Zeist veel dat de 50 drie of 4 minuten voor de 51 gepland is,zodat ze niet achter elkaar aanrijden. Nu gebeurd dit juist 9 van de 10 keer omdat de rijtijd tussen Station en de eerste halte 34 seconden is, maar de bus vaak al 30 seconden bezig is met het stationsplein afrijden..dan ook nog verkeerslicht tegen en je zit op 1:50m tussen station en eerste halte. Halverwege Zeist is het dus vaak 4a5 minuten vertraging waardoor Syntus achter U-OV aanrijdt, dus veel te halen eventueel daar.

Details zijn er ook genoeg. Beheerder Daniël viel al op dat de DRIP's niet altijd kloppen en dat de realtime niet altijd goed gaat. Zelf valt mij bijv. op dat sommige lijnen tot aan Zeist: 'Driebergen via Zeist' tonen, maar tot Station gaan en dan de snelweg op naar de remise. Ik zie dat Syntus dit soort details ook aan het fijn slijpen is. Het wordt na een jaar allemaal steeds completer. Nog steeds mis ik de realtime in nachtbussen wel. Nu heb ik afgelopen weken.alleen N50 gecheckt en daar geen informatie van gekregen terwijl in Almere de realtime wel rond 4:00 beschikbaar is.

Waar ik verder erg content mee ben is het feit dat Syntus wel strakker communiceert, zowel in de bus als op social media. Heeft niet alleen op Utrecht effect, maar op alle gebieden.

Gaat Syntus nu ook net als U-ov met een mogelijk nieuwe dienstregeling komen na de vakantie, of blijft dit nu tot aan december?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

dnmw2705 schreef:Zelf valt mij op dat vooral de 2xx lijnen nog altijd ontzettend wisselvallig presteren. Vooral de laatste paar ritten in de ochtend zijn vaak met grote vertragingen.
Die 2xx-lijnen hebben natuurlijk last van drukte op de A28 die geleidelijk doorwerkt en dan aan het eind van de ochtend de grootste vertragingen geeft. En in Amersfoort stroomt ook niet alles altijd perfect door.
Ik kan niet heel erg veel opgeloste problemen vinden. Af en toe ergens een minuutje erbij, maar nog steeds veel: vroeg grote vertraging en dichterbij knooppunt buffer. Voor punctualiteit kan dat anders (Maxim heeft het op het lijstje staan).
Verschilt duidelijk van lijn tot lijn, waarbij ik uit jouw bericht opmerk dat het wel vooral alleemaal rond Driebergen en Utrecht speelt.
Zoals ondertussen allicht bekend forens ik sinds begin deze maand dagelijks met de X80. Die was in de eerste week december consequent vertraagd bij m'n instaphalte en heb de treinoverstap op De Klomp ook diverse keren mis zien gaan die week.
Vanaf de week erna ging de nieuwe dienstregeling in en doet het mij verstelt staan dat ondanks de beperkte aanpassingen ('s middags zijn de tijden zelfs nog exact hetzelfde) de punctualiteit gigantisch verbeterd is: soms 1 of 2 minuutjes vertraagd bij m'n instaphalte, maar op De Klomp is 'ie nu altijd goed op tijd (nog voor de trein er is sowieso altijd). De keren dat 'ie er iets vertraagd aankomt ligt dat aan lange wachttijden bij de drie verkeerslichten net voor De Klomp.
Verder is die X80 zelfs zo bizar op tijd dat er dagen zijn dat hij in Leusden-Zuid én bij Woudenberg De Poort én Woudenberg Spoorlaan z'n tijd staat af te wachten :o (Dan is de punctualiteit op de boordcomputer in 'n rood vak, dus significante voorloop)
Beheerder Daniël viel al op dat de DRIP's niet altijd kloppen en dat de realtime niet altijd goed gaat. Zelf valt mij bijv. op dat sommige lijnen tot aan Zeist: 'Driebergen via Zeist' tonen, maar tot Station gaan en dan de snelweg op naar de remise. Ik zie dat Syntus dit soort details ook aan het fijn slijpen is.
Je doelt nu neem ik aan op de situatie met de korte ritten van de X80 waar ik het weleens over had. Dat lijkt nu op de bussen aangepast, zag er van de week enkele met voorbij Woudenberg full-screen "Scherpenzeel" op de koersdisplays. Op de DRIPs heb ik recent even niet zo gelet.
Het wordt na een jaar allemaal steeds completer. Nog steeds mis ik de realtime in nachtbussen wel. Nu heb ik afgelopen weken.alleen N50 gecheckt en daar geen informatie van gekregen terwijl in Almere de realtime wel rond 4:00 beschikbaar is.
Zou nog kunnen dat er geledes op de nachtritten zitten. Mij valt recentelijk op dat de scholierenlijnen met een S418 wel real-time info hebben, maar dat de 1204 in ieder geval nog geen realtime-informatie geeft.
Gaat Syntus nu ook net als U-ov met een mogelijk nieuwe dienstregeling komen na de vakantie, of blijft dit nu tot aan december?
Blijft zo tot december, overigens komt er bij U-OV in 2018 ook geen wijziging in de zomer dit jaar. Dat was de afgelopen jaren alleen maar ter implementatie van de grote wijzigingen en door bepaalde infrastructurele redenen in het stationsgebied.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dennistd »

Daniel schreef:Verder is die X80 zelfs zo bizar op tijd dat er dagen zijn dat hij in Leusden-Zuid én bij Woudenberg De Poort én Woudenberg Spoorlaan z'n tijd staat af te wachten :o (Dan is de punctualiteit op de boordcomputer in 'n rood vak, dus significante voorloop)
Rood wordt ie al bij een halve minuut te vroeg, dus dat is het nog wel een keertje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Is dat zo? Ik dacht dat ik 'm meestal met -1/2 nog op groen zag staan, maar meestal is het een -2 ofzo wat in de vorige dienstregeling echt nooit voorkwam.
In Scherpenzeel/Renswoude loopt 'ie dan wel wat vertraging op doordat het daar echt druk wordt, maar na Renswoude zit er weer een dusdanige buffer in dat 'ie dat weer inloopt voor De Klomp.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Lijn 45 »

De boordcomputer wordt inderdaad bij -1/2 minuut rood. Ik dacht dat hij bij +1 1/4 minuut vertraging geel/oranje werd.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door marvinkok »

Bij meer dan +1 wordt ie altijd zwart idd.
Bij meer dan - 1/4 wordt ie rood.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Zwart? Geel toch?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Maxim »

Geel ja.

Mooi dat het effect op X80 merkbaar is! Daar is ook behoorlijk aan gesleuteld. Lijn 50 wat minder, daar is het ook erg wisselend qua rijtijd. Dat kan per dag echt fors verschillen en de steeds weer andere werkzaamheden helpen ook niet mee. Wel is er meer tijd richting De Klomp dus hopelijk merkt men het daar wel. En in Doorn zou de doorkomsttijd wel echt realistischer moeten zijn. De exacte rijtijdverdeling is inderdaad iets wat ook volgend jaar weer scherper kan.

De uithoflijnen blijven lastig, met name in Amersfoort en als de A28 ook in de retourrichting vast staat. Ik ga eens informeren in hoeverre een mat-rit terug ook over de vluchtstrook zou mogen. Immers hoort dat bij de dienst dus in de ruime zin van het woord "lijndienst" zou je dan op de vluchtstrook mogen... :)
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door ovVeluwe »

Als het scherm in nachtmodus staat wordt hij wel zwart, anders gewoon geel.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dennistd »

Maxim schreef:De uithoflijnen blijven lastig, met name in Amersfoort en als de A28 ook in de retourrichting vast staat. Ik ga eens informeren in hoeverre een mat-rit terug ook over de vluchtstrook zou mogen. Immers hoort dat bij de dienst dus in de ruime zin van het woord "lijndienst" zou je dan op de vluchtstrook mogen... :)
Als het toch een vaste mat-rit is, zou je hem dan niet gewoon in de dienstregeling kunnen zetten? Zowel de reizigers als Pouw (die voeren ze toch uit?) zouden daar blij mee moeten zijn, want de bus is beter op tijd, de chauffeur kan op tijd naar huis en een verdwaalde reiziger vanaf de Uithof naar een wijk in Amersfoort heeft een extra verbinding. Wel even met voetnoot 'deze rit kan zonder voorafgaande aankondiging geschrapt worden' erbij natuurlijk :wink:
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Maxim schreef: De uithoflijnen blijven lastig, met name in Amersfoort en als de A28 ook in de retourrichting vast staat. Ik ga eens informeren in hoeverre een mat-rit terug ook over de vluchtstrook zou mogen. Immers hoort dat bij de dienst dus in de ruime zin van het woord "lijndienst" zou je dan op de vluchtstrook mogen... :)
Hoe zit het met lijn 280 en 126? Nog enige kans dat deze lijnen over de vluchtstrook mogen kunnen rijden?
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Hainje »

dennistd schreef:
Maxim schreef:De uithoflijnen blijven lastig, met name in Amersfoort en als de A28 ook in de retourrichting vast staat. Ik ga eens informeren in hoeverre een mat-rit terug ook over de vluchtstrook zou mogen. Immers hoort dat bij de dienst dus in de ruime zin van het woord "lijndienst" zou je dan op de vluchtstrook mogen... :)
Als het toch een vaste mat-rit is, zou je hem dan niet gewoon in de dienstregeling kunnen zetten? Zowel de reizigers als Pouw (die voeren ze toch uit?) zouden daar blij mee moeten zijn, want de bus is beter op tijd, de chauffeur kan op tijd naar huis en een verdwaalde reiziger vanaf de Uithof naar een wijk in Amersfoort heeft een extra verbinding. Wel even met voetnoot 'deze rit kan zonder voorafgaande aankondiging geschrapt worden' erbij natuurlijk :wink:
Dat lijkt mij niet zo'n handig idee. Aan de ene kant omdat een dienstrit volgens mij meer geld kost dan een matrit, ik gok vanwege de verzekeringen. Klop dat Maxim? En de andere kant is dat als je met zo'n voetnoot gaat werken, een reiziger er natuurlijk nooit van op aan kan dat die rit rijdt. In de zomer bij lekker weer is dat misschien nog niet zo'n probleem, met de temperaturen zoals vorige week maandag kan ik mij een betere tijdsbesteding voorstellen eerlijk gezegd.
🍉
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Roeland »

Daniel schreef: Verder is die X80 zelfs zo bizar op tijd dat er dagen zijn dat hij in Leusden-Zuid én bij Woudenberg De Poort én Woudenberg Spoorlaan z'n tijd staat af te wachten :o (Dan is de punctualiteit op de boordcomputer in 'n rood vak, dus significante voorloop)
Ik reis ook weleens met de X80, maar dit is geen kwestie van "bizar op tijd" maar van "bizar irritant": al jarenlang (ook al bij Connexxion) zijn de rijtijden op Amersfoort - Woudenberg (op alle tijdstippen dat je zonder files kunt rijden) te ruim, en tussen Woudenberg en Renswoude te krap.
Het is best wel irriterend om op De Poort 3 of 4 minuten stil te staan, in de wetenschap dat diezelfde bus een kwartiertje later diezelfde 3 of 4 minuten vertraagd is.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Ik vind het lastig om dat te bepalen. Als je moet wachten is het zeker vervelend, minuten duren dan langer dan als je rijdt lijkt het vaak. Als de chauffeur het weet, kan ie rustiger rijden. Gebeurt ook veel vanuit Utrecht naar Zeist omdat daar op station ook een grote buffer zit. Het vervelende ervan is dat je tussen de knooppunten dan wel op grote 'vertragingen' zitten. Als je dan eerder eruit moet, is +6 oid heel vervelend. Als je op knooppunt eruit moet, ben je 4 minuten eerder!

Ik zou graag ook gewoon zien dat het reëler gepland zou worden, want ik had verwacht dat Syntus wel een mooi document had gehad met gemiddelden van de rijtijden en daarop zou plannen. Zo zijn er veel lijnen waar er bij een aankomend knooppunt een minuutje af kan en deze bij de derde halte vanaf een knooppunt een minuutje al bij kan.

Verkeer is gewoon niet te plannen in deze tijd, helaas voor de reiziger en chauffeur, maar belangrijkste is dat er bussen rijden en je op de plek van bestemming aan komt.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

In het geval van de rit die ik heb is het redelijk bekend dat die elke dag volloopt vanaf Scherpenzeel en dan vertraagd, maar de buffer daarvoor zit al tussen Renswoude en De Klomp. Daar is die buffer in het begin dus ook niet voor nodig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten