Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

En met die omleiding blijft X80 ook gewoon via Leusden-Zuid rijden net als normaal, halte Tabaksteeg ligt namelijk niet in de klagende wijk maar ernaast.
Daarnaast: het is tijdelijk, normaal is de route via de Kersenbaan immers een stuk sneller en dus aantrekkelijk voor de drukste lijn op dat stuk wat de X80 is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door wouter15 »

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Lekker informatief bericht zo Wouter...

Vervoerplan bevat weinig verrassingen die we nog niet kenden. Aangepast is dat lijn 656 dus lijn 10 wordt, de scholierenlijnen naar Gouda pas in de zomer van 2019 ingekort worden en dat lijn 5 en 7 in Amersfoort tussen Schothorst en Vathorst samen een kwartiersdienst rijden (Maar met verschillende routes? Wat is dan het nut van om en om rijden?!)

Verder krijgt Woerden en flexsysteem in de avond en het weekend en gaat lijn 2 (huidige 5) in de daluren niet meer naar Oudewater.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

@Maxim: Dit verhaal over de aansluitingen is nogal bijzonder in het vervoerplan...
Vanuit reizigers krijgen we enkele verzoeken om de aansluitingen vanaf lijn 9 op de trein richting
Schiphol en Rotterdam te verbeteren. Echter betekent aanpassen een minder goede aansluiting op
de treinen naar Amsterdam en Den Haag, het blijft dus kiezen.
Immers gaat de trein naar Schiphol en die naar Den Haag om .10/.40, die naar Amsterdam om .26/.56 en die naar Rotterdam om .28/.58. Je kunt dus bijna niet de aansluiting naar Amsterdam én Den Haag verslechteren :wink:

Sommige combi's van lijnen die benoemd worden zijn ook bijzonder trouwens, zoals 8 en 9 afstemmen voor een kwartiersdienst naar De Berg terwijl de lijnen nergens een samenlooptraject hebben. Haltes Borneoplein en Daltonstraat liggen nog het dichtst bij elkaar, maar da's toch al een behoorlijk stukje lopen.
Datzelfde geldt zoals in m'n vorige bericht benoemd voor lijn 5 en 7 waar moeite is gestoken in een afstemming naar Zielhorst terwijl de grootste doelgroep van lijn 4 (de bewoners ten westen van de Bombardonstraat) vrij weinig heeft aan lijn 5 omdat de extra looptijd naar de halte zorgt dat je op zo'n beetje hetzelfde tijdstip weg moet als nodig om lijn 4 te halen. Alleen reizigers van/naar de Heideweg of De Brand hebben echt een keuze, ook voor wat betreft aansluitingen op de trein. Maar da's maar een vrij beperkte groep.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Maxim »

Het zou kunnen dat ik per abuis Rotterdam en Den Haag in de tekst heb verwisseld, maar het feit dat je niet overal op kunt aansluiten blijft natuurlijk overeind.

Wat betreft de afstemming, nee er is geen samenlooptraject op lijn 8 en 9, maar tussen de lijnen in wonen best veel mensen. Het verzoek om af te stemmen komt overigens ook van reizigers.

5 en 7 is een zelfde verhaal, natuurlijk als je niet in de buurt van de haltes woont kan het een verslechtering zijn. Maar als de bussen achter elkaar zouden rijden zou het voor nog veel meer reizigers een verslechtering zijn, toch? Met een gelijkblijvend budget is het helaas onmogelijk om alle frequenties gelijk te houden... :|
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef: Verder krijgt Woerden en flexsysteem in de avond en het weekend en gaat lijn 2 (huidige 5) in de daluren niet meer naar Oudewater.
Je verhaal over de inkorting tot Montfoort in de daluren klopt, maar dat blijft toch echt lijn 5. :wink: Lijn 2 is het nieuwe nummer voor het traject tussen de noord- en zuidzijde van station Woerden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Ja dat lees ik nu in het vervoerplan, het stond niet zo handig in de samenvatting van de provincie.
Maxim schreef:5 en 7 is een zelfde verhaal, natuurlijk als je niet in de buurt van de haltes woont kan het een verslechtering zijn. Maar als de bussen achter elkaar zouden rijden zou het voor nog veel meer reizigers een verslechtering zijn, toch? Met een gelijkblijvend budget is het helaas onmogelijk om alle frequenties gelijk te houden... :|
Die frequentieverlaging is ook wel logisch ja. Ik zit zeer incidenteel in het weekend weleens in de 5 en dan is 'ie toch vooral leeg.

Inmiddels verder gelezen en kwam nog wat dingetjes tegen: bij lijn 217 wordt bijvoorbeeld een route via een nieuwe Randweg Zuid voorgesteld, maar ik zou niet weten welke weg je daar bedoeld. Ik ken 'm niet en de wel in de planning liggende Westelijke Ontsluiting in Amersfoort lijkt niet de meest logische route voor een lijn als 217.

En dan de X80... een rijtijdtekort tussen Amersfoort en Woudenberg en overschot van Scherpenzeel naar De Klomp??? Als dagelijkse reiziger op die lijn zie ik m'n bus dagelijks bij De Poort even stilstaan omdat 'ie te vroeg is, terwijl de rijtijdbuffer vervolgens hard nodig is vanwege lange halteertijden in Scherpenzeel en Renswoude door het immense aantal instappers. Hooguit tegen de zomervakantie is het daar wat rustiger (geen scholieren), maar bij "normaal" weer staan de gangpaden van voor tot achter vol en bij regen is het een kwestie van geluk dat iedereen nog mee kan in Renswoude. En dan ben ik na m'n eerste werkdag notabene overgeschakeld op een bus eerder omdat die van een half uur later nog propvoller zat. Geen vraag voor extra bussen van Scherpenzeel/Renswoude naar De Klomp snap ik dan ook niet helemaal. Vraag is er zeker, maar aangezien de gewenste aansluiting toch maar 2x/uur rijdt zou een langere bus meer helpen dan een extra bus (ook doordat het instappen sneller kan gaan).
Wat dat betreft jammer dat het net niet haalbaar is qua tijden om een langere bus richting De Klomp te sturen die dan bijvoorbeeld keert op de versterkingsrit Renswoude - Amersfoort van de 680.

Overigens zie ik in de middag wel meer de beschreven trend. Dan is de piek vanaf De Klomp naar Renswoude/Scherpenzeel kleiner (geen staanplaatsen) en staat de bus vaak bij De Voorposten tijd af te wachten (en vaak bij De Poort ook nog wel) om vervolgens volgens dienstregeling net te laat in Amersfoort te komen. Overigens nog wel sneller dan ik kan fietsen, en ik fiets nog best hard :mrgreen: Congestie is er dan meer Amersfoort-uit op de Arnhemseweg in de middagspits, maar die file staat altijd op het punt wat nu juist aangepakt wordt: de aansluiting Kersenbaan/A28.
De route die op dit moment als omleiding gereden wordt gaat trouwens wel behoorlijk snel, doorgaans ben ik zelf om 17.09 op De Kei nu (dus +7 t.o.v. de tijd van Zonnehof-Oost), maar normaal komt 'ie daar met ca. +3 aan dus het scheelt maar 4 minuten. En de X kan dan mooi het onderscheid tussen de stoppende en non-stop dienst laten zien, terwijl je ook een extra bus naar Amersfoort vanaf (de rand van) Tabaksteeg hebt :idea: .

Edit: En owja, last but not least… het valt op dat Syntus weer een wijziging in lijn N8 maakt (en die is ook zo in actuele reisinfo gezien in het recente verleden) terwijl er volgens de dienstregeling daar een lijn N81 zou rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

De chauffeur van m'n bus naar huis had het er tegen een instapper over dat Syntus Utrecht vanaf volgende week op cashloos over zou gaan. Als dat werkelijk zo is dan is het niet zo handig dat dat nog nergens met een datum erbij gecommuniceerd wordt...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door marvinkok »

Heb het ook nog nergens voorbij zien komen, alleen dat er aan gewerkt wordt...
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Tom98 »

Daniel schreef:De chauffeur van m'n bus naar huis had het er tegen een instapper over dat Syntus Utrecht vanaf volgende week op cashloos over zou gaan. Als dat werkelijk zo is dan is het niet zo handig dat dat nog nergens met een datum erbij gecommuniceerd wordt...
Toen ik in de concessie Utrecht in dienst kwam zei de teammanager tegen me dat het binnen 2 weken afgeschaft zou zijn. Dat is inmiddels 6 weken geleden _O- :X
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door dennistd »

Weet je hoeveel data er in Twente wel niet voorbij zijn gekomen voor het daadwerkelijk zover was :X
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Tom98 »

dennistd schreef:Weet je hoeveel data er in Twente wel niet voorbij zijn gekomen voor het daadwerkelijk zover was :X
Het werkt wel super fijn, zeker sinds afgelopen week de software veranderd is waardoor het allemaal sneller gaat :)
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

dennistd schreef:Weet je hoeveel data er in Twente wel niet voorbij zijn gekomen voor het daadwerkelijk zover was :X
Ach, in Utrecht hebben ze alleen nog maar "in 2018 gaat contant geld de bus uit" op de schermen gehad. Maar die mededeling is er ondertussen ook alweer weken lang vanaf. Contant betalende reizigers zijn op mijn dagelijkse ritjes trouwens ook vrij zeldzaam, de meesten willen al gelijk pinnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Lijn 45 »

Op de ritten die ik maak komt beide ongeveer evenveel voor. Merk wel dat het pinproces gisteren sneller ging dan vorige week, maar de transactie met cash lijkt nog minder tijd te kosten.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Tom98 »

Daniel schreef:De chauffeur van m'n bus naar huis had het er tegen een instapper over dat Syntus Utrecht vanaf volgende week op cashloos over zou gaan. Als dat werkelijk zo is dan is het niet zo handig dat dat nog nergens met een datum erbij gecommuniceerd wordt...
Syntus Utrecht gaat 1 november aanstaande over op cashless pay. Althans, dat is de bedoeling.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Inmiddels wordt ook in de bussen aangekondigd dat per 1 november alleen nog met PIN betaald kan worden.

Verder is er momenteel een actie met een woonshopticket met leuk gevonden reclame ervoor op de schermen in de bus...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door dnmw2705 »

Altijd al een Setra stoel willen hebben. Wanneer gaat de Syntus woon-webshop open?

Heb vandaag nog eens het vervoersplan bekeken. Ik vond die afbeeldingen die erin verwerkt waren erg onduidelijk en amper leesbaar. Weet iemand of deze nog ergens te vinden zijn en wel leesbaar zijn? Vond het wel interessant om te zien hoe het alleen gemonitord wordt!
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

dnmw2705 schreef:Altijd al een Setra stoel willen hebben.
De aanbieding is voor een Citea-stoel :wink:
Heb vandaag nog eens het vervoersplan bekeken. Ik vond die afbeeldingen die erin verwerkt waren erg onduidelijk en amper leesbaar. Weet iemand of deze nog ergens te vinden zijn en wel leesbaar zijn? Vond het wel interessant om te zien hoe het alleen gemonitord wordt!
Verschilt per afbeelding als ik 't vervoerplan open via de website van de provincie. Maar ik ben zelf ook wel nieuwsgierig naar de analyse van de X80 op Woudenberg - Amersfoort waar Syntus allerlei conclusies aan verbindt die ik als dagelijks reiziger op die lijn totaal niet kan plaatsen.
Als een lijn zonder ergens in de file te staan z'n rijtijd tussen Woudenberg de Poort en Amersfoort niet haalt dan klopt volgens mij toch z'n rijtijd niet en heeft het weinig met de route te maken (of de rijtijdverdeling want bij De Poort wordt nogal vaak tijd afgewacht).

Daarnaast was in de week van 1-4 oktober, met de vernieuwde layout van de kruising Arnhemseweg/A28 al in gebruik op een enkele afslag na, de file die er altijd stond vanaf de overweg aan het einde van de Kersenbaan tot de afslag naar de A28 op de spitspiek van 17.00 uur uit het vervoerplan geheel afwezig. 't was daar dus zo rustig in verhouding tot voorheen dat Syntus maar een omleiding ging rijden om weer vertraging op te lopen :roll:

Net zo'n leuke is het reizigersaanbod dat geen reden zou zijn voor een hogere frequentie vanuit Scherpenzeel/Renswoude naar De Klomp. Daar zijn dus te weinig reizigers in een bus die, zeker als het wat minder weer is maar anders ook op willekeurige dagen in de week, in Renswoude nog maar net iedereen mee krijgt ?! En 298 wordt als alternatieve reismogelijkheid genoemd maar die rijdt nog niet richting De Klomp op het moment in de spits dat er een groot reizigersaanbod is.
Daarentegen zie ik dan wel weer spitsritten op de X80 tot Scherpenzeel rijden die (in de middagspits) bij het Holevoetplein al zo leeg zijn dat de reizigers met gemak in de basis-halfuursdienst passen. De andere kant op zitten daar ook nog niet immens veel reizigers in trouwens in de ochtendspits. Die ritten lijken juist vooral een functie te hebben tot aan Woudenberg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door dnmw2705 »

Daniel schreef:
dnmw2705 schreef:Altijd al een Setra stoel willen hebben.
De aanbieding is voor een Citea-stoel :wink:
Ohja.. Ik zie het.

Het ging mij om de tijd analyse waar ze lieten zien dat Utrecht CS - Zeist tijdnood had en Zeist - station te veel tijd had.

En wat jij zegt Daniël, ik ben ook benieuwd naar die analyse over x80
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door SuperGhost »

Betreft het dan alleen in de ochtendspits Scherpenzeel->station De Klomp en in de middagspits andersom, of gaat het om beide richtingen?

Zou het anders misschien een optie kunnen zijn om spitslijn 280 in de ochtendspits alleen nog maar richting Amersfoort te laten rijden en de ritten ri. Veenendaal dan als extra ritten van lijn X80 te laten rijden? (en in de middagspits dan uiteraard ook andersom)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

SuperGhost schreef:Betreft het dan alleen in de ochtendspits Scherpenzeel->station De Klomp en in de middagspits andersom, of gaat het om beide richtingen?
De grote drukte wel ja, waarbij die in de middagspits al veel meer verspreid is dan in de ochtendspits. Qua bezetting is de X80 nog best gevarieerd: 's ochtends vanuit Amersfoort vooral een vast groepje forensen en vanaf Woudenberg De Poort begint 'ie dan geleidelijk steeds voller te lopen met studenten wat vanaf Scherpenzeel Holevoetplein echt hard gaat, bij elke halte in de bebouwde kom staat dan wel een behoorlijke groep instappers te wachten. Van de tegemoetkomende bussen ri. Amersfoort zie ik doorgaans een best goed bezette (maar niet overvolle) bus uit Veenendaal/Rhenen terwijl de korte ritten Amersfoort - Scherpenzeel zeker in Scherpenzeel nogal leeg rondrijden, maar vanaf Woudenberg is er wel weer een reizigersaanbod dat ze rechtvaardigt.
Zou het anders misschien een optie kunnen zijn om spitslijn 280 in de ochtendspits alleen nog maar richting Amersfoort te laten rijden en de ritten ri. Veenendaal dan als extra ritten van lijn X80 te laten rijden? (en in de middagspits dan uiteraard ook andersom)
Dat levert weinig op omdat die ritten op een bepaald moment in Veenendaal moeten zijn om in een logische verdeling met de X80 in de spitsrichting te kunnen rijden. En uitgaande van die ligging zou je extra ritten krijgen die net na vertrek van de trein op De Klomp aankomen. Da's een garantie voor lege bussen gezien ikzelf zo'n beetje de enige reiziger ben die op De Klomp niet op de trein overstapt, verder stroomt de bus daar leeg richting trein. (Een paar scholieren reizen dan nog door richting Veenendaal)

Ik zie zelf meer in een wat grotere bus als verlichting, en dat zou qua materieel best makkelijk kunnen maar vereist dan wel andere chauffeursdiensten. De rit die om 7.38 uur op De Klomp aankomt zit bijvoorbeeld geregeld overvol (al is 'ie op sommige dagen weer minder druk, vooral bij mooier weer) en kort daarna komt er een S418 leeg uit Amersfoort aan om de tweede rit van 298 te gaan rijden. Dan heb je nog een bus nodig om verder naar Rhenen te rijden, maar laat er omstreeks 7.30 uur nou ook een MAT-rit van stalling Ede met een Citea naar Scherpenzeel rijden om een verdichtingsrit op te starten. Zou je die de rest van de omloop ri. Rhenen en dan weer terug laten rijden, dan kan de bus die nu nog als X80 vanuit Amersfoort komt juist die verdichtingsrit vanaf Scherpenzeel weer overnemen. Dat is namelijk ook weer een Edese omloop die als 80 naar Amersfoort komt en dan op de X80 keert.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door dnmw2705 »

De KV1 data is ingeladen voor de nieuwe dienstregeling!

Ik keek meteen ff bij de N8, die ook overal tussen Utrecht en Station Driebergen-Zeist zou stoppen, maar dat staat er nog niet in.
N8 - vertrek Utrecht CS 4:00 -> vertrek Archimedeslaan 4:09 -> Station Driebergen-Zeist 4:28 (hier zitten dus niet alle haltes bij)
N50- vertrek Utrecht CS 4:00 -> vertrek Archimedeslaan 4:10 -> Station Driebergen-Zeist 4:30 (stopt op alle haltes)

Rijtijdverdeling is wel al 'goed' aangepast.. als het zo blijft natuurlijk :). Station Driebergen Zeist naar Griftlaan is nu 6 minuten rond 17:30, na 9 december 9 minuten. De grote buffer tussen Het Rond en het station is nog niet helemaal goed lijkt het.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door sirvinniei »

valt ook nog wel mee met de extra reistijd van de n8. Tussen bergweg Veenendaal en Wageningen Campus is het een half uur. Verder zal die rit wel een stuk voller worden nu die naar de campus rijdt.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

De 280 heeft wel hele extreme verschillen in rijtijd gekregen zie ik: die is 's ochtends richting Veenendaal liefst 13 minuten sneller dan 's middags richting Amersfoort :?

Voor m'n eigen reis levert dat 's ochtends een kwartiersdienst op (280 zit een kwartier achter X80 en sluit door de latere ligging bij de Korte Dreef in Veenendaal mooi aan op de X80 naar De Klomp, aankomst ook een kwartiertje later daar). 's Middags sluit de 280 juist mooi op de 50 aan bij de Korte Dreef, maar bij 1 minuut verschil in vertrektijd vanaf De Klomp is de aankomst in Amersfoort juist 13 minuten later.
Vraag me af hoe dat uit gaat pakken gezien de doorstroming bij de Hertenkop nu juist razendsnel is, de files zijn hier compleet verdwenen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door dnmw2705 »

Het is in 2016 en 2017 zo geweest dat de KV1 data werd geupload en niet volledig klopte. In 2016 waren er 6 haltes met dezelfde vertrektijd en 2017 waren er veel verschillen in tijd die later gecorrigeerd werden. De definitieve kv1 data kwam toen rond 20 november als ik het goed heb...
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten