Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door DPDelft »

Richard38 schreef: Ik vindt het nogal wat. Ten eerste vervoer je een 12 meter bus met passagiers.
Een vrachtwagen van 18,75 meter rijdt ook wel eens verkeerd, net als een ieder met een auto.
Kan gebeuren, belangrijkste is dat het goed opgelost word.
Richard38 schreef:Ten tweede laat je mensen bij een halte staan. Die denken een bus te verwachten.
Verkeerd te rijden niet te betekenen dat je haltes overslaat. De meeste chauffeurs zullen proberen hun fout te herstellen en als het enigszins mogelijk is terugrijden om te gemiste haltes aan te doen.
Richard38 schreef:Ten derde zullen de mensen in de bus wel denken. Waar gaan we heen.
In Delft waren in het verleden twee stadslijnen die hetzelfde rondje reden maar tegen elkaar in. Op het punt van splitsen, bij Krakeelpolderweg, ging dat af en toe fout. Maar zelfs passagiers hadden dat soms pas laat door.....
Richard38 schreef:En natuurlijk bouw je op zo"n manier weer een onnodige vertraging op.
De meeste lijnen hebben een bepaalde speling in de rijtijd waarmee dit soort kleine vertragingen kunnen worden opgevangen.
Soms zal het inderdaad voor vertraging zorgen, maar bedenk dan dat ook de chauffeur hier last van heeft (minder pauze/overlooptijd of te laat voor aflossing).
Richard38 schreef:Dat zulke dingen gebeuren aan het begin van een concessie alla. Maar na bijna een jaar moet dit echt niet meer kunnen.
Start en eind van Concessie hebben hier weinig mee te maken, ook gedurende de concessie kunnen er grote wijzigingen plaatsvinden.
Bij de overgang naar een nieuwe vervoerder zorgt het omgaan met nieuw materiaal (zowel bus als boordcomputer) vaak voor problemen,
chauffeurs die overgaan vanuit de oude vervoerder zijn meestal goed bekend en kunnen nieuwe routes daardoor makkelijker leren.
Vaak komen er echter nieuwe chauffeurs bij (uitzendkrachten) die geen wegbekendheid hebben in het gebied.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wubbo »

Richard38 schreef:Ik vindt het nogal wat.
Tsja, toch is het waar. Mensen maken fouten. Als ik jou vraag om 1000x dezelfde handeling te doen, doe je er waarschijnlijk 3 fout. Ook al is het een handeling die je al heel vaak gedaan hebt. Zo zitten mensen nu eenmaal in elkaar. Je kan wel investeren om te zorgen dat dit minder vaak voorkomt, maar fouten helemaal voorkomen lukt je nooit.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

DPDelft schreef:
Richard38 schreef:Ten tweede laat je mensen bij een halte staan. Die denken een bus te verwachten.
Verkeerd te rijden niet te betekenen dat je haltes overslaat. De meeste chauffeurs zullen proberen hun fout te herstellen en als het enigszins mogelijk is terugrijden om te gemiste haltes aan te doen.
In dit geval mis je wel aardig wat haltes hoor, al is de Blekerssingel tegelijk ook de eerste mogelijkheid om je fout te herstellen als je vergeet af te slaan naar de Utrechtseweg. Door af te slaan naar de Bisschopsweg (en aannemelijk daarna de Vermeerstraat) heeft de chauffeur echter nog wel wat moeite gedaan om in elk geval de haltes op de Gasthuislaan te bedienen (terug naar de Leusderweg gaat door werkzaamheden niet momenteel)

En trouwens, wie zegt dat het een geval van verkeerd rijden was. Als ik terugkijk op 112meldingen.nl zie ik een brandmelding op de Snouckaertlaan rond het genoemde tijdstip, kan zomaar dat de Utrechtseweg op het stukje waar 8 eroverheen moet geblokkeerd was door hulpdiensten. Immers is de Snouckaertlaan daar om de hoek.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door OV-Hobbyist »

Richard38 schreef:
dennistd schreef:Tja, dat kan gebeuren. Buschauffeurs zijn en blijven ook maar mensen die af en toe een foutje maken. En dat gebeurt niet alleen wanneer je de route niet goed kent, maar het kan ook gebeuren als je er al jaren rijdt en de betreffende lijn tientallen of zelfs honderden keren hebt gereden. Je hoeft maar even afgeleid of in gedachten te zijn en het kan mis gaan. Zolang de chauffeur zijn eigen fout maar herstelt (en dat heeft ie zo te lezen gedaan) is er weinig aan de hand.
Ik vindt het nogal wat. Ten eerste vervoer je een 12 meter bus met passagiers. Ten tweede laat je mensen bij een halte staan. Die denken een bus te verwachten. Ten derde zullen de mensen in de bus wel denken. Waar gaan we heen. En natuurlijk bouw je op zo"n manier weer een onnodige vertraging op. Dat zulke dingen gebeuren aan het begin van een concessie alla. Maar na bijna een jaar moet dit echt niet meer kunnen.
Ach, foutje maken kan gebeuren. Een goede bekende chauffeur van mij, die al 36 jaar op Voorne-Putten rijdt, maakt ook wel eens fouten. Laatst reden we een straat voorbij waar we in moesten, terwijl lijn 106 als jaren niet veranderd is.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

De route van de 575 gaat veranderden. Hij zal vanaf Arnhemse Bovenweg in Zeist niet naar de hogeweg gaan, maar rechtsaf de rotonde, richting het Ziekenhuis. Na Ziekenhuis gaat ie op route van 43 richting busstation en na busstation route 53 tot rotonde Dijnselburg. 575 gaat rechtdoor naar zwembad (route lijn 72). U-OV heeft route aanpassing dus 'gedoogd'.

Denkend aan deze aanpassing. De 381 kunnen ze dan ook zo laten rijden alleen dan voor de rotonde van Dijnselburg, rechtsaf de route van de 52. Al is dat dus het idee van de 59 en 381 samenvoegen zoals in vervoersplan stond.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

dennistd schreef:Tja, dat kan gebeuren. Buschauffeurs zijn en blijven ook maar mensen die af en toe een foutje maken. (..)Je hoeft maar even afgeleid of in gedachten te zijn en het kan mis gaan. Zolang de chauffeur zijn eigen fout maar herstelt (en dat heeft ie zo te lezen gedaan) is er weinig aan de hand.
Fouten maken is menselijk. Niet leuk voor de betrokkenen, dat klopt. Het gaat er ook om hoe fouten opgelost worden.

Ik kan mij zo voorstellen dat de chauffeur, wellicht door afleiding, even in de war was welke lijnnummer hij moest rijden. 8 of 82? Zeker als je eerder op de dag eenzelfde route hebt gereden en dan nu opeens een andere lijn moet rijden.

Oorzaak van Daniel kan ook goed de reden zijn.
Richard38 schreef: (..) Ten derde zullen de mensen in de bus wel denken. Waar gaan we heen. (..).
De mensen in de bus kan je inlichten, je kan zelfs vragen welke halte men had willen nemen en kijken of je daar het dichtstbij in de buurt kan komen (als er een vorm van weg(route)bekendheid is natuurlijk)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Stefan »

Wubbo schreef:Tsja, toch is het waar. Mensen maken fouten. Als ik jou vraag om 1000x dezelfde handeling te doen, doe je er waarschijnlijk 3 fout. Ook al is het een handeling die je al heel vaak gedaan hebt. Zo zitten mensen nu eenmaal in elkaar. Je kan wel investeren om te zorgen dat dit minder vaak voorkomt, maar fouten helemaal voorkomen lukt je nooit.
Nee joh, fouten maken.. dat doet deze Richard niet. We hebben de meest ideale werknemer gevonden! :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Ik weet niet of ik het hier nog mag plaatsen, aangezien het een afbeelding is die niet van mij is..

Anyhow:
Wellicht ook beetje zelfspot.
Spoiler: show
Afbeelding
Ik vind dit een bijzonder fijne ontwikkeling.. Hoop heel erg dat dit ook in de praktijk goed gaat.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door regenmaker »

Dat doe ik altijd al. :mrgreen:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door nvdw »

De 'gevorderde' busreiziger doet dat, maar de gemiddelde reiziger niet... Vervolgens op twitter of feestboek klagen over de gemiste overstap, dat dan weer wel. Goed idee van Syntus om het nog maar eens onder de aandacht te brengen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Mdk »

ik denk dat ik metzelf onder de groep gemiddelde reizigers kan scharen, en ik wist niet dat dit kon, maar ik hoef dan ook nooit van bus op bus over te stappen. wel goed dat ze dit onder de aandacht brengen inderdaad.
mogelijk nadeel is wel dat men dit als een belofte gaat zien, "jamaar ik heb gevraagd of hij kon wachten". en dan klagen op fb dat syntus haar beloften niet nakomt, als het wachten van de andere bus gewoon niet mogelijk was oid.
Bij twijfel altijd klagen
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Daarom staat er ook: vraag of het mag en kan. Simpele indekking
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Mdk »

aannemend dat mensern goed lezen, en het niet voor het gemak weglaten. Zo'n indekking heeft op de gemiddelde Facebookschreeuwert geen invloed hoor -o-
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 13 nov 2017, 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Bij twijfel altijd klagen
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Daar kan ik je geen ongelijk geven!
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door regenmaker »

nvdw schreef:De 'gevorderde' busreiziger doet dat, maar de gemiddelde reiziger niet... Vervolgens op twitter of feestboek klagen over de gemiste overstap, dat dan weer wel. Goed idee van Syntus om het nog maar eens onder de aandacht te brengen.
Ja, ik kan mezelf wel scharen onder gevorderd, als de buschauffeur tegen mij zegt van: jij bent ook erg gegroeid de afgelopen jaren, dan reis je allang met de bus. :)

Maar het is inderdaad goed dat ze het onder de aandacht brengen. Laatste tijd heeft Syntus een hele set aan die berichten op de schermen, zoals waar er een servicepunt zit etc.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dennistd »

Ik zag zaterdag zelfs dat alle DRIS'en op station Amersfoort een verwijzing naar het servicepunt erop hebben staan.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door cassie127 »

Alleen op zaterdag of ook op andere dagen? Het servicepunt in Amersfoort is op zaterdag en zondag namelijk gesloten
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dennistd »

Geen idee, ik kom doorgaans alleen in het weekend in Amersfoort en dan ook nog 99/100 keer niet bij het busstation.
Onderste regel toonde iets als:

Servicepunt >>>
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Het staat er gewoon op alle dagen continu op :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Kv1 data heeft weer update gehad. Ik heb nog niets gevonden qua aanpassingen!
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door cassie127 »

"Nieuw KV1 voor 2018. Voorlopige versie. Alle lijnen: rijtijden verkeerd, werden naar beneden afgerond op hele minuten." Staat op de website
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Lijn 45 »

De rijtijden zijn op OVinfo nog steeds afgerond op minuten, en er zijn nog steeds lijnen die 8 haltes in de zelfde minuut aandoen. :roll:
Is deze data al op de apps te zien?
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

cassie127 schreef:"Nieuw KV1 voor 2018. Voorlopige versie. Alle lijnen: rijtijden verkeerd, werden naar beneden afgerond op hele minuten." Staat op de website
Welke website?

En als het omlaag afgerond zou worden... dat zou betekenen dat Syntus nog steeds minder dan 3 minuten over Utrecht CS - Neude gaat doen... Iets wat nu al gauw 2a3 minuten vertraging oplevert..
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door cassie127 »

Van NDOV loket
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Wordt lekker knus volgend jaar op het Stationsplein van Veenendaal Centrum. Lijn 83, 85, 280 en 383 gaan allemaal daar keren, terwijl er maar een enkele, krappe bushalte staat.
Ik heb geen onderschrift
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten