Een vrachtwagen van 18,75 meter rijdt ook wel eens verkeerd, net als een ieder met een auto.Richard38 schreef: Ik vindt het nogal wat. Ten eerste vervoer je een 12 meter bus met passagiers.
Kan gebeuren, belangrijkste is dat het goed opgelost word.
Verkeerd te rijden niet te betekenen dat je haltes overslaat. De meeste chauffeurs zullen proberen hun fout te herstellen en als het enigszins mogelijk is terugrijden om te gemiste haltes aan te doen.Richard38 schreef:Ten tweede laat je mensen bij een halte staan. Die denken een bus te verwachten.
In Delft waren in het verleden twee stadslijnen die hetzelfde rondje reden maar tegen elkaar in. Op het punt van splitsen, bij Krakeelpolderweg, ging dat af en toe fout. Maar zelfs passagiers hadden dat soms pas laat door.....Richard38 schreef:Ten derde zullen de mensen in de bus wel denken. Waar gaan we heen.
De meeste lijnen hebben een bepaalde speling in de rijtijd waarmee dit soort kleine vertragingen kunnen worden opgevangen.Richard38 schreef:En natuurlijk bouw je op zo"n manier weer een onnodige vertraging op.
Soms zal het inderdaad voor vertraging zorgen, maar bedenk dan dat ook de chauffeur hier last van heeft (minder pauze/overlooptijd of te laat voor aflossing).
Start en eind van Concessie hebben hier weinig mee te maken, ook gedurende de concessie kunnen er grote wijzigingen plaatsvinden.Richard38 schreef:Dat zulke dingen gebeuren aan het begin van een concessie alla. Maar na bijna een jaar moet dit echt niet meer kunnen.
Bij de overgang naar een nieuwe vervoerder zorgt het omgaan met nieuw materiaal (zowel bus als boordcomputer) vaak voor problemen,
chauffeurs die overgaan vanuit de oude vervoerder zijn meestal goed bekend en kunnen nieuwe routes daardoor makkelijker leren.
Vaak komen er echter nieuwe chauffeurs bij (uitzendkrachten) die geen wegbekendheid hebben in het gebied.