Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
slingermonyet
Berichten: 119
Lid geworden op: di 19 mei 2015, 11:43

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door slingermonyet »

Daniel schreef:Dit is meer iets voor een topic in OV als hobby (gezien het niet echt ontwikkelingen in de aanbesteding zijn), maar toch even een reactie op je diverse punten.

- Lijn 1 in het Soesterkwartier rijdt ´s avonds gewoon met grote bussen, taxibusjes is iets van jaren geleden.
- Hoe had je de route via Meander richting Soest in gedachten? Zowel via Isselt als via Bunschoten is immers nogal om en daarmee veel minder aantrekkelijk voor doorgaande reizigers.
- 77 en 78 via de Leusderweg en 8 via Stadsring en Boreelstraat is eigenlijk geen oplossing ergens voor. Je bespaart er in elk geval niks mee want eigenlijk wissel je de takken tussen het station en de Heiligenbergerweg gewoon om.
- De lijn tussen Leusden en het ziekenhuis is al eerder afgeschoten omdat deze vooral geld kost en alleen maar dubbele bedieningen oplevert. De enige halte waar zo´n rechtstreekse lijn niet langs komt is immers het station, verder rijdt je compleet langs bestaande lijnen.
- Lijn 2 zal niet via de busbaan Maatweg rijden omdat die al ruim voor het ziekenhuis van de Maatweg af gaat.

Ik snap je punt en logisch natuurlijk maar wat me gedachten ging het ook op reizigers vanuit soest die rechtstreeks naar Meander willen en terug. De volgende halte voor 74 na Meander wordt zandlaan en rijd niet door isselt en toch sneller naar soest. Bij spitstijden zou het misschien via Argonweg, Kryptonweg en dan hoe de 74 verder rijdt.

Maar de 2 zou een gedeeltelijk bij kwekersweg de busbaan op kunnen gaan en bij maatweg naar rechts (Hamseweg)
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door wouter15 »

Op TenderNed is alweer het zevende NvI verschenen.

Weet iemand trouwens in wat voor kleurstelling de bussen in de nieuwe concessie mogen rijden? In de kleuren van de winnende vervoerder of in de kleuren van U-OV? Ik weet dat het stukje over U-OV uit het PvE is gehaald maar het is me nu niet helemaal duidelijk wat dat betekend voor de uitrol van U-OV in deze concessie.
Qbuzzie
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 13 okt 2014, 13:22
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Qbuzzie »

wouter15 schreef:Op TenderNed is alweer het zevende NvI verschenen.

Weet iemand trouwens in wat voor kleurstelling de bussen in de nieuwe concessie mogen rijden? In de kleuren van de winnende vervoerder of in de kleuren van U-OV? Ik weet dat het stukje over U-OV uit het PvE is gehaald maar het is me nu niet helemaal duidelijk wat dat betekend voor de uitrol van U-OV in deze concessie.
Ik hoop om eerlijk te zijn niet op de huisstijl van Qbuzz. Deze vindt ik echt verschrikkelijk. Maar dat is een kwestie van smaak :P. Doe mij maar de kleuren van U-OV. Krijg je ook direct een samenhangend geheel kwa kleuren in Utrecht.
De wielen van de bus gaan rond en rond...
sirvinniei
Berichten: 3640
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Lijkt me alleen verwarrend (mogelijk) 2 vervoerders met bussen met hetzelfde uiterlijk terwijl abonomenten niet allemaal uitwisselbaar zijn
Ik heb geen onderschrift
Tjekken
Donateur
Berichten: 180
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 07:15

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Tjekken »

De meeste mensen weten, nu de bussen verschillend zijn, ook al niet welke maatschappij waar rijdt en welk abonnement waar geldig is, dus ik denk dat dat geen verschil maakt als de bussen er hetzelfde uitzien.
Het probleem zit hem in de abbonnementen, DIE moeten duidelijk, overzichtelijk en het liefst vervoerderongebonden worden gemaakt.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Zugführer »

Ik neem aan dat "als" het U-OV concept op de hele provincie uitgerold wordt (lees: alle bussen geel worden) abonnementen ook in de hele provincie geldig gaan worden. Wie de vervoerder is zou dan helemaal niet meer uit moeten maken. Als dat niet de bedoeling is slaat het ook nergens op het U-OV concept uit te breiden.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door deadlock »

Waarom wordt er eigenlijk weer gekozen voor zo'n debiel korte periode?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door CamilleKreemers »

Zodat in de toekomst er een provinciebrede concessie kan worden aanbesteedt.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door deadlock »

En hoe lang moet die concessie gaan lopen?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door CamilleKreemers »

10 jaar? Ik weet niet wat de provincie in 2023! gaat doen.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door deadlock »

10 jaar lijkt er wel meer op inderdaad.

En je kan wel een uitroepteken achter 2023 zetten, voordat je het weet is het dat jaar.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

sirvinniei schreef:Lijkt me alleen verwarrend (mogelijk) 2 vervoerders met bussen met hetzelfde uiterlijk terwijl abonomenten niet allemaal uitwisselbaar zijn
De nieuwe concessie schrijft het Utrechts tarievenhuis voor. Dat is ook van toepassing op de concessie Regio Utrecht dus je gaat wel uitwisselbare vervoerbewijzen krijgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Qbuzzie
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 13 okt 2014, 13:22
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Qbuzzie »

Daniel schreef:
sirvinniei schreef:Lijkt me alleen verwarrend (mogelijk) 2 vervoerders met bussen met hetzelfde uiterlijk terwijl abonomenten niet allemaal uitwisselbaar zijn
De nieuwe concessie schrijft het Utrechts tarievenhuis voor. Dat is ook van toepassing op de concessie Regio Utrecht dus je gaat wel uitwisselbare vervoerbewijzen krijgen.
Ook als Qbuzz/U-OV deze concessie wint? Want dan lijkt het mij appart om twee abonnementen in de provincie te hebben voor één dezelfde vervoerder. Dat bedoelde ik ook met als Qbuzz/U-OV deze concessie wint als ze dan met dezelfde kleuren gaan rijden als U-OV want anders heb je twee kleuren van een busmaatschappij in één provincie. Of is dat standaard
tegenwoordig? Daar heb ik niet heel veel verstand van. Het is maar een idee :).
De wielen van de bus gaan rond en rond...
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Zugführer »

U-OV is een concept van de provincie, niet van QBuzz. Als Connexxion had gewonnen waren de bussen ook geel geworden en had het ook U-OV geheten. Zo heb ik het althans altijd begrepen. Het zou voor de reiziger helemaal niet uit moeten maken wie de nieuwe vervoerder wordt als alles U-OV wordt. En terecht :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Ik had het ook over de abonnementen Qbuzzie. Daar wordt dus dezelfde set voorgeschreven die daarmee volledig uitwisselbaar zou worden. Overigens is dat nu eigenlijk ook al deels zo: Qbuzz en Connexxion accepteren elkaars sterabonnementen ondanks dat de prijzen nieteens exact gelijk zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Qbuzzie
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 13 okt 2014, 13:22
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Qbuzzie »

Oké dank jullie wel voor de duidelijke uitleg! :) had er niet zoveel verstand van. Maar dat is nu al meer geworden :P
De wielen van de bus gaan rond en rond...
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Globetrotter »

Qbuzzie schreef:
Daniel schreef:
sirvinniei schreef:Lijkt me alleen verwarrend (mogelijk) 2 vervoerders met bussen met hetzelfde uiterlijk terwijl abonomenten niet allemaal uitwisselbaar zijn
De nieuwe concessie schrijft het Utrechts tarievenhuis voor. Dat is ook van toepassing op de concessie Regio Utrecht dus je gaat wel uitwisselbare vervoerbewijzen krijgen.
Ook als Qbuzz/U-OV deze concessie wint? Want dan lijkt het mij appart om twee abonnementen in de provincie te hebben voor één dezelfde vervoerder. Dat bedoelde ik ook met als Qbuzz/U-OV deze concessie wint als ze dan met dezelfde kleuren gaan rijden als U-OV want anders heb je twee kleuren van een busmaatschappij in één provincie. Of is dat standaard
tegenwoordig? Daar heb ik niet heel veel verstand van. Het is maar een idee :).
Zijn er geen andere gebieden in Nederland waar in een aangrenzend concessiegebied door dezelfde vervoerder wordt gereden? Jawel, die zijn er genoeg (DAV- Hoekse Waard, Noord/ Midden- Limburg en Zuid- Limburg). Zijn abonnementen daar in het andere concessiegebied, van dezelfde vervoerder, geldig?
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Zugführer »

Hoe zat dat in Brabant voor de laatste aanbesteding? Toen reed Veolia in het westen en Arriva in het oosten, maar wel allebei met de Brabantse huisstijl (toch?)
Waren abonnementen bij beide vervoerders geldig? Die situatie lijkt me namelijk het best te vergelijken met U-OV door twee verschillende vervoerders.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

@Ezra: in DAV en aangrenzende gebieden is er beperkt sprake van uitwisselbare geldigheid. De dalkorting is bv. een product voor heel Zuid-Holland (DAV, HWGO én ZHN) maar andere producten zijn weer beperkt tot één concessiegebied. En bij gratis vervoer in DAV geldt dat ook voor de HWGO-lijnen maar alleen op trajectdelen binnen Dordrecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Michael »

Zugführer schreef:Hoe zat dat in Brabant voor de laatste aanbesteding? Toen reed Veolia in het westen en Arriva in het oosten, maar wel allebei met de Brabantse huisstijl (toch?)
Waren abonnementen bij beide vervoerders geldig? Die situatie lijkt me namelijk het best te vergelijken met U-OV door twee verschillende vervoerders.
De Brabantse Abonnementen waren zowel bij Arriva als Veolia geldig.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door ODRAIL »

Dit was zeker alleen voor lopende abonnementen?
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Michael »

Nee. De abonnementen waren sowieso geldig bij Arriva en Veolia. Ook als je ze nieuw kocht.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Globetrotter »

Daniel schreef:@Ezra: in DAV en aangrenzende gebieden is er beperkt sprake van uitwisselbare geldigheid. De dalkorting is bv. een product voor heel Zuid-Holland (DAV, HWGO én ZHN) maar andere producten zijn weer beperkt tot één concessiegebied. En bij gratis vervoer in DAV geldt dat ook voor de HWGO-lijnen maar alleen op trajectdelen binnen Dordrecht.
Ok, misschien dat er door de nieuwe vervoeder in de provincie Utrecht ook wel zo'n soort oplossing wordt gekozen. Bijvoorbeeld dat het u-ov abonnement geldig is op lijn 50 tot Driebergen/ Doorn ofzo.
sirvinniei
Berichten: 3640
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Maar dat is juist verwarrend als het allemaal u-ov heet
Ik heb geen onderschrift
sirvinniei
Berichten: 3640
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

en, weten we al wie er allemaal een bod gedaan heeft?
Ik heb geen onderschrift
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 68 gasten